Sunday, December 16, 2012

jalan2 hongkong - 2 dis (pergi Ladies Market)


halu! halu! hepi sunday peeps....uihh tak penah umur blog aku berupdate ari ahad kan haahahahaahah....ni autopulish jugak.....sebelum ni aku ckp, ikut jadual aku, entry pasal hongkong ni akan habis ari kamis kan....so kalo aku dah up entry sabtu ngan ahad ni so ari selasa laaa dah leh abis....yeay!! lega ati aku.....hahaahhha...lagi cepat abis lagi senang idup aku...byk dah entry2 lain tertangguh.....jom, jgn byk ckp...sambil layan sarapan korang jom layan sambungan cite aku heheeheh


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V


ni tiket naik tram utk turun dari the peak (Madame Tussauds)...siyes aku lupe harga die....lupe nak catit...tapi tak mahal sgt laaa...eh lupe nak cite...kami tak gi Sky Terrace sbb aku ni penggayat...kami setakat pi Madame Tussauds jek.....seb baik laki aku pun mmg paham nooo bini die ni penggayat tegar hahaahahaha



tram die menarik n lain dari yg lain...dlm tu berasaskan kayu....kalo korang dari bawah naik naik tram ni akan begerak ke depan laa ...mcm normal train bergerak...tapi bile korang nak balik ke bawah...die akan bergerak ke belakang dgn keadaan ko duduk mengadap depan....dah le turun bukit gitu....pening gak paler aku haahahaahah



view yg sempat disnap mase tram turun....



mia takleh nak duduk sebab jalan terbalik...pening die kate...gigih berdiri gitu haahahaahah



bile dah sampai ....terus kan perjalan mencari central point tuk amik train lain ....jauh gak dari stesen tram nak ke central point tu....tapi apedehal...kate pelancong so jalan le slow2 sambil menikmati view bangunan2 bandar hongkong kan.....lagi2 cuace sejuk so no hal le nak berjalan....




pelik kat sini...jalan die tak byk keter.....


posing dan posing lagi...




pastu kami sampai kat satu taman nie...tgk ramai org tgh piknik makan2...so kami pun join....aku mmg dah siap2 bawak bekal sebab dah pikir dah...kat mane nak mkn kalo dah turun dari the peak tadi kan....aku bawak nasi kosong, kari ayam, sandwich tuna ngan sandwich nuttela....licin kami sebat hheheehehehe....sejuk2 ni lapo kebulor kooo!




suap anak2 dulu....budak2 ni mmg kuat makan...




haa nie le port kami piknik hahahaahah...kebetulan ade event ape ntah kat dataran tu...dpt le tgk2 walo pun tak paham pucuk pangkal haahahahaha



lepas makan...kami lepak sat...lepas tu posing2 sat....




lepas tu teruskan perjalanan kembali...perut dah full kan so energy dah banyak balik heheeheh so jom kite jalan lagi....




akhirnye sampai gak central station....jom naik train plak ke Mong Kok...kami kan plan nak pi Ladies Market...so kene amik train yg turun di Mong Kok....


wajib ade map ni...kalo tak terpinga2 la ko sorang2 huhuhu....
mule2 kami kene naik train ke Mong Kok ..dan kuar kat exit D3 untuk ke laddies market....kalo nak balik ke hotel plak kami akan naik train ke Lai King...tukar train dan terus ke Sunny Bay....nampak mcm senang jek...tapi kalo pes time kat situ..bepeluh gak nak paham huhuhu


fuh kat sini ...org keluar masuk keluar masuk.....kami je terpingga2 nak ikut celah mane heheehe...ape2 pun pi beli octopus card dulu key....




budak baye dayyan free...so beli 2 adult 2 child....harga plak..adult 150hk child 70hk...deposit 50hk...so bile dah nak balik malaysia tak mo guna dah kad ni sile laa tuntut balik 50hk tu yea di mane2 stesen mtr ke train ke yg berdekatan heheeheheheh




serius! aku bab2 naik train nak turun mane, nak tukar train ape semua aku bangang...laki aku jek terra bab2 nie...seb baik....kalo tak ..tak pasal2 jadi pelarian kat negara org hahaahahah....


okey..dah sampai Ladies Market...ni ala2 petaling street laa kalo kat malaysia...heheehehe...kat sini kene pandai tawar menawar....mcm2 jual kat sini...phone casing la melambak2...fridge magnet pun ade tapi aku nasihatkan takyah le beli sebab yg kat sini fm dieorg tulis 'disneyland' jek...takde pun tulis 'hongkong disneyland'...tak best ar kan...



misi kiteorg nak beli tshirt hongkong utk souvinier...mcm aku ckp tadi kene pandai tawar...so korang mintak harga kaw2.....kalo dieorg tak bagi korang jalan jek..sure die panggil balik nanti heheeheh....pastu minta gak free gift tau...hahaaha...laki aku paw gile2 kat sinie...berbaloi laa dpt baju ngan free baju2 lagi heheeheheheh




mase ni ujan renyai2....so budak2 ni aku sauk jek rain coat...kiteorg mmg bawak dari malaysia rain coat ni sebab tau dah musim sejuk ngan musim ujan kat sini kan.....kalo bagi pegang payung sorang satu leceh plak...




dah abis soping jom balik ....ni tgh tgu train nak ke Lai King....



kan aku ckp senang idop dak dayyan ni....tau makan minum dok dlm stroller jek...omaknye, apaknye ngan akak2nye yg penat pecah lemak berjalan.....




mamat cina ni tegur laki aku ...tanye dari mane....bile ckp malaysia ...terus die kate...ooo good country! heheheeheheh..pastu tak abis2 puji mate anak aku besar....ape laa dieorg ni heheeheheh




suasana dlm train ni mmg sentiase ramai jek org....




lepas train tadi sampai Lai King, terus kami naik train ke Sunny Bay plak....merase naik train mickey ni...mia mija la suke hehehehehe




tgk tu dayyan pun suke...




cute gile...rase nak rembat jek...



kejap la plak dari Lai King nak ke Sunny Bay nie..tak puas plak naik train comey nie..



dah sampai Sunny Bay.....terus amik shuttle bus n balik ke hotel...capek dah woiii kaki ni ....



sampai2 hotel pi beli barang2 sat kat kedai gift die....tgk ar dayyan kemain angkut bakul sendiri n pilih menan sendiri ahahahaahahaha



bukan kate mia mija, aku pun teruja pilihkan menan tuk dieorg hihihih



terduduk kat situ hah dok pilih nak yg mane...aku bekenan dgn set mainan minnie fashion tuh....minnie tu ade set2 baju die n boleh tukar2kan....gile comel....diperbuat dari getah so mmg tahan la lame laa baju2 tu....terus aku rembat set minnie tuk mija, set cinderela tuk mia....




beli gak botol2 air yg comel2 gile nie....



baru2 nak warming up soping kat dlm nie....esoknye misi soping sambung kat dlm disneyland plak....nak carikan dayyan buzzlightyear sebijik....nak cari botol2 air pi sekolah tuk miamija...cari bekal tuk pi sekolah gak tuk dieorg...sini saiz kecik2 bekal die...bertingkat2 lagi...tu aku nak sgt cari...




perempuan urat dawai tulang besi tgh gigih menarik barang2 haahahahaahh



hasil belian di hari pertama...sikat princess ade, sepit rambut ade, payung ade, stokin mickey pun ade ekekeekek...ni semua sebab geram tgk...hari esoknye sambung tambah lagi membeli kat dlm disneyland plak, aku nak cari tshirt hd disneyland tak dpt lagi....harga barang same jek kedai kat hotel ngan kat dlm disneyland ...lagi satu kat airport hongkong pun ade kedai gift disneyland nie...harga pun same aje...so korang leh la soping kat mane2 pun....



minah tak mandi lagi tgh berposing heheeheheheh



mase ni laki aku tgh pening pale, baru belian pertama dah penoh satu beg haahahahaah...takpe bang ...ade carenye nanti nak bagi muatttt...tguuuuuuuuuuuuu lieyalatif ajar he he he



malam tu masak nasi lagi ...makan ngan kurma ayam plak.....budak2 ni byk makan hah...bagus2...



masing2 tdo awal sebab letih yg amat heheeheheheh.....


tamat la sudah cite ari ke tiga kami....esok2 aku update cite ari ke 4 kami....ari ke 4 iaitu ari senin kami punye atucara ialah masuk disneyland lagi ....kan aku beli tiket 2 days pass kan.....so tgu entry seterussssnyerrrrr!! yihaaaa!!






** hokey! kompom dayyan akan tukar taska heheeheh...saje bagi die tukar2 angin plak....tahun 2013 tukar taska baru...2014 plak anta dayyan masuk sekolah...yeay!! 



24 celoteh sahabat

wow...!fridge magnet..mintak satuuuuuuu..hahaha..
tgk kari ayam dlm tin tu, tetibe rase cam best....kene beli jap lg nih.. :p
syioknye bwk dayyan jejalan...berbunge je hati..

December 16, 2012 at 9:09 AM
Anonymous

Bestnya..mcm2 ada,teruja nak jejak kaki ke sana jugak lieya

December 16, 2012 at 9:48 AM
Anonymous

bestnye tengok lieya puya travel...
hurmm kari ayam tu tak payah masak ekkk..
blhlah jimat belanja kalau bawa bekal dari malaysia kan...hikhik

December 16, 2012 at 10:12 AM

alahaiii bestnya baca kembara lieya ke hong kong ni. tapi paling best bila dpt bershopping sakan kat situ. kalo heroin akak tgk patung barbie boleh tukar pakaian tu, dia pun mesti nak gak

December 16, 2012 at 10:46 AM

FM satu....sonoknya tgk mia mija p holiday ;)

December 16, 2012 at 11:30 AM

Bestnye shoppingggg!!!!!
Fm ada lebey x? Haha! =)

December 16, 2012 at 11:44 AM

mmg perkasa pompuan itu..hahaha.. borong sakan u.. if aku pon juling mata.. sumer nk dibeli..comei2 sumer

December 16, 2012 at 4:14 PM

Bestnyer korang shopping...eh Lieya, chinese mmg suka tgk org mata besar tau..kt opis aq pon sm..suka sgt dorang kalau ada ansk yg punys msts besaq..

Perghhh..gigih ko shopping..kalaulah aku g sini..aku pon meroyan shopping...ekekeke...:-)

December 16, 2012 at 10:06 PM

mak pun rambang mate.. apetah lagi anak2 kan... hehehe... seronok betul dpt soping sakan.... alahai.. bila lah ade rezki nak g cna...

December 16, 2012 at 11:12 PM

uit...siap bawk bekal tu... tp yela..bkn sng nk cari mkanan y kna dgn selera kt kan.. l2 nk cri kdai halal..

yaampun..banyaknyer borong lieya

December 17, 2012 at 12:11 AM

shopping time betul, amboi dayyan baiknya ko....dpt makan minum diam la ko ye!

December 17, 2012 at 2:43 AM

wow shoping sakan kt sana...tu baru mukadimah, lum lagi intipati n isi2 nya...hihiiiihii

mana utk ieyda 1 fm...hehehehee

December 17, 2012 at 7:41 AM

memg berbaloi2 lah lieya.. tgk lieya sopim rasa nak terbang g sana..
errr.. FM 1... heheheh..

December 17, 2012 at 7:51 AM

banyaknya toys, leh kita main sama2 tak(emily cakap).. heheh masa tengok entry ni, sama2 tengok dengan emily, kemain sibuk mulut dia tanya bila plak kitaorang nak pi (sebab dia tak sabar nak beli toys princess tuuuu)

December 17, 2012 at 9:02 AM

fuh...mmg best dpt soping tu..aku leh bayangkan kalau suri tgk tu sumer..ada menjerit meroyan lah jawapnyer...aku cakap kat laki aku nak g disneylyand hk..syok nyer dia jawap..setel mara n ptptn..kte g ...potong stim aku...

December 17, 2012 at 9:18 AM

wow!byk nyer shopping....

December 17, 2012 at 9:20 AM

giler kentang ar korang soping... hahaha

meriah uollsss...

lagik!

December 17, 2012 at 9:21 AM

ehm puas hati bacanyer lieya... best sesangat..
harap dapat gak pergi sini nanti..
terer yerk suami lieya bab tawar menawar hargani

December 17, 2012 at 10:05 AM

hah, nak tengok gak camner lieya buat ngan barangan shopping yang katanya byk tu yerk... hehe

December 17, 2012 at 11:58 AM

cuaca nampak sgt tenang.
bg akk kan lieya baik cuaca gini dr cuaca panas.
udara sejuk automatik kita pun bersemangat :D

ladies market tu.
buatkan rambang mata je tgk brg2.

December 17, 2012 at 2:42 PM

Wah bestnyer...meriahnyer shopping.....fm tu ada lebih tak .....jual tak fm tu

December 17, 2012 at 4:49 PM

FM? huhu..tp aku ada dah satu FM besar punya..leh letak gambar opismate aku bagi..tp kalau kau bagi aku 1 yg comel or kau buat contest wajib aku join lieya..hahaha..

December 17, 2012 at 5:22 PM

perggghhhh terbaeeekkk nye shopping...
memang kita pun leh rambang mata kan sis tgk semua barang2 tu....

December 18, 2012 at 11:36 AM

menarik ko... siap bekal nasi dgn kari yeos lagi.
sejuk2 memang perut lapaq.

fr tram station to central station tu jln turun bukit ko. so still ok. bila pi tu rs nyawa dh hap.. happp... semput.

hahaha.. shah leh geng dgn senun. dia punya tawarrrr.. aku rs cam nk lari menyorok celah2 baju.

December 20, 2012 at 9:37 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy