Thursday, April 28, 2016

thursday ~ random photos


Assalamualaikum semua!!


hahahaahah...entry aku nampaknye kamis bertemu kamis....hahahhahaha...alaa jgn le marah...takde citer nak update blog .... abis2 pun bende same...so kite muncul ari kamis jek laa yek dgn entry random photos....jadik le kan hahaahahahahah...jom layan pic ape yg ade arinie....oh yea, weekend ni cuti panjang (labour day)..selamat hari pekerja semua...yg balik kg hati2.... i is tak balik kg pun, tapi org dari kg yg dtg sini... mak abah aku dah ade kat umah aku tu, mlm td sampai....adik aku konvo alkisahnyer tu sebab depa dtg sini..... awal pagi dah keluar umah pi uitm shah alam...

*
*
*
*
*
*
*
V

  • bento riangria miamija ... utk pagi sandwich telur + buah epal... utk lunch plak nasi putih + rendang ayam + sayur goreng jawa + buah anggur...kudap2 kafa plak agar2 pandan.... tgk agar2 terliur plak...dah lama tak buat....panas2 ni dpt agar2 sejuk dari dlm esbok alangkah heavennyer.....



  • bento riangria miamija pagi nieh....fresh hah pic pagi ni tau....arini aku masak asam pedas ikan patin...dok mengesahkan nasi goreng aku, asam pedas aku dah menggelegak....aku tak sempat rase garam, azan dah bunyi...hope kebajetan garam aku tu tepat leee haahahahaha ....
     nugget mcm biase campak dlm air fryer....sebijik rase mcm goreng dgn minyak beb!


  • dayyan ni kat umah jarang makan sendiri....aku masih suap die lagi...tp kdg2 time aku rase nak makan lenyek cili api kat nasi tu aku suh le die makan sendiri ....mcm dlm pic ni le kemain beselera die makan walo lauk telur goyang ngan kicap ajek....heheheh
 *video 3 badek makan*


  • antara mia ngan mija....mia lagi cepat cari barang dlm esbok aku.... sebut jek nak asam keping, rempah2, ikan bilis...mia lagi cepat cari.... kalo esbok lagi satu lagi byk barang, lagi laa si mija lambat cari ..geram gak aku sebab aku dah label setiap barang2/bekas2 dlm esbok aku...

  • belon2 celcom.... mase penoh dgn gas/angin die lawo laaa mcm dlm gambar...bile dah start kecut2 semak plak mate aku sepah2 umah.....jenuh tgu kecut nak kasi buang, nak letupkan tak berani plak hahaahahah...
 *video masak asam pedas renjis kicap*

  • bento riangria miamija lagi!... utk pagi bihun putih + popia ketam + sos cili.... utk lunch nasi putih + kari ayam kerisik.... mak aku kalo nak raya mmg rajin buat kerisik sendiri...aku tinggal copet jek sebekas haahahaah...nak buat sendiri mmg tak laaa...renyah kot...rela lagi beli ....


  •  selalu kat tanglin ni aku suke makan ikan bakar pak din tu..... tapi minggu lepas alang2 en laki ade keje kat kl so kiteorg bekpes nasi lemak tanglin...kemain jauh bekpes hah..... sampai pun pukul 11 so korek2 le saki baki lauk yg ade hahahahaha....

  •  selain nasi lemak tanglin, pekena gak mee kicap tanglin yg pemes tuh...... sedap gak!



  • gambar fresh pagi tadi nieh.... anak bujang bersantap nasi goreng... tau org nak amik gambar die mule laa buat muke miang mcm tu hahaahahhaah...


  • hokey, last but not least, pic bento riangria miamija lagi.... utk pagi bihun goreng + telur dadar....utk lunch plak ade nasi putih + ayam masak kicap + ikan pindang....kudap2 kafa plak popia sardin.....ekceli ni stok pic bento lama nieh.... bekas pink tu pun dah takde dah...dah pecah tepi so aku buang ajek....
hokey gais! happy long weekend..... happy labour day!!




** kejap jek dah nak masuk bulan mei woi! kejap jek dah nak pertengahan tahun....





30 celoteh sahabat

rajin tui la akak ni.. tabik spring hari2 masak..

April 28, 2016 at 9:13 AM

Seminggu sekali update kira untung lah jugak Lieya..
Jangan bertahun udahhhh kihkihkih..

Wah rajin gak ko merendang pagi hari ye lieya..
kalau akak rnedang ni beli kat kedai jer lah kalau weekdays hahhaha..

Perghhhh memang dah lama akak tak buat agar-agar pandan tu lieya..
Macam nak membuat pulak cuti lama-lama ni kan..

Akak pun tak balik kampung lieya..
En suami ada kerja kat Ipoh..
Ni kat umah tinggal 3 beranak ajer lah :D

April 28, 2016 at 9:46 AM
Anonymous

Assalam.... seminggu update pun penuh dgn pic2 menarik. Nasi lemaik tanglin mmg terbaik ler. Seronok kalau berjiran leh tlg siapkan bfast tuka dik jugak he3

April 28, 2016 at 9:57 AM

Alhamdulillah singgah sini lagi, dapat idea menu sihat untuk anak-anak, semalam. Sangat bertenaga membaca entri ni lieya dapat vive semangat untuk saya jadi sekurang bole mula permakanan anak yang sempurna. Nasi lemak tanglin tu sentiasa orang beratur, murah rezeki betul tu..

April 28, 2016 at 10:00 AM

Selagi kudrat ada dan anak-anak masih perlukan Lieya gitulah gamaknya setiap pagi ye.
Senang hati tahu anak mesti tak lapar punyalah..

April 28, 2016 at 10:17 AM

amboiii...tak terlawan akak tengok bento ko lieya...nasi lemak tanglin tu satu tempat dengan ikan bakar, sotong bakar tu ke?

April 28, 2016 at 10:37 AM

tergoda akak tgk bentomiamija...perut lapar...huhu

dayyan buat muka comey...hahaa

April 28, 2016 at 10:41 AM

Kan..kejap sgt masa berlalu.tak larat bawak perut dh ni.cepat2 la baby keluar.haha..

Meriah betul random photos kali ni debgan pic bento mia mija..

terbaiklah kerisik buat sendiri..untung la lieya boleh kidnap.hehe

Amboi dayyan muka selepjng dengan bedak.syok cium ni wangi.haha

April 28, 2016 at 10:47 AM

Yela kan..rasanya nieyl baru je khamis lepas baca entry akk..
nie entry baru pun hari khamis...hihi..
selamat bercuti panjang akk..eh..sama je cuti ngan nieyl..hihi..
Over tau muka dayyan..dia nak ckp mama masak sedaaappp sgt...
nasib baiklah husband akk x dok lagi 1 bangunan dgn nieyl..
klu x,minta dia tapau kan akk masak tok nieyl..hahaha

April 28, 2016 at 10:56 AM

ari khamis ari jenguk bento ank2 lieya...yummmm

April 28, 2016 at 11:04 AM

wah! berselera betul anak bujang tu makan...

April 28, 2016 at 11:25 AM

wah! berselera betul anak bujang tu makan...

April 28, 2016 at 11:26 AM

Kak lieya...len kali mai tanglin kena roger adik julia tau...sebab ju keje kt parlimen tu dekat sangat pi tanglin hehehehe...huishhh sekaliiii tertekan video asam pedas buh kicap tu...sambil tgn kak lieya tayang2 nasi tu rasa nak hempukkkkkkkkkk meja sebab nak jugak hahahhahahahha...kejammmmmm kak lieya kejammmmmmm hehehhe

April 28, 2016 at 11:48 AM

Memang riang ria betul bento lieya sedap2 plak tuh..
Wow mee kicap.. sedap ekk..kena try ajak geng pergi nie.. :)

April 28, 2016 at 12:38 PM

telan ailiyo tgk ayam masak kicap

April 28, 2016 at 12:54 PM

walamakkk..
entry bento sama ngan ena pulak arini
tadi tetiba dok teringat2 psl bento budak2 yg dah lama peram tu..
arini tekan je publish..
tiba2 datang sini tgk entry bento lieya..
malu tutup muka ena ni lieya
sbb bento anak2 lieya ni tengok pon dah buat kita terliur
kitanya bekal tu ya ampun
asal boleh aje.. hehhe..
sbb kita malas nak deco2..
lepastu tangkap muat je gamba2nye
kehkeh

April 28, 2016 at 1:01 PM

ko tau masa mengadap blog ko ni dah tengahari..kemain berdondang sayang perut aku tgk bento riang ria miamija tau!

aduhai tak penah mengecewakan :)

dayyan rajin b'fast ye, awatif dia minum milo sebotol, makan2 tak nak nya..kt sekolah baru dia pulun mkn..

aku pun kerisik main beli je, kemain malas nk buat sendiri, kalo mak sedara aku buat, dia akan bagi sebekas kt aku, dah tau gamaknya anak sedara pemalas aduhaiii..

aku jarang buat kari ayam @ daging jarang letak kerisik, tp mcm sedap pulak ko masak..ingat nk try nnt :)

April 28, 2016 at 1:03 PM

Suka tengok bento mia mija.kadang2 klu xde idea memang ciok kat sini menunya

April 28, 2016 at 1:49 PM

ct ni x balik kg la lieya...kak nur ptg jumaat balik umah makkk...tahniah bt adik lieya tu

Senangkn labelkn brg2..senang nk masak...untung lieya ada 2 pembantuuu

ceria tgk bento2 tu...mak rajin anak yg untung...

April 28, 2016 at 2:02 PM

Dah tau dah Lieya. Hari Khamis memang Hari Bento Sedunia ^_^

Walaupun setiap Khamis dihidangkan dengan bento anak-anak Lieya ni memang tak pernah mengecewakanlah. Mak-mak budak pun tengok terliur. Pekerja pejabat pun terliur sama!

So lepas ni kena tunggu Khamis minggu depanlah ya untuk bento yang seterusnya ^_^

April 28, 2016 at 2:58 PM

Tak perlah nyah....apa apa pun boleh, mak layan je.... hihi...
Si budak kecik tu kalau bergambo bedak kat muka putih bukan main. Sapa yg pakaikan Lieya? Dia sendiri ke?

Mak jeles tengok Mia Mija yg rajin kat dapur tu. Nampaknya tak lama lagi ko pencen masak Lieya...bestnya..

April 28, 2016 at 3:15 PM

Tak perlah nyah....apa apa pun boleh, mak layan je.... hihi...
Si budak kecik tu kalau bergambo bedak kat muka putih bukan main. Sapa yg pakaikan Lieya? Dia sendiri ke?

Mak jeles tengok Mia Mija yg rajin kat dapur tu. Nampaknya tak lama lagi ko pencen masak Lieya...bestnya..

April 28, 2016 at 3:16 PM

Part tengok hidangan tu laju2 kite skroll ke bawah.. hehehe..

April 28, 2016 at 4:10 PM

LAPO AKU JDNYE TGK MENU ANAK2 KO NI LIEYA ...UNTUK LA ANAK2 DPT MAMI RAJIN GINI

April 28, 2016 at 4:18 PM

kan dah pertengahan tahun pon esok lusa. cepatnya masa berjalan.

ala akk saya tak lagi ke tanglin tu adoii. bila nya la nk sampai

nengok bento miamija teruih jdi lapar
hahahaha

April 29, 2016 at 7:33 AM

cptkan masa berjalan..
seiring masa bjln..mkin mningkat jgk usia kita..

cute sgt pic dayyan n belon tu.haha

April 30, 2016 at 9:43 AM

Cepat masa berlaku..pejam celik lagi 4 bulan Dania nak UPSR..risau plak as usual suka tengok bento Mia Mija tu ha...always menarik

May 2, 2016 at 9:50 AM

Wow info yang keren kak.. kalau ingin tahu tentang cara membuat website gratis yukk disini saja. terimakasih

May 3, 2016 at 12:40 PM

Rajinnya akak hari2 masak..

May 9, 2016 at 7:30 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy