Tuesday, January 26, 2010

kalo mia masuk dapur.....


kalo aku sibuk nak memasak...org petama yg rajin nak ngekor aku si mia...sibuk cakap "mama! mia tolong mama masak yeak....." he he he....erm bagus gak rajin tolong...sok dah besar2 tak le kekok masuk dapur kan....he he he...mija? jangan harap...paling byk ngelat kalo bab tolong2 kat dapur nie....kejadian ni mase ari ahad.....kami tak kemane pun...just gi bekpes jek kat luar....




tangan gemuk mia....heheheeh





aku paling tak suke menumbuk bawang...so leh la ngelat suruh mia eheheheehe





tapi kejap jek rajinnye...pastu nampak aku rendam soon...terus main soon tu





abis kene ramas, pulas, ganyang dah soon aku tuh...abis bekecah lantai aku...ape lagi...jam2 tu aku terus halau die pi tgk tv kan depan.....keh keh keh



tak suke singki kuarters nie...dekat ngan dapur.... kalo cuci pinggan, sambil tu tgh goreng ikan ke ape....melompat2 aku dok mengelak..sebab minyak ikan tepecik2/meletup2....huhuhuhu



keletang...keletung kat dapur....ahad tu ni menu kami anak beranak....ayam kurma + tenggiri sambal + sayur goreng jawa + cencaluk + tenggiri masak kicap (lauk mia/mija)




sonok makan sama2 camni......




jemput makan sume!! he he he





tgk mija!! camtu laaa kalo time makan...makan byk...tapi main2....pusing sane...pusing sini...usik sane...usik sini....geram jek aku...




budak paling byk makan...tapi main2 time makan...




yg ni laju jek makan...sebab nak cepat gi main!!





tgk!! org lain dah abis makan....die tak abis2 lagi....seb baik kecik lagi...kalo dah besar ... die jek laa kene cuci pinggan/kemas meja sebab last abis makan....




tangan sape laa yg mulus tulus cuci pinggan tu yeak....kikikikikiki





mia kalo dah kenyang...tepekit telolong la menyanyi....saba jek mija tgk peel akak die tuh hihihi






aku sorok dah microfon tu....celah mane plak die jumpe microfon tu....bingit tinge dengar die tepekik2 nyanyi.....





aku telebih rajin plak rakam mia tumbuk bawang.....korang layan jek laaaa....



video




22 celoteh sahabat

hi mama damia dan mirza!
come visit our little shop
http://pinkdanbiru.blogspot.com
see ya!

January 26, 2010 at 1:15 PM

sedapnya kak..rajin sungguh

January 26, 2010 at 1:54 PM

bahgia ye budak2 nie.abis mkn leh karoake plak ye.hehehe sonoknya.xpe lieya nti budak2 nie dh besar senang la kau.cmua d/org wat kan.lieya pulak la lepas nie abis mkn karoake.kihkihkih

January 26, 2010 at 2:13 PM

He3x.. rajin sungguh anak dare sorg nie.. leh wat menantu la cenggituw.. heh3x..
wahhh.. cam best jer Lieya masak tu.. berselera jer sumer makan.. :)
Nak wat camner.. tgn yg mulus tu juge la yg wat sumer nyer kan Lieya!.. he3x..

January 26, 2010 at 2:22 PM

aku pun masak kurma ayam weekend aritu..rajinnya mia..dah leh harap

January 26, 2010 at 2:22 PM

wah untung lieya dapat anak dara yang rajin ke dapor

lieya terliur je nengok sambal ikan tenggiri tewwwwwwwwwww

January 26, 2010 at 3:02 PM

lieya dapnyer lauk pauk ko.. aku suker smbal ikan tenggiri tu wei.. yg masak kicap pon aku suker gakkk.. aku kalo msk 8 jenis lauk pon kan telur tetap mnjadi pujaan hati cooi.. tetapppp nk jgk telur... kenkadang aku wat x tau jer.. x koser nk layan.. lauk da byk ko lg nk mkn telur ker???

January 26, 2010 at 3:08 PM

rajinnya mia kecik2 dah pndai tlg mama n tumbuk bwg yer..boleh buat menantu nie..

dah lama sy xmasak byk2 mcm tu..skrg kalu masak pun satu jenis jer sbb mabuk konon..he he he

suka tgk anak2 lieya..pndai makan, baru bersemangat kita nk masak utk anak...

sy suka makan sambal goreng jawa/sayur goreng jawa tu..sedap...

January 26, 2010 at 3:26 PM

banyak tol lauk kau skali masak.rajin sungguh. (^_^)

January 26, 2010 at 3:37 PM

untung la Lieya dah ada Pembantu Khas kat dapur.... hehehe boleh la akak nak pinjam mia untuk tumbuk bawang.(part ni paling leceh kan) hehehe..

oo mija ngelat kat dapur ek.. besar nanti dia kena mengemas jer kat rumah.. hal2 dapur mia yang settlekan .. ok gak tu lieya ramai anak dara.. banyak faedahnya. heheh

January 26, 2010 at 3:40 PM

wahhh sgt2 rajinn nyer kamu...kalu akak ko ni dah ada kurma tu tak masak dah ikan masak kicap tu.. heheheh sgtt malas aku kan....

sgt rajin anak dara tu.. leh aku wat mennatu kan kan kan kankankankan

wahhh elok2 mask pehtu terus nyanyi2 yerk....hehehhe

January 26, 2010 at 4:45 PM

wah..leh buat menantu ni..anak aku yg rajin tu si kecik fifi tuh..syok tgk anak2 hang makan..berselera..nak2 pulak ko rajin masak lauk 2,3 jenis..kalo aku..huh..satu pun cukup..hahaha..

January 26, 2010 at 4:54 PM

jgn mia yg dh besar tu lieya, si zafirah pun sebuk nk nolong kt dapor..

banyaknye lauk, lenkali msk banyak2, ajak kami p putrajaya tlg mkn sama ek..hehe

January 26, 2010 at 6:15 PM

keh keh keh...gelak aku nengok video anak dara tu...
kemain rajin nolong erkkk...

mic tu...teringat aku kat anak kak aimi
ha ha h aha

January 26, 2010 at 6:16 PM

salam lieya..

dh lama kak t tak menjenguk blog kawan2.. hari ni terajinla pulak.. hee.. suka kat t dok browse blog lieya.. mcm2 cite ada.. photoshoot tu kak t suka. aksi sehati berdansa gitu.. lieya kurus.. bolehlah mr. hubby buat dukung gitu.. heheeh..
pakai keta baru dah.. naik pangkat lagi.. smoga tahun ini lebih byk rezeki yg lieya dan suami perolehi.. amin.. kak t doakan sentiasa..

keje baik2.. jaga diri dan family baik2.. muah!!

January 26, 2010 at 7:51 PM

amboi..dah nama pun anak dara ke dapur la lieya ...huhuhu... bagus kan ada anak dara ni..leh nolong...
anak2 ko best jer.. suka mkn .. anak2 kalo bab mkn ni...huhuhu... sedih jer aku tgk

January 27, 2010 at 12:24 AM

lagi bpe tahun senang dah kja ko lieya...ko masak, pastu dah lepas mkn anak2 ko leh amik keja mak nya basuh pinggan n kemas meja...tu la untungnya ada anakd ara nie kan...

January 27, 2010 at 7:49 AM

syok bila anak dara dah besar boleh tolong ye lieya..akak pun tak sabar tu cik Mia besar nak buli tumbuk bawang cam ko gak la ha..ha..

January 27, 2010 at 8:06 AM

kemain rajin anak dara ko lieya..kecik2 biasalah dah besar nnti mesti expert kerja dapur.hehe
Org johor mmg wajib ikan tenggiri kan. kalau balik umah MIL mesti ada ikan tenggiri.

January 27, 2010 at 11:01 AM

ha ha ha Mia memang rajin
kalau di ajak masuk class masak tu lieya mau dia suka sangat tuh
budak2 biasa lah kan kalau duk dapur mesti ada ajer yang nak dibuatnya. kekadang kita remeh gak...mercik minyak takut kena kat diek....

aku tengok menu hang ni rasa lapar lah pulak wei.............

January 27, 2010 at 11:04 AM

anak dara mmg suka beno lah tlg kita kt dapur...

sama cam farah la..takat tumbuk2 potong2 ok lagik lieya...
ni farah siap panjat kerusi nk pegang senduk/sudip utk kacau2 lauk dlm kuali/periuk tu..
risau btol akak takut kene minyak/kuali panas tu hah...huhu...

January 29, 2010 at 6:16 PM

leh wat menantu ni....

February 4, 2010 at 12:54 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy