Thursday, April 18, 2013

thursday ~ random photos


assalamualaikum ..salam kamis..salam malam jemaat dari lieyalatif heheehehe...salam malam jemaat kate kooo....miang noo! ahaks..... ish dahle tak mo opening berjela2...jom layan gambar random photos yg ade tuk kamis nieh.....sape2 yg dah lame bace blog lieyalatif ni mmg tau la kan setiap kamis aku  akan buat entry random photos....



*
*
*
*
*
*
V

  • Alhamdulillah..dah selamat melangkah ke step yg seterusnye dlm pemilikan umah ni...so berani le nak tunjuk rupe rumah.....kite tgk je laa sempat ke tidak nak pindah sebelum raye nieh....oh yea rumah ni kami pohon under csru....sbb ramai yg bertanye sebelum nieh...ekceli rumah2 ni asalnye kuarters yg telah dibuka tuk jualan samada tuk org awam atau staff gomen ...kalo beli tu staff gomen mcm aku dpt le diskaun sikit....  isi rumah dah lengkap n rumah mmg belum pernah diduduki penghuni...bersyukur jugak la sebab dpt rumah dlm presint yg same so budak2 sekolah pun tak yah tukar2 lagi....nanti dah siap semua aku tunjuk lagi yeak...

  • kemahin hah anak bujang sorang aku nie..silang kaki layan ipad...siap bawak jauh2 tu tak mo bagi kakak nyebok tgk same heheheeheh



  • bekpes n bekal budak2 nie...aku buatkan bubur ayam ngan hirisan nugget sikit....lepas tu bekal plak aku buatkan roti telur kapit cheese ngan nugget seketul.... skrang ni aku tak bekalkan dieorg ari2 sbb nak bagi can dieorg membeli jugak...belajar guna duit katenyer.....


  • pic ntah berzaman bile ntah hahahaah...mase ni bawak budak2 ni jalan2 kat zoo melaka....aku dah lari lintang pukang tak ingin masuk tempat ular nie....ni pun en papa suruh org kat situ amikkan gambar hahaahahaha....aku geli wooo!!!




  • ini adalah sesuatu yg heaven....tembikai merah yg sejuk kuar dari esbok di makan dgn susu pekat manis.....perghhhh!! mmg lazat uolss!! cubalah ...... tapi kalo kaki kene potong jgn salahkan lieyalatif tau! huawahahaahahah....

  • sebok jek budak sorang tu...nampak ajek mama nak snap gambar...laju2 pandang kemera n sengih.....



  • mase ni tgh nak tgk cite the croods kat alamanda....



  • peberet miamija....roti canai instant di goreng garing...pastu boh susu pekat manis pastu tabur milo.....perghhh telan ailiyo mak ko yg diet nieh nak oiiii!!


  • thanks cik puan hirda bagi ole2 dari kota london nih...ari tu member kite ni pi holiday ke london.... riang hati dpt ole2 dari jauh nie...gile cantikkan FM nih....

tu sajok entry random photos kali nieh.....adios amigos!




** kalo mood rajin aku tepek le video keek aku yeak heheeheh



50 celoteh sahabat

lawanya rmh baru lieya
sedapnyaaa bubur nasik siap ada cebisan nagettttt
nak nak nakk!!
tembikai cicah susu tu akan akk try!slrrupp!
hamboi dik dayyan kehmain kaki sialng dia tuuuuuu
homei homeiiii angat tahuk hehe

April 18, 2013 at 9:12 AM

wahhhh cantik nyer rumah..

April 18, 2013 at 9:13 AM

Cantik rumah akak.. Berapa harga untuk staff gomen kak..? Gred B macam saya ni layak beli tak? Hehe..

April 18, 2013 at 9:15 AM

tahu rumah ni area mana..kalo lalu jln kt bukit tpi alamnda tu nmpk dh rumah ni..hehehe untungnyaaaaa...
leh lah pegi housewarming nti..ekekeke

April 18, 2013 at 9:23 AM

cantiknya rumah ni... Semi D ke bungalow ni Lieya? color pun cantik sangat...haiii bile la turn MQ pulak.. Rumah makin mahal bebeno.. ngeri nak beli ;(

April 18, 2013 at 9:25 AM

Cantik lah rumahh tu.. cool =)

April 18, 2013 at 9:34 AM

Umah cantek! Siap ada bath tub ek?
Alhamdulillah rezki.. Open house / house warming jgn lupakan kite ek hikhikhik

Breakfast budak2 ni sedap2..
Tq kasi idea utk sediakan mknn tuk zakwan n nayli :)

Tembikai dan susu.. Gabungan mantopp!

Roti canai cicah susu ngan milo tu rase2 ada x jual kt mamak? Kot terkejut mamak klu order nnt hihi

Saya suka khamis! Sbb lieyalatif ada byk citer! :)
Sekian :)

April 18, 2013 at 9:36 AM

dah penah masuk umah ni. my officer beli umah ni jugak. best kan siap ada bath tub. master bed room bapak besar gilerrr....

April 18, 2013 at 9:36 AM

cantik umah akak..tak tau ada bukak untuk orang awam jugak, ingat staff gomen je..

April 18, 2013 at 9:39 AM

Nengok rumah tu teringat kuarters hospital kat batu pahat ni, kita ni dah biasa dok kuarters..Memang cantiklah lieya..

Adoii camana nak makan tembikai dengan susu pekat? Tak reti laaa...jugak roti canai dan milo dan susu pekat? OHHHHHH

April 18, 2013 at 9:41 AM

cantik rumah lieya... herm.. tak sabar akak nak tgk lieya deco2 nanti...

April 18, 2013 at 9:47 AM

Cantiknyaa rumah baru Lieya...

Cute laa dayyan nya good hehehe.. sabo je laa ngan geleng2nya tuh.. :)

Rajin tul lieya wat sarapan tuk anak2.. sedap plak tuh akan nengoknyaa.. :)

April 18, 2013 at 9:54 AM

hai kak lieya sekarang nota kaki dsah xde yer...
tukar dgn video keek ker??

April 18, 2013 at 9:56 AM

lawo nyer umah ko wei, ni yg aku nk try gk beli umah kt sana nih heheheh... verangan je lah

aku pun geli ko ngn ular2 nih, ngerik je kot2 dia belit kite takmo lps

ko mmg rajin tul lah msk bekal utk anak2 salute aku

geram je aku nengok roti canai tuh msti sedap lemak berkrim kan

April 18, 2013 at 10:00 AM

nnt jemput aku datang umh baru kau ye

April 18, 2013 at 10:05 AM

hamboi rumah ada bathtub uolls !!!

April 18, 2013 at 10:11 AM

cantik nyer umah baru ko..bila lah aku nak ada umah sendiri ni..uhuk2...

April 18, 2013 at 10:24 AM

cantek & selesa umah Lieya.. syukur alhamdulillah :)

April 18, 2013 at 10:52 AM

amboi...dayyan...silang kaki....
wah!cantik ar umah..besar...:)

April 18, 2013 at 11:10 AM

bestnyer lieya tengok rumahtu...
amboi silang kaki gitu...
best gak yerk bekpes ngan bekaltu..
ular... lari....... lari jauh2...
ha .. amek ko tembikai yang manis ngan susu pekat manis....
dayyan memang suka bergambar yerk...
croods best tau...
ni lagi best.. dulu akak kecik2 memang makan ngan susu tapi tak pernah lagi tabur milo...
bestnyer lieya dapat hadiah dari oberssseeeeee..

April 18, 2013 at 11:26 AM

Cantiklah nampak rumah baru tu...nanti jemput house warming ek !
Uiii..nampak sedapnya tembikai ngan susu pekat tu, tak pernah makan.

April 18, 2013 at 11:37 AM

rumah jika dapat diubah suai cantik jadinya lieya...tak sabar nak duduk kan..kan..

suka tengok dayyan senyum masa ambil gambar, ensemnya...

kalau anak2 akak pula roti gardenia tuh letak susu gan milo tabur...

April 18, 2013 at 11:47 AM

Cantiknya rumahhh. Nanti boelh le rendam lama2 dlm bath tub tu...

April 18, 2013 at 12:03 PM

lawa umah dia...siap ader kaler lavender lagik...suka...
kemain dayang bersilang kaki tu...kusyuk tak bagi orang kaco dier tu...
nanti nak try tembikai secah susu...tu...
bertuah jadi mia mija n dayyan maknyer rajin masak2..

April 18, 2013 at 12:09 PM

cantiknya umah ko..nnt deco lawa2 bole aku tiru hhhhaaa

amboi omeii..omeii dak dayyan tu!

menu2 yg ko tunjuk tak penah menghampakn..mmg simple tp meleTOP!!!

April 18, 2013 at 12:09 PM

Kakak ni Lieya bila masuk blog Lieya bukan apa nak tengok Dayyan.. Rumah ke apa yg Lieya tepek tetap kakak suka tengok Dayyan punya keletah. Semakin bijak kan dia:)

April 18, 2013 at 12:11 PM

non Gomen servant macam saya kalau nak beli berapa RM rumah tu? Looking for a house in Putrajaya..

Tak pernah try lagi roti canai garing + susu pekat + milo tabur...harus nak cuba!! haha

April 18, 2013 at 12:30 PM
Anonymous

asal mlm jumaat je ko galak lbh erk?musim mengawan dah tiba ke?ahakhakhak

untung ko dpt beli umh tu,gila jeles kak ton tgok umh ko ada bath tab lg

si dayyan tu...ekeke...gaya ja lbh,kemain macho lg tp drive pun leh terbabas!haha cute gila la ank teruna hg ni lieya oiii

April 18, 2013 at 1:17 PM

ari kamis la best dtg sini, byk gambo, byk crite..... hehe

April 18, 2013 at 1:25 PM

dok baca random photo ko ni la, aku tiru wat entry kat aku punya blog kakakakakkakakakakkaa
tapi aku buat sukati hari pe kikikiki
amboi en laki ko men candy crush ye, jgn lupa anto nyawa kat aku ye akkakakakakkakakakkaka
best la jd staff gomen, ada diskaun kan, rezeki ko beb! itulah kelebihan keja gomen pun kan...staff benefit
wei, aku pose tau hari ni, tgk tembikai ko, sapan anak2 ko, bleh meroyan aku lunch hour ni, laparrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

April 18, 2013 at 1:33 PM
Anonymous

cantik kan umah tu lieya..aritu js ada gak usha2..tp tu la xde rezeki...insyaallah kondo kt dpn tu kot rezeki js..hikhik..

nti blhlah js berjiran ngan lieya tp tengok dr jauh je lah kan...hihi

April 18, 2013 at 1:48 PM

@Daddy Ziyyad

doc betul ke berminat...kalo public harga dlm 1.2m - 1.4m....

April 18, 2013 at 2:22 PM

alahaii cantik umah lieya. berkenan akak.
lagi satu roti tabur milo camtu mmg feveret anak2 akak

April 18, 2013 at 2:44 PM
Anonymous

byk cerita ni lieya !

April 18, 2013 at 3:54 PM

cantiknya rumah baru lieya...mesti xsabar nk pindahkan...nmpknya beraya kt rumah baru.....syokkkkkk.....

April 18, 2013 at 5:13 PM
Anonymous

Cantik rumah baru tu lieya..mesti syok menghias rumah sendiri lps ni

April 18, 2013 at 8:06 PM

sesekali layan gmbr pon syok jugak...cantik la umh awak tu...kt area mne tu..

April 19, 2013 at 12:10 AM

umah baru akak cantiklah,,,nanti jgn lupa jemput ieyda gi umah baru akak tau...hihihii

mabeles btllah tgk roti canai miamijadayyan tu...nak trylah mkn mcmtu...

April 19, 2013 at 7:22 AM

aku tgk pix ni terus "cantiknyaaaa umah lieyaaaa.. da bath tub!!".
bath tub tu penting tu... leh feeling2 heroin dlm movie.. sambil berendam buih... sambil minum wain. chewahhhhh....

aku milo mkn dgn roti gardenia je ko. tak penah lagi letak kat roti canai. harus cuba nih!

ur welkam pompuan. lega semua souvenir aku dh post. tu je yg mak mampu beli. *sobs... duit derang tinggi. ni aku rinu nk pi HK nihh!!

April 19, 2013 at 7:50 AM

pandai si dayyan...pantang nampak omak nak snap...cepat je dia posing eh....

April 19, 2013 at 8:40 AM

wah....cantiknya rumah ko nok...siap ada bath tub...kalau anak aku dapat tu, mau ari2 mandi kat bath tub je tu...hahaha..sila ajak aku bila buat housewarming nnt...aku tunggu jemputan ko...eheh...

roti canai cicah susu pekat tu biasalah kami mkn, mmg feveret anak2 kalau cicah susu pekat, tapi tabur milo tu mmg tak pernah la...tak terjangkau dek akal aku...hahaha...tp mmg aku nak try nnt...

dayyan silang kaki geram je aku tgk...aku rasa nak tepuk je bontot dia tu...hahaha...

April 19, 2013 at 10:01 AM

ekekek aahlah lieya nelan liuq melihatkan roti canai milo tabur ! perggh x pernah buat nie ..

hurmm balik nanti coba !

ekekek memang rasa nak cubit2 montot dayyan tuu
comel nooo duk lagu tuu ekeke ;)

April 19, 2013 at 10:39 AM

dayyan dayyan.. hehhe..

tembikai cicah susu pekat? ihihihi... eh! nampak sedap lah bubur tu.. roti telur kapit cheese naget pun sodap hah... untung kan anak2 dapat mama g rajin masak dan untung gak dapat anak2 yg rajin makan.. anak2 ena xcited jer lebih bila di kasi bekal.. bekal tu di bawak balik sbb katanya tak sempat nak makan.. huhu..

April 19, 2013 at 11:58 AM

bestnye kak lieya dah ada rumah sendiri...

April 19, 2013 at 12:46 PM

cantik rumah tu lieya..x sabar2 ,kty nak nengok lieya deco2 umah ..

yang paling besh ,sbb masih dlm presint yg sama ,jdk senang le budak2 ,takyah tukar2 sek.

amboi kan main lagi dayyan..

April 19, 2013 at 2:38 PM

cantik rumah kamoo..:)
saya suka saya suka (versi mei mei upin ipin)

April 19, 2013 at 5:44 PM

wah..besar rumah ni lieya.. mesti eksited nk pindah ke rmh y lbh besar n selesa.. alhamdulillah..murah rezeki lieya sefamily.. paling suka part nk deko2 la kan.... lya plop eksited ni...

style mkn roti canai miamija tu.. 1st time tgk..klo mkn dgn susu pekat biasala.. tp klo tabur milo luarbiasa sket..nanti auntie nok ngetest jugok la mkn peseng gni.

April 21, 2013 at 11:34 PM

auwww tantekkk umah baru. ai x kira... nnti g umah ko nk berendam dlm bath tub boley??? kekeke

April 23, 2013 at 12:34 PM

weii..cantik giler rumah ko tu..
semua siap luar dalam erkk lieya..untung lerrr..
yang paling tak menahan....ada tab mandi wei.........

April 23, 2013 at 1:59 PM

lieyaaa cantiknya rumah lieya..Alhamdulillah..tumpang gembira denga rezeki lieya anak beranak..:)

April 24, 2013 at 12:06 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy