Friday, March 4, 2011

bersushi king puloks!~

dlm byk2 makanan peberet aku....kat sini laa kalo aku nak gi mkn kene gi ngan kawan2 opis.....ajak laki aku takde maknenye die nak follow...sebab mmg tak masuk tekak die makanan2 kat sini hahaahahah.....tapi kalo temankan die okey ajek, tapi tak syok ar kite jek bedal sorang2.....tapi mia mija suke mkn sushi!! ade can nanti bawak mia mija mkn kat sini heheheeheh....nak tau kat mane?....moh tgk gambar!!~

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V

selalu order green tea sejuk....tapi ari tu tingin nak rase air cream soda die.....sodap gak!~




haaa nampak tak kat mane tu.....he he he.....





kat sini hah...SUSHI KING....biase kiteorg ni pegi yg kat alamanda sajork.....ni laa kawan2 aku yg setekak dengan aku hahahahaaah....





kdg2 kiteorg order ala carte, kdg2 kiteorg mkn jek yg dok pusing2 tu......ni kawan aku order set salmon steak...




nie plak set kondomo bentou.....




nie aku punye set thori khomi .....




haaa ni wajib order kalo masuk sushi king....takoyaki.....fuh sodap woiit!!~


tapi tu laa...mak yong kalo masuk sini terhad laa skit pilihan nak mkn ...mane2 peberet sebelum preggy dulu kene laa sekat mkn sebab kebanyakan yg aku suke yg mentah2...mcm smoke salmon...ebiko ....ishh mcm2 lagi laaa.....boleh selak menu sushi king ni yeak....heheeheheh



ni kawan opis aku order....seb baik mak yong takleh mkn mentah2 nie.....telan air liur jek laa mak tgk hah huhuhu...aku cume mkn, ebi ten, surimi scallop ngan set thori khomi tu....tapi mase aku kat sushi king ni, relaks jek ade sorang akak tu, die preggy gak....perut besar cam aku....rileks jek die mkn set salmon yg mentah tu......berselera die mkn......aku tgk pun terliur...tapi aku tak berani plak nak mkn mentah2 tu.....



tgk mcm taufu fa kan.....ni dlm set yg aku order tu....tak sedap!! mcm muntah kucing dah plak hah hahahaaah......



hadoi!! terliur balik hah tgk gambar2 nie....huhuhu




**yeay!! esok sabtu......kemane kite?....kalo demam tak baik lagi ni, dok umah sajork bantai tdo....skrang H1N1 kembali menyerang....kat kajang dah ade kes kematian tu.....mudah-mudahan kite dijauhkan dari penyakit bahaya nie...amin












41 celoteh sahabat

naper tak ajak akak sekali...
teringin nak try...tapi hubby tekak orang kampung...sob sob...

sampai hati ko lieya...huh

March 4, 2011 at 9:02 AM

lieyaaaa kenapa tak nak ajak angah...angah kan duk kajang dah dekat dah.. tue...just pelawa jer..hehehe
Tapi lieya buat angah terliur lor pagi2 nie...

March 4, 2011 at 9:06 AM

wah..mak yong sorng nie..x per kak...mkn puas2..nanti ms pantang dpt tgk jerk semua makanan2 nie..hehehehe

March 4, 2011 at 9:26 AM

tak pernah lagi makan kat sini, mcm teringin plaksss... nak try la nanti. rasa lat wangsa walk ada kot

March 4, 2011 at 9:31 AM

seumur hidup atie nie...tak pernah lagi jejak kaki kt sushi king....stakat beli shushi kt tesco jer lah ha...sedihnyer...hehehhe

March 4, 2011 at 9:48 AM

minat juga kau dgn sushi nie ek...kak lynn memang x pernah makan la lieya...dan setakat nie lum lagi terfikir nak makan...huhuhuh...

March 4, 2011 at 9:52 AM

sedapnye..wanie ni suka sushi..yg mentah2 tu lagi wanie suka

March 4, 2011 at 9:53 AM

napa tak ajak kty sekali..cedapnya

ye lah lieya h1n1 dah muncul balik
hati-hati tau

March 4, 2011 at 10:25 AM

alah akak tak boleh masuk sushi, anak perempuan ngan Firdaus je suka. tapi yang bawah tu bulat-bulat selalulah makan. Tapi bagus makan sushi boleh diet.

March 4, 2011 at 10:28 AM

akak ni macam suami lieya lah.. tak leh nak masuk shushi ni.. pernah sekali makan.. adohai.. keluar balik semua... tapi kalau takoyaki tu.. mmg paberetlah..

March 4, 2011 at 11:00 AM

aku suka mkn sushi tp lom penah masuk sushi king..nanti nk try la..hehe

March 4, 2011 at 11:11 AM

aku penah mkn sekali jek SK nie..pastu x leh masuk tekak la..mmg japan food nie bukan taste aku hehehe...

eh takutnya h1n1 ada balik...kena amik langkah berjaga2 nie..mudahan kita smue terhindar dari jangkitan virus ni kan...

March 4, 2011 at 11:22 AM

Amboi mak yong nie kalau gi makan sedap2 belaka..adess teliur le plak nengoknyaa..

Sama ler ngan abg akak kalau ngajak makan kat tempat gini mmg tidak pegi laa jawabnya.. tak de geng tak sampai ler akak ke situ jawabnya..hehehe

March 4, 2011 at 11:47 AM

akk pon spisis suami Lieya...tak boleh dipujuk tekak melayu ni..sampai kat bibir pon belum pernah lagi sushi2 ni semua...hehe..

March 4, 2011 at 11:54 AM

suka...suka....akak pn sgt suka makan sushi nie ttp hubby pn xmkn...hu........sedap + nikmat..

March 4, 2011 at 11:56 AM

wahh sedapnya kak! hehe.. yelah kak, elok dok rumah jek. Sekolah kat kajang tuh skolah Dila. tak memasal cuti seminggu. Exam pun ditunda. bosannya..

March 4, 2011 at 12:53 PM

i sukkkkaaaaa sushi
tapi apakan daya takde geng...
harapkan si aqua sorang je sama tekak dgn i....
opismate pun mostly tak brapa kenan dgn sushi nie huhuhuhuhu...

March 4, 2011 at 1:14 PM

makan2 je lieya..pasni lama lagik lah nk mkn sume benda2 tuh..

March 4, 2011 at 1:48 PM

hmmm banyak2 tempat...kat sini ler cik abe kak azue xkan nak masuk....org lelaki ramai x suker kott mkan kat sini....

takoyaki tu mmg sedap....k.azue beli kat outlet tu jerk...yg mentah2...errrrr....x lalu kottt...masuk tekak...huhuhu

March 4, 2011 at 2:06 PM

kak wa pun xbape bleh telan sgt benda2 mentah sushi ni dik..ada la yg bleh akk mkn..tp bl ada bau mcm hanyir dia..terus outtt

March 4, 2011 at 3:09 PM

aku nih lama dh nk mentry mkn kt situ tp nan ado yg nk tmn, si emy tak mkn sushi2 nih... dh tu edy lg lah haram....

tp kalu mkn kt tepanyaki tuh kami bedal msk sushi king takmo heheeh... takoyaki tuh... asal gi jusco msti beli sdp sampai tak ingat laki oooo

March 4, 2011 at 3:11 PM

kenapa tekak nurul tak leh terima sushi ni ye??? arghhhh dah cuba tapi tetap tak boleh huhuhu

March 4, 2011 at 3:33 PM

huhuhu...nampak sedap..tp series..tekak aku x leh terime makanan popular jepung tu..ntah..hr tu try..amik ko..muntah belambak2....huhuhuhu....

March 4, 2011 at 3:40 PM

pssst!!
lieya, ena ni sangat la kejakunan sbb tak pernah cuba makan sushi.. eh! pernah pernah.. tp masa tu tak lepas kat tekak lagi.. mungkin skrg dah ok kot.. huby ada ajak cuba.. tapi ena yg cakap. hahhh?? dan hmmmm?? hehehe..
tp tengok menu2 yg lieya taynag ni rasa nak cuba la jugak.. ;D

March 4, 2011 at 4:19 PM

dilla tak leh masuk la pulak sushi...cam tak tertelan..pelik btul rasenye..lagi yg mentah2 tu...

tp mmg ade yg minat..

takpe la, selera masing2 kan..mkn puas2 ni lieya, sok da pantang terliur tau nk tgu sampai abih pantang..

March 4, 2011 at 4:29 PM

huhuhuh x pernah makan dikk .. biasanya beli yg kat giant jer ..
tapi not bed dik erkk .. ada geng layan makan ok lah kan .. kalau kita jer beria susah jugak ..
dikk yg sedap sgt tuuu rasanya mcm apae .. ada rasa mcm pau ker ?? atau ape ..

March 4, 2011 at 4:55 PM

Nyesal aku bukak blog kau harini tau! sentap tekak aku tgk.
NAK JUGAKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!

March 4, 2011 at 5:02 PM

huwaa...layan sushi plak..tekak nieda sama mcm huby lieya, tak lalu mkn benda mentah2...

minta dijauhkan dari H1N1

March 4, 2011 at 5:43 PM

aku pun x mkn sushi lieya..penah cuba..tp tekak xleh terima lah..terriyaki ok lagi..

March 4, 2011 at 5:51 PM

ko pon pi mkn sushi gak eh. bru td tgk kt blog mimi dia pi mkn sushi. ko ni mmg penggemar sushi sejati eh. abis sumer nama ko tau. aku haram nk tau. yg aku tau wasabi je (betul ke x ejaan nih). tekak mak mmg xleh terima la sushi ni.

March 4, 2011 at 6:58 PM

sib baik aku tak suka makan sushi..
memang sushi tak kena ngna tekak aku..
aku ni tekak budu ngan belacan kot..hehehe
betul lah lieya..selera makan ko memang lain mcm..tp takpe..lepas bersalin..diet kow2...

March 4, 2011 at 9:25 PM

mak yong, makanla selagi awak tak belayar 60 hari.. hehehe..
nnti kempunan plak nk makan itu ini.. sementara ada waktu ni, belasah je noks!!!
pasni, selamat berpantang la kamuu..
jgn jeles plak tgk si mia n mija makan eskrem.. hehehe
re: ye la, sy batuk dh dkt seminggu ni.. batuk stail geli² tekak gitu.. heheh, skali die mai.. rasa nk putus org kentut.. rasa sakit u kat bekas operate aritu.. huhuhu..

March 4, 2011 at 11:35 PM

lama xsinggah sini..hehe..sowii!! alahai kak..selalu pekena makanan besh2..tp bab2 sushi xpernah lagikk makan...camane ek rasanyaa?? mcm besh jerkk

Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

March 5, 2011 at 12:58 PM

salam perkenalan kak lieya....
suka sgt saya bc blog kak lieya...ms 1st bc tuh...tros jatuh chenta....3 hari 2 malam gak lah saya pulun bc cite2 kak lieya...suka sgt dgn telatah mia mija....diorg sgt keletah...hehehehe...sekali pndg mcm kmbr....2 2 akai panjang....tahniah coz nak dpt baby baru...sy lak tgh mencuba utk dpt baby tp tak berjaya lg...rezeki takde lg...huhuhu...dr blog kat lieya jgklah saya tau ada tes utk cek subur or tak...thanks atas info yg byk sya dpt dr blog kak lieya....hehehehe...jg diri n kesihatan baik2 ekkk...

March 5, 2011 at 2:19 PM

xpernah mkn kat SK tu lagi..xde geng lah leiya..suami sy xmkn sushi nie...lepas ni kalu sy nk pg bolehlah ajak lieya yer..heeee

March 5, 2011 at 5:04 PM

feveretku gak nie..mmg best kan! kalau kat Sakae Sushi lg best taw Lieya..:)

March 5, 2011 at 9:52 PM

ni jarang2 makan sushi
tapi nanti ala-carte pun order, yang pusing2 tu pun angkat2 lagi hehe

March 6, 2011 at 10:54 AM

wah macam2 gak ek liyea try kat sushi king ni. akak ni jenis tak berani cuba.. mmg selalu amik, yang dah selalu order je.. heheheh

haa yang tauhu sup tu mmg rasa dia hampeh sikit.. geli..

March 6, 2011 at 4:20 PM
Anonymous

Akak kan lieya dalam rumah ni akak sorang je yang layan sushi orang lain semua tekak melayu..huhhuhu kalau teringin nak makan memang gi bedal dengan kwn2 je la

March 6, 2011 at 4:22 PM

tak pernah makan kt sini..
nmpk sgt menarek.. leh try :)

March 7, 2011 at 10:08 AM

chawanmushi(steam egg) tu sedapla...ditekak akk la hehehe..wajib mkn tu!

March 7, 2011 at 10:56 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy