Monday, November 18, 2013

Langkawi 2013 ~ day 3 [Oriental Village/Cable Car/6D Cinema]

ngeeeee....halal lah ye layan cite langkawi lagi...ha ha ha...janji! janji! esok last dah cite langkawi aku nih heheheeheh

*
*
*
*
*
*
V


dlm jadual aku utk ari ke 3 ari kiteorg gi naik cable car ....so pas bekpes kat hotel terus jalan ke Oriental Village...cantik suasana kat sini...aku ni name jek dah jejak langkawi dlm 3-4 kali...tp tak penah naik cable car sbb aku ni penggayat....tapi kali ni nak naik sgt2....mase ni baru lepas ujan renyai2....ujan rahmat ari jumaat gitu....setakat ujan renyai2 operasi cable car berjalan mcm biase...kalo hujan lebat siap guruh tu dieorg akan stopkan operasi kejap...



sebelum naik cable car meh kencing berak dulu...kang kat dlm cable car tinggi2 tu korang nak terkucil sbb takut menyusahkan org plak kakkaakakak....hoi cantik toilet sini! tak sesia bayar 30 sen...aku bayar aku jek laa, budak2 ni selinap jek masuk ikut aku ekekeekekek



budak2 ni excited dengar nak naik cable car...hamboi2...korang tak tgk lagi cable car tu camne....siap le karang hahaahahaha




dayyan berkepit ngan atuk jek laa doploh pat jam!


ni harga tiket cable car yeak....



yeah! kami lah org pertama yg naik cable car....bagus gak bawak mak aku ni sbb die bangun awal so dgn kami2 bangun awal heheheeheh




selebet aku kan...malas wey nak bawak tudung yg nak kene gosok2 nie...bantai bawak shawl cotton jek....tak yah gosok2 pun kakakaakaka



haa meh tgk sape yg penakot sgt! si mija laaa kakakaakak...siap dok bawak peluk kaki atuk lagi....jenuh pujuk soh dok atas....mule2 berani, bile cable car dah gerak kat tengah2 terus die kecut perut...aku cabar kalo dok sebelah atuk dpt seploh hengget baru berani naik...mate duitan ko yea!




budak bulat  aku ni berani...




sayup2 jek pemandangan....laki aku cabar gi sky bridge tu...mmg aku takkan pegi laa sanggup aku tgu kat tepi...tapi legaaa sky bridge tutup utk maintenance hahaahahah....




lepas dah pi cable car sebelum keluar kami try plak 6D Motion Movie.... best jugak...terjerit2 aku....mak aku siap tegelak2 pastu tanye lame lagi ke nak abis ahahahaha takut le tuw! bapak aku tak masuk sbb nak isap rokok...selamat la die hahahaha....tiket plak untuk adult RM15 child RM10...tingat mase kat hongkong masuk Mickey's PhilarMagic




pastu round2 dlm oriental village nieh...



pekena sekerim tepung nie...nape aku panggil sekerim tepung sbb rase tepung jek byk hahaahaha...kat sini semua barang harga murah lagi....nugget/sosej cucuk2 tu still singgit...eskrim ni singgit sengah..... ye laa selalunye tempat perlancongan ni semue bende mahalkan...




dlm kul 2 lebih gak kiteorg kat oriental village...keluar jek terus pi cari lunch...ni kedai biase2 jek....lupe dah name kedai nieh....



pastu tanye mak aku larat lagi tak nak jalan..sebab malas nak balik hotel....lagi pun hari jumaat kan...mak aku ckp okey jek larat lagi....so kiteorg tunggu dlm keter sementara en laki ngan abah aku pi solat jumaat....pas dieorg siap solat kiteorg gi cari stok minyak gamat....




dieorg jek laa dok pulun dlm kedai nusantara nieh...




aku dok luar tgu kat kerusi...sambil minum air ngan kopok yg dpt percume utk org yg dtg situ hehehe



pastu pi pekena plak cendol pulut kak bedah.... ni pun hasil aku dok gugel2 la nieh.... so far rase biase2 jek laaa....sedap la jugak....cume aku lagi suke makan cendol yg ais batunye dikisar bukan seketul2 mcm nieh...feeling kenikmatan tu lain wey...




makan mee udang ngan laksa die....




pas dah kenyang perut jom pi dataran lang lak....mak aku la bising nak pi amik gambar ngan helang besar heheeheh....jom lah mak....kate jalan2 bawak mak kan....



amik gambar sefamily kat sini....



titanic le konon hihihihi



udah jom balik otel...capek dah nih!



mlm pi mkn western kat kedai betul2 sebelah shell kelibang, kuah...ikut plan nak makan kat EE burger trimula cafe yg femes jugak tu, tapi tutup...rupenye die tutup ari jumaat...xde jeki kami nak rase western kat sane....tapi seb baik ade backup plan...so kiteorg pergi GM burger kelibang....antara yg femes gak le ...


org ramai tapi servis pantas cepat!



foods die pun not bad laaa...lepas makan  kiteorg round2 amik angin malam ....pastu baru balik bilik...



malam terakhir ni kene laa bekerja keras sikit....wrap segale bende fragile yg kami beli...balut ngan wrapper bubbles nie...pastu susun dlm bagasi n sendal2 ngan baju kotor ekekekeekek....kiteorg bawak bagasi beranak pinak, dlm beg besar ade lagi beg2 lain....keje2 membalut keje laki aku lah....keje aku berdoa supaya tak pecah ape yg dah dibeli heheheeheh



keje budak2 ni lagi kurang asam....awal2 dah terbongkang dah....


tu sajork utk ari ke 3....esok last day di langkawi ...round2 mane yg sempat sebelum fly balik...yeee aku janji esok last cite langkawi hahahaahahaha



**girang hati sbb rumah baru kami dah ready tuk pindah masuk....ahad semalam dah panggil cleaner cuci umah n org ukur langsir....kat umah skrang pun aku dah tgh rancak ber5s ....dah leh pindah sikit2 nieh....yeyeah!!


43 celoteh sahabat

yeaaaaa.......

teringat plak time jalan Langkawi 1 family last year....
ntah bila dpt bawa mak pak aku lagi...he he he

alololo...aku giler serik wei masuk 6D cinema tu...rasa cam nak terkucil...
udah ler Batrice time tu share seat ngan aku.....giler kuat dia pegang tangan aku...
aku plak..pakat tutup mata...x sanggup tengok...giler real ko..mmg tobat lerrrr
sekali keluar tanya mak aku....eleh! relaks jer dia...cish!....sakit jer hati...ha ha ah

rugi ooo EE burger mmg terbaekk.....
WAJIB pergi ...ha ha ha....aku ngan hemlin gian ngan lamb chop dia..shedappppppp
takpe.next time ko pergi...jgn lupa EE burger yerk...

November 18, 2013 at 9:15 AM

takpe Mija, first time naik cuak sampai cam gitu takpe, ulang kali nanti dah ok. haha.

November 18, 2013 at 9:16 AM

puhhh... nureen yg baca ni plak naik semput.. merata jelajah..
alang2 kan... bkn slalu nk holiday mcm ni

mia mcm ellesya, dia sgt berani masa naik cable car
nureen yg naik kecut perut gak memulanyerr
pastu bru ok hehe....

puas shopping utk umah baru..
yg best bleh deko umah
part paling nureen suka hehee

November 18, 2013 at 9:19 AM

tengok mieya mieja ni sweet bersedondon ni baju pink comey...maknyer kurus murus jelita gitu..stylo gitu..dayyan ngan atuk tu kemain anjer2 yer...
hSky Cab tu bestnyer lieya...hehe klakar mieja ni yek... gayat kot dia..hehe
apepun seronok nengok gambo2 lieya ni...terasa nak gi langkawi jugek...hehe

November 18, 2013 at 9:19 AM

sy dah merasa sekali naik cable car..siap benti kt tas tu round2..penat gila panjat tangga..ygpenting teserlah la ketakutan hero2 semua..yg pmpuan rilex je tak takut pun.hehe

aiskrim tepung tentulah murah.haha.yg 6d tu kt mana ekk,teringin nak pegi.hehe..sy pun suka cendol yg air batu dikisar,feel mmg lain..

klu p langkawi dataran helang wajib la pegi utk tangkap gambar..padahal kt situ bukan ada pa pung kan

November 18, 2013 at 9:29 AM

Masih tak bnyk perubahan eh langkawi.. aku pergi April haritu jambatan gantung tu tak bkk je lagi.. under maintenance katanyer.. Nasib sempat jejakkan kaki tahun 2010 kat jambatan gantung tu..

November 18, 2013 at 9:37 AM

firstly..tahniah sbb nk pindah umah baru..yeyyyy!!!aku plak xcited rasa sbb nk tgk deco2 ko yg akan meleTOP tu :)

weehhhhh aku pun penakut jugak nk naik cable car..sampai je langkawi tak penah nk cuba pun hhhhaaaaaaaaa...muka mija mmg npk penakut..ketat je hhhhheee...

wahhhh npk mcm beranak pinak beg ko ye..tentu banyakkkkkkkkk beli brg ni :)

November 18, 2013 at 9:40 AM

Aku pun dh naik cable car tu...plan2 bln 1 nnti g langkawi nk bwk family naik...tp sumer xnak termasuk laki aku...sebabnya sumer gayat...huhuhuh...apa daaa .

November 18, 2013 at 9:44 AM

weeehihiiii... sib baik ada entry2 nih.. sumber rujukan utk ke langkawi next week.. tq lieya!

November 18, 2013 at 9:48 AM

Morning lieya..
kali yg ke ntah brp kali kty g awal tahun td.
nasib sky brigde under maintenance..
kalo tak jenuh gak nak g
penah g 2-3 kali dulu .semput
ingat nak ragging along awal thn tadi masa ke sana ..tutup lah pulak..

November 18, 2013 at 9:50 AM

Ni yg buat nk sgt g langkawi ni..wuwu..rin pun jns cuak jgk naik cable car ni..sbb tinggi2 ni tak berkenan..haha

November 18, 2013 at 9:57 AM

puas haa semua tempat gi jelajah..
naik cable car kalo zee pon cuak lieya ni kan pulak mija..sampai pelok2 kaki atok tu nampak benar kecut..

selamat pindah umah baru..yeayyyy bestnya la ada umah sendiri..bab packing pindah umah ni yang malasnya..banyak keje..

November 18, 2013 at 10:11 AM

Akk takut sis naik cable car...anak2 paksa naik jugak...bila turun rasa mcm tak terjejak ketanah kaki tu..

November 18, 2013 at 10:15 AM

cantiknya pemandangan kt cable car tu.
rinduuuu!
teringin ulang dtg langkawi dgn suami dan ank pulak.

selamat berkemas ye lieya
akk dah settle ni tgg lori je sampai
nak angkut perabot bagai ni :)

November 18, 2013 at 10:24 AM

Kalau kakak pun jenis gayat Lieya. Cable car tu tak kisahlah sangat.
Itu yg fragile bungkus beli pinggan-mangkuk ke? Kat sana murah-murah kan..

November 18, 2013 at 10:30 AM

kak lieya, nk tanya. akak wrap smua barang fragile and masuk dalam luggage ke? kene kluarkan dari kotak lah ye?

November 18, 2013 at 10:36 AM

Amboooiiiikkkk...part jenjalan akak boleh tahan tapi part shopping memang nages je tengok.

November 18, 2013 at 10:56 AM

Pernah sekali je naik cable car..pastu xnak dah...cukup la sekali....btw...romantik gittew mak dan ayah lieya...ala² titanic...
Dan alhamdulillah...rumah baru dah siap...boleh la packing sikit² kan... pindah rumah banyak nak kena mengemas..

November 18, 2013 at 11:08 AM

Saya teringin betol nak naik kabel car tu...Gayat tak? hahaha

Posing ala ala titanic tu mmg terbaik! hahahaa

November 18, 2013 at 11:13 AM

Thun lpas p x naik cable car...ramai benor umat mnusia...lenkali la klau ada rezeki....

November 18, 2013 at 11:21 AM

akak pun penakut gak naik cable car tu lieya.. kalau upah pun pk seploh kali gak ni... tapi tak taulah klu terbuka hati nanti.. hehehe

November 18, 2013 at 11:41 AM
Anonymous

langkawi toksah citer lah mmg best.... done nuffnang ye r

November 18, 2013 at 12:21 PM

ok je naik cable car tu kan lieya.. heheh.. ena dulu pun gayat jugak tp wat2 berani jek sbb nak rasa naik cable car nye pasal.

Windu nak ke sana lagi tp tak de rezeki lagi bila dah siap booking tetiba x jadi pegi.. :(

November 18, 2013 at 12:34 PM

ko doa aje ke weiiiii....sungguh tak aci wakkakakakkakaa

November 18, 2013 at 12:40 PM

rugi datang langkawi tak naik cable car lieya...gayat takut tolak terpi dulu...
seronoknya nak pindah rumah baru lieya...

November 18, 2013 at 1:22 PM

lieyaaaaaaa.... test..testing...testing....

November 18, 2013 at 1:41 PM

Kalau time cuti sekolah, ya ampunnnn mahalnyaaaaa harga makanan. Seb baik Lieya pegi awal... Akak dulu, azaaabb dikkk.

November 18, 2013 at 1:55 PM

Lieya .. akak dah tiga kali naik cable cartu.. memang suka sesangat.. anak2 akak memang tak takut.. akak yang gayat pulak tengok diaorang panjat sana sini...
akak tak gi ler 6Dtu.. awatler akak tak tahu...
ha.. kat helangtu memang wajib bergambarkan... akakpun tiap kali pergi mesti singgah.. suka sesangt...

November 18, 2013 at 1:57 PM

amboii..selagi tak habis cite langkawi kan..kena cite sampai habis gak..kalu tak duk teringat kan..haha..

kita yg baca ni pon mmg semput tgk..panjang noo..byk tmpt peginya..seronok jalan2 kan..

November 18, 2013 at 2:33 PM

Wahh bestnyaa da wayang 5D.. menarik laa plak.. Dah lama tak gi langkawi.. :) Byk sopping yer..

November 18, 2013 at 2:51 PM

belum pnh lg naik cable car ni.. bila la agaknya masa itu akan tiba...

November 18, 2013 at 3:09 PM

bestnya nak pindah rumah baru x sabo nak tengok rumah baru dia hi2...x habis lagi cerita langkawi nehh fuhhhh kita tunggu jerk lah...

November 18, 2013 at 3:50 PM

wah..syok wei..tapi seriously lah kan..naik keta cable langkawi lagi seram dari keta cable genting..hihihi..

November 18, 2013 at 3:59 PM

Tak jemu pun membacanya. Seronok adalah. Wah, akak pun jenis gayat ni. Kalau cam tu nya cable car, rasa nak surrender siap-siaplah. Takut wey...

November 18, 2013 at 4:02 PM

Best naik cable car, memula rasa gayat sket..hehee :)

Mee udang nampak menyelerakan :D

November 18, 2013 at 4:09 PM

cable car tu 1st timer mmg gegel kepala lutut...
dulu naik ngan makcik, dia punya jerit adoiiii kemain kuat, dgr smpi cabel car yg depan kakakaka
tgk posing mak abah lieya ala2 titatic tu, kite gelak mengekek...psl kita pon ade posing camgitu kikiki

November 18, 2013 at 4:16 PM

bestnyaaa dah nak pindah..

November 18, 2013 at 4:36 PM

gambar kat depan helang tu yang mahal..

November 18, 2013 at 8:58 PM

Alhamdulillah..seronok kat sana ..sambil menggembirakan keluarga dapat suka suka.

Tengok 3 beradik tu naik kereta kabel, teringin pula rasanya nak bawa dia ahmad ni rasa pengalaman yang sama. Naim ni rasanya kemain seronoklah dia tu..

November 18, 2013 at 9:42 PM

Lama dah plan nak ke Langkawi... tapi masih lagi tak tercapai... Bukan apa, hajat dihati nak bawa family... masa bujang dulu teman selalu gak kesini...

November 19, 2013 at 7:49 AM

Comel la tuan punya blog. Hihihi... bila la nak kurus ni.

Lamanya tak ke langkawi. 6 tahun! Huhuhu. Bila la nak pergi ni. Tapi, g langkawi bukan nak bercuti. .. nk bershopping

November 19, 2013 at 8:19 AM

Yang paling best tengok atok ngan nenek...pose romantik tu hehe...
Tapi Okje ngeri sebenarnya naik cable car tu LL

November 20, 2013 at 4:03 PM

wow akak...best bercuti kat langkawi kan....mesti dah tak sabar kan nak berpindah

November 29, 2013 at 10:04 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy