Tuesday, May 19, 2009

tepi..tepi...mak bedah nak gi shopping!!

ha ha ha tajuk tak hengat!! sapekah gerangan mak bedah tu.....hah ni le mak bedah nye...si mia & mija......aritu jalan2 kat Melaka, lieya terpandang set menan troli nie, aku terpandang jek terus tergedik2 nak beli, terus rembat due ( anak aku langsung takde niat dan keinginan pun nak menan nie) ha ha ha aku yg hover2..... biase laa kuase memilih menan sememangnye VETO ditangan aku...tukang bayar kuasenye plak VETO METO milik papa dieorg hi hi hihi



*

*

*

*

*

*

*

V


amboi2 kemain enak lagi ko berposing yea mia....mase ni aku tgh bertungkus lumus menyatupadukan menan ni....walaupun tak memerlukan ketukan paku ngan hammer tapi cukup membuat aku berpeluh2, sampai salah2 pasang...ha ha ha ha buat malu betul!!...tu pasal aku benci subjek Kemahiran Hidup mase form 3 dulu....





sekali ngan troli tu ade laa jugak bende2 alah nieh....dah namenye troli shopping kan...






aku nak tgk jangka hayat troli nie, dulu yg stroller baby tu tahan laaa sebulan pastu satu2 tayar tercabut....so far, mia cermat sikit, si mija yg ganas...siap campak2 lagi trolli....hangen jek aku!!






mia siap mintak duit ngan aku lagi....keh keh keh tu dlm beg duit die ade laaa dlm 2-3 hengget





yg ni tak heran nak duit....yg die tau...sorong jek trolli tu sampai langgar dinding...langgar kaki aku...pastu geget2 buah dlm troli tu....pastu baling2....




nie laa mak bedah nak gi shopping...tepi!! tepi!! mak bedah nak lalu...






tgk vidoe dieorg nieh....








over tul si mija ni posing, penat aku ajar, posing style die yg ntah ape2 tu jugak yg die buat.....he he he he



tgh dok syok tolak2 troli sambil beli barang n ckp nak masak ape, tetibe mia lari amik teddy bear die....letak kat troli...ooo ko ingat laa plak ape mak pak ko buat mase ko baby2 dulu
hik hik hik



tgk kakak amik 'baby'....die pun nak jugak.....





kan minggu lepas lieya balik Melaka...sebenarnye ade hajat lik Melaka....nak pi cari 'sesuatu'...jeng jeng jeng jeng.....cube tgk apekah 'sesuatu' itu.....hi hi hi


tadaaaaaaaaaaaa....pi cari subang damia n mirza....nak dekat 4 kedai lieya masuk pi cari subang huruf nie...payah betul nak cari, org kedai kata ...org dah tak pakai subang huruf2 nie.....ahhh!! aku peduli ape, yg lieya tau lieya minat subang huruf2 cenggini sebab mase kecik2 mak lieya pun rajin pakaikan anak2 die bende2 berhuruf camnie, dari gelang, rantai sampai laa ke subang
he he he


huruf M laa yg paling susah nak cari......huruf M ni menyebabkan aku keluar masuk 3-4 bijik kedai .....akhirnye dah hampir2 putus ase, jumpe jugak....


halus jek huruf M nie....thanks ye papa belanje anak2 subang ...keh keh keh

**lubang tindik kat telinga lieya dah terkambus dari start masuk UiTM, tgk anak2 pakai subang camni rase cam nak jugak...tapi adekah aku berani utk ditindik lagi sekali?....hu hu hu**


post signature


52 celoteh sahabat

TEPI..TEPI.. ACIK WATIE NAK IKUT...HEHEHHE... MAK AIII.. MASAK KO LIEYA KALAU DORANG BAWAK TROLI CAMTU P MALL... MAU ABIS BEKOTAK2 TISU KO...WAKAKAKA

May 19, 2009 at 10:11 AM

wah lepa sni mamanye soping kene ade 3 troli? hehehe

May 19, 2009 at 10:21 AM

bestnya anak girl yer.menannya best2.maknya excited.kalu sy pegi mana2 tgk menan girl,geram jer.Rase mcm nak beli jer.tapi apakan daya anak ku boy.hu hu hu.Untie nak tumpang main boleh?

May 19, 2009 at 11:39 AM

hahaha mija + mia, maryam nak ikut gak soping.. maryam pun ada troli camni.. tp dah uzur la.. lama sgt dha..byk nut ilang..hahaha....

sonok dua badek ni main sama2...alah lieya klu dah nama mak ni..mmg kite yg hover..anak2 rilek je.... aku pun sama cam ko.. yg bayo dah tentu la bapak ..muahahaha

May 19, 2009 at 11:46 AM

mia&mija ada troli lak ke...auntie nak pinjam leh tak?...hehehe...

Bestnya kalo girlkan...mcm menan ada...anak laki lak asik dgn menan keta jer....tak pun robot....huhuhu. harap2 lps nie aku dpt beli menan anak pompuan lak :-)....

May 19, 2009 at 11:48 AM

best juga mainan troli nie..boleh masuk dlm list aku tak lama lagi nie...hehehehe..:) shopping sakan..siap minta duit lagi..;)

cantik anting-anting!!!

May 19, 2009 at 11:49 AM

hohoho...betul2..selalu mak pak yg excited nk pilih menan kn..samola kito...lieya..berkenan la ngan troli tu..ooo mija ganeh ek..sama la cha pn...
suka tgk mia pose..pandai btul...sweet je dia senyum..

May 19, 2009 at 11:59 AM

aunty nak itott gakk!!
Kan best kalo troli shopping kt supermarket cantik camni..atau kaler camni pun ok gak..baru ceria sket warna warni...hihi..

May 19, 2009 at 12:15 PM

alahai, comey gila 2 badek ni main troli.hehee

anak ko no2 sama lah ngan anak aku lieya..no1 ala2 sopan gitew.no2 ganas sket..mmg anak no2 ganas sket kot.ek.kikikii

May 19, 2009 at 12:36 PM

pasnie leh la mija ngan mia teman kak lieya shopping sambil bawak troli kenit tue...

atie dedulu pun ader gak subang huruf2 nie...tp tak tau lah dah kemana...lagipun atie memang tak leh pakai subang...bernanah telinga siap bangkak lagi...telinga atie nie dah 2 kali tindik...ayik tertutp balik jer..tak bleh la nak bergaya pakai subang besor2...heheh

May 19, 2009 at 1:07 PM

bestnya lia troli tu...

May 19, 2009 at 1:10 PM

bwk troli gi soping subang emas..ewah..ewah..nk gaklah..hehehe..cantik ar subang tu..very the nostalgic kan?

May 19, 2009 at 1:17 PM

wahhh... besnyer mia & mija ada trolley utk shopping.. sng la mak korang nk msk... suh jer dua badek ni g beli...hehehehe...

comei jer subang dua badek nih.. aku x berani la nk tindikkan echa.. anak aku kalo nangis bukan sket2 anak... sebesor2 gajah sora dia kang.. aku gak yg ssh nk pujuk.. pas2 aku riso kalo echa dok usik subang tu jer.. kang menanah lak tinger anak aku.. tggu dia besor sket lg ler gamaknya..

May 19, 2009 at 1:22 PM

a'aa lah comei jer troli nih lieya..kkdg kite yg excited nak beli kan dorang menan kan..tp cam arissa nih tak minat sgt menan..kalo nak pun die men abang punyer..

cantik lak subang huruf nih kan..ina pun suke..tp arissa kecik lagik lak nak bertindik nih..

lieya..samelah kite..ina punyer pun dah t'tutup..tgk org pakai cantik lak..tp takut nak wat balik..huhu

May 19, 2009 at 1:28 PM

wah mak bedah smue sibuk nak bershopping yea.....weh lieya ko cr huruf M semata-mata sampe ke melaka?bior beno..huhhu...kalo aku ada anak pompuan pon cenggini la ghamak nyer...

May 19, 2009 at 1:37 PM

baik mak bedah aunty dok tepi nihhh.. hehhhee

ye aku setuju sesangat kuasa VETO membeli menan ditgn mak2. hehehe...
bapak2 citarasa lain skit.

cute ek, ye la ko, masa kecik mana le kita rs menan2 camni... kalu dpt sebijik rsnya kita jg gila. susah oo nk dpt.. ooo mija jenis ganas rupanya..sama dgn hardy. kaki melingkup menan. ciss...

eh sapa kt subang huruf2 org x guna, aku kalu ada anak poms pun aku nk bg pakai huruf2. aku dulu pun ada... suka ati la kan? cute apa huruf2 tu. kalu ikut aku mau je aku tindik 5 so that aku leh letak huruf HIRDA...LOL..

ko punya tindik dh kambus ek? takpe pi tindik balik. x sakit le ko.. aku tau coz fyi, aku tindik telinga masa aku dh tua bangka. form 4 ok!!
so aku ingat sampai now camna rasa dia... rugi ko x pakai subang, nak2 now byk design yg cute2...
aku jenis ganas. so subang aku semua kena yg sebijik teletak kat telinga, x leh tergantung2. satgi ada yg terlekat sana-sini.

May 19, 2009 at 2:05 PM

waaahh.. dah ader shopping troli.. meh bg auntie pinjam buat pegi pasar.. huahua..

anak pompuan ni menan diorg mmg buat mama excited.. kalo menan anak jantan.. kete.. lori.. ketapi.. ermm.. mama tak teruja pun.. kihkih..

May 19, 2009 at 2:24 PM

ala tomeiinyerrr cik2 bedah ni..... bg ciklinn pinjam boleh?

huhuhuhu bilalah aku nak ada nak pompuan ni..tingin nak beli benda2 camnie....

May 19, 2009 at 2:32 PM
Anonymous

lawo...lawo... ya la... anak 2 kena beli pun 2... kang berebut...sapa yg susah? maknyer jugak.. whakakaka...
ya la.. skang ni susah nak cari subang yg ader huruf... hmm lieya kami ni bila la nak tindikkan nana nih...huhuhu...

May 19, 2009 at 2:39 PM

amboi2...bertroli lak dua badek ni... blh tahan besarnya troli mak bedah ni ya... hahahaha...rajin betul lieya melayan bdk2 ni.....kalau pi shopping, diorang tak bawa ke troli tu sama??? haru gak, dahla besor... mana nak simpan brg, nak letak troli lagi yaa...

haaaa...tgk subang diorang tu teringat pada zmn kecik2..mmg mak2 kita ni suka belikan yg ada huruf2 ni kan?? akak pun sama..masa kecik2 dulu siap pakai rantai, nama penuh lagi.... skarang je dah takde...

May 19, 2009 at 3:06 PM

salam..
lama tak jejakkan kaki ke sini.. rindu nak baca celoteh2 lieya.. cantik troli tu.. mesti budak2 tu suker dpt main tolak2 bagai.. time kita dulu mana ada menan2 camtu kann.. kalo ada pun makpak tak mampu nk belikan..
subang huruf D tu pun akak ada beli utk kakak dini sempena besday dia tahun lepas.. kekeke.. kecik2 pun rege seratus lebih gak tuu... sabor jelahh.. kalo nak tau akak pun suka pakai subang huruf tu.. akak punya huruf R (nama akak ratna kan..) tp dah lama beli.. yg akak punya keras sikit.. nak banding ngan yg belikan utk dini tu mudah sgt bengkok btg dia.. alahaiii.. lembut giler.. kualiti tak sama mcm dulu2 punya.. kalo nak banding rege bukan main jauh.. akak beli dulu rm40++ jer..(emas murah lg dulu kann..)

p/s: lieya.. cheese cake kalo nak senang potong kena rendam dulu pisau (pisau logam) dlm air panas, lap pastu baru potong.. hehehe.. petua chef anuar nihh.. saja share ngan lieya.. baca entry kat bwh tu ha..

May 19, 2009 at 4:01 PM

Rajin tul la kau membeli trolley ni bagai..kt umah aku ni kejap je dah ranap tau kalau benda2 yg beroda ni. Si kenit main ok je..tu..si BB!! adoiiii.. mikir 40x aku kalau nk beli apa2 utk dowang tau..

hihihi..apo la mama ni ye damia??? penakot nk tebuk lobang tinga. Lobang lain takpo lak yo?? kwang kwang kwang... :P (mampos aku terBLUE kt blog lieya..)

May 19, 2009 at 4:25 PM

ganas erk mija...sama arr ngan batrice lieya....ko ok lagi...nampak arr menan utk gegirl...anak aku..jgn harap ler menan2 camtu...yg dia kemaruk...kereta, bajak, lori..tensen jer aku...bila tunjur barbier ke doll...melalak tak mau....

bab2 menan nie...mmg aku jer yg membelinya lieya...nak harap hemlin...x yah ler..ntah apa2 jer nanti...pkr jangka masa panjang jer...tensen aku....piano yg dia beli hari tu pun dok bersawang....memekak jer kalu pasang...bukan anak yg dok main, bapak yg dok main.....dia nyer mic pun dah jahanam dah di kerjakan batrice...

ok gark kan subang huruf2 nie...
tu arr...dulu2 sibuk beli subang or loket ikut nama kan.....coz' aku dulu ada satu loket huruf N ko...hik hik hik

May 19, 2009 at 4:29 PM

heheh cik bedah shopping aper tu..? hehehe.. mija tu ganas sketkan lieya..? nie mesti dulu masa preggy dia lieya wish nak boy..tu yg brutal sket tu..hehehe...
cantik a subang huruf tu.. tp dalila nye lubang tindik pun dah kambus...nak tindik semula cam x sampai hati lah plak...dalila ada lah nenek dia belikan loket bentuk N tp mama dia dah p hilangkan...huhu

May 19, 2009 at 5:45 PM

alahai.. comelnye troli tu..
nak gi beli jugak laa.. goleh gitu? hehehe.

May 19, 2009 at 7:21 PM

kali ni mama dia yg xcited nk beli menan...heheh...suka la mia ngan mija dh ada troli menan tu...sure gi mall pn bwk ni...comei je troli tu kn...rasa akak nk beli je...tp x kn nk bg kimi plk main...huhuhu...

akak nyer lubang tindik kt telinga pn dh terkambus...tp kdg2 tu tingin gak nk pakai subang blk...bila kenangkan kena tindik blk tu yg x tahan tu....heheh...

May 19, 2009 at 7:36 PM

mia n mija jom pi giant bwk troli tu...pastu mntk duit ngn mama byk skit...kite g shopping mopping yeah...hahaha...
cute tol troley die tu...hehe...=)

May 19, 2009 at 7:49 PM

wah mak bedah nak market ka...syoknya dapat troli yer...lieya kita nie klu nak beli apa2 mesti kena beli dua yer...heheh aku kena tunggu erin besar ckit sekarang dia xreti lagi...

cantiknya subang dua beradik nie

May 19, 2009 at 10:45 PM

cumel la troli tu lieya...
tk penah lg akak jupe...
1st time ni br tgk...
kalo jupe mmg harusla akak belikn utk farah..
slalu gi tesco ade troli kecik kemain sibuk dia nk tolak...
sumer brg nk sumbat dlm troli kecik dia tu..sabo jela...

lubang tindik ko pon dh kambus ye..samala ngn akak....
tp akak mmg tk suka pkai subang..cam rimas la pulak...

May 19, 2009 at 11:04 PM

seronoknya!! macam2 yg dishoppingkan tu!! pandai lieya layan anak2.. samalah dgn suami lieya pun.. ibu bapa moden zaman sekarang.. baguslah tu lieya.. semoga impian mengecapi.. keluarga bahagia akan terlaksana juga nanti.. amin..

kak t doakan kebahagian lieya sentiasa..

jaga diri.. keje baik2 ye!!

tq rajin visit kak t..

muah!

May 20, 2009 at 12:13 AM

Wow, your kids learning young about shopping.
Wait till they start on cosmetics and shoes, then handbags, ha ha.
Have fun and best regards, Lee.

May 20, 2009 at 7:55 AM

penah dulu tindikkan sara.. tapi lepas tu dah beli memacam lerr anting2.. lepas tu sara blehh takmo pakai pulak.. gerammm jerr..

ni pon nak tindik wawa dok pk byk kali.. nnti jadikk cam sara pulak..

May 20, 2009 at 9:42 AM

Salam Lieya..

Lamanya tak singgah sini...
seronoknya Mia dan Mija pi shopping...kalau pi shopping betul ni berebut pakat isi barang dlm trolley....he..he..macam anak2 akak wpun lelaki tp bila nampak trolley kecik utk budak2 di supermarket tu pakat ambil sorang satu berebut nak penuhkan trolley masing2...
ohhh Mia dan Mija dan bertindik...comel subang huruf tu..sesuai dgn mereka..

May 20, 2009 at 10:12 AM

amboii..cutenya troli tuhh...
nk jugak bli satu
mama nye troli tade skali ke..kekekek

cntik anting2 simple je gitu
sesuai sgt ngn budak2

May 20, 2009 at 10:36 AM

troli cantek.. anting pun cantek.

lieya, budak2 ni umur bape ek hang p tindik telinga diorang?ingatkan nak buat gak utk zafirah bila dia umur 2 tahun kang..

May 20, 2009 at 12:02 PM

lieya..comelnya troli tuh..siap beli 2 ek..ye la karang gaduh ssh plak kan..apa kata nnt ko pinjam troly ni p beli barang dapur..hahahahah

leiya p la tindik..rugi woo xpkai subang..anugerah utk sorg pompuan..org laki xbole..haram..heheh..aku punya sejak umo aku 2 minggu until now xpenah terkambus..haaa..terer x...org dulu2 dia tindik kan anak cepat..dlm pntg baby tu bidan dah tindik kan..

May 20, 2009 at 2:34 PM

ayoyo mak bedah nak lalu.. ok ok.. auntie duduk tepi..

wah wah senang la pasni, mama dah training masing2 tolak troli.. tak yah mama susah2 pasni kan. hehehhe

lieya cantik la subang2 tu.. kak mimi pun suka yang huruf2 tu.. tapi memang susah nak dapat.. rasanya telinga emily tu macam dah kambus gak.. baru berangan nak belikan subang emas raya ni.. mm nampaknya kena la tunggu besar sikit baru tindik balik

May 20, 2009 at 3:25 PM

wow cutenya troli tu nak je ku beli tapi sape lak yang nak main???adik nurul yang kecik sekali tu perangai cam jantan pastu mainan dia semua berkaitan sains kering duit aku cam tu wakakakaka...

May 20, 2009 at 4:27 PM

Aduh...aduh2.....seronoknya tengok cucu Tok Abah ni.....Mia & Mija...

atok pun nak ikot soping.....rugilah rasanya abah tak ada anak perempuan....anak perempuan dah beso banyak le FP...hahahahah...

May 20, 2009 at 4:28 PM

kah! kah! kah!! mmg over sokmo maknyerr! comelllnye makcik makcik bedah nih 'shopping; ngan troli baruu. Izan pun pernah nampak troli ni.. teringin gak nak beli tapibila mengigatkan tak de tempat dah nak simpan troli ni kat umah terus tak terbantut keinginannn huhuhu

May 20, 2009 at 6:12 PM

kami pun windu kat lieya...papa yg rajin updet blog eheheh
http://semalamku.blogspot.com/

rajin2 lah ya menjenguk..

May 20, 2009 at 8:45 PM

>> wa...
>> kecik kecik dah dilatih menjadi shoppers yang berjaya...:D
>> ingatkan shopping betul tadi...:D

May 20, 2009 at 11:45 PM

hehehhee..ok je lieya, tade sakitnye skrg klu lieya tindik, bley la papa derg belanja mamanya plak pasni! hehe...

Eei mmg comel subng2 huruf2 ni, izu pon suka!:D brooch pon nk huruf2 you..hehe..mak jgk yg beli..dulula..;)

nway blikt mn troli2 comel tu lieya? blk mlk ekk, nti nxt2 time blk bgtauu naa..bley jmp..loni bz packing xhengat, tp xpdah lg..huhu

May 21, 2009 at 6:14 AM

re: lieya.. avocado tu buahnya tak manis. rasa dia tawar & lemak2 gitu. nak mkn mesti dgn something yg manis spt aiskrim, susu pekat manis or madu. boleh juga dijadikan smoothie, jus or lassie.. yummyyyyyyyyy... hehehe..

May 21, 2009 at 12:56 PM

ooo...mak bedah 2 orang yang comei loteeiii ni nak gi shopping eekk??? ;)...

selalunya macam tu lah lieya...kuasa VETO di tangan mak nyeer utk beli apa2 pun...kdg2 tu mak yg lbh gedik nak beli...last2 kener marah dgn bapaknyer..coz hover dari anak....pasal dia yg kuarkan duit kaann??? hehehe

May 21, 2009 at 4:32 PM

lieyaaaa...

tak kering gusi kalau kak nur masuk umah lieya nie..nengok 2 badik nie ngan omak dia mesti ketawa giler akak kat sini.

kak nur ingat sape tu mak bedah rupa nya mia dan mija...lieya yg over pulak nak menan tu..sib baik dorang ok excited juga ngan trolly tu...senang makcik bedua tu nak pegi pasar kan...lieya duduk umah aje goyang kaki...hehehehe.

kak nur terlupa lak nak nengok video tu...patah balik lagi lah.

May 21, 2009 at 9:35 PM

seronoknyer tengok mia dan mija nak gi shopping...comei jerkkkk..next time, kena bawaklah strolly kalau nak beli-belah..make sure minta ngan mama duit poket banyak skit yerrrr... :D

May 22, 2009 at 9:14 PM

weh kalo troli tu bawak gi soping campur ko nyer troli lagik.. maka satu kedai la ko soping jawapnyerr... hehhehee...

May 23, 2009 at 12:20 AM
Anonymous

Dak Ayu minat gak kalau aku betindik.. tapi tak bulih plak.. halau dek Pak Mertuo sok!! ahaks!

Den paling maleh shooping bawak troli...

May 23, 2009 at 1:30 AM

amboi beli mainan...

nak g shoping kat mane tuh?

May 23, 2009 at 2:14 AM

huhuuuu
aku suka troli tuh lieya
bukan takat bebudak jer teruja tau..
kita yg tua nih pom berkenan jugak

best nye adiyah mia & mieja kat cikgu meka...!

May 24, 2009 at 2:10 AM

lieya.. saya tag awak.. hehehe.. n datang amik award ye..

May 25, 2009 at 8:15 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy