Friday, December 21, 2012

lieyalatif berdress dinner.....



salam jumaat....yes! dah jumaat...eh ramai tak yg amik cuti senin nanti....aku cuti senin tu...dpt direct sampai selase...yehuuu!!! heheheheeh
adoiyai ramai dok tanye bile nak up cite dress tu....hahhaaha...kat fb mmg dah lame aku up....kat blog ni ala2  lemau lak....mak malu le mak jemah oiiii hhaahahahahaah....okey2 laa aku cite key.....event pasal ape, kat mane dengan ape, bagaimana tu jgn ditanye okey...sape yg tau tu tau laaa.....yg penting sape nak order sd2 meh order dgn aku hahaahahahaha...okey2 tampo kang sempat nak iklan2....jom2 adik2 kakak2 layan cite pasal aku menggelinjang melaram dgn dress nieh...alaaah kooo sesekali bagi le mak feeling bajet2 fengantin / retis fofuilaaarrrrrr (idgham F tu kasi lebih sampai tesembur2 air liur hahahahaah)



*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V

aku kena cari 2 dress sebab ade due event....beli dress? tempah dress dgn hatta dolmat? mak tak mampu dek nooooonnn....so menapak le mak dari satu butik ke satu butik pengantin kat bangi tu mencari dress yg murah utk disewa tapi kene cantik (kedek nak mampus haahahahahah) berkat kecekalan dan iringan doa akhirnye dpt gak jumpe 2 butik yg okey....saje amik butik2 lain so boleh laa merase pakai dress dari butik yg berbeza.....ko tgk dlm pic ni, aku dpt baju baru lagi....akak ni tgk jahit lace, bunge rosset lagi....untung aku...dahle baju baru ..sewa plak rm200....murah kah....hepi mak!





tema grey.... kain meleret2 .... so aku pilih baju ni utk pakai mase dinner...ye laa dinner tak berjalan sgt kan...dok jek kat kusi makan ko sambil staff hotel layan.....aku dah plan dah, malam tu sape pijak ekor kain aku, aku bagi penampo jek hahaahahahahh...takdenye aku nak manje2 mcm ella "youuu pijakkk kain i"...





ni full pic dress tu....





tadaaaaaaa...ni plak bile dah siap2 makeup bagai....hihihi...amecam? macam fengantin baru tak....auuuuwww!!! laki aku pun tak mo kalah...siap pacak2 rambut lagi....oh yeak aku  makeup pun kat butik ni jugak.....gigih tau mak andam tu snap pic kiteorg di bawah pintu gerbang kat butik die ni hahaahahahaah






aku whastup laa pic kat atas ni kat adik aku .....korang tgk le ape komen mak aku....hahahahahahahaha....komen mia lagi sentap....mase ni mia kat kampung lagi.....aku tak bagi keizinan bapak ko nak kawin lain! ko pulak boleh bagi green light ye mia!!




hokey! abis cite dress pertama....ni masuk plak cite dress kedua.....ni plak aku sewa kat butik lain rm250...bukan baju baru la...pengantin2 dah pakai.....yg ni aku pakai utk event kat klcc convention centre.....makeup aku panggil makeup artis (MUA) datang make up kat umah....kawan kepada kawan aku gak.....tgk si mija bersungguh tolong zip kan omaknyer....siap membebel lagi ckp aku gemuk sbb tu susah nak zip hahaahahahahh





aku suke lagi baju ni sbb kaler die soft blue....makeup sume aku nakkan tema ala2 barbie doll....simple jek....





aku suke baju ni gak sbb sejuk jek...takpanas pun walaupun beriner kat lengan die tu....aku mmg cari dress yg tak jarang kat tangan sbb aku tak suke nak kene pakai inner asing....rimas....





lagi satu, design dress ade ropol2 kain tu aku suke...so menampakkan efek kelansingan yg dasyat pada aku haahahahahaah padahal gemok tu...nampak kurus hah .......




eh gambar aku lagi....dah blog aku kan sure le gambar aku tepek byk2 hahahaahah





so far puas hati ngan servis butik2 tu.....baju superb! tu laa nak cite, nak tepek name butik tu tapi aku dah terbuang resit deposit baju tu....lupe gile name butik tu sbb aku survey byk butik kat bangi tuh.....nanti kalo pi bangi aku akan cari name butik tu key...



ermm...nampaknye tahun depan pun kene stendby due ketul dress nie....alhamdulillah di atas rezeki yg kau berikan ya Allah!






** malam ni misi mengecop name kat buku2 miamija.....dah nak masuk sekolah balik dah depa!





57 celoteh sahabat

baju yang first tu memang cantik arr lieya...kena sangat dengan ko...memang beruntung la ko sebab dapat pakai baju baru kan...

December 21, 2012 at 9:08 AM

Lagi meletop dari anak dara tau... Auwww... Mesti menangis anak dara tengok mak dara meletop mcm ni.... mQ suke color soft blue tu...shuwett sgt color....

December 21, 2012 at 9:17 AM

atie suka baju yang no 2 tue...soft blue...lawa betul...atie ada tgk kt fb akak hari tue...kalau akak tak keberatan lah kan...pm lah atie akak join bisnes per tue....meriah betul event nyer atie tgk...heheh

December 21, 2012 at 9:18 AM

dua2 baju cntik kak.. makeup yg bju biru tu pun cntik...

December 21, 2012 at 9:20 AM

ingat panten baru td..wakaka
comeyy gila lieyalatif nie kan..

neway tahniah ler..hehe

December 21, 2012 at 9:28 AM

Ala-ala pengantin gitu

December 21, 2012 at 9:31 AM

cantik..haihhh tingin plak aku nk pakai cenggini...

tp bilanya nk merasa....dinner pun x de la grand pakai cm gini..hehe..

December 21, 2012 at 9:33 AM

Suka dua2...
Tp suke yg lite blue ni lg...
Sewa kt wedding galore ke?

December 21, 2012 at 9:35 AM

santekkkkk...along suker...

December 21, 2012 at 9:38 AM

huyyooo..cantiknya kak..:)

p/s : citer korea tu saya ambik dari adik saya je kak..kawan dia tukang download..hehe

December 21, 2012 at 9:40 AM

cantiknya lieya pakai dress tue dah mcm pengantin baru jea...

December 21, 2012 at 9:48 AM

wau wee... fewit.... kalah artis u... cantik giler.. ayu pun teringin nak pakai camni blk.. tp xde lak ada dinner ke apa.. huhu

December 21, 2012 at 10:00 AM

cantek cantekkk... :)

December 21, 2012 at 10:02 AM

tu dia dah keluarpn kat blog baru puas tengok sebab dengar sekali kata2 lieya latif.. br seronokkkan...
memang gigihler lieya cari baju bagai ..

December 21, 2012 at 10:06 AM

perghhh mcm anak dara g2...
cantik baju n tuan tanah :)

December 21, 2012 at 10:17 AM

orang cantik, pakai apa pun cantik lieya...hihi
ko mana ada gemuk..slim je aku tgk tau

December 21, 2012 at 10:19 AM

lieya, akak suka baju kaler biru tuh cantikkkk.....
sekali sekala melaram no hal...

December 21, 2012 at 10:37 AM

fuh, memang sgt2 gojes uols..mcm pengantin baru,smpi mia tak pasan yg cantik jelita tu mama dia sendri

tak tahan statement mija masa zipkan baju lieya tu..adeh..golak besau unty tau..kalo unty leh lah ckp cenggitu

December 21, 2012 at 10:38 AM

cantik la lieya. mmg mcam pengantin baru.. pandai leiya pilih kaler yang soft2 gitu

December 21, 2012 at 10:39 AM

gorgeous sungguh kak oi...nanti dtg kenduri saya, jgn pki drees gini lak...sat g tetamu konpius, mana satu pengantinnya ;)

December 21, 2012 at 10:57 AM

Kak lieya luk gojes dalam dua2 baju tapi i lebih suka yg baby blue soft dan style ropol dia mmg cantik... akak mmg pandai pilih baju..Thumbs up!!!

December 21, 2012 at 11:00 AM

cantek nokssss

aku suker!

December 21, 2012 at 11:04 AM

feeewittttttt...

cadangan Mia tu best! wakakakaka

December 21, 2012 at 11:17 AM

Gojes sgt Lieya..huhu..ntah bile lah merasa nak pakai baju cm tuh..hehehhe

Eheh!!pakai cop erk..senang nyer..nak poie tompah cop jugak lah cm nih..Tp kang mesti hubby ckp..x yah..tulih je pakai tangan..sonang..hehehehe..

December 21, 2012 at 11:22 AM

memang cam pengantin kak...suka nengok akak pakai baju biru tuuu..cantikk gile..

December 21, 2012 at 11:28 AM

x mo cakap banyak2 ...
akak jeles !

ahahahhahahahha

akak suke dress pertama yg ko ngan hubby ko dik !
dah macam artis jalan atas carpet !

x suke no dua sbb ko nampak sgt lembut ngan warna nie .. x naik kejelitaan mata ko muahah .. seyess soft is not for u .. ecehhh lelebih lakkkk

mia saboor ngan koo kan .. kalau akk anak2 x cara dah .. dia cakap ibu verangan ! muahahha

eh eh .. banyak lak komen , cakap malas tadi
terlebeyyyyyyyyyyyyyy sudaaaaaaaaaaaaaaa

muahhahahahah ;)


dikkkk






psssssssssssssssst








ko memang gojesss lah dikkk !

December 21, 2012 at 11:54 AM

Memang macam pengantin lama laa.. Lieya..hehehe..
Maintain gojes..gitu..

Dua2 baju pun akak suka.. :)

December 21, 2012 at 12:09 PM

Fulamak! Gojes giler..
Kalau tgk mmg orang ingt anak dara lagi tau!
Akak sukerrrr diikkkk! ‘cantik ! meletop top top!

December 21, 2012 at 12:26 PM

cantik..... oklah harga tu kira murah la kat Kl ni kan...

December 21, 2012 at 12:43 PM

Tomei! tp mana watak dayyan lam ni?kemana dia?

December 21, 2012 at 12:53 PM

cantik dua-dua dress
tapi, yang biru nampak cam pregnant (",)
janagn marah..

December 21, 2012 at 1:19 PM
Anonymous

kalau sekali pandang cam xpercaya dh ank 3 kan...hikhik

hurmm cantik2 dress tu..nti lieya cari ye butik yg mana satu...manalah tau kot2 ada org nk try jugak...hihi

December 21, 2012 at 1:22 PM

seriyessss lawa giler uols
mcm retis pun ader
mmg nmpk mcm pengatin gituew
teringat baju nikah ai color grey gini la

December 21, 2012 at 2:34 PM

gambar ngn baju kelabu tuh mmg muke ko lain betul... dua2 cantik... i like

December 21, 2012 at 3:13 PM

hamboi......mengalahkan pengantin baru nie... nie klu org x taw nie..igt baru nak kawen nie...hihi~ classs ko kak... cantik ar dua dua dress tuh..nieyl suke....pandai pilih... :) nak tgk dress for next year lakkkk...mesti lg gempak...:P

December 21, 2012 at 3:45 PM

baju cantik, orang cantik, make up pon cantik! ok komen yang ringkas dan padat tak?ekekke

December 21, 2012 at 3:58 PM


cantiknyerrrrrrrrrrrrrrrrr!!! itu jer yg dapat saya komen.... :)

December 21, 2012 at 4:07 PM

dua dua baju sgt kena dgn u sis...
memang u looooookkk gorjes!

December 21, 2012 at 4:45 PM

org dah cantik, pakai apa2 pun bertambahlah cantik..

December 21, 2012 at 5:24 PM

fuh meletopsss Lieyaa oiii!!! tak sangka dah anak 3 gitewww!!! 2-2 dress pun cantekkkk.. suker sangattt!!!!

December 21, 2012 at 6:00 PM

Memg cantik dan terbaik lah semua sekali... jeles lahhhhh.. hehehe.. sbb 'awak' ni kan ketot.. mana blh nak melaram baju dress yg cun2.. sob2..

December 21, 2012 at 9:23 PM

dua2 baju pon cantik, sesuai ngan ko. bdn cam ko pkai apa pon lawa ko. mekap pon cunsss

December 21, 2012 at 11:36 PM

I likee the second dress..u look so gorgeous...:-)

December 22, 2012 at 1:36 AM
Anonymous

fuyoooo!!mmg cantik gilosss....dua2 baju lawa,mekap cun....mmg ternganga la kita tgok awk leeya uiiii!

December 22, 2012 at 1:46 AM

awk sgt cantikkkk dear!
serius like a pwinses!
sukanya tgk your dress,make-up~
sgt perfecto!gorjes!owsem!

mcm ank dara you ;)

December 22, 2012 at 2:07 AM

lieya cantik, amboi kemain cik abang ko lieya rambut pacak gitu. warna soft kena je dengan lieya: )

December 22, 2012 at 9:14 AM

ingatkan anak dara mana la tadi rupanya mak dara kpd mia mija.....hehehe...
Cantik!!!!

December 22, 2012 at 6:16 PM

feeeewitttttttttttttttttt cantiknya kawan aku nih....cantik gila ok!
ko pi dinner pe ni wei......aku suka baju yang first yang meleret2 tuh

December 24, 2012 at 10:24 AM

Vavava....serius cantik lieya. Baju grey tu nampak cantik betul ngan lieya. Jelesss...i tengok. Ala ala retis lalu kat red carpet gitewww..

December 24, 2012 at 3:44 PM

pheeewwwiit...
shantek la ko tp en shah cam siyes sket.. heheheh
kaler biru tu mmg shantek, kena je ngan mekap ko.. =)

December 25, 2012 at 8:14 PM

baju dua2 nampak cantik.mmg mcm pengantin la :)

December 26, 2012 at 10:42 AM

chantikkklaa kamu sis......persis anakdarew....

fhewitttt

December 26, 2012 at 11:32 AM

serius..sgt2 comle.. pic bersama husband tu..cam pasangan pengantin ;-)

December 26, 2012 at 12:39 PM

dua2 gojes lieya..aku suka..kau ngan somi mmg mcm pengantin baru..

December 26, 2012 at 10:52 PM

lieya boleh tak bagi contact number butik tu.. memang tgh pening cari baju dinner ni =). suka sangat empire cut tu.. boleh hidden my gemoks haha..

December 27, 2012 at 9:35 AM

cik lya.. kita nak tau kedai mana sewa baju cantik ni...

October 10, 2013 at 4:03 PM

Assalamualaikum & hi semua..jika ingin sewa baju dinner atau bju utk ape2..blh whatapp sy ke 0173974590 ok👍🏻😊

July 5, 2017 at 10:45 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy