Monday, April 27, 2009

----> Belon dan Baju

Mia n mija ni mmg paling taksub ngan belon....kalo gi pasar malam or mane2 shopping mall asal nampak belon ajek harus mintak.....tak kuase aku nak melayan beli belon yg sah2 esok dah kempis tuh...so sebagai mak pak yg memahami minat anak, so aku mmg dah beli stok belon ngan batang2 belon ni sekali buat simpan kat umah, agak2 dieorg mintak ajek, senang ajek aku terus tiup....ye ar, kalo nak beli sebatang tu dah RM1, membazir ajek.....haaa kalo beli terus stok belon camni kan senang, tgk dpt special lagi, 1 batang tu ade 3 belon lagi....sape nak kasi cenggitu tu....aku ajek tau he he he he....




*
*
*
*
pic yg ado
:10:
*
*
*



mija mmg tamak...belon akak die pun die rembat, pastu gadoh!!...
nak ajek aku balon :16:ngan batang belon tuh....




dari kecik sampai dah besar camni tetap minat belon....
kalo balik Johor tu atuk dieorg mmg selalu belikan belon yg Rm8 tu.....




tetibe plak buat posing cam nak berak nie...tak syok suruh mirza posing...
mmg keras...tak cam damia, pandai posing gediks2 nieh....




haaa yg ni kire lulus laaa ...aku suruh posing lentok2 sikit....



kisah si mia plak lain....die ade sejenis penyakit yg mmg pantang tgk baju papa die ....kadang2 hubby lieya bukak baju time tgk tv n park baju kat atas sofa, haaah sekejapan jek minah ni dah sarung kat badan die....



pastu pusing satu umah, cam model.....aku bukannye ape risau kalo tersadung....yg papa pun satu, berape kali dah tegur tetap gak tinggal baju kat sofa:20:....




nie laa buah hati pengarang jantung aku, sekejap naik kan blood presure aku, sekejap menjadi penenang dlm hidup aku.....agak2nye kalo tambah lagi sorang boleh ke aku handle yeak...terpikir gak boleh ke aku:10:, konon2nye kan planning nak tambah lagi, bile pikir peel budak 2 org ni rase cam nak tunggu dulu.....tapi bile pikir usia yg lagi 3 tahun nak menjangkau 30 tahun nie kene cepat2 kejar mase sebab lieya plan umur 30 tahun nak tutup kedai.....eh jgn tak tau, telur kite pun ade expired date nye tau he he he he, kalo tanye papa....mmg on :22:ajek jawapannye!!!! kalo camtu...on jugak laaa...he he he






***jom layan video***


video mirza main belon sambil pretend die tu si rama citer cicakman...
suke noo ngan watak rama yg jahat tu









ni plak video mia pakai baju papa.....sian apak ko berlengging ajek haaaa






video si mija nyanyi2:07:.....







ok la...saye ngah berseminar ngan :11:aseknye nie...he he he


post signature

31 celoteh sahabat

tambah jgn x tambah...usia muda lagik nie...

April 27, 2009 at 8:14 AM

betui lieya...
memang siap duit je la kuar dgn budak2 ni kan? belon sentiasa di tgn.
tapi kalu pi shopping mall, dun worry sentiasa je dpt belon free...hehehe

aku punya tenet lemsss le pulak pagi ni... x leh view video. satgi aku try lagi.

weih..apsal ko x pi bday maryam & auni? sayang aaa...

April 27, 2009 at 8:14 AM

peel anak2 ko ni sama le ngan anak2 aku lieya..gila belon..man belon..wakakakakaka..

samalah kita, nk tutup kedai bila 30 tahun.aku maybe ujung tahun depan baru buat anak kot..uih, camno nih.aku nak anak ramai tp nak tutup kedai umur 30.uih la..

April 27, 2009 at 8:24 AM

sonok ye ,main belon.kalu pecah leh terkejut dia buat nye tau....

mia mija nti ada baby suka la tuh.ntah2 berebut pa nk dukong.

April 27, 2009 at 8:35 AM
Anonymous

tambah lieya jangan x tambah; nak susah pun sekarang...berkorban sikit la...x kan x nak BOY pulak...
peel budak mmg x dpt dijangka...

April 27, 2009 at 8:41 AM

wahhhhhhhh..bagus gak idea kau ni lieya! leh la aku praktikkan.. :)

April 27, 2009 at 9:12 AM

muda belia lagi ko nih lieya...boleh aje kalo nk tambah lagi 2 orang lagi nih..

April 27, 2009 at 9:29 AM

DnD tu pun hantu belon.. tapi mak x layan... danish ok sket dah paham..kalo dlaial dia leh jd mak pacak kat tepi stall belon...gerammmmmmssss tu aku ....

lieya ko lg 3 thn nak ker 30 oklah tu... akak ni lg tuo... tu yg kalo leh ban bank skang jugak.. tp x lekat² lagiks...akak ckp kat abg akak ..kalo sampai hujung thn ni x lekat gak.. redha jerlah anak kita cuma sepasang itew....

April 27, 2009 at 9:51 AM

tenet sengall, xleh layannn video larr fulakkks.. uhuhu

April 27, 2009 at 10:24 AM

haha..Ghazi pon suke belon kan lieya..tp die suke gigit.yaaa tak thn kitorg nyilu die rilek je klu pecah dlm mulut pon!

hee mia n mija dah pndi..tgk derang kat nursery pon baik je..jenis tk bgayut kat cikgu(bkn mcm Ghazi ha) dah leh sgt tmbh 1 lg..besnyeee..bile ye turn kitorg ni..kakaka nmpk gaye smpi expired la telo² kitorg hahahahaha...

April 27, 2009 at 10:41 AM

haaa.....samalah dgn boys kat umah ni..pantang pi pasar mlm mesti mintak belon..tak kuasa nak layan..hehehehe...kalau dpt bleon free, ok lagi...yg berbeli tu, buang karang aje... bagus betul ko ni lieya... siap belikan stok utk bebudak ni..nanti blh mintak kat ko jela..

ps: lieya... cuba jenguk blog akak sat...ada sesuatu utk ko tu.. hehehe..kat sini tak update lak status blog akak..padahal minggu lepas lagi dah update tau.. huhu...salah siapakah?? blog @ apa ya???

April 27, 2009 at 10:57 AM

dah elok dah tu lieya nak tambah..hehehe..tambah jgn tak tambah..cepat-cepat..

April 27, 2009 at 10:58 AM

tmbh lieya jgn tak tmbh...dpt bb boy plak hekhekhek..

April 27, 2009 at 11:02 AM

hahah lawak jek mia pkai baju papa dia tu...adehh...

alah lieya rileks arr...
tkkn 3 je kot...
30 muda lagik arr...tkkn nk tutup kodai dh kot...ngeh3x....
buatnya no 3 gegirl gak camno...hihihi..mesti tingin nk boboy gak kn....;)

April 27, 2009 at 11:43 AM

ooo..suka belon ek..sama la cam echa.. pntang nmpk..tp aku xde la siap standby belon kt umah..baik tul ko nih..

ko tgh nk menambah sorang lg ek.. aku nnti la dlu.. ko ok la muda lg.. aku ni da tuo..kalo da expired aku redho jer la..heheheh

kalo aku nmpk si mia mlm2 tgh pakai shirt putih camtu..mau mak mnjerit ketakutan...hahahha...

April 27, 2009 at 12:01 PM

haHaha mCM kerenaH anaK aKak nih...

April 27, 2009 at 12:28 PM

lieya...
jom joint...tgk kot2 due date nti sama ke...planning kitaorg pn this yr nk on...ekekkee...muda lg..apa nk stop lak ...chewah..ckp org pandai kn...
budak2 suka belon sbb attract kt colour kot ek...nampak belon mcm nampak apa jek...

April 27, 2009 at 12:41 PM

batrice pun sama lieya
nenek dia jer yg rajin nak melayan ngan belon2 nie....siap beli stock berplastik2
kalu ngan mama dia
pening aku
sana belon
sini belon
pastu yg jadi tukang tiup aku gark
adoi ler

tambah lieya jgn x tambah
aku pun cam ko gark
nak menambah
tp xde rezeki
hu hu hu

April 27, 2009 at 12:50 PM

wow byk betul belon2 tu.. nasib baik zahirul tak pandai mintak belon... hehe..

nak tambah 1 lagik?? tambah.. jgn tak tambah.. sementara muda.. hehe..sama la kite.. sblm 30 nak tutup kedai.. huhu..

April 27, 2009 at 12:57 PM

mmg budak2 suke belon.si alyaa tu kalo dpt belon selambe je dia gi duduk atas belon tuh.kite plk yg terjerit soh dia bangun sblm meletop!

ngeri betul...ha lieya jgn la malu2 nak tambah askar ye..sementare masih sihat ni kan.elok lah...

April 27, 2009 at 2:07 PM

haha..
klaka betul si mia pakai naju papa dia...kang terjatuh baru nges..;)

tapi bebudak ni tak takot belon tu melatop ke..sy yg dh besar ni takut nau ngan belon..takot meletop...hehe...

tambah kak smentara maseh muda..hihi..=P

April 27, 2009 at 2:21 PM

betul lieya...haikal pun sama gak kalo nampak belon siap minta tu..."nak elonnnn"...kan dh tak pasal2 kena beli 1. tapi kalo ada yg free aku wat muka tak malu je pi mintak hehehehe

April 27, 2009 at 2:33 PM

yerlah budak2 suka belonn..anak aku yg besor pjg tu punn sama gak..

lieya aku kan inagt ko dtg umah sue..... huhuhuhuhuhuhuh

pehtu sampai2 terus terjah dak zana tanya.."lieya dtg tak?" hahaha punyer berkobar aku tau nak jumpa hang....

sgt comell budak tu nyanyi2....

meh kita sama2 menambah yerk...

April 27, 2009 at 3:17 PM

hehehe comeel...btulkn kdg2 naik pressure kte dgn ank2 ni..tp sllnye mmg jd phibur kte la kn...insya Allah klu tmbh sorg lg izu guarantee lieya bley handle punyer!;)

BTW mia pki bju papa dia tu dh mcm pki abaya/jubah dahh! hehehe..tkt izu tgk mija hmps2 belon tu ke lantai..tkt pecah jer belon tuhh..izu mmg fobia ngan belon..sbb masa kecik msk ptandingan tiup belon kt fam day ofis abah skali tgh2 tiup belon meletopps..aduii sakit gler mulut daku ini..smpi skrg msh tingt2. huhuhu..

April 27, 2009 at 3:48 PM

ok jer lieya tambah lagi..Mia dgn mija tu pun dah besar. Bila umur dah menigkat nak tambah anak macam2 penyakit datang kan..hehe

April 27, 2009 at 5:12 PM

lamanya x singgah kat sini...
alah lieya muda lg kan...apa slahnya menambah lg...
mcm2 aksi betul mia dgn mija nie yek...

April 27, 2009 at 5:48 PM

Specialnya belon..
nak jugakkKkkkk..

April 27, 2009 at 6:58 PM

peh giler special belon tu.. blom jumpa satu batang dengan tiga belon.. kalau buat niaga ni sah2 rugi.. hehehhe

rajin anak dara ni pakai baju kelawar.. kalau emily jangan harap ler ok.. tak main dia nak sarung baju kelawar.. heheh

ala tak aci la, kau ada 3 tahun nak masuk 30.. akak ni dah tua dah baru terhegeh2 nak tambah anak lagi.. hehehe.. telur pun dah expired tu sebab tak lekat2 lagi. hehehhe

April 27, 2009 at 9:14 PM

adeh ko nye matlamat penambahan anak tu kan dik sama cam akk dulu2 time muda2..ceh..time muda konon..yer lah bulan 12 kang akk dh nk msuk 30 kan..

akk banak kan danial time tu umo 20 taun..psl akk caesar kan 2 taun pertama tu x lekat2 kira ok lah kan..after dat akk dh mula riso asal x lekat2 gak ni padahal x der planning2 ni..spi lah umo akk 27 taun..bru lah ada jeki dpt delia tu ha..

kononnya dulu2 umo 30 taun dh x nak jd kilang poses anak dah..ermm..la ni umo dh nk msuk 30 tingin lak nk tambah ank satu lagi..muahahahaha..aku ni jenis susah nk lekat lahh..camno ni?

ha ko apa lagi dik..tingkatkan usaha keras mu..wakakakaka

April 28, 2009 at 12:03 AM

ooo 2-2 suke men belon ek..ermm budak2 gini lah kan...mama buat lagik spesel tuh kan..hehehe

ooo mia suke pakai bj papa die ek..hehehe..bebaik t'sadung tuh..

April 28, 2009 at 9:51 AM

tuuu diiiaaa save budget beli belon siap dengan batang sekali kaaann??/ ;)...bila2 masa budak2 tu nak belon...just tiup or pump jeerr eekk??? baguuuus idea tuu...boleh beli jugak buat stok utk afiq ni ;)

April 28, 2009 at 11:00 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy