Tuesday, March 15, 2011

beraiskrim di ice room nilai!!~



hamboi2....kemain jauh pi ice room nilai hah!! kat bangi tu ade sebijik hahahaahaha....dok aih!... ni lepas kiteorg bekpes kat mekdi la ni....pi beli baju baby sikit JJ, pastu kami pi salak tinggi...tgk progress rumah.....riki2 nak pasang kitchen cabinet camno....wet kitchen tu nak boh ape....nak wat plaster siling camne.....he he he....insyaallah kalo takde aral bulan 6 siap ar, tapi kami masuk lambat kot....silap2 awal tahun depan baru masuk...leceh ar nak berpindah2 ngan ade baby kecik nie kan.....tgu laa betul2 siap renovate dulu......aku ni degil, ngan batuk2 tetap nak pi mkn aiskrim kat ice room nie...dah tu, kang dah bersalin mak mampu telan air liur jek...so pegi jugak...ckp kat hubby...nak jamah....ermmm iyo laa jamah koooooo!! semangkuk aku bedal sorang huhuhuhu.......




haa ni la yg konon2 aku nak jamah tu .....jamah semangkuk ape halnye...tu bukan jamah dah tu...tu mentekedarah namenye haahahahaha.....ye la ko, dok org ckp sedap2...aku terliur laa..sekali tu mmg sedap koooooo....rich betul rase peanut die.....otomotik menjadi sekerim peberet aku sepanjang zaman dah nie!!




haa ni aku snap kat buku menu.......mmg terbaekk lah!!~




ni untuk anak2 aku yg gediks tulaaa...kalo suruh dieorg pilih sendiri mmg yg ade pink2, yg ade strawberi jek laa dipilih...bile dah sampai, mkn....bising sebab masam.....chait!!~







ngumpat mama yg konon kate nak jamah hahaahahahaha






nie menu2 yg kiteorg order!~








terjah!!!~






mia mija punye.....chicken spegeti...









rase bersalah pada tekak kan, sebab batuk2 pun mkn aiskrim so order laa hot lemon tea.....







ni sedap!! tempura durian.....kejap jek kiteorg bedal, lepas tu tanpa was2 pi panggil lagi budak ice room tu ...tambah order lagi satu hahaahahah...sedap giler....creamy siap ngan aiskrim durian dlm tu....pastu digoreng rangup.......yg tak mkn durian sila dok senyap2 yeak!!~








fuh.....tgk dlm tu.....creamy wei!!~
laki aku siap nak order lebih nak tapau....uih...tak agak2...dah2...cukup!







ni aku punye.....ala2 mee wantan....boleh laaaa








ni papa mia mija punye....famous fried rice...boleh la jugakkk...







betul laa org ckp lemon tu ubat tuk sakit tekak n batuk...lega betul lepas minum seteko air nieh









erm.....sodap!!~







licin budak2 ni bedal spegeti tu...tapi mase mule2 sampai spegeti ni bising si mia sebab takde cheese atas spegeti...dah tu!! ko nak suruh mama ko ni pi masuk dapur ice room tu amik cheese.....chait!!~







gediks!~








haa dah start nak gaduh ar tu.....aku cepuk sorang2 kang....


 


so far..not bad laa mkn kat sini.....aku pasan ramai gak lepak sini lame2....order aiskrim semangkuk, pastu dok layan internet...ye laa wifi free n laju.....









perut kenyang hati senang...dah2 jom balik...mak ko dah nak tercabut pinggang ni berjalan sajok!!~



 


tu le cite sabtu kami...ahad tak dpt kuar gi mane, org melaka serbu dtg umah....meriah gitu!!







**catatan preggy : byk baju2 preggy aku tak muat dah....bukan sebab perut yg over besar, tapi aku yg beli baju ala2 konon nak selamat leh pakai lepas bersalin....cam mia mija dulu mmg tak naik byk....tapi yg ni dah byk baju yg takleh masuk....nak beli rugi sebab dah dekat due kan.....ulang tayang jek laa gamaknye baju2 ni heheeheheheh











32 celoteh sahabat

akak..kat nilai tempat ni belah mana? mcm best jer nak terjah..

March 15, 2011 at 9:14 AM

jauhnya ko pergi makyong...sampai ke nilai sana...bukan ke kat bangi pun ada??/
ni mesti alasan makyong nak jalan2 ni...

psst...akak ingatkan lieya dah selamat...hehehe

March 15, 2011 at 9:17 AM

Lieya

sedapnya tempura durian tu.Belum makan akak dah rasa sampai ke sini bau durian. Akak sama ngan ko suka mee wantan.sedap mee dia halus dan lembut. Amboi happy je simia ngan simija tu dapat berjalan-jalan sambil makan.

March 15, 2011 at 9:18 AM

merasa gak mkn ais krim ice room b4 bersalin..sedap lan?more kepada flavor Malaysian tak bolehla compare dgn baskin robin. Pasni nak try peanut lah, minggu lepas baru je terjah..

ramai yg ckp tempura durian sedap tapi sebab nieda dgn husband x mkn durian tak pernah try.

March 15, 2011 at 9:26 AM

alaaa..bestnya,kat cni x der pung ice-room...sama ngan damya ni,klu nak order kek,donut @ ice cream semua nak yg ada strawberry..tp lps tu complain masam bagai...mama juga la lps tu yg kene ngabiskan...hurmmmmm.....

ko lieya..berani lagik yer makan aiskrim tue,semangkuk lagik....xper2 makan je la....karang ngences pulak bby boy tuh..ehehehe....

March 15, 2011 at 9:34 AM

takpe lieya.. dah beranak..mau sebulan ko berkurung kat umah.. lagi pun lagi nak dekat beranak.. lagi kena banyak berjalan.. senang nanti.. best ke iceroom ni?? dah ramai benar org review..

March 15, 2011 at 9:46 AM

huisssh...jauh betul ko sampai ke nilai tu...takpe....ada gark alasan ko nak sampai ke sana tu kan..sambil2 tengok2 rumah..

wah...progress rumah ko pun dah tak lama lagi siap tu...bestnyer....

uish..ko ckp tempura durian...tetiba aku teringat es durian kat bandung...shedap nyer lah hai

pernah gark lalu2 kat nilai tu..ternampak ice room nie...aku suka kaler dia coz' hijau....pergh! tetiba jer aku suka kaler hijau nie apsal erk...he he he

March 15, 2011 at 9:51 AM

seronok tgk lieya anak beranak ni makan.. bersunggu2 betullah..

March 15, 2011 at 9:53 AM

wahhhh ni mesti pi memborong kain langsir umh baru nie eks....hahahaha...patutnya aku pi esroom nie selps ko wat review la lieya...aitu aku pi x tau nk order n mkn apa hahahah,...tu yg rse smue x bestttt....

March 15, 2011 at 9:57 AM

alahai... ni ntah blog ke berapa aku tgk org gi ke ice room nih wei, geramnyer... bile lah nk pegi nih... aritu kt gombak dh nampak lokasi dh...
cume tak berkesempatan je...
bt terliur je ice krim ngn durian tmpura tuh wei...

ko konon2 dh telan air 1bekas beso baru kata lega batuk ek hehheh

March 15, 2011 at 9:59 AM

Tak tahan aku tgh food yang ko makan tuu..macam bets jer tpt nihh..ramai yg blog pasal ni..nanti aku balik nak terjah jugak lahhh:D

sempat lagik ko yerr hehehe

March 15, 2011 at 10:00 AM

terliur aku tgk durian tempura tu..
ko ni..asyik citer pasal makanan jer..makin gemuk lah aku lieya woiiiiii...

aku dulu preggy memang asyik ulang tayang baju je...standard ahhh..hehehe

March 15, 2011 at 10:39 AM

lemon tea tu mmg elok utk sakittekak..batuk dan selsema kan lieya..

kakty kalo batuk or nak selsema pun minum air tu ..tp kty beli kat paparich

March 15, 2011 at 10:41 AM

ice room nie sebelahh jerk opis kak azue nie lieya...tp pernah pegi sekali jerkk...maser tu awal2 bukak...maybe eskrem dier x kena ngan tekak kak azue kott...so xder ler repeat balik...

tang durian tempura tu menggoda2 plak suruh pegi...hehehehe...kompomm balik karang kena singgah...hehehehe

March 15, 2011 at 11:01 AM

hm, lama dah teringan nak pi iceroom nie,, biler yerk.....?

March 15, 2011 at 11:16 AM
Anonymous

baju2 tu leh buat prelove sale :)
lalalala..

March 15, 2011 at 11:22 AM

haa pegi gak sudahnya hehe

March 15, 2011 at 12:09 PM

wahhh laju terus yer..sampai ke nilai sana yer.. tengah tunggu2 ari pun sempat lagi yer.. aduhh terliur angah mak yonggggg oiiiii

March 15, 2011 at 12:15 PM

behnyer la.. rasa menjejeh ari liur nengok ice cream tu lieya.. hehe.. best kan dapat asben melayan ke mana saje.. hehe

March 15, 2011 at 12:49 PM

Salam..hai lieya..semakin cantik la tgok lieya nie time pregnant...
Aiskrim kegemaran illa jugak tau..!

March 15, 2011 at 1:12 PM

cantiknya ice room kat nilai tu. kaler hijo lagi haaa. sedap eh aiskem dia. leh la try. dok baca blog org sana sini kata sedap.

xyah bli baju la lieya, brapa hari je lg ha.

March 15, 2011 at 2:40 PM

arghhhh....wat kecap2 liur jek lieya nih...

kena pregnant dulu baru leh ngade kate ngidam nk gi ice room kt hubby..hahaha..kalu saje nk gi gitu mmg takde maknanye la..

March 15, 2011 at 3:22 PM

banyaknya order makanan tu lieya...sedap2 lak tu..abis ke makan???? serba hijau.sejuk mata memandang...

March 15, 2011 at 4:38 PM

kalo dee gi ice room pun suka nut case tu..sedap..lieya..kejam tak kalo aku gi ziarah ko kt putrajaya dlm pantang tp aku bwk durian pancake yg famous kt midvalley tu..ke ko xnak? hahaha..

March 15, 2011 at 6:21 PM

alooor bile akak nak dpt makan sekerim kat ice room nie .. kat ktn x der huhuh ..

sedapnya menu2 tuu dik .. meee wantan kan tuu .. nampak sedappp jer .. huhuhu lapaq balik nieee

March 15, 2011 at 8:50 PM

yg masuk jjcm tu ker? terujalah!!!

March 15, 2011 at 11:07 PM

tu hari ada artikel kat suratkhabar

pasal kita ingat lagi mahal eskrem tu mesti lagi sedap, tapi rupanye yang murah2 pun lagi sedap ikut pendapat food reviewers

March 16, 2011 at 6:34 AM

wa weeeeeeee.. tangkap leleh aku tengokk!!! look so yummyyyyyyyy!!
nko ni lieya, kalao gambar duduk kat meja memang mantain laa.. cam tak de apa2 berlaku jee he he.

March 16, 2011 at 9:05 AM

Akak ingat kat ice room ni jual icecream ajer, rupanya macam2 food jugak yek.. Meriah jugak.. Akak pun suka ice-cream yg ada nuts. Mmg puas makan la..

March 16, 2011 at 10:10 AM

uwaaaaa!! nape akak punya entry selalu bikin saya lelehhhhh?? dap nyerr..yummy2!!

akak...siap pakai jeans bagai lagi nihh..hurrmmm...gojes gituu!! cop2!! saya bagi laluan kat akak dulu la yerp..N dah lepasss...baby boy yg comeyy..pasni akak lak..boboy gak pastu saya kira bongsu rr..boboy jugakk..hehee!! satu team ni..

Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

March 16, 2011 at 2:18 PM

Lieya, shuntek2 gambarnya
ni pakai camera gudang ke?
nice lieya

March 18, 2011 at 11:25 AM

yup.. kat Bangi pun ada satu Ice Room ni.. mmg teringin nk terjah tapi x smpat lagi.. ;)

March 21, 2011 at 1:55 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy