Wednesday, September 2, 2009

ish...si upin & ipin nieh!!!!


semenjak 'hantu' citer upin & ipin ni, aku panggil budak 2 org ni pun upin & ipin....hihihihi.....ni gambar2 mase cuti merdeka ari tu....mmg puas laa 4 hari kat johor...rase cam tak mo balik keje jek....keh keh keh ...nak tak tau, tahap nakal budak2 nie......






dah le tak pose, pastu saje dok depan pak su die.....sambil tu buat muke sedap makan sosej bakar.....kelako kalo tgk mase tu.....tak sempat rakam pun sebab amik gambar pun pakai henset jek...korang tgk muke ye ye O sedap dieorg tu....




bengang jek pak su dieorg nie dgn karenah anak buah 2 org nieh....





tak puas hati sebab paksu buat dek jek, terus si mia gi sua2 sosej tu kat lubang idong paksu nye....hampeh tul budak 2 org nieh


citer pasal sosej bakar tu sebenarnye sebab ari tu kiteorg wat ayam percik...tgk si mija, kalo kat kg mmg berkepit ajek laa ngan atuknye......skrang ni pun ari2 mintak ngan aku nak lik kg johor....huhuhu





nampak tak rimbunan pokok tu...haa tu pokok daun kesum, punye laa rimbun sihat mak den tanam...dah name org johor kan, mesti ade pokok kesum kat umah...he he he ..siap kali nak balik putrajaya mmg aku angkut 1 beg plastik wat stok dlm peti ais.....





ni pun peberet food org jawa...sambal goreng jawa....mase ngandung mia aku ngidam nak makan ni...sanggup gi balikkg naik bas, hubby takde mase tu ...kursus ptd tak leh cuti.....






kuah percik yg ready nak dipercikkan....














motif gambar ni aku tak paham..atuknyoo susah payah tahan asap bakar ayam tapi budak 2 org tu kemain lagi dok posing2 maut.....wahahaahaahha...




okey ar...tu jek citer mase cuti merdeka ari tu...dok kg 4 ari...makan tdo...makan tdo....

hik hik hik




post signature

40 celoteh sahabat

aderr wat bisnes ayam percik ke dik..? waaaahhh.. leh laa oderr tuk wat open house kan kan kan..

September 2, 2009 at 11:04 AM

uihh subur betoi pokok kesum..aku suka masak tempoyak letak daun kesum..wangi je...


hahaha mmg sah anak2 ko suka berposing...

September 2, 2009 at 11:25 AM

seronoknyer 2 badek ni balik kg...biasalah lieya atuk nenek dia mesti layan kehendak 2 badek ni...

September 2, 2009 at 11:31 AM

uihh comel nya patung upin&ipin tu.. ari tu aku ada tgk kt jusco 29.90 kalo x slp.. punyer la aku x bg echa nmpak..kekekeke.. kalo x mesti dia suh bli..

dapnyer ayam percik..menjejes air liur aku tgk..

biasa ar bdk2 ni kan lieya.. masa kita poser ni beria dia bg makanan suh kita mkn.. bila da berbuka aku nk mintak aiskem dia sket pon x leh...sabor jer la

September 2, 2009 at 11:34 AM

huhuhu.. terliuq tgk lieya... sedap tgk nyer... rapat erk 2 badek tuh ngan atuk dia... kemana atuk dia ader.. kat situ d/org.. hehehehe.. betoi arrr... mmg subur tul pokok kesum tuh.. senang petik jer ... kalo buat laksa best nih.. ehakkakaka

September 2, 2009 at 11:36 AM
Anonymous

banyak.. banyak makanan dekat entry tu......... air liur akak terkeluar..... bila tengok sambal goreng tempeeee..... sedappp tu.... .lama tak makan... nak kena buat nie.... slurrrrpppppp

September 2, 2009 at 11:52 AM

woiii sedapnya sambal tempe tu...ko...nie yg aku tingin nak mkn tempe nie...tapi arini aku mmg nak wat goreng tempe pon hehehehe so x le terliur sgt

September 2, 2009 at 11:55 AM

ayam percik versi homemade....
adusss lieya mmg mabeles....!!!!

September 2, 2009 at 11:59 AM

ceh...psycho betul tau budak 2 badek tu....sabar yerl leno...he he he

meriah tul kalau ko balik johor kan lieya...rajin jer mak ko masak untuk anak & menantu dia tu...

woit....lenkali kalau aku nak masak asam pedas....aku lari jap umah mak ko ler minta daun kesummmmm

re : tp ko lagi terror arr.....aku pun suka ko kaler yg aku buat kat mata batrice...tp pastu aku nak buat kat mata aku, x jadi seh...hampeh.....

September 2, 2009 at 12:14 PM

biasalahkan balik kg, aktiviti biasanya, makan makan n makan..

saje je mia n mija tu yer tayang sosej..nmpak sedpa plak sosej tu untie tgk..he he he
sy mmg suka smabl goreng tempe tu..lama dah xmakan...

September 2, 2009 at 12:18 PM

geram aku tgk pokok kesum tu lieya..lebat kemain

2 badek tu kan kaki posing, xleh nk kata apa dah..tunjuk je kamera pandai la diorang mencomelkan diri.hehe

September 2, 2009 at 12:20 PM

Lieya, haikal pun ada patung Upin tu....upin jer..ipin tak der...haikal pun suka gak tgk upin &ipin nie...leh lah kwn dgn mia & mija ni kan...hehehhe

sodapnya ayam percik tu....terliur dibuatnya...kalo kt kg. makan sumer best2 kan....

September 2, 2009 at 12:53 PM

re: kembang2 idung dh ni lieya oi ko duk puji2 aku ... heheh harap2 mmg lah customer puas hati.. tp tak tau lah den nih....

alahai bestnyer tgk menu n aktiviti di kg tuh... ayam percik tuh mmg perkh.... sodap nyer... lieya, johor kt mana ek? dana kt ayer baloi... mmg jawa lah n mmg betul lah psl sambal goreng tuh... sedap nyer

September 2, 2009 at 12:53 PM

ngape tinger upin ipin tu lain mcm je..hihi

September 2, 2009 at 1:08 PM

wah..buat ayam percik ye? sedap gile aku tgk ayam tu!
ape motif ko mkn tido mkn tido? tak pose ke? ngeh..ngeh..ngeh!

September 2, 2009 at 1:24 PM

chomeyynyerrr..

September 2, 2009 at 2:26 PM

haha gelak betul tengok budak2 tu makan depan pak su dia .. mesti berbulu jer pak su dia tengok budak2 tu makan kan.

waw gemuk2 daun kesum tu.. kalau akak la, memang buat stok cenggini.. hari2 ku bedal masak asam pedas.. sedapnya..

geram akak tengok peha ayam percik yang ayah kau bakar tu.. gemuk padat peha ayam tu. hahaha

September 2, 2009 at 3:46 PM

wah bestnye 2 badik nih..dpt upin ipin..cam sedap je kan sambal grg jawa tuh lieya..hehehe

September 2, 2009 at 4:31 PM

salam, I like that daun kesum pic huhu

September 2, 2009 at 5:43 PM

perghhh.. ada lagi x sambal goreng tu lieya... mai anto sikit kat akak ko nie... tempat keje skang xde warga johor la... hehehe

September 2, 2009 at 8:59 PM

Lawak gilo anak ko ni Lieya... ada pi pedajal paksu dia.. ishh..ish..
nasib x tonyoh dlm molot trus.. wkakakak....

Suko la dne tgk header ko.. lawo giler.. edit sendiri ka?

September 2, 2009 at 9:37 PM

haha..nakal sungguh anak2 dara ko ni lieya..tp kelakar la part yg nk sumbat makanan kt paksu nyer..

sedapnyerr ayam percik...ni yg buat aku nk nyinggah bazar ramadhan ptg karang beli seketoi...huhuhu

September 3, 2009 at 9:26 AM

fuh..sedapnya ayam percik homemade..

September 3, 2009 at 12:00 PM

sama lah kita lieya ..kat kg hrtu pun kami wat ayam percik.. tp ayam percik style daku yg agak mengelat..lupa a nak snap picas... akak masak dulu ayam tu ngan kuah percik separuh masak pastu baru bakar..sbb malas nak bakar lelama... hehehe

dnd pun lieya plg sorga kalo blk segamat... mana taknya di manjai melampau..kdg tu akakplak yg hangin...

September 3, 2009 at 3:18 PM

Owhhhh ni la piccas lik kg tu eh lieya......
Syoknyer dua badik ni mkn sosej panggang.....
A'ah kan mcm upin ipin laks doirg ni lieya...
bezanya diaorg gurgurl....kekeke!!
Bestnyerrrr siap wat ayam percik sendiri lagik haaa....terror arr!!!
Hehehe.............

September 3, 2009 at 4:07 PM

lieya... lupe nk tanya
lieya johor mana ek?

September 3, 2009 at 4:20 PM

cutenya patung upin ipin tu.. nk cr gak la utk 2 badik ni.. ibunya lak excited, anak2 x tau ape pon.. he he..

sian paksu dia.. he he..

September 3, 2009 at 5:20 PM

akak mcm aner dengan sambal jawa tu nurul tak pernah makan pun..nampak mcm sedapaje..bila akak nak masak sambal jawa tu??antarlah dekat nurul sikit hehehe

September 3, 2009 at 5:49 PM

salam kenal...nice your blog..selamat berpuasa ...

September 3, 2009 at 9:16 PM

wah....sakan sungguh dua badek tu kacau paksu yerk...mentang2 tak pose.....ank2 ko nie sama kes mcm iman ler nie....kemaruk tgk ipin dan upin....

September 3, 2009 at 10:04 PM

salam perkenalan... do visit our blog http://something4youandme.blogspot.com to view those beautiful REAL colored stones on sale! thank you!

September 4, 2009 at 12:55 AM

>> selamat menunaikan ibadah puasa...
>> moga ramadan kali ini menjadi yang terbaik daripada yang sebelum ini...

September 4, 2009 at 1:38 AM

lieya..salah satu yg bestnya kg jauh ni kan, terasa meriah je bila tiap kali balik... akak langsung takde kg...kg hubby gak ala 45min je drive...tak thrill langsung...hehehe...tupun hubby kdg2 dok komplen ngantuk masa drive...cehhh..lagi mau ngantuk, dahla dekat je..blm lagi berjam2 mcm org lain..

waaahhh...pokok daun kesum tu byk gilerrrrrrrr..... merimbun tu..mak akak ada gak tanam, tapi dlm pasu je...hehehe.....lepas la nak masak sendiri.... kdg2 akak mintak la sikit....

tu patung upin ipin tu beli gak ya?? mmg kemaruk tul la dua badek tu...ni tak blh tunjuk kat labu labi kat umah ni..kang dia mintak lak..diorang tu pun antu upin ipin gak..kdg2 akak pun panggil diorang dgn nama tu...

September 4, 2009 at 12:16 PM

hahahah lieya, tk tahan akak nk gelak 2 beradik tu dok2 sua2 sosej kt paksu nya...adehhlaa..lawak2x..

uih ayam percik tu...nyummy..trliur tgk....

sambal grg jawa pon akak suka gak...kalo pegi kenduri2 kt umah org jawa slalunya ade..time tu akak bedal mkn byk2...kih3x...

September 4, 2009 at 12:27 PM

hahahah lieya, tk tahan akak nk gelak 2 beradik tu dok2 sua2 sosej kt paksu nya...adehhlaa..lawak2x..

uih ayam percik tu...nyummy..trliur tgk....

sambal grg jawa pon akak suka gak...kalo pegi kenduri2 kt umah org jawa slalunya ade..time tu akak bedal mkn byk2...kih3x...

September 4, 2009 at 12:28 PM

sian paksu...sabor je la ngan kerenah mia ngan mija..heheh...

sedap tu mkn ayam percik yg buat sendiri...byk tul rimbunan daun kesum tu ye...seronok duk kt kpg, blh tanam mcm2....

September 5, 2009 at 1:54 PM

hehehehehe sabarje la bdk2 2 org ni...klu kne kt Aunty mahu tbkk pose aunty korg nii :p steady sguh pak su derg tuh.;)

Wah lieya mmg seronok kn blk kg kte.sure mak masakkn itu-ini kn...nway bestnyer ayam percik tuh!

September 5, 2009 at 11:37 PM

Wah!! peberet neh! pos lah kek ghumah aku neh seketul dua.. tapi yg kek PARAM punyo tak best!!

----> http://encikbye.blog.com ... kat sini pun ada cerita menarik gak..sensenang boleh singgah...

Salam Ramadhan!!

September 6, 2009 at 8:30 PM

ooo ayam percik sedap nyaaa....tambahlagi makan panas2 kan

September 7, 2009 at 12:27 AM

SALAM LIEYA...

comelnya akak tgk patung upin dgn ipin tu...mana lieya beli yek?ingat nak cr kat nurin sama...nurin mmg main habis dgn citer tu...samalah mcm dgn mia dgn mija tu..
bestnya dpat blk kg...merasa masakan mak dan mak mertua...

September 8, 2009 at 10:17 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy