Tuesday, December 21, 2010

nasi arab @ saba cyberjaya!


semalam lunch hour bos aku bermurah ati ajak  mkn kat saba cyberjaya....die belanje unit die, tak sangke ajak lieya sekali...kebetulan aku mmg tingin beno nak rase mkn kat sini......ni asek2 pi mkn kat mr kabab jek ...huhuhuhu.....pucuk dicita ulam mendatang ar kan ...org dah ajak ape lagi...laju jek laaa...dah le skrang ni istilah diet miet mmg takdo dah heheheeheheh.......moh lyn gambar moh...



*
*
*
*
*
*
V

gambar bangunan tak amik sebab org dah ramai...mak segan...ni pun snap pakai henset ajek....






menu2 yg ado....aku snap sikit2 jek.....sila click for enlarge yeak, mane tau nak survey harga...tapi tak sume laa lieya snap....



kiteorg pegi ade dlm 10 org.....order 5 jenis nasi portion besar punye...cukup sgt2..amik 2 kambing...3 lagi ayam....


tgk!! kambing ni main sorok2 dlm nasi plak......puas aku mkn.....sedap gile....lembut jek isinyer...





kalo makan nasi arab wajib laa ade sambal nie...sambal tomato pedas2....dalca pun ade tapi tak amik gambar pun


nie le tuan empunya badan yg belanje...mekasih yeak bos...moga murah rezeki puan lepas nie....


mak yong lat lat....he he he


 byk aku makan.....ayam amik sikit jek, selebihnye aku bantai kambing huhuhuhu




nie hanith lamb....die bagi tang ribs lak tu...fuhh menjadi2 laa gile aku mkn ...mmg part yg aku suke sgt2!!



hah tgk!! licin....tulang2 ribs jek tinggal he he he...





tapi ramai ckp kalo nak pekena nasi arab, kat al-rawsha tetap yg terbaik...bile laa aku dpt gi sane....oh yeak, mmg peberet aku nasi arab nie.....kalo soh pilih mkn western ngan nasi arab, mmg aku pilih nasi arab....yummy!!~







**semalam nota kaki lieya kan membebel pasal jalan nak gi keje jem semalam gara2 laluan bas yg baru dibuat kat putrajaya nie...agaknye tgk cadangan tu mmg menyusahkan warga putrajaya, arini dah takde dah jalan ditutup..yahuuu!! laluan tuk bas ditutup dari nak masuk parcel E ni jek.....so tak melibatkan jalan2 lain...mcm tu laa baru betul...tak menyusahkan org dan org tak lambat masuk opis!! kalo laa plan Tun Mahathir dulu nak ade kan monorel kat sekitar putrajaya ni betul2 di laksanakan... kan senang ~












31 celoteh sahabat

untung le bos banjer mkn ek klmrin...rezki2...

nasi tu nmpk cm byk je kan..hehe

December 21, 2010 at 9:23 AM

bestnya org blanja..sy plak kambing2 ni xbape minat...tp bolehlah makan...sy suka western lagi...

sy perasan kalu mknan arab ni portion dia mesti besar2 yer..

December 21, 2010 at 9:24 AM

al-rawsha yg baru n cantik ada kt bulatan desa pandan tu lieya..dee pun x pegi lagi..nak pegi2..tp x terpegi2..hehehe..

itu laluan bas kan..menteri ar komplen..hahaha..tp mmg x sesuai..putrajaya tu brp kerat je kan bas..kalo kl lain ar..tp still x sesuai..melainkan jalan dh besar..baru boleh buat laluan bas..

December 21, 2010 at 9:39 AM

nieda tak pernah lagi makan nasi arab tau. nanti boleh cuba. Kt shah alam ni ada restoren arab yg popular kt ek 7. nnti nk trylah lieya..murah hati bos lieya tu

December 21, 2010 at 9:41 AM

amboi bos blanje makan ye.. bestlah..

December 21, 2010 at 9:56 AM

xpenah lg mkn kt saba'.suma org ckp sedap..wajib try ni

December 21, 2010 at 9:59 AM

yess betul tu leiya.. kat al-raswha mmg terbaik.. mmg sedap.. klau nak, jom satu hari kita berempat gi outing situ.. bawak family pun boleh. mmg sedap

rezeki mak yong, ada orang belanja makan.. mmg selalu orang mengandung ni murah rezeki tau lieya..

mmg kalau makan nasi mandy ni tak yah beli banyak portion.. sebab nasi dia banyak giler.. pastu untung la ko dapat rib kambing.. akak pun paberet tang ribs.. lembut dan sedap.. nyummy

December 21, 2010 at 10:10 AM

hik hik... yo la time peknen ni semer bedal la lieya.. untung bb yer.. bila lagik... org banje lagi laaa... wooo itu saba 2 min je dr opis aku tapi aku tak pernah jejak... warkakkakakaaa... time depa open table kat situ je aku takde.. time aku takde je depa open table kat situ... hahhahhaaaa...

December 21, 2010 at 10:18 AM

kalo gi makan makanan arab nie..
portion dorang banyak kan sis...
i cuma pernah makan kat 'tarbush'...
skali je pernah makan kat situ..
cam tak kena dengan tekak w'ouls...

December 21, 2010 at 10:33 AM

oh sedapppnyeee... kambing? walllaaa!!!

December 21, 2010 at 10:55 AM

cam ni lieya boleh kawan ngan akak, suka kambing.sedapkan.amboi cantik tung mata tu.ajar sikit.

December 21, 2010 at 10:58 AM

murah rezeki bos blanja. sedapnya aku tgk ayam tu ko. kecur air liur mak. bila la aku nk try mkn kat saba cyberjaya nih. ari tu dok tingin sgt tgk ko mkn nasi mandy, aku terus ajak cooi g mkn kat tarbush, KL. hehehe. nnti nk try plak yg cyberjaya nyer nasi mandy

December 21, 2010 at 10:59 AM

Rezeki Mak Yong..bertuah badan boss belanja makan:)

nampak sedap betul la lieya..aku rasa memang boleh je habiskan semua tu haha

December 21, 2010 at 11:24 AM

alahai lieya..sodapnya nasi arab..
kempunan den hah ..harus kena cari ni lunch kang

December 21, 2010 at 11:24 AM

sedapnya! dok teringin nak makan nasi arab lama snagat dah nih! huhuhu

mudanya boss u!

http://twinkywinkystars.blogspot.com

December 21, 2010 at 11:29 AM

wah wah wha...ko kalau nasi arab...mmg ko laju kan lieya....pergh...aku nengok ayam tu melelah ayaq liur.....

tp tu arr...kalau aku nie tekak org melayu..tp kot2 ler sesekali pekena nasi arab nie terus jatuh chenta ..mana tahu kan..

byk nyer ko makan kambing lieya oitttt

December 21, 2010 at 11:32 AM

aku tak penah mentry lg nasi arab nih... tgk ko mkn pun dh terliur nih... harus ajak edy try gk nih... alahai

tgk harga orite gk,portion dia pun mmg alahai bln mkn 2org 1 pinggan tu kn

December 21, 2010 at 11:38 AM

sampai hati..lom lunch time lagi ni...tgok nasi arab tu..mendidih perut wo....

December 21, 2010 at 11:51 AM

klu mcm kita ni lieya tgh mengandung mmg rezeki ada jer.. tu nama nyer rezeki ank yg kita kandungkn.. hihihi.

makan nasi arab kt rawshah mmg the best.. sedap.

December 21, 2010 at 12:28 PM

kat saba; tu buleh tahan gak. sedap. yg tak sedapnya asyik full house jek. hehehe. tp so far, dlm byk2 kedai, kedai nasi arab damsyik kat seremban tu puas hati tekak den. hehehe

December 21, 2010 at 12:47 PM

uiks sedapnyer..nmpk mcm besar jer ayam

December 21, 2010 at 1:54 PM

sedap.. terliur akak.. kat penang susah nak jumpa kot nasi arab ni.. tapi nasi kandaq banyak.. nak cuba cari la kot2 ada kat sini..

December 21, 2010 at 4:20 PM

aku pun dah 2-3 kali makan kat sini! memangggg bestttt.. nasi dia kot yg sedap padahal sempoii jee. everytime pergi memang penuhh bebb!

December 21, 2010 at 4:28 PM

hubby aku pon kata mkn kt situ best.. alamak.. teringin la plak aku tgk gbr ko ni lieya.. ish..ish.. haruslah dapatkn..

December 21, 2010 at 4:39 PM

aduii awat ler jauh sgt teruja tengok menu2 tu....harus kena pi ni

December 21, 2010 at 6:57 PM

uisshh..sedapnyer itew kambin ;)

December 21, 2010 at 10:21 PM

hehe, macam sedap je nampak. Nasib tak minat makan daging kambeeng...

December 21, 2010 at 11:28 PM

Tengok gambo dah tau konfem sedap and juicy daging

December 22, 2010 at 7:45 AM

bila la ena nak emrasa tu lieya.. tak pernah rasa tau.. kena jugak ke sana nih! :D

December 22, 2010 at 8:13 AM
Anonymous

lieya... awat gamber saye masuk.. dahler pose cam halimah jongang.... hahahah

December 22, 2010 at 10:43 AM

oh tidakkk!! sodapnyaaa...dugaannn!! ingt diet..ingat diett...wah beshnyeww org lanjewww..!! makan sampai tinggal tulang ajork?? adess

December 24, 2010 at 1:11 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy