Tuesday, April 2, 2013

Dumex Dugro





Dumex Dugro
*sponsored post*
*please scroll down for new entry*


Errrmmmm korang perasan tak..start kite preggy sampai le ade anak, ape yg wajib ade kat umah…haa cer pikir! cer pikir!....yes!! Susu!! …. Betul kan?...mmg tak putus bekalan susu tuk anak2 kite kan, susu dah termasuk dlm barang wajib soping tiap2 bulan…. Mcm aku laaa..dari anak satu sampai le anak tiga hah….arini meh  nak cite pasal susu feveret miamijadayyan…

Pemilihan susu tuk anak2 kite penting…. Sebab ramai kat luar sane komplen kan anak2 korang susah nak makan atau dlm erti kate lain memilih makanan…so susu laa gantian makanan terbaik tuk dieorg…so far anak2 aku bab makan mmg takde masalah…mcm omaknye jugak hahaahahah…. Aku dari dulu mmg pengguna setia susu dumex dugro nieh….bukan saje harga berpatutan bahkan kandungan nutrisi pun cukup tuk tumbesaran anak2 kite…dah le dumex ni rajin keluar perase2 baru yg best tuk anak2 kite….

Aku percaya sangat2 yg susu dugro dumex ni adalah susu tumbesaran yg terbaik sebab tgk dari perkembangan anak2 aku sendiri…mcm dayyan la contohnyer….belum pun umur die 2 tahun die dah pandai bercakap sikit2…dah boleh susun ayat sikit2..walaupun pelat2 …..ekceli die banyak meniru ape  yg kakak die cakap dan die cepat ingat…cer tgk pic kat bawah ni, gigih songlap kunci keter aku nak start keter mainan die heheheeheh…. Sah2 tgk dari aku ngan en laki buat la ni …..









Tgk le tu wat muke toyee die ….aku gak yg kalut pagi2 nak gi keje cari kunci kete hahaahahah
 






Haa ni lagi satu contoh….agaknye selalu tgk mak paknye dok parking keter, die pun pandai dah mengikut…ade hati tu naik kete kecik nak parking gak haahahahaahh….apekan daya parking lak full…




Yeay!! Dah dapat parking… hahaahahaah….agak2 nampak tak dayyan dan keternye tu….



Lagi satu yg aku perasan…dayyan skrang tak suke dah main game yg ala2  tuk baby mcm die….uiihhh boleh tahan budak kecik ni tau….die suke main game subway surf, temple run….walaupun takde la terra mane tapi kire untuk umur die mmg sesuatu yg memberangsangkan laaa….haaa jgn tak percaye tau dayyan dah boleh mengira 123 sikit2….aku takde kesempatan nak rakam jek nieh….dari dulu aku ajar habit mengira 123 sampai 10 bile turun tangga…so ko bayangkan tiap kali turun naik tangga kat umah aku tu kene mengira …so lame2 die hafal sendiri, tapi tak le semua die ingat.. heheeheheh



Bukan tuk adik aje…tuk kakak2 pun same tau…..nie bekpes peberet miamija….roti telur dumex dgn susu dumex dugro…..nyummm!!! ekceli roti telur tu aku buat camni…. Telor tu aku pukul dengan whisk n campurkan sesudu susu tepung dumex perase asli atau yg madu kurma..salut roti n goreng atas fry pan ngan butter sikit…sedapp koo!! Lemak2 gituuu….mia suke kalo aku boh yg perase madu kurma tu sebab lemak2 manis roti tu jadinyer…







Bile anak2 makan makanan sihat so otak pun cerdas badan pun sihat….tgk ni…gigih study same2….yg hujung sinun tuuu sila abaikan…tu aci ngelatttt tuuu main ipad hahaahaaha






Berita yg paling best, dumex memperkenalkan rangkaian terbaru Dugro 5 Power Nutri…perasa yg best2…ade varian asli, madu kurma dan coklat strawberi….yeee betul!! Jgn nak gosok2 mate bace berkali2.... coklat strawberi hokey! madu kurma hokey!...biase kite tgk kat pasaran susu perase asli atau pun coklat biase je kan....so dumex bawa satu pembaharuan yg besar utk susu anak2 kite....bayangkan segala kebaikan dari vitamin kurma dan strawberi ada dalam susu anak2 kite ...sebab tu awal2 lagi aku pilih perase coklat strawberi tuk miamija n dieorg suke sangat2





Bila aku bace, sebenarnyer 5 Power Nutri tu merujuk kepada 5 perkembangan utama kanak2 iaitu minda, tulang, imuniti, penghadaman dan kecergasan. .... Terima kasih Dugro untuk memberi kami alasan yang kuat untuk bertukar ke Dugro 5 Power Nutri....So ape tgu lagi, jom kite cuba!





Saya mesti pileehh!! Hehehehe







Thanks Dugro kerana telah menjadikan kami ibubapa yg hebat dlm memberi yg terbaik tuk anak2 kami. Jom pakat ramai2 like FB Dumex Dugro.






25 celoteh sahabat

Insyallah kalau ada rezeki anak no 3 leh cuba susu ini. Tengkiu for the info. :)

April 2, 2013 at 4:31 PM

Salam lieyaaaaaa..lamanya x mai singgah sini..lieya apa khabar? sihat? info pasal susu dumex dugro ya…good info lieya…nanti intan datang lagi..ni terjah sambil buat kerja kat opis n..hehe

April 2, 2013 at 5:17 PM

waa dah dapat sponsor post...anak2 saya memang mnm susu dugro dari umur setahun lagi...
kadang dierang makan roti tabur susu coklat sedap....
Dumex dogro perisa terbaru yang kiteorang baru beli strawberi coklat and madu kurma...

April 2, 2013 at 5:45 PM

pertama- tama- tama kalinya nk ucpkn tahniah babe, dpt sponsored post!
tabik spring n gud luck!! psstt: mashyuuuukkkk!!!.. hahah

pastu, nk puji bagus info n cara ko buat roti utk the kakaks tu..
bulih cuba psl ade susu aku blikan utk alya time demam ritu berbaki lg..
elokla ltk dr membazir kan.. heheh

April 3, 2013 at 9:49 AM

Tahniah jugak :)

Boleh la beli nnt lepas nayli abes bf
:)

April 3, 2013 at 9:59 AM

masyuuukkk..hahaha..anak aku fifi pun masih minum dumex dugro :)

April 3, 2013 at 10:07 AM

minggu lepas aku baru servey dugro utk qays. tapi utk umur dia blom ada peris madu atau sebagainya. so kena tunggu dia masuk setahun jugak la...

aku suker dugro sebab dia byk perisa. anak adik ipar aku amek yg perisa coklat stoberi tu..

aku geram tgk dayan menung tgk kunci kete ko... muka noti!

April 3, 2013 at 10:42 AM

anak akakpn guna dumex dugroni sejak umur 4 tahun... bagi akak okjer susuni... rasapun sedap kot sebab anak2 suka.. kalau tukar susu lain nak gak susu ni...
gambar mula kelakar... macam nak marahkan sebab dah kalut... tapi tuler sifat anak2 rajin mencuba. klu kita marah diakan kita kena lihat dulu salah kita..

April 3, 2013 at 12:09 PM

sama la wehh..aku pun pengguna tegar susu ni ha..

wawa dan yaya mmg guna susu dumex dugro ni..

packaging cantik..pelbagai perasa...

April 3, 2013 at 12:25 PM

wah... bagus2.. (sambil tepuk tangan)......heheh

April 3, 2013 at 12:34 PM

Susu dugro susu jugak tapi sebab ibu-bapa juga anak-anak cerdik Lieya. Tengoklah Dayyan tu siapa tak geram tengok dia. Selamba dia pun nampak muka budak bijak - suka kan:)

April 3, 2013 at 12:40 PM

Waaaa bagus punya info ni...especially coklat strawberry flavour tu..

April 3, 2013 at 12:42 PM

banyak pembaharuan dugro ni lieya...
seingat akak dulu..masa anak first beli tapi tak sesuai dengan anak2...tak mahu mereka
akhirnya beli ducth lady...

seronok tengok anak2 lieya masih minum susu lagi hingga kini...

April 3, 2013 at 12:58 PM

bagusnyalah anak2 ko nak minum susu sampai ke besar, pakai cawan lak tuh, bagusssss anak aku langsung tak nak tau!

April 3, 2013 at 1:21 PM

hahahahahaha..

semoga Dumex lantik Dayyan jadik duta Dugro...:)

April 3, 2013 at 2:03 PM

baru cuba dekat anak alhamdulillah buat masa ni takda masalah

April 3, 2013 at 2:49 PM

aah dugro adalah salah satu susu pilihan .. saingan terdekat dutch lady ! ;)

April 3, 2013 at 3:19 PM

waa.. anak2 dugro.. moga mbesar bagaikan juara ya...

tahniah lieya..dpt spnosred post... $$$$

April 4, 2013 at 1:33 AM

wahhh..bestnya dpt sponsored post! i like!!
si bambam dari lahir smpi umo 2 thn, mmg fully BF. tapi baru ni try susu dugro kt dia, cherry berry la pulak.
mmg x serasi. la ni minum susu dutch lady pulak.
tp nnt nk try semula. mmg harganya murah compare susu jenama lain :)

April 4, 2013 at 12:05 PM

wah tahniah dpt sponsored post.. mesti masyukk.. :)

aidil pun minum dumex dugro jugak.. perisa coklat strawberry.. tp baru2 nih try bertukar utk yg fruits n vege tuh.. x suka pulak dia.. kena tukar balik yg asal.. aqeef pun penah try jugak tp mamat tuh pemilih sket.. huhu..

hihihi dayyan, mmg cerdik pandai nih.. ader je keletah dia yg buat org geramss tau.. :)

April 4, 2013 at 3:10 PM

wallaaa...menjadik jugak buat sponsored post nie...cayalah lieya...rajin2 pun syokk sebab masyukkk....untungg tuuu

April 5, 2013 at 10:18 AM

Woaaa SP tu..kali fza dpt ni kompom tk reti haihh..laki jgk jd mngsa update..syabas kak jd jgk ni entri ni..

Tang part dayyan guna kunci keta tu best..tggi toi imaginasi dak kecil ni

April 7, 2013 at 11:39 PM

assalammualaikum..sya sbgai sorg ibu nak kepastian jga dr ibu2 yg bg ank2 dorg susu brands dumex ni..sya dr ank 1-2,susu ni jew yg sya bg dorg minum..kalo susu lain dorg mnolak,x mau.bru2 ni sya dgr sisu dumex ni x blh d mnum krna mgandungi bhn2 ttntu..btul ke semua tu??

August 25, 2013 at 11:54 PM

Salam kak nak tanya sikit anak saya baru je masuk umur 3 tahun adakah saya perlu tukar susu 3-6 atau kekalkan yang 1-3 minta pencerahan

January 13, 2014 at 6:57 PM

Salam kak nak tanya sikit anak saya baru je masuk umur 3 tahun adakah saya perlu tukar susu 3-6 atau kekalkan yang 1-3 minta pencerahan

January 13, 2014 at 7:05 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy