Tuesday, January 9, 2018

kembali ke sekolah 2018


Assalamualaikum semua!


lambat plak entry anak2 sekolah 2018 start....dah masuk minggu kedua hah budak2 sekolah hehehehe..takpe laa asalkan ade ye takkkk.... takde laa special sgt pun cume tetap nak abadikan kat blog...buat bacaan esok2 kan...kenangan anak2....

*
*
*
*
*
*
V


tahun 2018 ni aku amik cuti 2hari (selasa rabu) sebab dayyan masuk darjah 1...so nak skodeng laa die kan boleh adapt x dgn suasana sekolah baru..... mia dah form 1.... takpe laa boleh handle sendiri jek sbb dah besar....takde laa nak tgu kat sekolah pun...jaja plak darjah 6 pun takde ape nak ditgk2kan...just drop ajek kat sekolah dan gerak sendiri....


mia dah anak dare plak bile tgk pakai kain biru muda gituw.... suh dok asrama tak mo.... takpe, lepas pt3 mama usahakan jugak ko dok asrama hahahaah...sedap je mate tgk baju tudung putih berseri2 mcm nie.... hujung tahun siap le semua mcm belacan hahahaaha....aku jenis tak rajin basuh tangan baju putih nie...campak je dlm mesin letak varnish set heavy wash huhuhu...sila jgn tiru perangai malas aku ye....

 ni gambar mase hari orientasi form 1 sebenarnye....28 disember hari tu....

 ari pertama masuk sekolah 2hb tu gile jem jalan nak masuk sekolah budak2 nieh.... sek men mia sebelah sek rendah jaja...sesak gilee kereta sbb parents yg anta anak darjah 1 parking kiri kanan utk masuk sekolah sekali tgk anak kan....lambat budak2 ni sampai hahaahah sedangkan keluar rumah pukul 7.10pagi tuuu....lupeee first day sekolah mmg suasana mcm nie....esoknye terus keluar awal lagi....

sek menengah mia....


 jaja plak takde pic die.... tapi takpe sbb die sekolah same jek.... menghabiskan sisa2 sekolah rendah gituw dan sebagai calon upsr 2018.....tgh teman dayyan sarapan sebelum gi sekolah....

 citer pasal dayyan mmg geli hati.... dpt beg baru, pencil case baru, kasut baru..serba serbi baru terus excited nak sekolah baru...hari2 dok berzikir tanye bile nak pegi sekolah baru...sampai aku naik tensen nak menjawab.... hari pertama hari orientasi so sampai pukul 2 jek....hepi je muka kate sekolah baru best....masuk hari kedua sekolah dah start betul2...pukul 5 baru balik...terus cakap "dayyan hepi sekolah hari selasa jek sebab balik pukul 2, hari ni tak hepi sebab kene balik pukul 5" ..... hahaahah banyak le ko punye hepi tak hepi, org dah bayar mahal2 ko sekolah aje laa diam2 hahahaahah

lagi satu kisah geli hati, balik sekolah aku akan amik dayyan dulu, pastu baru amik jaja....tiap kali jaja masuk keter, mesti dayyan tutup hidup ckp ' busuk laa jaja nie...tu laa sekolah takde ekon,  kelas dayyan  ada ekon"....bengkeeeekk je kakak dengarrr adik berlagak hahahaah....

pic ni aku buat status kat ig dan fb sempena dayyan first day darjah 1.... ehh mau tak sebak anak bongsu ko dah nak masuk darjah 1 kot....sob sob sob....


depan pintu kelas.... 


berviewkan kantin sekolah....sekolah dayyan ni lunch disediakan, pagi jek laa makan beli atau bawak bekal.... aku tahun ni diambang2 pencen berbento... mia dah sek menengah aku malas nak bento2 kan die..beli je laa kat kantin tuh...lg pun kantin sekolah menengah ni biase nye ok sikit takde budak ramai sgt...nak membeli pun teratur jek.... tgl jaja jek laa... kalo rajin ade laa bekal die, kalo takde die pun kene beli jek kat kantin....

 balik sekolah.... muke sengih bangga sbb dpt beli belah kat kantin sekolah ...aku bagi duit belanje licin abis die guna hahaahahaha...aku syak si dayyan ni culture shock sbb dpt pegang duit sendiri n boleh shopping sendiri hahahaahaha... bile aku tanye nak bawak bekal tak mcm kakak die jawab "dayyan lagi seronok beli laaa mama"...hurmmmm pikir keseronokkan dieee jeeeeee....hahahaha

 tiap hari jumaat dayyan pakai jubah...suke aku tgk...comel jek...hari pertama tersadung2 dayyan kate sbb jubah labuh, sedangkan aku dah kelim pendekkan tu, so ni aku kene kelim lagi bagi pendek lagi .....kemetot sgt anak bujang aku ni hahahaahah.... oh yea, dayyan uniform die lain sbb aku tak jadi anta die sekolah rendah kebangsaan, aku anta die sekolah integrasi.... biar le yg ni jd tahfiz ke kan kalo ade rezeki...in sha Allah...
 
 ok dah tu jek nak update.... eh citer shanghai aku tak abis lagi tauuu hahaahahaha...nanti kite sambung muntah beramai2 bace entry shanghai aku lagi tauuu kahkahkah....anyway, selamat bersekolah anak2 malaysia utk sesi 2018....



**selamat tahun baru jugak utk semua...tak terlambat lagi kan nak wish ehehehehe....happy new year!!







6 celoteh sahabat

Belum miss lagi cter akk ni...
Seronoknya la tgk anak² dah start sekolah kak...
nieyl kalau ade anak awal, dah 5 tahun dah dia...
tapi xpe..akk jgn risau..nieyl ok...

January 9, 2018 at 10:49 AM

Hi! Lieya. Lama tak terjah sini. Besar dah anak-anak yer. Handsome dayyan.

January 9, 2018 at 1:47 PM

Selamat kembali kesekolah anak2 auntie semua..
Comel2 belaka..

Dayyan sekolah mana tu Lieya..

January 9, 2018 at 2:07 PM

dh terpisah la yek mia ngn mija tahun ni.... tp bila tgk mija berspek nmpak mcm dh matang sgt dh dia...
psni takde ntry bento2 la ek, mama nk pencen... nk jaga bby yek hehehhe

wah2 dayyan, apa lg dh ada peluang pegang duit sndiri... apa lg... kih3

January 9, 2018 at 2:45 PM

Seronok baca cerita anak2

January 9, 2018 at 7:40 PM

semua ceria jer ;)
Dayyan nak jadi abang dah ;)

January 10, 2018 at 10:39 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy