Monday, April 12, 2010

nasi lemak hijau mate memandang!!~~

nie gara2 lupe nak beli daun pandan ar ni..... sedangkan sabtu tuh pas bekpes kat bangi, kiteorg gi K4 Alamanda nak pi beli barang dapur....dah plan dah konon ahad tu nak wat nasi lemak tapi bleh lupe plak nak beli daun pandan....its okey...takpe....tgk2 ade perase pandan kat lemari tu....keje senang, aku titikkan perase pandan dlm santan ......kat kedai tgk org jual nasi lemak hijau tu cam menarik jek kan.....so ape kate aku plak cube buat heheeheheheheeheh


*
*
*
*
*
*
*
V


nie ar lauk nasi lemak aku....timun, tolo robuih, ikan goreng, ikan bilis goreng ngan sambal udang petai........





kali ni masak sambal aku boh gule kabung tu lebih sikit...kasi manis2 sikit sambalnyer....selalu boh gula pasir jek...malas nak tarah gula kabung keras kejong tuh.....huhuhuhu





terus masak 2 pot beras....cukup ar sampai kemalam....hahaahahah senang keje aku!!~~




teh O panas ....nie wajib ade time bekpes....aku kureng sikit susu2 nieh....tapi kalo bekpes kat mamak wajib teh tarik heheheeh





bace doa dulu anak2....baru berkat



byk gak budak2 nie makan...mcm biase laa bab mkn budak2 ni mmg takde masalah punye.....sume makan.....asalkan tak pedas...





si mia jek la lawak...tgk nasi kaler hijau, siap tanye lagi " eh mama...nape nasi kaler green...mama letak kaler pensil mia yeak, patut ar mia cari tak jumpe"...... sabo jek laaa budak sorang nieh





pas mkn nasi sepinggan....nak makan roti plak....





pas makan roti, nak mkn biskut plak.....



same ar ngan mija....abis nasi sepinggan ..mkn biskut cicah teh plak...kat umah aku ni, stok biskut mmg sentiase ade, budak2 ni suke makan cicah air....bersusun jek bekas isi biskut kat atas meja makan umah aku ni hah....budak2 ni punye stok ar.....meh, aku nak citer sikit....aku ade sorang kawan nie, die ajak laa kawan die dtg umah, pastu kawan die yg dtg umah ni, kemain lagi komplen sebab atas meja makan die ade bekas2 biskut....katenye tak cantik laaa..umah die ade bunga jek atas meja makan....eiii menyirap jek aku dengar kawan aku tu citer.....WTH lah.....org ade anak2 kecik ni mmg laa mcm tu..budak2 tgh nak makan...so biar laaa meja tu penuh ngan bekas biskut ke ape....lagi pun bukan umah ko...umah org lain......kalo kawan die yg komplen2 tu keje bagus ke takpe lar jugak...ni tukang menaip surat jek......tak kuase aku!!! nak belagak tak tentu pasal!!! e'eh...emo plak hehheeheh






pas makan....masing2 dah kenyang....layan tgk tibi plak....





aku pun relaks.....boleh mengadap laptop, hubby pun ngadap laptop die...berintenet sampai lobam!!





budak2 ni pun ngadap lappy masing2.....hehehehee






aduh...........kan best kalo pas ari ahad...ari sabtu balik......hehehehh!!~~~


**next entry ~ kami pi mkn nasi arab...sedap weh!!

28 celoteh sahabat

aku paling terliuq tgk sambal udang ko tuhhh... lapaqnyaaaa....

sapa yg dok komplen pasal umah org tu? meh tgk umah aku, sure lagi dia kutuk. LOL.. dh ada budak kecik,x sure la kita lg pentingkan apa yg derang suka + senang kan, letak le balang kuih/biskut atas meja, senang bebudak nk capai.

April 12, 2010 at 8:46 AM

bestnyerrr.. nasi lemak.. dah lame dah ena tak masak nasi lemak..huhu... kalo asben takde ena tak rajin la nak masak2 beria2.. masak campak ajer la..hoho..

dua badik tu selera sungguh kan makan.. biler la si anis tu nak makan camtu.. dier makan tak banayk sgt.. tp kerap .. tu yg buat omakkk nie lotih jer lieya.. tp tak per la.. layan kan ajer la kan!

sorang 1 lappy.. besnyerr... x gaduh2 dah..

Lieya.. kasi la resepi nasi lemak mu tiu lieya.. maner tau lain dr yg lain.. heheh

April 12, 2010 at 8:47 AM

pergh...sambil udang tue memang mengiurkan....cedap2....balik kang nak masak sambal udang la...huhuhu

April 12, 2010 at 8:59 AM

hahaha..
aku tak ambik gambo pun nasi lemak aku..hehehe
pepun licin gak nasi lemak aku...
ermm..kalu orang tut dtg umah aku..mesti lagi sedap mengkomplen umah aku..
atas meja mkn aku penuh ngan brg2..biskut, cococrunch, susu, kunci sume ada...
hehehhe
lantak dia lah..kat ofis aku ni pun..yg tukang taip memang stylo perasan gitu..hehehe
semangat si mia mija makan..tp body maintain cam omak nyer...

p/s: aku sokong lepas ahad jadi hari sabtu blk..hehehe..isnin postpone sehari...

April 12, 2010 at 9:14 AM

adehhhh..
nampak cam sedap tu leeyaaa..
ni mmg tak penah nampak ni..
1st time lorrr..
nasik lemak kaler ijo..

April 12, 2010 at 9:24 AM

wow...
1st time ni tengok nasi kaler hijau...
idea yang bagus...
takder daun pandan...
perasa pandan pun jadi la kan..
eh biar betik anak lieya ni...
berselera sungguh eh...

April 12, 2010 at 9:53 AM

oo ni la dia nasi lemak hijau marbeles tu. tengok pun dah tau, mesti sodap.. lieya, mak akak ajar, kalau masak sambal memagn letak gula melaka, kasi sambal tu gelap sikit dan manis.. tengok kau punya sambal udang tu, terliur jer sebab nampak sekor2 udang tu. hehehe

suka tengok budak2 ni makan, dengan nasinyer, dengan rotinyer, dengan biskutnya. memang puashati kalau beli makanan banyak2 cenggin.. jangan jd f & e, sungguh cerewet.. susah nak beli makanan..

eii orang yagn banyak songeh tu, kau zipkan jer, apa la punya orang,.. rumah orang pun nak complen, sukati la orang nak letak apa atas meja.. bukan menyusahkan rumah kau pun kan?

April 12, 2010 at 10:12 AM

pergh..sedapnya sambal udang ko tuh..meleleh air liur aku tgk..nasi lemak hijau ok gak..cantik menarik..

eh..kwn ko tu apsal? kt umah aku pun berbotol2 biskut atas meja mkn..standardlah..budak2 tgh naik..mmg nk makan je kejenya..stok2 tu kena ada..kdg2 cousin aku dtg..anak dia nk biskut cicah teh je..budak2 suka apa..

April 12, 2010 at 10:51 AM

sambal itew...fuhh!

April 12, 2010 at 10:53 AM

adeh kelakar tul..hah .leh tuduh mama amik kaler dia lak.
mia ngn mija leh geng ngn abg fir
kuat makan..

April 12, 2010 at 11:12 AM

semua nak sambal..... lieza nak nasi hijau tu huwaaaaaaa.....
sape le yg bingai komplen camtu... kalau tak letak atas meja letak dalam almari confirm biskut tu expire pasal lupe nak mkn...letak atas meja senang bebudak nak capai... terus ngap.. anak lieza pun nmpk je bisut atas meja tu suh bancuh nescafe/milo tarik psl dia nak cicah..

April 12, 2010 at 11:53 AM

huhu nasi ijou tu,nieda masak nasi lemak kosong jer malas nk beli daun pandan..ahad ni nak cuba lah letak nasi ngan perasa pandan mcm menarik juga. anak tgh mau makan biarkan. org dengki lah tu, x mainla nak letak bunga2..kah kah kah

April 12, 2010 at 12:12 PM

bestnyer lieya tgk nasi lemak kau...huhuhu...terliur kak lynn...nanti kau buat makan2 kat rumah baru yer lieya...mana tahu ada rezeki leh gak makan masakan air tangan kau...

April 12, 2010 at 12:25 PM

terliurrrr tengok sambal udang lieya..trus lapooooo...best kan menghabiskan masa ngan family.....terasa waktu mencemburuiku...heheheehe

April 12, 2010 at 1:06 PM

terliur nya tgk ns lemak.. mmg cuti betul2 mu ek.. rileks jer.. cute 2 badik tu tgk tv.. mcm big boss.. heheh..

April 12, 2010 at 2:08 PM

Lawak ler mia nie...ada plak kaler pensil mak dier guna haha...
Aduhhhh...terliur ler tgok sambal udang tuuu...yummy!

April 12, 2010 at 2:38 PM

mmg ijau mata memandang! hehehehe...tapi lagi ijau mataku tgk sambal udang tu. sedapnyaaa....mintak skittt....:-)

April 12, 2010 at 4:38 PM
Anonymous

kecur air liur tengok sambal udang ko dik..pehhhh
tak tahan tang mia kata ko pinjam colour pencil dia untuk buat nasi lemak tu jadi hijau..wakkakakak..

April 12, 2010 at 4:54 PM

adehhhhh... ko ni lieya wat leleh air liur aku jer.. da lama giler aku x msk nasik lemak.. tgk nasi lemak ko ni rasa meronta2 je aku nk wat nasi lemak minggu dopannn huahahaha.. tp alangkah indahnyer kalo dpt makan nasi lemak mak aku masak... x yah udang xyah sotong... smbal kosong jer pon da sedap abis dah...

April 12, 2010 at 5:03 PM

Bahagia aku tgok korang anak beranak mengadap lappy memasing, terasa dunia aman masa tu yer tak...kyusuknya lah haih. kalau dapat ku rakam moment masa ni lieya boleh hang gi Frame kan...hahahha

** Nasi lemak hijau macam teruja lak kak dod
lawak si Mia...pensel kalor lak erk

April 12, 2010 at 8:01 PM

uih mmg marbeles lah sambal udang boh gula kabung lieya...akak suka sgt...mgm manisnya tk sama kalo letak gula pasir kan..trliur lak akak tgk sambal udang ko tu...nyum3x...

April 13, 2010 at 12:49 AM

sambal udang ko buat aku lapo pagi2 nie wei...

April 13, 2010 at 9:29 AM

sedapnya sambal udang tu lieya...terer gaks ko masak eh!!!seumo idup aku...aku x penah masak nasi lemak tau...x reti nak bajet santan hahaha..kang nasik aku x seroiii...lembik je...huhuhu...

April 13, 2010 at 10:36 AM

lama tak jenguk sini beb...
rajin kwn aku masak nasi lemak...
tgk sambal udang tuh ayak best nyer

April 13, 2010 at 11:59 AM

menarik gak lieya kaler hijau..ina ari tuh buta gak nasik lemak..bertambah2 anak bujang makan..hehe..agaknyer selalu beli jer..nih wat sndirik sedap lar tuh..hehe..best tgk dorang makan..slera ajer mia mija..yg tak tahan tuh pas makan..jauh gak dorang duk tgk tv..hehe..baik utk mata kan..

April 13, 2010 at 4:03 PM

lupe lak..sambal udang tuh nampak sedap..lapo lak..hehe

April 13, 2010 at 4:06 PM

hehehe...nama tu penting..hehehe
suka tgk budak2 tu makan..kalau alisa..dia xnak makan dia relax je ckp tak nak..mama wat tak shedap..kalau fav.dia macaroni tu siap ckp pandai mama masak shedap..sayang mama...cerewet betulll...
bagus la mia mija ni..
nasi lemak ko wat aku nk wat jgk la weekend ni...menarik je..

April 13, 2010 at 4:33 PM

terlambat tgk entry ko ni sbb smlm aku cuti..
wah!!! beshnya la hai nasi ko tuh.teringin plak rasanya

April 13, 2010 at 4:54 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy