Monday, February 18, 2013

cuti CNY kami part first



arini ngan esok aku up cite pasal cuti kami mase cuti cny ari tu yeak....walopun kami tak balik kg dan duduk umah aje, tapi kami tetap bahagia aman damai di rumah haahahahaa....konon2 hajat di hati nak bawak budak2 ni pi zoo negara, ye laa dah lame tak pi melawat kawan2 kat sane, tup2 ramai melaporkan sesak ngan org...so kensel lah....kami lepak2 kat alamanda, ikea ngan grand lexis sajork.....moh layan pic yg rajin noo aku snap ni heheheheeh


*
*
*
*
*
*
*
V


sabtu (9hb) tu kami pi carefour alamanda jek pi beli barang dapur sikit.....




sementara mak pak korang tgh sibuk pilih ayam sayur semua, korang dok le ngadap ikan keli ni elok2 key heheheheeheheh....bile lalu area sini teringat aku mase pantang bersalin kan dayyan...kehulu kehilir cari ikan haruan....rupenye kat carefour ni belambak hah....hidup2 lagi hah....so memborong kat situ jek laa....tapi tak lalu le wey seminggu nak hadap ikan haruan jek...




balik carefour, siap2 tuk masak....alah masak simple jek, sayur campur, bawal masak pindang ngan ayam panggang....sambil2 tu tgh ajar anak dare aku masak pindang nieh haaa....aku cume cuci ikan jek, yg lain2 semua die buat sendiri...ni lauk peberet mia tu yg gigih die nak belajar tu ....



hamik ko ayam tegolek sekoq heheheheh



kul satu siap sedia amik nasi sepinggan nak menyuap budak2 ni makan....senang, kalo aku suap byk sikit dieorg makan...




petang2 sikit kuar pi taman kat presint diplomatik nun...konon le nak joging...puiiii!! hahaahahah...
mengah woo tue2 ni berlari hahaahahah



lepas dah bakar lemak, kite topup lemak dengan membaham roti poori kat mr kabab plak heheheeheh... eh korang jgn ingat dayyan tgh khusyuk menikmati roti poori plak, sebenarnye die tgh syok menghongges lemon....tak tau masam budak sorang nieh!



malam tu plak, kami pi tgk cite hantu kak limah 2 kat gsc alamanda nun....




tak sangka dayyan leh khusyuk tgk cite tu sambil mengunyah popcorn sebekas...aku plak ngan miamija dok tgk sambil tutup mate ngan tangan sebab seram tgk hantu tu.....hahhahah.....so far yg first lagi best laaa....ni kalo ade johan sure lagi mantop kot....




ahad (10hb) plak kami tak kuar mane2...lepak2 di rumah sajeee....pagi tu buat bekpes mee goreng ngan cekodok udang + fishball....



tgk anak dare aku tu, dah leh harap menolong kat dapur...dulu2 aku bagi die main pisau plastik ikea jek...skrang aku dah bagi die pegang pisau betul....tu si mia tgh hiris fishball ngan udang....mija jek aku tak bagi lagi sebab die tu byk main2 skit....
 

esok aku up cite ari isnin ngan selasanye puloks.....hihihihi....aku rase kalo balik kg pun tak sebanyak ni aktiviti...ye laa kalo balik kg sah2 doh umah ajek, request kat mak masak itu ini itu ini hahaahahahaah




** sedang mendisplinkan diri tuk mengambil air 3 liter air masak sehari...penat woo asik pi melawat toilet jek huk huk huk





40 celoteh sahabat

aku memang nak tanya Poori tu nko makan kat nee.. gebuuu wehhhhhhhhhhh!!!! aku tah tua bangka ni baru kenal apakah itu poori. tu pun sejak menu tu keluar kat cafe ofis ni haa.. selama ni tak tau pun. sekali makan mmg jatuh hati laaa... tapi tngok Lieya punya Poori.. mak oiiii gebunyaaaa!!!!

Izan pun dulu masa pantang biasa cari ikan haruan kat Giantt. Menu wajib 3 hari pertama.. SAHAJA ahahah. lepas tu telan tablet haruan je laaa

February 18, 2013 at 9:13 AM

Byk aktiviti ko anak beranak ....aku walaupun ikea tu sekangkang kera dr umah aku...idaklah aku g...manusia ramai...nk mkn berratur...laki aku bkn penyabar...huhuhu

February 18, 2013 at 9:16 AM

Byk aktiviti ko anak beranak ....aku walaupun ikea tu sekangkang kera dr umah aku...idaklah aku g...manusia ramai...nk mkn berratur...laki aku bkn penyabar...huhuhu

February 18, 2013 at 9:17 AM

kak same lah kita kak, duk umah je hari ahad, smbung gi jln hari selasa...ieyda pun ingt nak ke zoo negara, duk pk2 xyahlah, terus ke mini zoo kat semenyih tu. best gak. tgklah kat n3 ieyda sebelum nie dah up cite pasal taman arnab tu...hihihihiii

February 18, 2013 at 9:25 AM

byk tol aktiviti dlm sehari tu..hiks..anak2 pon mcm tk letih je mlm leh nengok wyg lg wp siang hri dh bt aktiviti riadah kan..

February 18, 2013 at 9:56 AM

Ayam bakar mmg menggoda tekak ya ni.....dh pndai ank dara nolong kt dapur yer.....

February 18, 2013 at 9:59 AM

padatnya aktiviti you yang..
best sgt akk baca sambil letak diri akk kt situ hehe..
teringinlah nak tgk wayang citer tu..tp tak berkesempatan lagi.

anak2 dara lieya dah boleh harap dah kan..seronok tgk..alahai ni bila akk nak dpt baby girl..nak nak nakk..

February 18, 2013 at 10:00 AM

syok kan dpt buat byk xtvt kalau time cuti2 gini...

February 18, 2013 at 10:05 AM

wahhhhh..bnyk betul aktiviti ye. anak2 dara lieya dah boleh diharapkan la, bagus. c kakak tu mmg nak nolong kt dapur, rajin tgk sue masak. tapi sue pulak x kasi dia ke dapur sgt sbb nak soh dia jaga c bambam yg sgt manja tu, asyik kaco mummy kt dapo je.

roti poori tu rasa ape? nampak gebus semcm je :)

February 18, 2013 at 10:08 AM

wahhh...seronoknya lieya,byk xtvt bersama family. lia pun x balik kg,cuma balik Batu Pahat kejap pi majlis kenduri kawin sepupu hencik suami.. :) pastu melepak kat umah sbb damya kene demam campak yg ruam2 tu....

February 18, 2013 at 10:12 AM
Anonymous

Sakan...dlm sehari mcm2 xtvt dibuat,best kan dpt luangkan masa dgn family mcm ni....hati pun x semak nak mghadap jamed kat luar.

Bagus lieya dok ajaq mia masak,kecik2 pun dah rajin tlg mama dia kat dapoq nti dah besaq sure pandai masak mcm mama jugak

psttt roti porri tu 1st time dengaq n tgok....ketinggalan sungguh aku,hehe

February 18, 2013 at 10:34 AM

nampak ayam sekor tuh terus rasa lapo lak perut nih.. adeh la menggoda sungguh ayam golekmu lieya.. huhu..

ewah dayyan x takut yer tgk citer hantu.. rileks je kan.. dh nama pun hero.. hehe..

festime dengar poori nih.. nampak cam sedap jer.. harus kena cuba nih.. kt JB nih mana la nak carik yeak.. :)

February 18, 2013 at 10:51 AM

sedapnya pindang ikan.... dah lama tak buat pindang.. En. suami akak tak suka pindang.. katanya nampak ikan berenang dalam tu... hehehe...

February 18, 2013 at 10:56 AM

aku masa cuti CNY pun x ke mana...

aku terliur tgk ayam ko tu nok...kalau aku dtg umah ko, sila masak ayam panggang utk aku...boleh?

suka aku tgk dayyan yg tak reti rasa masam tu...

lenkali sila upload gambar si gedek2 tu byk sikit...huhu...

February 18, 2013 at 11:06 AM
Anonymous

seronok klau buat aktiviti2 ni bersama2 family kan

February 18, 2013 at 11:10 AM

kemain best cuti raya cina lieya...sayakan balik kampung membesarkan badan asyik makan jer..pastu tdo dan tdo lagi hasilnyer muka kembang hehe...

semangat tu joging pastu makan roti poori...best2

memang kalo minum air banyak ketoilet jer kan...nanti kulit lawo ooo minum air banyak...hehe

February 18, 2013 at 11:21 AM

sedap2 food ko masak poms!! slurpssssss

February 18, 2013 at 11:33 AM

wau anak daramu ada kelasler lieya.. pandai memasak nantini.. umur sikit lagi dah ada blog masakan untuk kanak-kanak... anak akak ok suka membantu tapi suami akak kurang sikit bagi diaorang masuk dapur... tapi akak kerahler jugak.. maalumler maknyer dah berumur nanti senangler diaorang belajar dari kecik...

February 18, 2013 at 12:00 PM

betul ckp u sis...
dok rumah lagi penat kan...
kalo balik kampung tu...
makan kita request..sap sup sap dah siap...
anak2 lak ada yg leh tengok2an...

iyelah sis...hantu kak limat tu yg 1st lagi best...
second nie kureng skit kan....
tapi leh layan aaaa...

hebat dayyan leh makan lemon dgn muka maintain macho...
i yg baca tu dah berkerut muka membayangkan masamnya lemon tu....

February 18, 2013 at 12:00 PM

bagus ko lepas senam tambah balik lemak kkkkaaaa...

kira rajin la nk berjogging bagai..aku ni ha dr azam thn bila lagu tu jugak..bole???

berani jugak ko bawak dayyan masuk wayang ye..aku ni kalo abg ngan kakak ok la tp kalo bawak si wawa rasanya kt situ gak aku meroyan hhhuuuuu..

February 18, 2013 at 12:18 PM

untung le ko ade ank dara dh leh hrp...aku ni ank dara leh hrp nk nyepahkn brh jek lg...pastu mula la sudu ilang la...sudip ilang la...uhuuuuuuuhuiii...lmbt lg la aku nk dpt asist tlg2 msk kt dapo....heeeee

February 18, 2013 at 12:55 PM

ayam tergolek tu nampak sedap laaaa ..cucur udang pon same, alamak pindang pon laaa ..assalamualaikum :) ..best je dapat buat aktiviti dengan keluarge cuti cuti ni kan?

February 18, 2013 at 1:00 PM

Terliur tengok ayam golek sekor tu...
Wahh..dah boleh harap dah anak dara lieya ni ye, senanglah sikit dah ada pembantu..

February 18, 2013 at 1:33 PM

sedap dikk
sedapppp
air tanggan kita tu penting ..
ahahah ayat ko topak lemak tuu x menahan

eh eh aah lah dayyan tahan limau eerkkk , masam tuu .. dik ko buat cekodok guna fish ball erkk
sedapp tuu

February 18, 2013 at 1:35 PM

memang lieya cuti CNY semua tempat full...kalau difikirkan malas nak keluar bila fikir kasihan kat anak - anak redah juga..

geram akak tengok ayam golek tuh....
rajin dah anak - anak dara tolong mama kat dapur...

February 18, 2013 at 1:36 PM

Anak dara yg boleh diharap ni Lieya. Tak lama goyang kakilah mama sebab anak-anak semua dah boleh harap...

February 18, 2013 at 2:20 PM

huhu..aiza blom brani nak bgi damia tuh pegang pisau lgi..sbb kang kalo kak yong pegang, kakak nak pegang sama..sat gi klua ayat touching..
"kak yong tuh boleh.."
pas tuh kang dedua suke mengempit..takut plak kot terr......
mtx dijauhkan..cuma kalo nak kacau hat dlm periuk cm sup tuh ok..
aiza pon gigih minum air byk nih..sambil berdiet dgn sd2..nak ringan kan badan skit..

February 18, 2013 at 2:54 PM

part first pun dah buat aku geram tgk food kau..tp cuti ngan food mmg tak dpt dipisahkan ye..

aku tak berani lagi bg anak2 aku potong2 ni..clumsy sket dorang ni..tp tolong basuh beras & masak beras, blender cili, gunting cili kering, tumbuk sambal belacan..mmg dahlah kan..hehehe..

February 18, 2013 at 2:54 PM

aku pun selalu jogging aka cuci mata aje kt presint diplomatik tu lieya..syok kan.hehehe

kitorng pun xkemana masa cny lps.dah agak mesti jem gila.jln2 cm ko gak la..alamanda,ikea..akekeke

February 18, 2013 at 2:55 PM

share resepi ayam golek plzz...;)

February 18, 2013 at 2:55 PM

lama x kan popcorn wayang... kat pasar mlm rasa dia x sama la kan...

February 18, 2013 at 5:53 PM

Ayam yergolek ko tue nmpak yummy!ada ko share rsepi tak kt sini? Ekeke

Perghh rajinnya uols..penuh dgn xtvt sihat bsama keluarga..:-)

February 18, 2013 at 8:05 PM

Bestnye byk xtvt! :)

February 18, 2013 at 10:34 PM

bagus nya dah ade pembantu.... bila anak2 nak beso nie... hhehehe.... pepun walopun xtvt simple.. yg penting kasih sayang...

February 18, 2013 at 11:28 PM

bestnya anak dah besar ni.. dah boleh diharapkan turun dapur..

February 19, 2013 at 10:08 AM

rajin betul anak dara lieya tol masak kat dapur...nie kompom dah besar nnti dah bley harap, lieya goyang kaki jerlah tgk tv...hehe

February 19, 2013 at 11:13 AM

tak pasan entry ni.. wah suka tengok mia dah boleh di harap.. pasni kalau time malas malas, leh je order "mia, buat ikan masak singgang.." hehehe

roti poori tu mmg gebu ek, tp dalam kosong kan? nampak sedap lagi terliur sebab cicah dia tu adoi tak menahann..

akak pun sekarng minum air kosong 2.5 liter.. paksa gak, pastu asyik la nak terkucil kat opis, dah la toilet jauh kemahin

February 19, 2013 at 11:29 AM

Rajin anak dara Lieya ke dapur tolong mama dia.. dah boleh harap dah tuh.. senang laa sok lieya..anak dah pandai masak yang simple ginikan.

Sedap tuh nengok ayam panggang sekor tuh.. adoiyai.. :)

February 19, 2013 at 11:58 AM

Lieya..belom penah try yg cucuq udang letak fishball tuh. Balik nanti harus cuba.

February 20, 2013 at 1:03 AM

pandai masak dah anak dara sorang tu.

February 20, 2013 at 9:31 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy