Thursday, July 20, 2017

bff miamija dtg beraye!


Assalamualaikum semua!!


salam 25 syawal....tak lame lagi jek syawal bakal  melabuhkan tirainyer....hari ni jom sambung kisah raye lagi....kali ni kisah kawan2 miamija dtg beraye....ni bff dieorg le nieh.... siap ade wasap group lagi hah...aku selalu gak curik2 bace...ehh bukan curik2, mmg aku kene bace pun....kene pantau kan org kate...tapi budak2 ni baik2 semua...cakap n perilaku semua sopan2....moga kekal hingga dewasa mcm ni yg anak2....

*
*
*
*
*
*
V

memandangkan mia dah darjah 6...pastu nanti nak sek menengah, mane tau tak jumpe lagi dgn bff die nie...mane la tau kan rezeki masing2 pi sekolah jauh2 ke ke ape kan...so mia ckp nak ajak kawan2 dtg beraye....tapi mcm biase laa khidmat mak die jugak le diperlukan...hari jumaat gap tghari kan lame so aku angkut budak2 ni bawak balik umah lepas abis sekolah pagi.... senang tak mo menyusahkan parents budak2 ni kene hantar ke ape...seb baik kurus2 semua so leh le sumbat masuk keter hahaahahah


acara bergambo leee bile dah sampai umah hahaahah.... budak2 ni sampai2 je aku suh lepak dlm bilik miamija sat...sementara tu aku siapkan meja makan....bile up kat igstory, ramai dok pm aku tanye camne boleh menten kemas umah semua...ishhh aku ni tak rajin laa sebenarnye...tapi lebih pikir pada tanggungjawab...lagipun umah aku biase2 je so kemas pun lebih kurang ajek.... tapi cara aku dari dulu bile kemas bilik, cuci toilet, sental dapur semuanye aku akan ajak anak aku tolong sekali...kan belajar dari pemerhatian,  hasilnye skrang miamija pandai kemas dan sental toilet dieorg sendiri...dulu kecik2 tak reti nak handle clorox semua kan so aku la buat...skrang dah pandai dah....sbb kalo sental toilet aku mmg gune clorox..kejap aje keladak2 bersih ....so tu je tips aku...ajak dan ajar anak sekali ....lg 1, kalo husben ko jenis ringan tulang membantu buat kerja2 rumah pun kire bonus utk umah kekal bersi...mcm laki i leee hehehehe


seb baik sporting masing2 layan bergambar hahahaaahah...


selalu aku bace kat wasap jek...ari tu dpt kenal sorang2 muke pemilik name yg selalu miamija dok sebut2 tuh....


memandangkan baru balik sekolah kebangsaan, sah2 semua lapar ....so aku jamu nasi .....masak nasi dan lauk2 yg simple ajek....


budak2kan suke ayam so jalan selamat main menu aku ayam lee hahahaahah...


siap2 hidang semua... aku naik atas bagi can dieorg mkn tanpa gangguan makcik kepoh ni hahahaahah ..ye laa budak2 ni kalo ade org lain kang segan2 plak....


mmg betul pun, depan aku malu2...aku takde je, baru dengar suara gelak2, jerit2, gurau2..


masing2 cabut tudung, basuh tangan pastu makan dgn penuh khusyuk....nasi 6 pot aku masak...abis separuh...byk budak2 ni makan...siap bertambah2....hepi aku tgk....bukan le nak kate aku masak sedap...tapi lazat la kot kan hahaahahaha...



pas makan lunch, dieorg kemas meja siap basuh pinggan ...clean and clearrrrr.... bagus dieorg nie...pandai mak pak dieorg didik anak2 bermanners mcm nieh...tekejut aku turun2 bawah  tgk siap kemas semua....pastu dieorg rehat2 main dlm bilik miamija...pukul 1.45ptg aku suruh semua mandi siap2 nak ke kafa....sebelum ke kafa sempat mkn kuih raya dulu .....



aishhh tuan umah (miamija) pun sebok same ngadap kuih raye ...kalah tetamu ....hahahaahah


okey, sape nak duit raye meh salam aunty....


pukul 2 suku drop budak2 ni kat sekolah .... aku bekalkan dgn eskrim panda ...stok eskrim promo 7E yg singgit tu....belambak dlm esbok aku tu hah...time beli tamak hahahaah....
tu ajek laa kisah bff miamija dtg beraye kat umah....nanti dtg lagi ...tdo umah aunty plak ke kan......xoxo!



**result penempatan sekolah darjah 1 dah keluar....dayyan dpt sekolah yg aku mohon...tapi rasenye mmg teruskan jugak planning nak anta die sekolah integrasi al faizeen...






12 celoteh sahabat

Anonymous

wah bestnye bff mama xde ke? hahaa

July 20, 2017 at 9:12 AM

syoknyerrrrr.. kita plak nengok meriah. rajin mama lieya ni melayan tetamu cilik ni.. heheh..
bagusnya siap kemas ye? biasanya ibu bapa zaman skrg ni berkerja. jadi memg akan ajar anak2 buat keje2 rumah.. tp ada sesetengah anak2 ni mak pak train mcm mana pon.. dia wak dekkkkkk je.. caner tu lieya? ahahhaha..

July 20, 2017 at 10:28 AM

bestnya masak2 utk anak2 kawan dtg beraya...besar dah ye anak lieya..tahun depan tgkatn 1..good luck tak lama lagi nak UPSR tak smpi 2bulan lg

July 20, 2017 at 10:28 AM

sronok bff miamija dtg umh antie lieya masak tu hehe..mmg kema sler bilik anakdara lieya..

July 20, 2017 at 10:45 AM

Bagus kan buat macam ni sesekali. Seronok tengok anak-anak kite berkawan. Rajin Lieya layankan budak2 tuh. Kalau Nany seusia derang ni memang happy bile mak kawan kita layan kita penuh santun dan adab. Bab bersihkan and kemaskan tempat makan tuh pun Nany kagum juga. InshaALLAH...semoga anak2 kita istiqamah begitu. Aunty sukaaaaaa!!!!!

July 20, 2017 at 10:49 AM

@dhia lyna
tahun ni kami berkumpul kat open house salah sorang dari kami....nantikan entry tersebutttt...ecewahhhh....utk bff kkm plak dah citer kat entry sebelum nie....

July 20, 2017 at 11:17 AM

Meriahhh! Kari ayam tu sedapnyaa kak. Heheh.

July 20, 2017 at 11:46 AM

Meruntun hati baca bila anak2 ni semua pakat basuh pinggan bersih semua atas meja...Allah...semoga mereka membesar menjadi insan cemerlang...sejuk hati kak...

July 20, 2017 at 12:13 PM

Akak pulak rasa seronok baca lieya..
Budak2 tu lagi seronok kan..
Masa dgn kekawan lah baru seronok mkn kuih raya tu kan mia..

July 20, 2017 at 12:41 PM

seronok anak2 dara tuh, bdk2 biasa lah ada org dewasa malu2 nk borak, kita tinggal kuar segala gelak tawa tuh...

nsb lah ko supermama kejap je msk, simple2 je kan.... bdk2 bkn suke mcm2 syr ke lauk kan.... senang keje

July 20, 2017 at 1:21 PM

cantiknya bilik dia... moga fren forever adik2..suka akak tengok!

July 20, 2017 at 3:35 PM

seronok tgok anak- anak ni dtg rumah kan..macam kita masa umur2 diorang dulu..Dania nyer kawan2 pun serbu rumah last week...kesian atuknya kena layan...

July 20, 2017 at 3:41 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy