Tuesday, May 7, 2013

kisah MENGUNDI lieyalatif....

Assalamualaikum semua....heluuuww...heluuwww...amecam? ceria tak?...mesti masing2 arini update blog kisah mengundi korang kan heheeheh...aku pun same...ye laa mengundi 5 tahun sekali kan, rugi kalo tak dientrykan...kenangan nih...hohoho.... ape2 pun...mandat dah diberi pada BN tuk mentadbir negara...moga2 peluang yg diberi rakyat digunakan sebaiknya...utuhkan kuasamu Gelombang Biru..perbaiki integriti dan ketelusan dalam pemerintahan...perghh ucapan mcm wakil rakyat hak hak hak....anyway, jom la layan cite yg ade....

*
*
*
*
*
*
*
*
V

sonok gile koo balik mengundi ni...dah mcm balik raye kaedahnyer, ye laa kejap balik johor lepas tu balik melaka plak....rase mcm sayang plak nak tukar tempat mengundi nanti...tapi takpe laa, aku bakal jadi warga putrajaya sejati so better tukar mengundi kat putrajaya utk lagi 5 tahun nanti...moga panjang umur kami semua...mak aku hepi laa bile anak2 cucu balik...macam2 die nak masak...masak nasi lemak halba daun pisang, masak nasi ayam, masak lontong...punah ranah hancur lebur diet aku hahaahahahaah


kebetulan 6 mei hari jadi mak aku...so kami sambut sehari awal....meriah sikit sebab anak cucu semua ada kan....



nak ambik sudu kat dapur malas, gigih nak hongges kek mcm tu....mia oiii mia...



mak abah aku penyokong tegar BN....kiri kanan umah pacak bendera BN....anak2 je bebas..ikut mood nak pangkah mane...termasuk laa aku heheeheheh




kiri kanan terpacak bendera BN hah...huhuhuhu



budak ni plak tak menyokong mane2 parti.... he he he.... dayyan si kak bedah hok aloh hahahaha




pagi2 nak gi ngundi tu bekpes lontong dulu....mak aku jenis die bile anak cucu balik baru excited masak....ye laa puas hati dpt masak byk2...n licin kene bedal....



aku kuar awal...kul 8 dah terpacak kat sekolah lame aku...kene pi cepat sebab lepas aku memangkah, kene balik melaka plak tuk laki aku memangkah....



aku dah tau aku saluran mane, tapi saje gatal nak cek jugak....



yee! yee! aku tau..saluran 6 utk yg mude remaje...tapi saluran 5 pun mude2 gak hahaahahaha...



mase ni tgh Q tunggu turn...



okey2 dah sampai turn aku...cepat2 simpan henset...



yeah! sudah menunaikan tanggungjawab pada negara....comot betul budak ni calit dakwat kat tangan aku...nak aje aku buat sendiri...hahahaah



aku ngan adik aku ....die first time mengundi...ade bangang nak pangkah pakai kat dakwat kat jari hahahhahahaah...tu laa tak reti2 nak bace panduan sebelum gi mengundi hahaahah...nak mati aku gelakkan adik aku ni....



balik mengundi lepak2 jap...siap2 jamak lepas tu bertolak ke melaka plak....singgah sekolah lame en laki tuk die buang undi...



 pastu en laki selamat memangkah, kami singgah umah mertua....singgah mintak makan hahaahaha...uihhh mak mertua aku masak sedap plak....makan nasi lagi aku! ade sambal udang, rendang ayam kampung, sayur campur ngan ikan parang asam pedas....



dalam pukul 3 lebih kami bertolak balik putrajaya...tapi singgah pekene coconut shake klebang dulu......perggggggggggghh nyaman anak tekak dpt hirup coconut shake klebang...2 gelas aku sebat tanpa rase bersalah heheehehehe....tgk nasi lemak aku tu, kelas ade cop dacing hahahaha



itu la kisah lieyalatif balik mengundi....korang camne plak...moh cite, i bace heheheeheh....semoga 5 tahun nanti ade kesempatan utk menunaikan kewajipan mengundi lagi...in sha Allah...











33 celoteh sahabat

Auwwww!!! cekcinye dayyan..
ayark..lapar plak perut tgk lauk pauk yg meriah tuh..ke laut diet jawabnye nih...

May 7, 2013 at 9:28 AM

meriah kan ko???
memang dh rasa mcm balik raya je.
semua kwn2 berkumpul.
next election in sya Allah kami dh tukar address to Shah Alam.

May 7, 2013 at 9:31 AM

ingat ko amik cuti panjang, best tul pg dh sapan sedap, tgri pun mkn sedap lg... best2...

umah ko ada bendera kiri kanan je, umah aku lg penuh... maklum blik gerakan...

May 7, 2013 at 9:32 AM

lieyaa dah lama ngidam nak coconut shake klebang tu..tak dapat2 pon lagi..huhu

May 7, 2013 at 9:36 AM

perghhhh meleleh dowhhh tngk lauk2 mk ngan mk mentua ko msk...slurppp....ngan coconut shake nyer lg...heh...tp part kak bedah nyapu lantai mmg klako habes la...kikikiki...sabooo jekla...hikssssss

May 7, 2013 at 10:05 AM

geram tol aku ngan dak dayyan

May 7, 2013 at 10:08 AM

Huk aloh kak bedah hahaha!
Mia paling seronok kot kan nenek dua dua belah masak sedap sedap hehe
Lieya, awet muda nmpk mcm lieya yg adek, adek jd kakak :)
Aritu try coconut shake kt taman warisan
Huk alohhh, takde rase kelapa langsung!

May 7, 2013 at 10:26 AM

wow!dlm sehari 2 negeri terjah kak..
hihi~nieyl mcm biase la..dah kwen ngan org dekat nie...senang pun senang...mengundi pun senang cume pusat mengundi je lain..tapi sebelah2 aje...hihi~
lepas mengundi p carik makan laaa..sbb nyer cuti memasak..haha~

May 7, 2013 at 10:26 AM

Lawak la gambar dayyan cam tu comel jer..Tak dan la masa undi tu nak amik gambar, dah penat, yang ada gambar jari biru jelah, hehe

May 7, 2013 at 10:32 AM

Emak/nenek bila tahu anak/cucu nak balik persiapan makan mesti top! Kakak yg terliur Lieya.

psst: tu siapalah geram dgn pipi Dayyan - sepupu dialah ye:)

May 7, 2013 at 10:34 AM

aaauuuwww,,, terliur tgk asam pedas ikan parang tueee,,, hihihi

May 7, 2013 at 10:53 AM

macam balik raya meriahnya lieya...
yang best dapat makan yang sedap-sedap pulak...

sedapnya tengok coconut shake tuh...

May 7, 2013 at 11:00 AM

apa lagi kalo balik kampung...
makan makan makan lah ye sis...
nak nak masakan bonda kan....

hehehehehehe dayyan sangat comei...
memang macam anak dara sunti gitu auwwwww.....

uisshhhhh coconut shake idaman kalbu ku.....

May 7, 2013 at 11:15 AM

Dayyan si kak Bedah yg xtahan buat i gelak nie...

May 7, 2013 at 11:18 AM

nurul setiap kali ke Melaka belum berkesempatan rasa coconut shake Klebang ni...

May 7, 2013 at 11:35 AM

kah kah kah...
Nasik lemak pun cap Dacing!!!
Org kata, warga Johor darah BIRU! kah kah kah...

Abaikan lah PRU...dah habis pun..hahaha..
Lontong tu mmg terbaikkkk :)

May 7, 2013 at 11:51 AM

ni lagi kelas lieya.. dari johor ke melaka ke putrajaya haritu jugakan... tahniah tertunailah sudah tanggungjawabkan... moga negara kita aman damai selamanya...

May 7, 2013 at 11:58 AM

akak tak sempat nk bergambar di sek lama... sbb hujan... huhu... niat nk jumpa kwn kampung pun x boleh sbb hujan...nasib baik sempat mengundi...hehe...

May 7, 2013 at 12:26 PM

comey sungguh si dayyan tu berkemban lagi tu...
sama la kiter lieya lepas ngundi kat kg lizz terus ke puchong giliran hubby lak...

May 7, 2013 at 12:36 PM

hahhahah dayyan berkemban, betul2 cam raya, mak ngan mak mertua masak sedap2 kemain ye lieya!

May 7, 2013 at 12:53 PM

seronoknya balik kg kan ...
wahh kanan kiri bendera x hinggat nie ekekke

alamak ! terkejut akk tgk dayyan berkemban ! ko memang kijam dik ! muahhahha ;) comelsss giler !

tudiaaaa banyak tuu masakaan .. semua sodap2 .. alhamdulillah bila lagi nak makan ramai2 macam nie kan ..

dik akk jadi agen ngundi ari tuu mihahaha , 1st time meh ! ;)

May 7, 2013 at 1:33 PM

sy muda lagi, belum layak mengundi.. :)

May 7, 2013 at 1:56 PM

dah macam raya jugak eyh siap ade makanan

May 7, 2013 at 2:39 PM

@ieda immi

Hahahaha tu bukan berkemban la kak...tu seluar die tp lieya dengki tarik sampai tutup tetek die pastu bg penyapu satu hahahaha

May 7, 2013 at 3:54 PM

Terliur tengok coconut shake ngan eskrim tu...
Betul betul meriah balik mengundi ye lieya..

May 7, 2013 at 4:05 PM

Baru nak kata anak tu berkemban ke,,,
Coconut shake tu mmg x boleh tahan ler akak tengok...
Org jhr mmg penyokong tegar bn, tp anak2 dah macam2, adik ipar akak pilih kj kat rembau sebab hensem bukan sebab apa2 pun!

May 7, 2013 at 4:49 PM

sedap2 makanan dari air tangan mak kan !

May 7, 2013 at 4:57 PM

amboi..ittenery balik mengundi penuh padat tu...yg paling best...bab mkn ..heaven...hehehe...geram aku tgk telatah dayyan tu...mengalahkan mak2 org dah

May 7, 2013 at 7:59 PM

Dah rasa mcm raya kan dia punyer meriah tue....hahahaha...meriah sbb mak masak mcm2...mmg hancus diet....hihihih

May 7, 2013 at 9:25 PM

dah macam raya pulak kak. Meriah nampaknya. Tu dayyan tu sapa la pedajal dia berkemban tu kak. haha. Sian dia

May 8, 2013 at 8:40 AM

uwaaaa, sama la lieya, akak pun balik kampung 3 hari, mmg kantoi ko. mak dan mak mertua masak sedap2.. serius makan tak hingat. tp yang best berat naik 500 gm jek.. dan 2 hari buat reinduction, berat dah turun semula.. lege...

psst: ko semakin cantik bershawl!

May 8, 2013 at 9:19 AM

comelnyer dia calit dakwat kekal kat jari lieya... mcm dh pakai inai biru....

May 8, 2013 at 7:25 PM

beshnya lieya..mmg dah macam raya kaedahnya ..
kty pun masa ngundi aritu ,mak ada masak2..sempena besday kty ..

lom sempat lagi update citer ngundi nie .

May 9, 2013 at 10:51 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy