Monday, March 7, 2011

sabtu kami!~

arini aku tgk keadaan sekeliling sume kabur.....sekabur alam disulami jerebu...ececewah!! heheheeh...tak de laaa..ni haa bgn2 tdo mate kiri aku merah...tapi merah sikit2 jek....taik mate ade la sikit......simptom2 mcm nak sakit mate nie......tapi gatal, aku tetap pakai contact lens haahahahaha...saje bagi efek merah lagi sikit...kang leh gi klinik....dpt lee MC sehari due yeak tak hahaahahahaahah........mcm2 lak penyakit aku di hujung2 pregnancy nie...demam, batuk, selsema, sakit tekak, sakit mate......lagi satu yg aku kureng sikit, bibir menggelupas...teruk betol menggelupas.....kelam kabut aku gi guardian pi beli vaseline petroleum jelly tu.....baru laa elok n merah bak delima sikit bibir ni hak hak hak......eh dahle! meh layan cite ari sabtu aku......

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V
menu bekpes ari sabtu...rajin kan mak! auwwww!! selalu bekpes kat luar jek hihihi
alah masak nasi goreng ngan cucur udang ajek.....






pastu dlm kul 3 kami kuar pi kg dato abu bakar baginda....pi mengurut...bukan urut aku laaa...aku punye turn tunggu dlm pantang kang....ni pi urut hubby...die mmg tiap2 bulan urut ngan wak ni.....servis satu badan rm50....urut dlm sejam lebih ke due jam....mmg puas ati laaaa......aku bosan menunggu.....mia mija suke laa sbb ade yg melayan...pakcik2 tu pun dtg nak berurut....tapi silap ar datang tak call..kene laa menunggu...tu yg sampai tetdo2 tu haahahahaaha...aku pun dok riki2 sebenarnye ngan wife wak tu tuk berurut mase pantang kang.....so booking servis sekali la nieh....






takde keje...umah org pun aku snap2....alah pakai henset jek pun heheeheh...dah lame tersadai si godang tuh....




nak dekat 2 jam setengah laki aku kene urut....hadoi laaa...lepas ni tobat tak mo ikut lagi!!




nak dekat magrib gak settle....pi JJ terus laaa...magrib kat sane.....perut pun dah lapo....





tgk!! budak nakal.....sebok belari2....sekali tejelepuk.....tak pasal2 dpt tanda...






upah ngan gule2 kapas.....sebab jatuh nangis kejap jek heheeheheh






ade plak si rabby nie.....laju jek laa mia suh amik gambar....




die lak jadi rabbit heheeheheh





tu le aku!! dok beli rompers, busha, baby tight online, stokin sume online...selali mittens aku tak beli....ni gi JJ ni sebab nak beli sarung tangan baby laaaa.....alah beli sikit2 jek sebab aku tak suke sgt baby pakai mittens ni....aku suke baby explore jari sendiri heheehehe.....lepas beli ape yg nak dibeli....gi sushi king hahaahaah...paksa rela aku heret laki aku yg tak suke sushi masuk sini haahahahaaha......mgu lepas gi ngan kawan2 kan, haaa mgu ni gi  ngan en laki ....auwwww!! mak suke.....lagi pun undi majoriti memihak pada aku....aku jek sape nak mkn sushi...mia mija dah angkat tgn tgi2 haahahahaha....3 lawan 1 maaaa.....hahaahahah





tuk org yg tak mkn sushi orderkan die vanila shake...tuk mama, mia mija yg sakit tekak batuk2 lagi ni minum green tea sudah!!!





mia muncung majuk sebab sushi lambat sampai! hahaahahah...ye laa aku order sume....tak mo amik yg gerak2 tu....dpt fresh sikit kan....tu yg lambat sikit tu heheheeheh





so org yg tak mkn sushi just mkn sushi yg ade udang tempura tu jek...eby fry heheehheh....




ni budak mmg hantu ebiko...aku order sepiring jek....tak cukup okey! order lagi!!~





peberet sepanjang zaman..semestinye takoyaki....




kemain lagi berselera mia mija.....dah bersushi2 dieorg mkn....papanye jugak tak abis2 mkn sushi tempura tu hahaahahahahaah......okey2 mgu depan kite pi mkn ikut selera papa plak yeak!~





byk mia mija mkn ...suke tgk!~




aku mkn 2 ketoi jek....3 ketoi mia mkn....lagi semangkuk papa share ngan mija





mia : mama, sushi cheese ni tgl 1...mia punye tau...dont touch yeak....
mama : iyoooolahhhh mia......



burp alhamdulillah.....muncung2 minum green tea...sikit pun tak minum vanilla shake papanye...sebab aku tak kasi....baru  nak baik batuk selsema sakit tekak bagai....nasib baik dieorg ni bab2 mkn2 displin ....ikut jek ape aku ckp boleh n tak boleh....





tu jek laa cite sabtu kami.....ahad? dok umah kemas umah n bilik aku nak berpantang kang...ish pejam celik..pejam celik ...dah dekat dah rupenye.......





** oh yea...pada silent reader blog lieya yg ade add lieya kat FB tu kenalkan laa diri sebagai pembace blog ni yeak.....bukannye ape, bile kenal kan diri tu lieya senang2 jek approve....mane yg main add pastu tgk mutual friend pun takde, mmg lieya tak approve...tapi tu laa selalunye lieya lambat sikit approve org..aku selalu lupe cek friend request tu ahahahahaahah...PANG!!~









32 celoteh sahabat

kak lia~ ceq pon silent reader jugaks.. tapi seb bek la dlm FB ade dlm list fren.. keh3

jauh di blok E7 : PA EnZul tersayang.. challlooow!

March 7, 2011 at 9:40 AM

nnti nak try rasa la si takoyaki(betul ker atie sebut nie) tue...mcm sedap jer....

March 7, 2011 at 9:46 AM

isk3x.. sukenya lieya ngan sushi king ni... nnt baby pun ikut mamanya...

March 7, 2011 at 9:54 AM
Anonymous

patutla sy add akak x prnah bls...tp sy pembaca blog akak yg setia tau cuma sy x de blog seniri je...

March 7, 2011 at 9:54 AM

ke sushi lagi kau yer lieya...hehehehe...semalam kak lynn gie JJ taman universiti...nampak la sushi king then terus jer ckp ngan mr. hubby kak lynn yang kau nie peminat setia sushi nie...mr. hubby leh plak tanya macam mana ek rasanya sushi tu...tak terjawab kak lynn sebab bukan nya pernah makan pun...

March 7, 2011 at 10:05 AM

suka tgk ur girls makan sis...
pandai dorang makan kan...
tak kisah & tak cerewet...

jgn si sapphire...
susah tul nak makan....
nasi kalo leh tolak jauh2 gitu...
camne badan nak bambam...

March 7, 2011 at 10:22 AM

rajin mak yong masak bekpes.. sedap lak tu cucur udangnya

alahai sian mija. jatuh la plak, jangan lupa pakai krim yang akak cakap haritu ..

wah bersushi king lagi gamaknya lieya.. mia dan mija mmg awal2 dah berpihak kat mama dia.. so en shah, sila ikut tuan puteri dan permaisuri nak bersantap sushi. heheheh .. akak nak try la takoyaki.. nampak mmg sedap betul..

March 7, 2011 at 10:35 AM

wah seronok yek ada geng makan sushi..hehehe...

March 7, 2011 at 10:44 AM

sedap ke sushi king ni kak??? apa tu toyako?? sedap ke apa rasanya ye??

March 7, 2011 at 10:48 AM

wow sedap jer tengok namun tak pernah pekena makan kat situ biasanya beli kat jj jer..hehehee

March 7, 2011 at 10:55 AM

Panjangnya cerita kali ni. lieya , sedapnya nampak nasi goreng ngan cucur udang, sesekali lieya kalau masak stok cam makanan kat restoran ye.

Kat sini susah nak cari orang urut tu orang dalam pantang,nasib baik kat sana adakan.Akak suka sangat kalau dapat berurut sebulan sekali.

Alah cian, melecet lutut, nasib baik boleh kaw tim ngan gula kapas, pandailah lieya ni.Janji tak menangiskan.akak pun suka menyedut gula kapas tu.

March 7, 2011 at 11:09 AM

untunglah ada anak2 yg minat makan sama..husband ko tu..harap2 ada lah geng nti..mcm kes aku ni..x suka sushi..hehehe..

March 7, 2011 at 11:14 AM

wow nasi grg udang dan cucur udang .. aduhhhh bak mai sikit dikkk .. seyes dah lama x buat cucur udang tau .. hermm kena buat nie .. sini payah nak dpt udsang segar .. uhuhuh

haa bagus kan xtvt berurut nie .. bagi segar2 badan .. org lelaki pun kena selalu jaga function2 .. sbb selalu gune ekekkek

March 7, 2011 at 11:30 AM

best nya sabtu akak..sabtu lisa memenatkan..

March 7, 2011 at 11:44 AM

bawa jugak ye diorang makan sushi.. pandai betul makan sushi...

March 7, 2011 at 11:55 AM
Anonymous

saye ade add kak lieya kat fb...still pending lagi....nanti saye kenalkan diri ye ...suke bace citer akak...gelagat mia mija tu comel....

March 7, 2011 at 12:04 PM

telan air liur aku baca entry ni..hahaha

March 7, 2011 at 12:11 PM

pesen laki aku gak laki ko neh..tak makan sushi..
tak tahan tgk breakfast ko lieya..lama tak pekana nasi goreng pepagi:)
Wahh..dah makin dekat ko nak bersalin yer..kejap jer rasa..

March 7, 2011 at 12:15 PM

Seronok betul mak yong nie yer..selera ajek..ekk..makan2 pun sedap2 jerk..

March 7, 2011 at 12:27 PM

wahhh...sushi mai lagiikkk...saya xtao camane mende tuh..sini non hadooo..paham2 jelahh..suker latr tgk pamily ni kalo weekend jer mesti de jer program2 ceria kn!! besh...keluarga bahagia pilihan gitu!!!


pssttt : makan banyak2 tuh xpenuh ke kak?? saya makan banyak2 mula r pedih2 ulu hati pastu muntah..choii

March 7, 2011 at 1:16 PM

byk2 makanan, sushi nie mmg x pernah try pun kak....nak ajak irwan g cari gak la nie..hehehe

March 7, 2011 at 1:57 PM

kemain anak2 dara mkn sushi king yer..

March 7, 2011 at 2:26 PM

makan sushi tu...mmg anak beranak hantu sushi..kalau nieda wajib jadi mcm hubby ko. Terkulat2 aku nak habiskan kot..hahah..so far mmg belum pernah makan la, husband aku pun tau aku x suka so takdelah dia paksa. kwang kwang kwang

March 7, 2011 at 2:54 PM

BM apa kah tue....

March 7, 2011 at 3:38 PM

rajin2 aku skrg ni kalu pg ikut2 lah tp selalunyer aku ajak edy bfast kt luar je hehehe...

aku tingin tul lah gi sushi king... tp rasanyer edy tuh mcm laki ko lah, tak kenyang nk mkn sushi2 tuh... tp kalu takoyaki setakat 3ketul tuh celah gigi je... heheheh

March 7, 2011 at 4:24 PM

tgk lieya makan anak beranak cam sedap..tpi kalu nk gi sushi king kena makan yg pandai order la...kalu same2 tak reti, jawabnye main order..mmg tobat nk dtg lagi..

cam lieya leh suggest kt hubby makan yg tak brape sushi sgt kan..

bagus nye bebudak nih leh num teh tu ye..

March 7, 2011 at 5:03 PM

SEDAPNYER...

March 7, 2011 at 5:47 PM

poms, takoyaki tu apa rasa dia. aku tgk mcm sedap je. vanilla shake tu pon nmpk sodap juge.

March 7, 2011 at 6:11 PM
Anonymous

Akak kan lieya kalau nak gi makan sushi ni kena cari geng sendiri hubby tak layan sushi ni tapi time akak pregnant dulu dia teman kan jugak la masuk sushi king tu huhuhu sekarang tak pregnant tak merasa pun nak ajak dia waaaaa

March 7, 2011 at 7:01 PM

alahai, siannya lutut dh luka..
kalo si alya sy, konfom tak mo jln sudah.. harus meraung 1 soping kompleks.. berdukung je la siang mlm, x mo mandiii.. hishhh, dh acapkali kena gitu.. ikut2 hati mau pulasss aje... heheheheh

March 7, 2011 at 8:35 PM

waa...pg lagi yer lieya...senang hati dpt apa yg diidamkan..pndainya mia mkn sushi yer..syoklah mama dia ada geng..

xlama je kan lagi lieya nk bsalin kan..skjp je rasa..xsbr nk tgk anak buah sy tu...take care...

March 7, 2011 at 10:10 PM

sedapnya tgk semua makanan kt atas tu .lelagi tgk budak2 tu berselera je makan

March 8, 2011 at 9:56 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy