Monday, June 15, 2009

kemane kami....

minggu ni kami pi kenduri kawin lagi....yihaaaaaaaaa!!!! suke betul aku...ye ar, sebab dpt makan nasi minyak....he he he he he.....kul 10 pagi kami kuar umah....tgk!!! kepochi betul budak2 ni semenjak ade laptop...asek2 nak usung kehulu kehilir....


erm mase dlm keter baru aku perasan yg rambut mija ni dah panjang beno..sikit lagi dah cecah pinggang......raye nanti aku plan nak curl kan sikit laa kat bhgn bawah tu....he he he




minah nie biase laaa suke pakse aku amik gambar die..layan jek la die posing2 nieh





mcm2 idea ko dok posing mia...penat mama layan...siyes tau!! lieya tak suruh pun die posing2 nie, nampak jek lieya pegang kamera die yg suruh lieya amik gambar die, siap melalak meraung kalo aku kate nanti lah, jap lagilah....




sampai kat melaka dlm kul 12 pastu tenampak plak tempat cuci keter yg kite tak perlu kuar dari keter tu...ntah ape namenye ntah.....cepat2 uturn nak gi cuci gak...murah jek rm2....








tgh tunggu turn.....kat belakang aku punye laa byk gak keter tgh tgu turn gak




yg kelako mia laa...takut die mase air menyembur, sabun kene sembur ngan masuk kat area yg ade berus berpusing2 tuh....hish, aku tak tau nak menyebut nye....pic kat bawah ni tgh tgu nak dikeringkan
polish tayar pun singgit jek, tapi tu laa...kete tak sebersih mane pun...sebab bukan betul2 pun mesin tu sental keter kiter...saje nak bwk mia n mija merase bende nie....ade lieya rakam, tapi panjang plak....kang berjanggut aku nak tgu die upload ....


kul 1 lebih sampai kat umah Datuk Wira Omar (SUSK Negeri Melaka).....aku ni skrang malas nak gi kenduri kawin pakai baju kurung..aku bantai jek pakai blouse ngan suar he he he senang sikit


menu nasi beriani + lauk pauk....ade plak kambing...ape lagi ...makan tak hengat punye laa!!
amboi2....sedap sangat sampai tak pandang kiri kanan hah
mia pun leh tahan makan byk...tapi nasi beriani die kureng sikit sebab ade rase rempah...kalo nasi minyak biase mmg laju die makan
budak ni kejap jek makan, pastu dah sebok kebek uncang gule2 die
kecoh la minah ni, daging terselit celah gigi pun bising he he he
hah!! tgk muke mia tu baik jek, jgn terpedaya...die laa yg paling kuat propa nak songlap gule2 adik die....kang aku tgk, uncang mija kosong jek, uncang mia plak yg penuh ngan gule2....


ekceli, pengantin pompuan tu officemate hubby lieya.... pengantin lelaki yg anak DW Omar tuh, lg sorang anak perempuan DW Omar tu pun sebatch PTD ngan hubby lieya....kebetulan mase kami nak balik tu, Tun Khalil pun nak berangkat balik, sempat laa salam2 ngan die.....selamat pengantin baru laa buat Puan Faezah dan suami...






balik tuh singgah Alor Gajah pi cari durian.....beli 3 biji...2 biji durian tembaga sebijik durian kg...tapi suruh org tu siap2 kopek buh dalam bekas....






dah tak tahan bau durian, lieya terus ajak hubby singgah restoren jejantas air keroh....pekene durian dulu laaaaaa...mmg sedap gilos!!





mia jek makan nak dekat 5 ulas...tapi pemalas nak pegang...geli katenye...
same cam opet laa kak ai...he he hehe





hah mase ni dah nampak water features ...mula laa berlari2 nak tgk




aku jerit ade ulat gonggok...terus lari balik kat kiteorg hahahahahah



hi hi hi..saje dengki mia kasi die gule2 sweet n sour tu....terjingkit2 bahu tahan masam...
pastu singgah nilai jap....beli baju raye ngan cari tilam/toto nieh


bab2 memilih, membeli toto ni aku serah kat hubby bulat2....sebab die mmg tera menawar....kalo aku mmg tak reti.....yg aku reti, posing jek dlm keter....cewah!! posing tak pandang kamera konon hihihihi





dlm kul 4 bertolak lik ke putrajaya.....layan video mia sebok nak donat Jco tapi papa plak sebok sakat ngan donat pasar malam he he he he





geram punye pasal....abis tinge papa kene piat hah!! he he hehe





mase ni mia ckp....Haaa!! padan muke papa!!.....keh keh keh






kul 5 sampai umah....sian mia....bersesak2 dlm stroller....muwahakakaka





ahad plak kami ke Low Yat, pi beli barang2 laptop....beli external cd rom ngan bluetooth device...pastu pi Jalan TAR jap....petang gak laa baru sampai umah






yes!! aku nak sangat tudung dato ct nieh....dpt gak grab satu kat Jalan Tar, leh tahan gak mahal hargenye kan....tapi berbaloi sebab dpt sekali dgn tudung ekin tu ngan stokin tangan....saje amik kale itam, mcm2 baju boleh masuk nanti... ade gak yg jenis berkerawang2 tuh...tapi takdenye aku nak pakai yg tu...meriah bebeno!!! he he hehe




tu je laa citer kami...pergh....puas jalan2 sabtu ahad.....he he he




post signature

38 celoteh sahabat

alahai..
murahnyerr laa cuci kete iteww..'
dua hengget jerr..?

panjangnyerr rambut puteri kamu ehh.. sara wawa tak leh nak simpan rambut panjang lerr.. nnti depa pakat gunting sedirikk!

June 15, 2009 at 11:22 AM

amboi bershopping sakan toto kat nilai tu....mmg cuci kete mcm tu bknlah bersih sgt pun...tp oklah dr keje kotor....hehhehe
nurin mmg akak selalu bg dia rambut pendek aje..rimas sbb dia x mau ikat rambut dia tu...

June 15, 2009 at 11:32 AM

murahnyer cuci keta 2 hengget...kat mana kedai cuci keta tu lieya??klu blk melaka leh g cuci kat situ......sebeanrnyer eija dah cuci gambar canvas tu...nanti eija letak kat blog....wah 2 badek tu dah ada laptop lah....rambut mia tu dah panjang lieya....

June 15, 2009 at 11:47 AM

sedapnye dorian kan lieya..ina beli dah kat psr mlm klmarin..tp hubby kata xmo bukak dlu...nti msm..klu nk mkn bru bukak kulit fresh sedap mkn atas kulit..

emmm...lieya pon suka ek tdung siti...ina berkenan gak..tp hubby xsukak ar...uhuk2

June 15, 2009 at 12:25 PM

murahnya cuci kete tuh..kt mana tuh..
amboi happy duabadik..jalan sakan..

June 15, 2009 at 12:28 PM
Anonymous

aku dah lama x p kenduri.. sedap jer lauk ko mkn tuh.. tang kambing tuh aku suka...heheheeh... peberet den tuh.. Lieya.. terliuq tgk durian tuh.. bila la kami dpt p mkn... huhuhu...
byk tul kegunaan stoller tuh.. whakkakaak...

June 15, 2009 at 12:32 PM

weiiiiiiiiiii sampai hari ko dera mia dgn tilam2 tu.... hahahhahhahaha

kat tmpt aku pun ada gak cuci kereta RM2 ni.... walau pun cepat jadilah... yg pentingg berkilat gakklkan.. hihihihhi

eh jgn ko potong rambut dia..biar pjg..aku suka... hehehe mcm anak aku lak kkan..

June 15, 2009 at 1:07 PM

cici kereta 2 hengget??? murah lor..

bestnyer makan nasik pengantin.. ada kambing pulak tuh.. ter;iur jap.. haah la lieya.. rambut mia dah panjang..

June 15, 2009 at 1:25 PM

sakan sungguh berjalan weekend...

murah banget okeh cuci keta tu..x berapa bersih pun xpe kann...

kelakor la gambar mia & mija lari semula kt mamanyer masa jerit kata ulat tu..heheh

last weekend pun kami gi Nilai 3..tp xde beli apa sgt pun..just jalan2 tgk tempat je (first time pergi tu..padahal tempat tu da berzaman wujud..ketinggalan sungguh la haku nih)

June 15, 2009 at 2:18 PM

panjang dh rambut mija..
tk penah potong ye sblm nie lieya...

kalo ko pkai bj kurung lagik nmpak ayu tau lieya...ekekeke..saje nk cong ko dik...brbaju kurung nan ayu ...

wah ko dh sopink baju raya ye...
akak tk sempat lg nk sopink...
kang org tkmo amik dh tempahan kan..

June 15, 2009 at 2:25 PM

2 hengget jer cuci.. wokey la tuh.. pe laie, pasni ko trem la rambut anak dare ko tuh.. sure cun! bestnya kambing.. peberet tuh.. dah soping baju raya? ala tu baru pre-raya kan.. hehheee... pe2 pun aku ske sgt2 tgk kaletah mia n mija... lawak laa... sure tak kering gusi kalo tgk derang nih...
tudung ct? aku dah rembat selai kat hajaba.. jalan tar pun ada ek? bila aku nk jejak sana nih.. leh rembat lagik... hehehe...

June 15, 2009 at 3:06 PM

hehe ... nakal juga kacau papa tgh drive ... hahaha

June 15, 2009 at 3:17 PM

aku pon cuti skolah ni..asal weken jer g kenduri..

wei cntik ar tudung ct tu.. ari tu aku g jln TAR..x trpikir lak aku nk pi cari tudung... g bli kain utk baju raya je..

cntik ar tilam toto ko tu.. kaler oren lg.. aku pon nk kena bli ni.. yg kt umah tu da kotor gile.. nk hntr cuci x brbaloi..mahal nk mamp..

June 15, 2009 at 3:35 PM

fuh..sekali apdet..pjg berjela..kemain soping lg ko eh lieya..

btw..aku suka ar baju peach ko tu..cun siot!!

June 15, 2009 at 4:29 PM

iskh iskh iskh...ko mmg....
kenduri adik sendiri pun ko bantai ngan blouse gark...keh keh keh..tp ok gark lieya..coz'....tak tahan ler nak berlengas ngan baju kurung kan...udah ler pergi kerja ngan baju kurung.....nak gi kenduri pun berbaju kurus...rimas weiii

ko...sampai hati timpa budak mia tu ngan toto tebal 2 gulung tu....
terseksa jiwa raga dia ko....
kijaaammm oooooo

uuuiissh...tudung dato' ct tu..
apsal ko x pakai..nak gark nengok ko pakai.....
aku pun teringin...tp cam x sesuai ngan muka kembang gajah aku jerr...ngeh ngeh nghe

June 15, 2009 at 4:39 PM

wah akk..berjalan sakan yea...dr melaka ke nilai 3 gitu...tmpt lieya ngn nilai tu x jauh mna pn..ada dlm stgh jam...huhu...shopping sakan...

kecian tgk budak dlm stroller tu bersama2 toto...lawak jer,,,hihi,,,

June 15, 2009 at 6:52 PM

takut ulat gonggok ye??jahat ko takut2 kan depa lieya.tp aku pun suka camtu..wakakakaa

sama cam aku.mls la umah kenduri pakai kurung2 bagai sbb lps tu kompem nk jln2 kan..

June 15, 2009 at 8:04 PM

laa aku ingat ada le pic ko pakai tudung CT.
cam yg ko beli cantik, batu skit2..ala sweet2 gitu.. kalu yg dh penuh sgt batu tu dh rupa nk pi annual dinner le pulak...

eh shah leh geng dgn shahnun, kalu bab menawar, ko serah le kat dia. kengkadang aku sampai malu, tarik hardy slow2 pi kedai lain...hahahah..jahat kan?
kalu aku, aku tawar sekali je. x dpt x pe la...

hehehehe.... mia memang muka happy dpt pose kan? ko x try2 hantar budak2 ni pi audition iklan ke, apa2 tv show ke ko?
aku kalu hardy tu 'user-friendly'. nak gak aku bwk dia... ini muka masammm je bila nampak camera..cheh...

June 16, 2009 at 8:19 AM

lieya, baju raya tahun ni warna aper?..berapa helai??
keh3..cian stroller budak2 tu jadi tempat angkut toto tu..sib baik budak2 tu sporting..kalo jannah dia tolak ajer...
ahah..pakai lah tudung dato siti tu..mesti anggun giler..
fuhh dorian memang tengah musim..jannah pun suker..dia leh amakan 4,5 ulas ..

June 16, 2009 at 9:30 AM

rambut mia dgn mija panjang cute jer...kecik2 dh pandai bergaya..cayalah...

June 16, 2009 at 10:03 AM

malas malas lieya berupdate jugak.. panjang gak citer... akak lagi a .. cam dah berlapuk jer blog ku itew... entah bil aa roh rajin nak mai..hehehe...
notebook mia mija same a cam danish unya dulu.. tp dah ke syurga pun hehehe...
dulians tu mmg x leh tahan.. nak nyer yg tembaga tu.. sedapnya..
byknyer borong tilam kekabu tu... ok ker lieya tilam tu.. akak x pernah beli lagi...hehehe

June 16, 2009 at 10:41 AM

ok je lieya pkai suar skang g kenduri kawen..

pjg btl dah rambut nya tuh...trim arr skit...bg lebat skit..hihi

mak datok ko borong tilam abis senget bahu anak dara ko ek..ekkekee

June 16, 2009 at 11:05 AM

suka betul akak tgk anak dara lieya ni posing....cute sgt...lieya hantar la gambar mia ni kt majalah, untung2 mia blh jd model utk peraga baju kanak2...ada bakat tu...

x abis lg musim kenduri kawin ... majlis ni nampak mcm protokol sikit ye, maklum la ramai VIP yg dtg..suka tgk mia ngan mija berselera je mkn nasi kenduri....

June 16, 2009 at 11:17 AM

bestkan pg kenduri.sy pun suka..jalan sakan weeken tu yer..Tudung ct? nak cari jugalah kat Jalan TAR..he he he.. Kenna jugak tgk ct pakai...

June 16, 2009 at 12:08 PM

ooooo murah ek car wash tu...ingat kn mahal..hehehe...
awat la anak dara hang damia ni...geram la tgk..pandai sgt posing nih...sabo je la tgk dia...cute btulll...mija kena blajar ngan kakak dia nih...
bape weh tudung tu..cun2..cpt2 pakai...mesti vogue gitew...

June 16, 2009 at 1:48 PM

best g kemduri kawen.. budak kipochi tu sungguh bergaya..

cantek tudung tuh..cuba lah pakai.. pastu post kt blog..ok.. ;)

June 16, 2009 at 2:45 PM

pjg rambut derang ye..sukela bibu tgk!

June 16, 2009 at 3:11 PM

wah lieya, bukan main mia posing sakan...yang kat bawah tu sonok betul cuci kete dua badik tu...sambil main air apa tak sonok nyer.

lieya, knur pun suker kalau ada kenduri kahwin...dapat mkn lauk yg sedap2...sesekali tukar selera rasa org punya air tangan pulak.

kat sini kan kalau pi jemputan tak payah berbaju kurung,mcm2 fesyen dorang pakai,ada yg pakai jubah dan seluar..kalau kak nur suker pakai baju kurung...yg eksklusif sikit..sesekali berangan jadi datin....hehehe.

June 16, 2009 at 5:35 PM

panjangnnyer rambut mia mija...nnt aku pun nak suh nonie simpan gak...tapi dia ssh nak ikat la...rimas aku...sbb rambut dia lebat

June 16, 2009 at 10:03 PM

Salam Lieya...

Kalau bab posing tak boleh lawanlah heroin Lieya berdua...pandai tul posing esp yg kakak tu. mmg kalah hero2 akak....he..he..
sedapnya makan lauk kenduri...
durian tu yg mengoda...nasib baik baru mkn...

June 16, 2009 at 10:56 PM

Hi, really enjoyed going thru your pictures, love the one of your daughter pinching daddy's ear, ha ha.
Did he say something naughty? Ha ha. Lee.

June 17, 2009 at 12:05 AM

>> hehehe...
>> kesian kena berkongsi stroller dengan barangan yang dibeli...
>> ini mesti kes dah letih (atau malas) nak bawak...:D

June 17, 2009 at 2:42 AM

Murahnya cuci keta 2 inggit jer????...

penuh aktiviti ko lieya....dari kenduri ke jalan tar haa....rajin ko satu famili berjalan-jalan kan....:-)

June 17, 2009 at 9:12 AM

sakannyer berjalan..

petua curi sireh tu pon mcm menarik.. nak try lah.. ehehe..

June 17, 2009 at 10:43 AM

salam Lieya
sonok kak dilla baca xtvt harian lieya ni. wow semua dah ada labtop erk. tak leh depa ngaco mama lagi.

Gi kenduri umah dato wiera ke Lieya
wow glamour U............

June 18, 2009 at 8:21 PM

amboi..syoknya 2 badek tu ngadap durian..hantu durian gak ke?? tapi lawak tul la..ada ke nak makan tpai tak mau pegang... bertuah punay bdk2..hehehe...tapi jgn tak tau..heroes kat umah nipun sama...kalau durian, mmg kena suapkan.... diorang ala2 geli sebbab lembik, tp mkn nak...

lieya..bestnya ko shopping kat nilai...akak ni tak sampai2 lagi ke nilai tu..hajat dah lama nak pegi, asyik tak kesampaian je... huhu....

weh..lawak la anak lieya tu..sian kat diorang, baru nak terjah ke water features tu ya, tapi kena sakat dgn mama dia... apa la mama ni... hikhik...

June 19, 2009 at 2:18 PM

wah.. syoknye jln2 shoping lg tuh

June 19, 2009 at 11:49 PM

senang dan ringkaskan kalau pakai blouse jer gi umah orang kawin? kak mimi pun sama. ada masa siap dengan jeans lagi aku bantai... buat muka selamba jer. hahahah

wah tudung dato ct.. memang class kalau pakai. pasni boleh la try macam kaler...

July 5, 2009 at 11:04 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy