Friday, February 12, 2010

citer pasal taska mia & mija

sebenarnye dah masuk 3 minggu mia & mija berpindah taska..... dari taska lagenda seri kembangan ke Laman Cerdik presint 11..... dah lame mia n mija jadi penghuni taska lagenda nieh...sejak mac 2007 sampai jan 2010....hah bygkan ...lame tak lame tu huhuhuhu...tapi disebabkan keadaan jem:14: yg makin teruk kat area seri kembangan/puchong tu so kami terpakse kering hati/cekal hati tukarkan taska mia n mija....huhuhuhu
*
*
*
*
*
*
*
V
so sempena last day, belikan kek tuk makan2 ngan kawan2....



nak dekat seminggu :10:aku terangkan kat mia yg die akan gi sekolah baru....die okeh laa boleh terima....petang2 aku bawak gi laman cerdik, gi tgk2 taska baru tu....supaya die tak tekejut nanti....mija? tak penah amik kisah :11: pun.....huhuhu



tu cikgu nisa....cikgu yg dah jage mia dlm 2 tahun lebih.....mija plak 3 tahun lebih
kat sini, cikgu2 yg mengajar tu cikgu2 luar...cikgu yg menjaga (day care) ade laa dlm 5 org kot...rumah depan ngan rumah belakang (taska ni amik 2 lot umah dijadikan taska)...mija dulu umah belakang.....baru tahun ni laa pindah depan sebab masuk sekolah



antara kawan2 yg ada hari tu


dieorg tak paham :24:kot nak berpisah mase ari tu, pelik mia n mija tgk cikgu2 peluk/cium dieorg sambil nangis2....




oit!! mama suruh bagi kawan makan, bukan ko yg makan lebih2:19: huhuhuhu



aku mmg geram kalo amik gambar skrang...pantang nak snap, tetibe budak gemuk hulur tangan....aku titik jugak tangan ko mia!!





haa ni plak cikgu angah....menjadi kesayangan budak2 nie.....takpe2, walau jauh di mate...tapi tetap dekat di hati....sob sob:23:



untuk cikgu2 tersayang.....kad dan frame gambar


harap2 bile cikgu2 tgk pic mia n mija tu terubat laa rindu:12:....huhuhu



xpe ar, putrajaya ---- seri kembangan pun bukan jauh...ade mase nanti leh singgah sane



meh laa layan video makan kek budak2 nie....pasni lieya citer pasal taska baru budak2 ni plak.....yg pasti mmg sedey nak tinggalkan taska nie....lepas ni rindu laa nak tgk rambut mia n mija berikat macam2 pesyen....cikgu2 dieorg rajin layankan......huhuhuhu
video


*** selamat bercuti semua dan gong xi!! gong xi!!:13:

12 celoteh sahabat

sedihnya...
tp xpela, nanti mia n mija leh dpt kawan baru lak

February 12, 2010 at 9:39 AM

rajin yer pengasuh dia ikat2 rambut..bkn senang nk dpt taska mcm tu..yelah ngan ramai nyer..xterlayan..mcm taska danish..nasib baik danish boy, sennaglah sikit nk jaganya...rindulah diorang kat cikgu2nya..

xpe tempat baru pengalaman baru kan mia n mija...gud luck...

February 12, 2010 at 9:40 AM

x pe gak lieya berpindah randah.. byk kawan nanti mia & mija.. nanti dorg pon x kekok jumpe ramai org..
best la kek tu.. geram lak ena tgk..

February 12, 2010 at 11:18 AM

wah lieya, akak faham apa perasan kau nak tinggalkan taska lama. memang sedihkan.. akak dulu pun gitu gak.. sebab taska tu baik.. rasa sayang nak pisahkan dorang... tp untuk kebaikan kita,kita terpaksa kan?

mija dan emily jenis sepesen. tak amik kisah pun.. mana2 pun boleh.. agaknya anak sulung memang gitu la.. manja sikitkan.. akak pun pernah cakap gak nanti farhan kena sekolah lain tahun depan.. tak mau dia.. dia kata nak gi sekolah q-dees jugak.. tp kalau emily, akak cakap nanti dia kena sekolah lain, dia tak kisah pun.. suka lagi ada .. orang kata anak kedua dah terbiasa berdikari..

February 12, 2010 at 11:47 AM

ala sedeynya.. takpelah kan.. tempat baru, kawan-kawan baru..

February 12, 2010 at 7:46 PM

hehehehe...apa la yg budak2 paham ttg perpisahan kan?sure diorg lebih seronok di taska baru..

February 13, 2010 at 9:50 PM

huhuhu...apsal aku plak yg rs sedih eks????mb skg ati aku tgh gundah gulana kot tu psl bc entry pisah2 nie cam tersedih plaks...ekekekek...

mmmm...harap2 taska baru diorg enjoy okeh!!!!

February 15, 2010 at 9:27 AM

tentu sedih cikgu2 tu nk lpskan mia ngan mija kn...lps ni mesti cikgu dan kwn2 akan rindukan keletah2 mia ngan mija...

February 15, 2010 at 3:16 PM

pasni mia and mija dpt kengkawan baru lagi kt taska baru..

re: ticket nyer asal harga RM57..tp sbb beli awal2 hari tu & guna cc Maybank anak buah dpt la disc..harganyer jadi RM37/sorang..tp seat nyer jauh ke belakang sekali...huhu

February 17, 2010 at 10:35 AM

aduhai,sure sedey cekgu2 mia n mija nie kan lieya...
bdk2 tk brape paham sgt, org tua lah yg sedeynya coz dh lama jaga 2 beradik nie....mesti rindu nnti tu...

February 17, 2010 at 11:13 AM

ermm..takpe..mia n mija friendly..
mudah dpt kwn..

February 17, 2010 at 12:20 PM
Anonymous

Seminar Aspirasi Setiausaha 2010
Penceramah: Dato' Siti Nor Bahyah, Prof. Izzi. Kamal Affandi, Pn. Yasmin Siddik
25-27 April 2010 di Hotel Grand Season, Kuala Lumpur
Maklumat Lanjut: www.positiveevent.com.my

February 17, 2010 at 7:53 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy