Monday, December 10, 2012

jalan2 hongkong - 30 nov (bertolak)

tok! tok! assalamualaikuummmm.....ade org kat umah x ? heheheheh...tuan rumah bagi salam sendiri ekekekeke....mak baru dtg mood nak update blog dik non oi...bagi ilang dulu mood penat cuti2 di hongkong heheeheh...penatnye sikit jek tapi seronoknye yg banyak....okey2, ijinkan aku utk update cite pasal cuti2 kami di hongkong yeak minggu nie....yee koo...naik migrane tahap 3, mual2, loya2, cirit ade la sikit dok pilih2 gambar nak tepek kat fb ngan blog tau....berkat kegigihan 3 ari 3 malam settle gak sort gambar2....so korang layan laa dgn penoh tawaduk keh heheheeh....mcm biase laa, kat fb aku tepek byk..kat blog pun byk jugak hahahahaah kan aku tamak hahahaah....x le, kat blog aku tepek mane2 yg aku pilih2 je la yeak....eh dah2, mukadimah takleh panjang2 sbb nak membebel kat caption gambar lagi kang...jom layan pic...

aku akan up entry day by day kami di hong kong.... ade yg satu hari tu aku buat part2....hope korang enjoy bace cite aku nie...ingat! tak de unsur riak ke ape key...ni nak share supaya korang pun tergoda nak pi disneyland hongkong hehehehehe....lagi pun dah ramai pun dah jejak kaki ke sini kan....tiket AA pun dah murah skrang ...everyone can fly katernyer!..so far itinerary aku byk refer blog hirda  tuk cari info2 pasal trip ke hongkong nieh....

V

kami bawak 2 beg bagasi ngan 2 bagpack....satu beg tu isi baju2 laa...lagi satu yg kecik tu aku penohkan ngan makanan2... ikut itinerary yg aku susun kami akan mkn kat dlm disneyland ngan bekpes di hotel...tapi aku tetap bawak stok sbb anak2 aku kuat makan....so far stok tuk 4 hari mmg just nice licin mase ari ke 4 heheheh...lagi pun beg ni jugak laa yg akan isi barang2 soping balik ari ke 5 nanti....tgk ar tu, megi ade, rice cooker saiz paling kecik ade, kari ayam, tuna mayo, biskut tiger, beras sekilo, milo, susu tepung budak2 ni satu pack, roti gardinier 3 buku, nuttella pun ade....hahahaahah....kelas ko jah!

ape2 pun timbang dulu...takut teover berat haahahaha...seb baik just nice jek...pergi kiteorg amik 30kg jek...balik plak 40kg.....

duit perbelanjaan jgn dilupakan..jenuh pi money changer sebab dieorg takde duit kecik hongkong...

itinerary pun aku prepare awal2....alah simple jek itinerary aku nieh....he he he

tgk ar, kakak2 membuta lagi...tapi si adik awal2 dah bangun kejutkan semua org hahaahahahah...kemain dok jerit "kakak!! kakak!!"

flight kami pukul 1.50ptg...dan dijangka sampai hong kong pukul 4.50ptg....kami bawak persona n park kat lcct...malas nak naik erl ke taxi ke....lagi pun dah byk port tuk park kat lcct tu...yg murah ade, yg mahal pun ade...pandai2 le kite pilih....

auwww berdebar2 uolss tgk nombor flight sendiri...dah terbayang2 dah disneyland dlm hati nie....

yes! dah sampai mase nak naik flight.....

sempat ajek laki aku dok bertanye2 ngan pramugari cantek tu....seb baik tgh dokong anak hahaahahah...eh kat sini semua pic curi2 tau....kan aku gantung dslr kat leher, so bukak lid die...pastu aku snap2 jek laaa...seb baik gambar jadi jugak haahahahahaha..dasar blogger kan!!

ni pun pic curi2 gak nie..tingat mase nak pi langkawi ke mane ntah ...first time laa kirenye aku naik AA mase tu..kene sound takleh amik gambar kat kawasan nie...ape laa dieorg ni tak paham...kite kan jakun nak naik flight nieh ...bukan selalu dpt naik flight kan so kene laa amik2 gambar....hahaahahahah

bagi budak2 ni aku bagi hisap botol supaya telinga tak berdengung mase flight nak naik nanti....tips lagi satu, suruh hisap gula2...tu pun bekesan jugak...

dayyan lak bagi nenen....risau gak die mengaruk kalo telinga berdengung nanti.....seb baik okey jek dayyan...tgk ar tu, silang kaki youuuu hahaahahaha...

mcm biase, nak pergi negara org kene laa isi borang...so tu tugas rutin en laki yeak hehhhehehe

yeay! mase tuk mamam!...laki aku mkn nasi beriani, aku makan nasi ngan kari hijau, mia ngan spegeti, mija lak nasi ayam....pic makanan satu2 aku tak letak kat sini...kat fb aku tepeklaaa....

khusyuk bersantap...

aktiviti bebas anak bujang aku...hamik ko! dah mcm umah dah die buat...lantak ko le dik, yg penting ko senyap...ye laaa 4 jam kot nak bertahan atas flight nie....bukan ade tv pun nak tgk movie ke ape kan...takpe dik, lepas ni soh papa book MAS plak yeak hahaahahahah PANG!!

budak ni lepas puas die buat flight ni mcm umah die sendiri, akhirnyer terbongkang gak tido...lega kiteorg hahaahahah....lama gak die tdo sebab sebelum naik flight aku tahan tak bagi die tdo...

setelah 4 jam dlm flight akhirnye kami sampai gak...lega mak.....

turun flight, terus pi imigration ngan claim bag...gile besar airport dieorg nie....nak pi imigration ngan claim bag sampai naik train hah.....

haaa tu laki aku tu bukan tgh beramah mesra ngan pompuan tu tau hahaahha tapi die tgh tanye betul ke kene naik train nak pi imigration n amik beg...ye la ko, cuak kot tetibe sampai kene naik train hah hahahaahahahaha

huh, akhirnye sampai gak kat tempat imigration die hah...lenguh dik non kaki berjalan...seb baik mia mija okey tak merungut penat....

Q kat imigration mmg panjang...tapi disebabkan kiteorg turun flight jek terus berjalan laju2 kesini so  kiteorg kat depan2 gak laaaa...ni sume kawan aku hirda dah pesan...jgn nak lenggang kangkung bile dah turun flight tu....tapi korang jgn risau, walopun long Q tapi servis tiptop koo...laju jek dieorg cek...

lepas settle kat imigration, kiteorg ke tempat collect bag plak...

sebok jek si dayyan tu tgk2 gak heheheeheh

lepas siap semua, kiteorg gerak tuk kuar airport nak ke hotel....nampak tak signboard atas tu..haa korang follow jek laa kat situ...kalo nak naik train ikut arrow train tu...kalo nak naik bas ikut jek laaa arrow bas...mcm kami nak naik taxi sbb malas nak berangkut2 naik train...

ade 3 jenis taxi...red, blue ngan green....kami amik green...tambang mase ni dari airport ke hotel 105hk.....kalo naik train lagi super duper murah....

taxi hijau....

woaaaa...mase nampak hotel disney hollywood dari jauh ni rase nak menjerit dah.....akhirnye aku sampai gak kat sini...selalu bace jek blog n citer org huhuhuhu

sampai2 terus drop bagasi kat lobi, org hotel akan uruskan n tag nombor kat bagasi kite....tau2 je nanti dah sampai bilik....mmg cekap servis depa....tips jgn lupe bagi tau hahaahahaha.....lengang jek mase hubby check in hotel sebab kami sampai hotel diluar waktu org check in ....selalunye before 3pm tu yg akan long Q.....

kami check in dgn miss vivian...

papa uruskan pasal hotel, kami plak berposing heheeheh...

ade gak tv corner....syok laa budak2 ni layan katun disney....papa lame gak uruskan check in sbb kami nak tambah stay lagi sehari kat sini...sepatutnye kami pergi 30 nov - 3 dis...tapi kami lajakkan sehari..so kami balik 4 dis...tu yg kene tambah bilik lagi sehari tu....

hotel gile comel sebab sane sini deco kepala mickey...jgn kate budak2 mak budak mcm aku ni pun excited....

budak hotel anta beg sekali  mase nieh...

woaaaaaaa....... perasaan berbaur2 bile dah jejak bilik...cepat laa budak hotel ni keluar, aku nak jerit n lonjak hepi ni ngan mia mija haahhahahahaah

miamija kemain panjang wauuuuu die bile tgk bilik hahaahahaah.....

deco dlm bilik pun comel2...eii rase nak gigit2 jek semua....hilang penat bile tgk semua nie....

e'eh! tgk2 ade kad besdei dari mickey mouse tuk mija heheheeheh....kan besdei mija bulan nov .....hepi mija dpt kad besdey ngan tuala bentuk kek tu...cute gile!

dayyan pun excited hah....menjerit2 die ke hulu kehilir belari heheheeheh

masing2 tgh busy explore bilik hahahaaha..jakun...jakun hahahaahah

toilet pun comel....

masuk2 jek bilik aku sound masing2, jgn usik ape2, bagi mama amik gambar dulu hahaahahah...seb baik masing2 paham hahaahahaha

cute gile kan....4 hari aku dok sini, mmg dok kutip bende alah ni jek laaaa heheheeheheh

pintu bilik air pun kiut....auw!

cari2 mia tak jumpe...tgk2 tgh berangan dlm bath tup hahaahahaha....aku sound awal2 dah, kali ni dok sini takleh mandi  pool sebab cuace time kami pi ni sejuk giler...lain laa kalo gi time summer kan....seb baik mia okey ..alah die ni okey jek asalkan ade bath tup....lagi pun sejuk2 gini mandi pool org tgk pun org gelakkan heheheeheh

bestnye lahai kalo dpt toilet gini sebijik kat umah...ari2 aku cuci toilet hahaahahah

mule2 kosong jek....

tadaaaaaa...dah penoh ngan stok makanan heheeheheh

sachet2 air ni pun aku kutip bawak balik...sejuk2 gini layan milo 3 in 1 panas2 lagi sedap koooo...seb baik bawak huhuhuhu

kad bilik, tiket masuk disneyland park ngan kupon bekpes....tiket disneyland tu aku amik yg due hari punye pass...korang leh masuk disneyland park tu 2 hari dlm mase seminggu, tak kisah le ari ape pun....

heaven budak2 ni sebab leh layan katun disney manjang....

malam tu masing2 makan roti ngan milo panas jek....perut kenyang lagi makan atas flight....

mija hepi dpt kad besdey dari mickey mouse ...

malam tu masing2 liat nak tdo...tapi aku perambat gak tdo sbb esok nak bangun awal....nak pi disneyland!!

tamat le cite day 1 kami.....nanti2 aku sambung cite day 2 plak (1 dis) ...pasal kami bekpes kat cheff mickey plak....hope korang bace n same2 rase mcm bercuti kat hongkong jugak yeak......see yeah!

** korang dah anta lnpt ngan skt ...haa jgn lambat2 tau...kang hrmis dtg sengal die lembab kang...kite gak yg gelabah...heheheeheh

45 celoteh sahabat

disney otel mmg terbaekkk
if uols tgk disney otel kat jpn lagik ka jerit2 terlompat2 sebab kawaii sgt....
but price sgt la mahai mak nenek ngeeee

December 10, 2012 at 9:10 AM

best2...smbg lai cepat2 citer lieya tak sabar nak baca...huhu hari2 dok ckp bilalah lieya nak buat entry disneyland nie...hehe

December 10, 2012 at 9:11 AM

wak kok perasan laki mak kok masam monyok tensi jakk memey dr rumah tu lagikk.. IIhkkks

December 10, 2012 at 9:13 AM

yeay!!! dah ada entry HK.
hahahha.. betul2 ko. pi mana2 now. masuk je bilik. satgi dgr le sore aku. jgn sentuh apa2!!! bg aku habis snap pix dulu. dasar blogger!! LOL

yer ko.. jgn kata budak2. kita mak budak yg over wahhhhh... cantinyaaa... cutenyaaaa..... segala.
aku leh imagine camna excitednya the kids dok explore bilik tu.

cant wait bc the sambungan....

December 10, 2012 at 9:21 AM

wauuuuuuuuuuuu.... serius giler cantik dan best sgt.. aiii.. biler la ayu nak gi sana ni.. mesti byk sgt budgetnya tido kat hotel ni.. nanti inform pasal ongkosnya skali tau..... :)

December 10, 2012 at 9:35 AM

sonok baca citer lieya.. terasa ikut sama bercuti ke HK.. haha..

mmg giler cantik la biliknya.. klu la dapat bilik camtu kat umah sendiri, msti x mo kuar dr bilik.. hehehe.. geram tgk muka dayyan makan roti tuh.. kemain ha nganga mulut.. comel!

December 10, 2012 at 9:37 AM

seronoknya....

December 10, 2012 at 9:41 AM

yeay..excitednya aku tgk lieya..aku yg pegi north je pun kat 2 minggu buat entry..kau buat 2 minggu pun xpe nok..aku tetap baca..sbb best sgt..btw..nti hujung2 kau bagitaulah berapa costing eh..nak PM aku kat FB pun ok je..manalah tau rezeki lebih..boleh aku bwk anak2 aku lak gi HK..hehehe..

December 10, 2012 at 9:54 AM

akhirnya..
duk tunggu gak ler mana cite org p hk nie..haha

uihh jeles2x..haha
tak sabar2 nk tunggu episod seterusnya..haha

December 10, 2012 at 10:00 AM

Tumpang excited kot!
Nak lagi, nak lagi, nak lagi!!!

December 10, 2012 at 10:03 AM

mmg terbaek..aku nak g gak..tp tunggu darin beso skit..hhehehe

December 10, 2012 at 10:20 AM

ya allah...Lieya nanti share bape package pi Hong Kong ni sebab nak masuk dalam wish list la...dating ngan Dania berdua kat sini pun ok kan?

December 10, 2012 at 10:26 AM

woahhh terkagum-kagum akk baca lieya oii..satu ayat pun tak skip..mmg best giler!! dan buatkan darah akk tetiba bergelora mau ke hongkong dgn segera!

cerianya muka memasing..dpt hotel yg comel,bekalan mknan yg superb dr Malaysia all in terbaiklah.

akk dah ready jer nih utk next episod :D

December 10, 2012 at 10:26 AM

Bestnyaa..dpt gi Disneyland hongkong.. sambung cepat.. excited plak nak baca nie.. :)

December 10, 2012 at 10:29 AM

Ya Allah...seronoknya baca n3 ko ni pomp hhheeee...

Serius cara ko cite mcm aku ada follow belakang ko hhhaaa...

Best mija dpt sambut bday sambil cuti2 malaysia ye..

Tak sabo nk tunggu part 2 ni..cepat sket updte:)

December 10, 2012 at 10:30 AM

akk, lis cari fb akk, tp xjmpe :(

December 10, 2012 at 10:44 AM

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...dh blk dr disneylanddd...bestnyer...tp btol la...aku plak yg teruja tngk gambo2 ko nih cam aku plak yg pegi...hikhik.....x sabo nk tnggu part 2 plak..cpt2 aku ngah xdek kje nih...heeeee

December 10, 2012 at 10:59 AM

bestnya lieya ..
ko dah balik yeee
seronok tak ??
konperm seronok .. tgk pic dah tahu kowang semua seronokk .. jeless akak ;))

seronok lagi bila hubby tahu serba serbi , kalau macam akk , nak kemana2 kalau gi over the sea nie akak jelahh .. hubby tahu carry beg aje .. kira terbalik lah kan ngan lieya
sbb tuu kalau nak jalan jauh2 nie
akk kena fikir dua tiga kali huhuh

kalau ada family ok lah ..
untungg lieya .. suami pandai semuanya !
kira ikutt aje kan .. ;))
cantik hotel .. memang happening journey lah

December 10, 2012 at 11:05 AM

syoknya...
best sgt
cpt2 update lg cerita :)

December 10, 2012 at 11:08 AM

periok nasi pun bawak? hahaha..
hotel mickey mouse ni hotel yg paling dekat dgn disneyland kah?

December 10, 2012 at 11:18 AM

Bestnya dpt bawak anak2 gi sana...aku ni ntah bila la nk dpt angkut. ongkosnya ngak ada buk. huhuhuhu...sedey!!

December 10, 2012 at 11:22 AM

kalau akak pun sama lieya, pergi jalan jauh mcm ni makanan kering mesti byk...
pelbagai citer ada, bestnya...

December 10, 2012 at 11:27 AM

bestnyer sambil2 aku berangan pg situ... si edy dh penah pg disneyland HK tuh 2thn lps, masa aku mule2 ngandungkan aiyan, mule2 beria2 beli brg nk pg sana last2nyer doc tak bg aku pg...sedih... untung tul dia company suport...

best tul nengok blik tuh... eh beb, boleh lak ek ko bwk makanan banyak2 gitu... tp kalu tak msti pyh nk dpt makanan kn, lg2 time tg2 mlm dh lapo kn

December 10, 2012 at 12:09 PM

phewwittttt
semekum tuan rumah..nie kita datang nie menyibuk baca citer gi hongkong...tak dpt, baca citer lieya n co pun jdi ler....hu hu hu hu....minta2 ler terbuka hati laki aku nak bawa kitaorg gi sana...ha ha ha..ntah bila ler kan..

best ooo...aku pun teruja....
comel, cute..sumer lerr....

tp paling best
stok makanan ko...terbaeekkk arrr
sure bebudak tu tak kelaparan kat sana...

December 10, 2012 at 12:09 PM

patut la lama senyap blog nih, rupanya dah sampai ke hongkong....comel gila hotel tuh, kiut2 gila aksesori dia kan wawawawawawa......
stok makanan memang kena bawak kalau ada anak2 gini.......hehehehhehehe.....
tak sabar tunggu next entry.....sila tepek byk sket gambar, aku suka tgk gambar weiiiii

December 10, 2012 at 12:41 PM

alhamdulillah dah selamat sampai ke malaysia semula yerk.....

baca entry ni macam masz sama2 pi sana... tapi dalam bayangan je lah kan.. hehe kalu dapat pi sana lagi syiokkkkkk kan.. weee verangan...

December 10, 2012 at 12:52 PM

i menyenggih jer baca citer u ni sis...
memang rasa cam ada kat sana...
sama2 terasa bahang excited u tu hehehehe....

best nya hotel dia tu sis....
compom anak2 u hepi...
wahhhh camner lak dorang tau birthday mija tu sis?

hahahahahaha steady jer dayyan layan perasaan atas flight...
tak takut org ek dia sis...
ok lah tu....

tak sabar lak nak tunggu entri seterusnya...

December 10, 2012 at 1:23 PM

Hehehe seronok baca. Perjalanan yg complete. Nanti 1st day akak pun lbh kurang lieya je. Cuma akak sanpaiblg malam.. Apa pun mmg nampak muka masing2 enjoy sangat. X sabar nak tunggu entry esok

December 10, 2012 at 1:24 PM

best!!... bile nak g HK nih...

December 10, 2012 at 1:37 PM

bestnyaaaa dpt g disneyland HK..cepat upload pic yg lain ank tgok, xcited giler ni,....hahaha

December 10, 2012 at 2:07 PM

mmg penuh kusyuk lg tawadhuk aku baca ko.. sambil mata tak kelip2 tgok pic bilik hotel disney ni.. giler mengkagumkannnn... comeiiii sgt

kalo aku jd budak, mau aku meraung xmo balik..kekeke

December 10, 2012 at 2:27 PM

wa....bestnya...cepat upload pic2 lain, x sabar nk tgk tau...

December 10, 2012 at 2:28 PM

lieya.. panjang lebar pengenalannyer.. mana tau akak gi nantikan senang... berangan...
bestnyer lieya.. buat akak terkenang2 jerk tau..
memang teringin bebenoler akak...
budak2tu pun kemain happy yerk ... tak sabar nak tunggu entry yang lain.. gambar akak dah tengok kat fb ... suka baca celoteh lieya...

December 10, 2012 at 2:49 PM

uwaaa!!!!!!

sesentap dik non oiii

ok ok, teruskan becerita, leh ikut jejak kau kalu mimpi aku sampai ke sana nnt. hahahha

December 10, 2012 at 3:34 PM

wow bestnya. dah sampai kat hong kong pun ekkk. tak sabar nak baca citer seterusnya

December 10, 2012 at 6:58 PM

Bestnyer lieya...bila la team aq nk dmpai sini nih..last enty nnt kongsi kos keseluruhan g sini k..:-)

December 10, 2012 at 8:54 PM

Bestnya lieya.. Baca entry ko ni terasa mcm aku pun join skali. Tak sabo nk baca entry hk lagi.
One day harap ada rezeki ke sana

December 10, 2012 at 9:04 PM
Anonymous

aduhai comeinye hotel kt sini...kalau js p pasti tak bangun tido...duk termimpi2 je...hikhik...

teruja dan menguja arr lieya...bila la js & co plak nk smpi sana...^^

December 10, 2012 at 9:04 PM

untung sungguh dia org..kecik2 dah blh naik kapalterbang..dah leh ke oversea....

ya ampun..lya lak keterujaan bila tgk semua pic2 ni..cam x sabar nk tunggu entri2 seterusnya.. kalo lya la..rasenyer..smua pic nk letak... utk dijadikan kenangan.. tmpt lak..jrg2 leh pergi kan..

bilik hotel dia mmg 5star la.. mau tak teruja dpt bilik kartn camni...

December 10, 2012 at 10:39 PM

amboi seronoknya... akak pon teringin nak gi gak tempat nie hu..hu.. bleh akak tanya x brp erk
kos masuk disneyland ngan dok kat hotel tue?

December 10, 2012 at 11:20 PM

wah..bestla baca entry HKDL lieya n family...mengimbau kenangan silam Nov 2010 kami...teringin nk jejak ke HKDL lagi...

December 11, 2012 at 12:36 AM

sonoknya tgk fmily akak bercuti...ieyda duk baca n tengok pict akak nie pun dah terlebih xcited...

December 11, 2012 at 8:19 AM

waa bestnyer...ni yang nak pi sana gak ni...

December 11, 2012 at 11:44 AM

Wah... Best kakd apat pergi Disneyland Hong Kong ni. Tengah berangan nanti nak pergi sini. Kumpul duit dulu. hehe

December 11, 2012 at 4:29 PM

salam lieya,
nak tanya sikit.. masa nak check in hotel Disneyland boleh ke check in 5 orang? sebab masa booked hotel tu dia tak allow kalau 5 orang sebilik