Wednesday, February 3, 2016

bikin keli bakar ..slurppp! merecik!....


Assalamualaikum....cak kung cak...aucakkk!! ekekekekeke


tenggelam timbul update blog hah..... takde bahan le oiiii.... kang asek update tiap kamis jek kene bahan kang haahahahah.... gigih cuti weekend 3 hari ni kumpul bahan update blog ekekekeeke....arini meh le nak citer pasal kiteorg membakoooo bakoooo kat belakang umah....

*
*
*
*
*
V


sape follow blog aku mesti tau kiteorg satu family ni suke buat bbq.... ari tu dok teringat mcm dah lama arang dlm stor tu tak berguna.... tapi nak bakar2 ayam ke kambing mcm tak lalu ....en laki bagi cadangan bakar keli....ape lagi borong le keli besar2 sikit tuk bakar.....



hamik koo berasap2 belakang umah hah....jiran2 takde balik kg rasenye...


*video bbq keli*
video


aku buat 10 ekor keli.... 5 ketul ayam (incase laa budak2 nak ayam kan)....sosej 2 peket (utk paksu budak2 ni yg tgh diet nak kawin kekekekeke)



aku ckp ngan laki aku, bakar keli tu jadi mcm ikan bakar pak din atau ikan bakar tanglin tu....garing2..... perghhh terra laki aku bakar..sebijik jadi....kulit rangup kemain...



rangup oiiii.... cecah plak air asam ....perghhhhhhh!!



mia sibuk nak tolong bakar sosej....asap kene mate dah bising2 hahaahahaah


*video mia tolong bakar sosej*
video



si dayyan ngan jaja dah belari belakang umah main basikal....lagi takleh harap tuh...



sudahnye...keli ngan sosej laku...ayam tekonteng2 tak laku....muak wey asek makan ayam ajek...




*video bbq tetibe ujan turun*
video


abis membako, mandi siap2...bau asap satu badan kan....pastu turun makan....




nie pinggan aku.....nasi putih panas + pucuk manis masak lemak putih + air asam kaw2.... gileeee tak merecikkkkkkkkkkkkkk....mak mertua lalu pun tak perasan oiiiii kehkehkehkeh......

 (tadah ailiyoooooooo sendiri)





**next weekend anta rombongan meminang ...moga dipermudahkan...amin





40 celoteh sahabat

Ko memang lieya..
Buat akak tadah air liur pepagi ni..
Macam nak mencakor dinding ni..
Tak kira ni..
Cuti 4 ari.. raye cine ni akak nak membakoooo jugaakkkk
hahahha..

February 3, 2016 at 9:10 AM

adoiiii sedap bangat keli bakar...tgk video lieya share aritu pn yummmm

February 3, 2016 at 9:11 AM

perrghhh..... merechiikkkk.... hehehe...
best kan xtvt membako ni.... rumah akak tak dpt nak buat camni... bila blk kampong je boleh lepaskan gian nak membako.. hehehh...

February 3, 2016 at 9:12 AM

Walaweii..memang merecik akak yang nengoknyaa.. pandai uols panggang salai ikan keli tuh menjadi sangat.. :)

February 3, 2016 at 9:13 AM

lieya..lea teringin benar nak makan sayur cucuk manis. g supermarket depan rumah asyik habis je. dah tengok ni memang kena pergi pasar boronglah nampaknya. sedapnya keli tu. cicah air asam

February 3, 2016 at 9:14 AM

sedapnya
walaupon menu simple tapi best sbb menu bakor bakor
tp tu la saya x mkn ikan keli..

February 3, 2016 at 9:19 AM

Keli bakar tatap di pagi hari...how dare you kakak lieya hahahhahahha hadik juju nak menangis tgk sambil gigit gambor kt pc opis hahahhaa

February 3, 2016 at 9:23 AM

Sedapnya....
Makan dengan nasi, memang menambah-nambah kalau kena dengan keli tu

February 3, 2016 at 9:29 AM

Hahahah! adoii..kejam mak jemah tau!!! ngencesss dah ni..

February 3, 2016 at 9:37 AM

Sedapnya, aktiviti bagus la, sambil mengajar anak memasak, sekurangnya dapat tahu rupa ikan dah masak dan belum kan :), nak cuba buat aktiviti begini la :)

February 3, 2016 at 9:37 AM

adoiii, pepagi masuk sini, sendiri menahan perut. adoii lapar kakkk!

February 3, 2016 at 9:40 AM

ko saja buat aku tongkat dagu, telan ayeq liuq, mulut nganga tahan ayeq liuq menjejeh ngadap blog ko kan...hahahha....balik ni nak bukak pose nak makan nasi arab la..buat air asam mcm ko gak la..kaw2 merecik..hahahhahah

February 3, 2016 at 9:43 AM

Bila dah puas membakar, berpeluh, mandi siap-siap - masa ini tambah lapar baru sedap makan Lieya. Anak dara pun dah boleh harap senang sikit:)

February 3, 2016 at 9:44 AM

akak yang tengah baca ni pun dok kecur2 ailio. hahaha.. selain air asam, cicah kicap + bawang + cili pun menjejes gak ailio ni lieya.. mmg terbaek la tengok ikan keli tu.. garing2 sedap!

February 3, 2016 at 10:24 AM

kaklia.. sosej tu salut pakai apa.. sos ke?

February 3, 2016 at 10:31 AM

masa nengok kt ig pun aku dh kutip airliur... ni melelh lagi... zalim ko wei

mmg beso2 betul keli ko beli, puas hati betul mkn....
air asam amik ko setuperware terus hehehe...
bila lah nk berjiran ngn ko, blh main bakar sama2 heheheh

February 3, 2016 at 10:41 AM

hmm...menelan air liur je rasanya...
tgk ikan keli bakar tu...

February 3, 2016 at 10:51 AM

Adoi sedapnya... ni makan sure bertambah2 ni..

February 3, 2016 at 11:47 AM

AAAAAAAAA ni entry paling jahat laaaa..nak jugak keli cicah sambal gorengggggg!

February 3, 2016 at 11:50 AM

sedap giler keli bakar... aku takleh buat gini kat rumah sbb aku sorg je makan keli. Kalo nak makan kenalah makan kat kedai je. masak mmg tak ah.

February 3, 2016 at 12:19 PM

wah memang berseleralah tekak tue ;) ari tue pon buat masak keli goreng cili padi ... nie nampaknyer kena pi mengintai ikan keli lagii nie sebab nak bakaq plak lawan ngan air asam memang superrr

February 3, 2016 at 1:23 PM

Alahhhhh....tak de ar set bbq cenggitu. Nak cari jugak ar. Tp laki mak tak rajin membako gitu, dia rajin makan je hihi....

Sedapnya Lieya ikan keli bako, teringat pulak ikan bako Belaami weyh....sejak berhrnti kerja jarang naik bukit istana lama tu huhu

February 3, 2016 at 1:53 PM

Alahhhhh....tak de ar set bbq cenggitu. Nak cari jugak ar. Tp laki mak tak rajin membako gitu, dia rajin makan je hihi....

Sedapnya Lieya ikan keli bako, teringat pulak ikan bako Belaami weyh....sejak berhrnti kerja jarang naik bukit istana lama tu huhu

February 3, 2016 at 2:14 PM

Keli klau bakar sendiri...kejao licin lieya..cuba beli tgk aja..lama gak kak nur x bbq ni..last pun msa raya haji thn lps...gerammm tgk tauuu

February 3, 2016 at 2:58 PM

adoi la ... sedap tu wei tp aku tk mkn keli tukar ikan kembung .... kompom mkn nasi 2 pinggan pun tambah lagi ...

February 3, 2016 at 3:10 PM

Membako nampak ^_^ Nasib baik bako keli. Kalau bako sotong ke, udang ke, ikan terubuk ke, memang lap air liur dengan hujung baju kurung akak ni membacanya nanti tau! Lega setakat bako keli jerk. Kita tak makan keli ni ^_^

Eh, betullah! Akak pun macam dah lama tak membako kat rumah. Rindu pulak saat-saat menatap wajah suami merah padam membako katanya. Hahaha!

February 3, 2016 at 4:07 PM

Perghhhhh...kecur ailio nengok. Sedap ni.

February 3, 2016 at 4:24 PM

Fuhhhh...kerlasss btul keli bako kata lieya..mmg nmpk gebu btl keli lieya...sosej tu pun nmpk menggiurkan..haha

February 3, 2016 at 4:58 PM

sedapnyer.. feberet ikan keli bakar tu

February 3, 2016 at 5:28 PM

adoii sedap woi ikan keli bakar feveret ai ;p
nak plak beregu dgn air asam..mmg tambah 4 kali lah

February 3, 2016 at 5:38 PM

fulamak ikan keli tu peberet sepanjang zaman woo..lg bakaq camni memang terbaiklah..sosej pun suka jugak..ayam pun suka.hahahaha apa bendalah yg aku tak suka

February 3, 2016 at 6:22 PM

Fuhhhh kecur ailio. Hahhahaa !

February 3, 2016 at 7:00 PM

Tengah tadah airliur dengan baldi ni... Ish bolehnya dah bako-bako pi mandi lawo2 baru makan. Kalau Che Mid, jam2 tu gak ngapppp!

February 3, 2016 at 7:26 PM

"gigih kumpul bahan" hehe,syok dengor..terinspirasi jadinya, dah la air asam tuu menggoda sungguh penampilannya

February 4, 2016 at 1:42 AM

Ya Allah sedapnyerr lahai
lapar kita tengok pepagi ni

February 4, 2016 at 8:02 AM

perrghhh...memang best...terliur weiii...

February 4, 2016 at 8:19 AM

keli bako weiii sedapppp tuhhh.... hehee

February 4, 2016 at 11:03 AM

Yang buat akak tewas ialah bila nampak kombinasi dlm pinggan Lieya. Adoiii...sedappppnyaaaaa.

February 5, 2016 at 8:49 AM

ari tu pun along buat keli bakar..tak amik gambar plak...bila tgok ni ha...merecik plak...

February 5, 2016 at 11:24 AM

yummm..sedapnya lieya..mmg feberet ni.. tp y x besh..lya sorang j mkn ikn keli.. fain n fasya mmg x mkn trs..

February 6, 2016 at 12:26 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy