Monday, November 24, 2008

Open Day Taska Damia & Mija

Date : 22 Nov 2008 (hepi saturday)
Time : 9.00am - 1.00pm
Venue: Dewan Masyarakat Sri Serdang (betul ke, aku lupe)
Participants : Taska Lagenda, Sri Kembangan dan Taska Lagenda, Balakong

Excited nye aku bile cikgu damia infom yg damia akan terlibat ngan show di open day taska lagenda.....exceli open day ni tuk meraikan budak2 tadika yg akan tamat sesi utk tahun ni...kire majlis konvo le pada dieorg.....yg lieya tak sangke tu...sume budak2 yg terlibat utk buat show semuanye berumur 4 tahun ke atas, damia sorang jek budak 3 tahun yg terselit.....dlm hati risau gak...boleh ke mia ni kan......

so far die okeylaaa cume masuk show last tu die dah menangis nak turun dari stage gare2 nampak papa die kat tepi stage tu.....jom laaa kite layan pic....lieya snap pic time damia buat show jek tau...budak2 lain takde maknenye aku nak terhegeh2 gi dpn stage he he he he....byk gak show budak2 ni buat....mia terlibat 3 show jek....(kak mimi tgk le gaun secret garden yg kak mimi kasi lieya dah rasmikan)



ni show kedua mia...joget2 lagu gadis melayu....video ade kat bawah yeak...tapi tuleee rakam pun tak lame sebab nak amik gambar lagi...mase ni laa rase yg video camera kalo ade kan best!!!! show pertama die ade kat video kat bawah...fesyen show...



tgh joget2 ngan balak hensem....tibe2 cekak rambut mia jatuh...terus ilang step nak menari...nasib baik lagu dah nak abis.....he he he he he



lepas mcm2 show...ade plak coloring contest....mia masuk....tapi ntah ape2 ntah die kale....kalo ade award 'lukisan paling abstrak' mesti mia dapat ...ha ha ha ha

papa tak tolong yek...cume die memberi kate perangsang jek buat anak2nye


ops!!! ni sape yg tak reti mengaler nie......bapak ke anak hi hi hi

tengok laaaa gelagat parents...mmg excited nak rakam aksi anak2...sampai kami yg kat belakang ni, 'clear' sungguh pemandangannye he he he he (tapi aku faham situasi ni, parents mane yg tak excited bile anak buat show kan)


mija kejenye makan, makan dan makan

ape bende yg boleh dimakan...semua die makan
pastu ade plak contest tuk parents....mane boleh aku tak join...tergedik2 aku lari kat depan nak masuk..... contest mama ikat rambut papa...sape yg paling byk ikatan die menang.....memang silap le kalo aku masuk...sah2 aku lee pemenangnye...bab2 ikat rambut mmg serah kat aku ler....he he he he....aku MENANG!!!! first place lagi....aku dpt ikat 19 ikatan.....2nd place dpt ikat 14 ikatan....hu hu hu
papa dah serah kepale tuk dikire ikatan rambutnyer


close up sikit.....ha a ha haha...time nak bukak meraung gak kene tarik



dapat le hamper ngan set gelas.....okey lee tuuuu


eleh...tukang serah kepale plak yg over posing ngan adiah...sepatutnye tukang ikat ni yg patut posing lebih2 ngan adiah tauuuu he he he he



lepas tu ade majlis penyampaian sijil n award pelajar terbaik ...then ade show dikir barat n ape2 lagi ntah...tibelaa majlis penutup...semua kanak2 naik stage tuk nyanyi kan lagu kanak sedunia (ntah aku lupe tajuknye)..time ni damia dah start boring....tgk le video die kat bawah....baru start lagu die dah nangis nak turun stage.....hampagas tul!!!

lepas tukar baju...amik gambar lagi


time ni cikgu damia pelik....tadi nangis...laa ni sengih plak...auta sungguh!!!


nie le cikgu2 kesayangan mia n mija ...ade ramai sebenarnye..tapi yg ni lee yg paling mia n mija rapat....cikgu nisa n cikgu angah

jom balik!!!!

kami balik dalam pukul 1 suku....beli kan mia aiskrim sebagai upah die tuk arini.....we proud of you DAMIA!!!

haa...kalo dah asyek mengadap aiskrim...kedai kopi pun terngadah he he hehe


Meh kite layan video mia....ni first show die....buat fashion show kononnyer.....terpusing2..aku tgk pun naik pening....




nie plak mase show die joget2 ....ala couple2 gitu....gatai sungguh anak aku



ni plak show penutup....ceh bikin malu jek ko nangis2 mia....penat mak ko ni excited tergedik2 depan pentas dok rakam ko....


tu ajek laaaa kisah OPEN DAY TASKA LAGENDA....

24 celoteh sahabat

wah terujanya kak mimi tengok damia amik bahagian.. siap joget dengan balak encem lagi.. mujur baju tu muat dengan diakan..

tapi memang ler lieya, kalau kak mimi pun mesti excited kalau farhan buat persembahan..

amboi2 kesianyer shah, menjadi mangsa ikatan rambut.. tapi tak pe, nasib baik menang, ada gak pulangannyer .. hehehe pandai ko lieya, sungguhpun rambut shah pendek, tapi ko berjaya ikat rambut sampai 19 ikatan.. terer la

psst macam biasa kat opis tak leh tengok video.. balik kang baru bleh tengok..

November 24, 2008 at 1:35 PM

wah...berjoget sakan erk si mia tu....pandai ko lieya ikat rambut shah walaupun ambut dia pendek...berbaloi dpt hadiah tu.....

November 24, 2008 at 2:14 PM

cutenya berjoget sakan..LOL
kalu aku kan lieya, sure dh bergenang2 air mata tgk anak aku berjoget kat tas stage. mak kan hati cam sharifah aini..muhahahah...

atleast shah tu rambut leh gak ikat, cuba aku kasi kepala shahnun..nk gak aku tgk leh ikat brapa... hahaha

November 24, 2008 at 2:23 PM

Sonok tengok aksi bebudak ni kan Lieya? tp selalu kita ni yg over lebeynye..wakakakakaka...

November 24, 2008 at 2:39 PM
Anonymous

lieya..g paling best sekali caption ko tulih camni "nie plak mase show die joget2 ....ala couple2 gitu....gatai sungguh anak aku" hahaha..gelak aku sesorang depan pc..org tgk aku pelik kt ofis..hihi

November 24, 2008 at 2:41 PM

wahhh sakan...aku tegelak bila kekasih hati simia larik...lambat betul datang balik..huwaaawawa...

comey jek...so amazing la 3 yrs dah leh wat cenggini sume....

November 24, 2008 at 2:47 PM

bestnye open day taska mia&mija ni..macam2 aktiviti ade...

mia pandai menari ye...ngan mamat hensem lagi...mesti lieya ngan husband bangga bila mia buat persembahan tu..

pasrah je shah tu kena ikat rambut...nak mencabut tu getah tu mesti sakit kan

November 24, 2008 at 3:18 PM

wah! berjoget sakan si mia tu....ada pak we ensem lagi....
bestkan kalo dpt tgk anak2 wat show...mak ayah terlebih excited gitu....hehehe

November 24, 2008 at 3:32 PM

muahahhahhahahhahha

kesian laki ko jd mangsa ko dik..

ketawa lagi..wakakakakakakaka

byk tu ko ikat..mau leleh air mata klo ko rentap jer hair band tu..

November 24, 2008 at 4:24 PM

lIEYA
mOMENT KANAKKANAK NI PALING TERMAHAL BUAT SEORANG pHOTIGRAPHER TAW. Sebab apa cuba tanya photographer yang ada tu. Memang best....:-)
alahai MIA...talented sungguh. Mija tak ikut serta ke? kalau ada dua badik ni mesti tambah ceria Lieya

November 24, 2008 at 4:53 PM

hahahahhaha paling suka aku tgk mia joget2 gitu. amboiii anak dara kau lieya..sporting tul!

biasa lah tu lieya, mak bapak mana yang tak teruja tgk anak2 nya cenggini..kalau aku pun, hover lah jawabnya tgk anak aku buat show!

:)

November 24, 2008 at 9:20 PM

tu dia eihh
baru 3 tahun tp byk plak show yg damia masuk yea...

yg lawak nye...pesyen show tuh
terpusing²...x pening ke mia oiii
sapai peserta seterusnye pon teragak² nak masuk

hehhee...yg menari ber-couple tuh
nape budak baju ijau tuh lari...
sapai terpingga damia...

and..penutup lagi best
baru nyanyi dah nangis !


huhhh...redha jer ayah mia & mieja...kena ikat rambut...

November 25, 2008 at 1:14 AM

suka tengok gelagat anak2 dara awak tu... hmm enjoy gilerr nampak dia orang kat open day taska tu..mak dan ayah dia pun sama enjoy gak tu haaa.. sporting habis masuk acara2 .... ikat2 rambut lagi tu.... tahniah menang ... :-)

November 25, 2008 at 8:27 AM

syok sakan tgk family nie..suka tengok mia menari..walaupun usia dia baru 3 thn tapi dia nampak sungguh lah matured...Nie yang buat daku tak sabar nak hantar Trisyia ker Taska.
Nak tergelak aku tgk ikatan rambut hubby mu Lieya...Syabas dpt no. 1 lagi...:)

p.s..Anak ku itu mmg suka berkawan Lieya..tp kadang-kadang ada juga budak-budak yang tak suka dgn attitude dia itu..:). Sorry kalau Mia & mija tak selesa k!

November 25, 2008 at 8:53 AM

klakar plak part hubby lieya kena ikat rambut tuh...tp xper...
menang 1st place lagik..cayalah
mia...auntie pon bangga ngan mia tau..comey je pakai gaun tuh...
xlama lg adik mija lak amik bahagian ok..

November 25, 2008 at 10:22 AM

lieya aku suker tgk dua beradik nie...hihihi mcm nonie & elin yer.

eh ok la menanng ...rezki tue..tapi yg xtahan rambut kena ikat dengan getah tue sakit oooo

November 25, 2008 at 1:05 PM
Anonymous

hmmm...dh pindah ke blog plak yer...patut la nengok kat FP lamanya xapdet2....

seronok nengok budak2 besar gini buat show...mesti mak2 ayah2 gelak sakan nengok keletah derang...hahahaha....

November 25, 2008 at 2:19 PM

lieya bestnya ada open day taska..taskan kanda xpnh buat ponggg..tp kalo buat pun anakku itu masih tecit sure lom pandai joget2 mcm anak dara ko tuh..amboi ni ikut mama dia ke? sure kt umah ko pun skali joget2 ngan anak2 ko kan...muahhaaaa..tahniah dpt pezen ehh..

lieya aku komen sini jelah psl entry bash afiq eks..aku tersgtlah admire ngan anak ko tuh..pandai betoi bergaya ngan rambut palsu ituh..heheheh..nnt balqis pun aku nak wat cmtu lah..tp tgu rambut dia kuar dulu..keh..keh..

November 25, 2008 at 2:35 PM

wahwahwah tanteknya anak dare ko lieya...pandai lak tu cam mama ngan papa dia ye...bagusnya hubby ko ye merelakan diri untuk disakiti(dah terpaksakan nama pun permainan kan)

November 25, 2008 at 3:15 PM

wah..kagum aku tgk mia.. pndai dia.. siap pusing2 tu..x pening ker mia.. pas2 x thn tgk dia menari tu.. pas2 mia mcm nk blah..skali pakwe ensem dtg balik..siap smbung plak balik menari..hehehhe...

terer ko ikat rmbut shah tu.. ko kalo bab2 rmbut ni mmg terer.. aku mmg kagum bila ko dandan anak ko dgn begitu kemas n rapi skali.. kalo anak aku serabai abis...

November 25, 2008 at 3:58 PM

hi lieya.. kak t dh rasa 4 kali convo day anak2.. masa adib umur 5,6 tahun dan masa nur 5,6 tahun... mmg meriah melihat gelagat mereka di atas pentas.. sebg ibu bapa kita pulak yg teruja dibuatnya.. tahniah utk damia.. good job!

November 25, 2008 at 5:16 PM

wah..brbakat lah damia tu...
ni mesti bakat dr mamanya nie kn...

-kak nurul,fp-

November 25, 2008 at 6:40 PM
Anonymous

>> biasanya time mcm ni parents yg lebih excited dari anak...:D
>> anak biasa buat dek je...
>> parents yg bersorak sakan...LOL

November 26, 2008 at 12:41 AM
Anonymous

salam...
bestnya tgk mia buat persembahan tu...dulu masa numan pun kak ina teruja jugak...
kesian kat shah, rambutnya dikerjakan oleh lieya...nasib baik menang...hehehe

November 26, 2008 at 8:18 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy