Wednesday, April 14, 2010

pekena nasi arab.......

citer ni sebenarnye ari jemaat lepas.....pas kami balik keje....pi singgah presint diplomatik nak makan roti canai kononyer....tapi tertgk restoren arab ni terus tukar plan.....heheheeheh......





antara menu yg ade....byk lagi sebenarnye, tapi aku snap yg nie jek....adalah direkomen mencube nasi mendy kat sini.....mmg sodap nasi arab nieh...






sisha pun ade....rm10 tuk sume flavor.....




nie set laki den....chicken mendy...dtg dengan 2 set kuah/sos




tgk saiz nasi die...panjang gilos kan.....





sos ni plak ade rase tomato cincang, bawang, cili...tapi tak pedas pun...




nie kalo tak kenal mmg kene hempuk ar ngan aku....ni kuah kari sajork...





tak pandang kiri kanan dah laki den makan.....





ini budak pun suke nasi mendy nieh......byk die mkn ....





yg ni aku punye.... lamb beriani.....semestinye aku akan order kambeeennnn....mbeek mbeek....hehehheeheh saje amik beriani, nak rase beriani kat sini.....sedap sangat....





aku pun same punye ar sedap, sampai tak pandang kiri kanan makan, tapi kamera aku tgk laaa .....hahahaahahahaha





kambing die ya Allah...lembut sangat, tender n juicy....sedap sangat lahhhh!!! kecur plak tgk pic nie...




mia n mija tak suke beriani kat sini, sebab pedas......so dieorg just mkn nasi arab sajork....




nie laa kedainye..... deret2 ngan Ali Bistro... pastu aku perasan gak, Al-Jazeera dah ade kat presint diplomatik nie.....erm boleh ar pegi nanti, nasi arab kat Al-Jazeera pun sedap tau...aku penah mkn kat Al-Jazeera Cyberjaya....nasinye selambak penuh pinggan besar hah.....beza kat mr kabab nie...nasinye tak le selambak sangat.....






sape yg nak cube....pi laaaa....dijamin sodap!!~~~








lame plak tak tepek video, meh ar kite bergoyang :35:dengar mija nyanyi...... (disaat 49, dengar sore mia jerit soh adik die diam nak tdo...wakaakakakakak)











23 celoteh sahabat

Aduh aku pun terliuh plak dah tgk kambeng tu... sedapnya... lama x mkn...

baguslah ko buat n3 ni leiya, pasni bleh la aku ajak en abu dtg mkn kt kedai tu..

April 14, 2010 at 8:46 AM

nasi arab mendy memang sedap lieya.. akak pun suka makan nasi dia yang panjang2 tu.. akak selalu pergi kat Al-Rawsha.. sama dengan dengan mimi najeeb selalu pergi tu.. nasi dia pun selambak, kalau order 2 pinggan boleh makan sampai 4 orang..

tengok shah punya nasi arab tu mmg menyelerakan. ni harus promote kat abg din sebab dia pun layan nasi arab ni..

al jazeera tu pun makanan dia lebih kurang cenggini ke lieya.. nak try gak la . heheheh

eh video akak tengok kat rumah ek? kat opis tak leh tengok, berukben lupa nak bawak pulak harini

April 14, 2010 at 8:47 AM

lieya..ko ni mcm kwn aku pya auntie from brunei...asal dtg kl je..nasi arab..nasi arab..sodap bebenor ke? kalo sodap..den pun kena pi pekena nasi arab ni..sambil gelek2..hahaha..

April 14, 2010 at 8:55 AM

uish...nasib ler aku nyer tekak tak masuk ngan menu2 camnie lieya....kalau tak...mau dah berkeroncong perut aku.....mana nak cari kat kluang nie...he he ehe

April 14, 2010 at 9:02 AM

eh ..aku pernah dgr gak nasi mendy ni..tingin gak terjah..
tp laki wa cerewet lah..
nak selera kelantanese je ..
tekak orang melayu siam..hahhaa

pepun ko bt ku terliur..

April 14, 2010 at 9:04 AM

poms..presint diplomatik ni kt celah mana.. aku buta sket area putrajaya nih.. bkn apa.. mana la tau kot2 terpegi pjaya leh den ajak laki den singgah situ.. den x penah try lg nasik arab ni.. tgk cam sedap jer

April 14, 2010 at 9:11 AM

atie memang tak penah cuba nasi arab nie...tp biler tgk kak lieya makan ngan berselera tetiba jer rasa nak cuba...

April 14, 2010 at 9:19 AM

cam best je..tapi kamben akk kureng sket hehe

re: tula mmg ade je yg ngata..hermm wat bodo jela kan!

April 14, 2010 at 9:47 AM

terliur dena melihatnya hehe..nantilah nak try sebab nurul kalau makan kat luar,entah kenapa tekak den gatal tak nak pilih yang nasi..sekarang bila tengok orang punya blog mulalah tekak mengidam dan terliur tak tentu pasal..gedik sungguh tekak ni huhuhu...

kambing memang nurul tolak tepi kecuali blackpaper punya hahaha tapi kalau fendi seekor kambing boleh habis dikerjakan hahaha

April 14, 2010 at 9:59 AM

huhuhu dekat jek tu Lieya...
mndy memang sedap. kat seri petaling tu ada satu restoran arab....
macam nak try jek kat sini...GOOD INFO

April 14, 2010 at 10:12 AM

Bestnyerrr..

asal masuk ke sini.. mesti n3 makan makan & makan kan lieya.. ena meleyh sokmo la..huhu

April 14, 2010 at 10:32 AM
Anonymous

adoi..meleleh air liur akak ko ni lieya ooiii..mana lak nak carik nasi arab kat masjid tanah ni.kat seremban hari akak ada nampak la..peh..kalau aku tengah ngandung sure ku serat encik suami ku ker sana..

April 14, 2010 at 12:03 PM

bestnyer lieya tgk nasi briyani tu...sesedap nasi briyani gam batu pahat x? terasa lapar la perut bila tgk gmbr kat entry lieya nie...huhuhu...

April 14, 2010 at 12:44 PM

nasi Mandy kambing mmg fave kami ..kalo makan nasi mandy, mak mertua lalu belakang pun x sedar..kih kih. Dorang mmg guna basmathi bila masak nasi..tu yg puas hati (perut) bila makan. lagi satu lieya, ko patut try makan kat al-rawsha (Jalan Damai KL) dgn Tarbush (Ampang Point, Sunway Pyramid & Jalan BB)..perghh..sure teringat2 xleh tido malam pastu...hahah

April 14, 2010 at 1:01 PM

nasik mendy? tk penah rasa lah akak..tgk gambo tu sure sedap ye lieya...tp nk ke putrajaya tu alahai jauh le plak...mujur tgk entry ko nie perut akak tgh kenyang baru lpas mkn..kalo idak lagik haru...hahaha...

April 14, 2010 at 1:32 PM

boleh la p cuba nanti..aku kan kaki makan..hahaha.camne lah nk kurus nih..huhu

April 14, 2010 at 1:44 PM

x pernah lagi mkn nasi arab..boleh la den try nanti.hehe

April 14, 2010 at 3:45 PM

thanks for the info.. leh la aku heret shahnun bila kami pi putrajaya nanti.

rupa nasi mendy tu x semeriah rupa nasi beryani. tp dh ko kata sedap kan, harus dicuba le gak. price dia not bad...

April 14, 2010 at 3:50 PM

tu nyanyi ke jerit mija? kahhhhhhhhhhh..bersungguh beno dia nyanyi. kau ni kannnnnnn saje je close up kan kambeng tu kan? hukhuk

April 14, 2010 at 5:00 PM

........hhhaaahhaaaaa....banyak bab yg as paling sukoo ialah mija nyayii!!!!!.......

April 14, 2010 at 6:32 PM

sedapnya ns beriani tu.. meleleh air liur den ni ha.. suka tgk budak2 tu mkn.. berselera betul..

lawak la mija.. nyaring sore dia.. heheh..

April 14, 2010 at 8:19 PM

ko nih lieya, menterliurkan aku je...
takpelah karang laki aku balik kl aku usung dia gi mr kebab tuh....

re: mekasih ek lieya...
takpe tak dpt dtg... jnji ko doakan aku bahagia ckup heheeh

April 15, 2010 at 7:56 AM

wow...yummynya nasi arab...samala kita suka lamb...kat mana restoran tu lieya...suka tgk anak2 lieya makan...berselera sungguh...x dpt view video la plak...

April 15, 2010 at 8:23 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy