Thursday, April 9, 2015

thursday ~ random photos




salam kamis semua!! mcm biase arini jom le layan entry random photos yg ade....pic ape lak kalini yeak yg ade...sah2 le pic barang mencekik lagi byk kan kakakaakakak ....


*
*
*
*
*
*
V

  • bento riangria miamija....utk pagi nasi lemak sambal sotong...utk lunch nasi putih ngan gulai ayam cap bunga rose... utk sekolah kafa biskut love letters.....ekceli, pes time aku try rempah gulai nie..belah2 kelantan terengganu pemes laa rempah nie...ehh sedap rupenye...pasni aku nak beli paket besor terus....



  • aktiviti petang hari....mari lah berjemaah sental kereta....omak dok melengko kat sofa sambil tgk tv on ekon full blast kakakaakakakak



  • peneman aku dikala petang...biasenye hari kerja aku sampai rumah pukul 5.30 lepas amik dayyan kat cic....mandi2 solat semua turun bawah balik perangat lauk n nasi yg aku dah masak pagi tadi..sambil tu masak gak sejenis lauk senang mcm telo dadar ke, ikan ayam goreng ke....sambil2 tu potong2 bahan utk masak esok pagi.....percaya tak stok sayur aku mmg siap2 dah aku potong2 boh dlm bekas tuk seminggu....so far tahan asalkan ko letak dlm bekas (tipuware) dan bukan dlm plastik or sotkabar....so senang, pagi2 nak goreng mee ko cari jek bekas carrot  ngan sawi....


  • menu berbuke ntah bile...buat bihun sup ngan dimsum ajek.....


  • kawan baik aku ade bagi cili kering kelantan...kaler merah beriya tapi tak pedas....sejak guna cili kering tu masak asam pedas ke sambal ke licin anak2 aku bedal..... ikut tekak kite mmg tak feel tak makan pedas2 kan tapi takpe la yg penting anak2 suke mkn....so 2 minggu lepas laki aku gi outstation kat kelantan aku soh die beli 3 kilo cili kering kelantan tu....hahaahahah org gi kelantan kirim beli batik ke baju kelawo ke kopok2 ke...aku nak cili kering....



  • pic jumaat lepas.... cikgu sekolah kebangsaan mia bawak mia n kawan2 pi iol mall belanja makan kfc sebab dpt full mark utk paper arab exam ari tu...bagus cikgu dieorg nie..sporting....aku yg mintak wasapkan gambar2 masa makan ....

  • bento riangria miamija.... utk pagi bihun goreng + telur gulung.... utk lunch nasi putih + telur gulung + ikan tongkol masak lemak cili api....utk sekolah kafa roti krim...dah lame aku tak beli stok buah so takde laa warna2 buah dlm bento dieorg..senin depan kang beli laa buah kat pasar tani  opis...

tu ajek.... see yah!


*video dayyan belajar days of the week*





42 celoteh sahabat

ermm...admire betul tgk bento ko ni...skrang sempat bt bento laki bini je utk lunch je..suri takmo bwk bekal lak..waaaaaaaaaaaaaaaaa

April 9, 2015 at 9:35 AM

pepagi klu jenjalan kat blog akak mesti segar biji mata nie..walaupun pekena nasik lemak yg makin lemak nie..haha..rajin la akak nie..nieyl pun baru je nak start bento² bekpes untuk diri sendiri..cehwaaahhh!
nak bento² tok anak..blm ade rezeki ke arah tu lagi..:)

April 9, 2015 at 9:47 AM

dtg cni jenguk bento miamija...meriah sokmo

April 9, 2015 at 9:47 AM

syoknya tgk anak2 mau makan nasi...

April 9, 2015 at 9:52 AM

Oh betul ye Lieya cili di Kelantan tak pedas. Kakak nak kirimlah lain kali kalau kawan kakak balik kg.
Bagus juga bagi utk budak-budak kan. Kakak ni dah tak ada anak kecik tapi ramai budak-budak di rumah kakak tau setiap hari..

April 9, 2015 at 9:56 AM

bile lah aku nk rajin bekal aku selengkap mia mija nyer bento nih... kui3

klu pagi sempat grg ikan or ayam je wei, dsr mls kan aku hahahha

dimsum tu ko msk sendiri ke beli frozen? waaa kagum nyer aku kalu ko bt sndiri

mmg spoting lah cikgu2 tuh... siap bwk anak murid jln2 lg

April 9, 2015 at 10:08 AM

sukenye lahai tgk bento2 nie..rajin bebeno..

April 9, 2015 at 10:12 AM

cam biasa aku tetapppppppppppp suka tgk bento ko

mmg nampak merah la sambal tu
tapi tak pedas ye
bleh cuba beli ni

cikgu skang best2 kan
kalau score je, mcm2 reward derang bagi kat anak murid
anak2 aku muai wei
dpt buku free, alatulis free, macam2 dpt

agaknya kan lieya
camner nak kasi anak bujang tu kurang pegang ipad
aryan tu sama gak ngan dayyan
ipad tu cam bff dia je
adehhhh
mati akal aku dibuatnya

April 9, 2015 at 10:12 AM

Bukan blog Lieyalatiflah kalau takda gambar bento anak-anak. Akak memang mudah 'terpedaya' dan jadi rajin bila datang sini tengok bento MiaMija tau. Nanti kalau Dayyan dah sekolah, macamanalah pulak bento si Ultraman Taro ni *_* Eh, kita pulak yang teruja!

Oh, Lieya siap potong segala sayuran tu untuk seminggu ya! Padanlah tak 'kecoh' pepagi ya. Akak ni walau bangun pukul 5 pagi pun tetaplah berlaku kekecohan.... Itu belum buat ala-ala bento. Kalau buat juga, rasa memang kena minta cuti dari bos jelah tak dan nak datang kerja *_*

April 9, 2015 at 10:25 AM

salam kak lieya... berkenan sungguh eija kat bento akak buat tu... boleh tiru buat utk imanina :)

April 9, 2015 at 10:29 AM

cili kering yang gemuk2 tu kan lieya? memang sedap pon tak pedas..i suka..hahahaa macam bebudak..
meriah sungguh bento bebudak nieh..memang mak yang semangat kental ler..masak tetiap pagi tak pernah jemu..huhuuu..i jugak yang malas..

April 9, 2015 at 10:43 AM

wah..meriah berbento.. Ayu pun suka basuh keta ngan anak2...diaroang pun suka sbb leh main air.

April 9, 2015 at 11:01 AM

bgus la cikgu tu bgi reward kt student yg dpt full mark bahasa arab tuuu ;)

April 9, 2015 at 12:15 PM

suka tgk gambar bento tu....ambil smngat..hehehhehe
alhamdulillah...siap dapat reward dari cikgu tu :)

April 9, 2015 at 12:24 PM

meriah! kalerful sume bento..

April 9, 2015 at 12:34 PM

dayyan tak payah masuk sekolah dah lieya..pandai sgt dah tu :)

ko tau masa aku menengok entry ko ni aku baru abih meeting, dia punya lapor tu boleh baham org kau tau, tgk pulak ko masak memacam, sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaa...ko ghase?????rasa nk kokak pc tau hhhiiii

salute ko beb!!

cikgu2 skang pandai ambik hati bebudak, baru semangat nk belajar kan :)

April 9, 2015 at 12:39 PM

resepi tak menahan ;) ko nie gajin bebenor siap wat dimsum bagaiii
bagus eh dpt cikgu cam gitu ... bagi inspirasi kat student utk wat lagi baikkk
picture semua tripple A

April 9, 2015 at 12:43 PM

wahhh cerdiknye dayyan ......
rajin ko wei ... hari2memasak

April 9, 2015 at 12:46 PM

sayur potong siap2 klu karot kobis tahanlah lieya..yg berdaun hijau tak tahan kan lieya..amboi dim sum..mak Ai baguihnya cikgu depa kan..Mudah rezeki cikgu belanja anak murid

April 9, 2015 at 12:47 PM

meriah ngan makanan bila masuk blog ko ni beb....adoii...bikin la ko ni

April 9, 2015 at 2:10 PM

selalu teruja tengok bento.. lagi2 part telur gulung2 cegitu.. wajib ada..:)

April 9, 2015 at 3:53 PM

Salam. Hee rajin mak masak ;p

April 9, 2015 at 4:01 PM

Assalam lieya,
macam sedap dim sum uols
share la resipi he3 :)

April 9, 2015 at 5:58 PM

So far sayur hijau tahan...lieya selalu buat stok bayam...sawi...kangkung...sawi jepun...mmg tahan....

April 9, 2015 at 7:24 PM

Dimsum frozen je tu kahkahkah

April 9, 2015 at 7:25 PM

Lieya xleh masuk blog awak utk kunjungan balas....tglkan link boleh?

April 9, 2015 at 7:25 PM

Alamak dimsum tu frozen....tgl kukus je.....lieya pun satu xtulis terang2 hahaahahah ampunnnn

April 9, 2015 at 7:26 PM

A'ah zee...selama ni xtau kewujudan cili tu....lepas ni kalo abis stok kirim je laa ngan member opis lieya ni kalo balik kg....

April 9, 2015 at 7:28 PM

Beb...dulu dayyan mmg bekepit je ngan ipad....sejak2 nak masuk cic n sampai skrang aku bg ipad ari sabtu je...tu pun caj 50 je bateri xcaj full...so die dpt main kejap je kakakaakakak

April 9, 2015 at 7:29 PM

Ampun beb...aku pun tulis xjelas....frozen beb dimsum tuh...

April 9, 2015 at 7:29 PM
Anonymous

Bestnye menu bentoo tuuuu

April 9, 2015 at 9:02 PM

sama mcm sy la masa kja mb dulu buat persediaan mcm ni. kerja shift tak menentu. ptong sesiap, bkender bwg sesiap. snng utk saya senang utk cik abe juga.

akak, apa kata akak masuk ruangan bento dalam pa&ma. ruangan terbaru.. blh berkongsi dgn ibu bapa lain juga. buat bento x semestinya kena ada bentuk kartun kartun kan..

alahai bestnya. dpt pergi makan bila dpt markah tinggi.. smga murah rezeki cikgu tu.aamiin
belajar pandia pandai tau bahasa arab..

bagus dayyan..

p/s: akak, tenkiu.. in shaa Allah.. smga dipermudahkan buat saya..

April 10, 2015 at 6:47 AM

ala, lupa plak.akak, tunjuk la sikit penangan cili kering kelantan yg akak order tu..
x pedas tu mcm best, ye la saya kan nyusukan bby so kena control makan pedas

nti klau ke sana in shaa Allah jika ada rezeki blh la borong juga. x pon pesan dgn sesapa. hihi

April 10, 2015 at 6:49 AM

Tetap jeles ngan lieya yg always buat bento unyuk anak2 dara
..ntah bila la along ni berpeluang...aduhai

April 10, 2015 at 6:47 PM

Salam kak lieya! Silent reader akak n sgt2 amazed dgn akaknye bento..hehe...kak kite ade jual brg2 kering mcm ikan bilis pangkor, pekasam tasik raban, bwg goreng home made, rempah giling utara, kerisik, ikan masin..cod putrajaya n puchong..hrga kasih sayang..lebih murah lebih jimat..meh kak whatsapp kite 0175881598..:)

April 12, 2015 at 2:02 AM

suka tengok bento mija n mia . kekadang menunya bagi idea untuk bekal saya, suami dan adli

April 13, 2015 at 8:12 AM

Bento Lieya mmg maveles laa..
Waah dahsyat masak meehoon ngan dimsum lagik.. caya laa

April 13, 2015 at 5:37 PM

Tak pedas? Errrr...reject kat tekak kita kan Lieya...keh..keh..keh...

Sampai rumah kol 5.30? Jelesnya akk....huaaaa. akak ni sampai rumah dah lepas maghrib, esok pg kol 6.30 dah keluar balik. Lunyaiii dik...

April 13, 2015 at 11:09 PM

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

April 13, 2015 at 11:25 PM

mak akak pun suka guna cili merah tu..cantik je kalau buat sambal nasi lemak dan yg penting tak pedas..setiap kali balik kg akak mesti beli buat stok :)

April 14, 2015 at 4:55 PM

sedapnya nasi lemak sambal sotong...

April 14, 2015 at 11:25 PM

Mailah jangkit sikit penyakit rajin awak kat OKje ni Lieya oiii hihi.....
Kagum tau ngan awak ......
Hamboi mak ko....mcm mem je kekdahnya terbongkang dlm ekon hihi....Mmg mem pun ek hihi
Sedap ke cili tu Lieya...serbuk ke?

April 15, 2015 at 12:39 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy