Friday, March 25, 2011

pekena pizza hut plaks!!~

semalam pas balik keje, kiteorg ke seri kembangan...pi pasar borong jap beli barang2 dapur.....dah berbulan2 tak beli secara pukal.....topup mane yg dah abis jek....dah alang2 pas ni dok umah berpantang so moh kite beli barang dapur berstok....alah gi kat sini hah....aku penah cite kat blog ni dulu......kat kedai pemborong Balaji .....sini murah2 jugak laaa...mane2 yg tau kedai mmg selalu ar ke sini sebab harga sgt2 beza, ye laa dah name kedai pemborong kan.....dah sampai seri kembangan ape lagi, singgah JJ laaa.....aku tanye mia nak mkn ape mlm tu....sibuk mintak roti canai...hadoi...ape ke hal dah masuk JJ nak mkn roti canai.....last2 pi pizza hut ajek.....teringin nak try pizza  baru tu....baru ke?...hahahahah org lain dah berjaman rase....tu laa dok laa asek ngan dominos ko lieyalatif ....hahahahaahaahah






tgk2 menu....



haa....kiteorg amik set nie.....



 budak lapar ha ha ha...asal aku balik sekolah tanye kat die mkn ape kat sekolah ...manjang jawab ..mia mkn nasi...bibik masak sedap...2 kali mia tambah......tapi sampai2 jek umah dah kecoh tanye ape aku nak masak ..siap sound suruh aku masak cepat sebab dah lapa sgt....he he he






yea!! sume garlic bread tu mia sorang bedal......mija mkn pun separuh jek!!!


sup pun 2 mangkuk bedal...papa  punye die tolon abiskan jugak!!~



mine!! sup + cheesy powder byk2 haahahahah...wajib request cheesy powder kalo kat pizza hut...sebotol tu boleh abis haahahahah....



not bad jugak...sedap!!~
udang2 yg bertempiaran tu si mia yg dok korek......sabo jek laaa





aku mkn 3 keping....papa mkn 2 keping...mia n mija sorang sekeping......balance tapau wak balik...


aku ngan hubby jek yg beriya2 mkn...mia mija cam kureng sikit sebab dah selalu noo mkn pizza dominos agaknyer.....


khusyuk hah!!~



boh cheesy powder byk2....haahahahahaahha


en. papa!!~




dessert amik choc volcano ni...kureng laa sikit..sedap lagi kat chilis punye
kiteorg korek aiskrim ngan coklat jek...kek nye ade gak laa sebuku tak abis.....(sebenarnye perut dah sengkak tu yg takleh abis tu)







mija mate dah okey dah......berkat rajin titis ubat...so ari ni die kene pi sekolah....kakaknye puas ati laa sebab adik gi sekolah ari ni ahahahahaahaha


ada 2 keping tak abis semalam, so aku laa bawak pi keje...so bekpes pagi ni i mkn pizza....panaskan kat microwave, buat teh o....burppp alhamdulillah....kenyang......he he he






bestnye arini ...sebab ari ni ari jumaat...esok sabtu......yahuuu!!~








**catatan preggy : aku ade akar siti fatimah...org kate cube rendam nak dekat2 due, bile dah nak dekat bersalin tu akar tu akan kembang...leh amalkan minum air nye....semalam aku rendam ar....terus kembang, maknenye dah dekat latu kot.....huhuhu....aku pun baru first time tau pasal akar siti fatimah ni, tu pun dari bacaan aku google.......nanti aku buat entry pasal akar siti fatimah ni yeak......


















25 celoteh sahabat

kita dlu pntang kuar pizza baru msti try..skrg ni tk thu nape dh tk pergi pizza..duk terjebak dgn dominos plk.. nmpk mcm mnarik kan pizza cheesy ni..

March 25, 2011 at 9:03 AM

mak akak pun ada simpan akar siti fatimah tu.. tapi semenjak dah ubahsuai rumah ni.. ntah mana pergi akar2 tu semua..

sedapnya makan pizza.. tapi kalau dah sampai ke pizza ni. semua benda nak rasa tau.. rasa macam tak cukup je.,. tp bila dah makan terus sengkak perut..

March 25, 2011 at 9:16 AM

wah baguslah laki ko nak gak makan pizza2 ni...
laki aku haram ...
aku takpernah makan pizza ngan laki ngan anak aku...sebbnya laki aku tak mkn pizza...heheeh..
syok tgk mia mija kalu bab makan ni..hehehe..omaknyer tak yah cakaplah..ehhehe

March 25, 2011 at 9:26 AM

aku pun dah lama xmkn pizza lieya..balik2 kfc ngan dominos.sama cam tekak anak2 ko..hahaha

uih,akar fatimah dah kembang..yea,yea..dpt tgk baby boy

March 25, 2011 at 9:41 AM

sedapnya Lieya..nk kena g pizza hut lah lepas nie..:D

March 25, 2011 at 9:43 AM

wah sodap ni hehehe nak g ngap jugaklah hahahaha

March 25, 2011 at 9:45 AM

best kan yg ada cheese banayk2 tu.. heheh.. tp ada masin sikit la mungkin sbb lebih cheese nyer.. tp totap suka.. ngeee...

dah baik ye mija... Alhamdulillah..


eh! color kita sama la arini .. purple.. :D

March 25, 2011 at 9:47 AM

Lieya, akak suka tengok ko masa pregnant ni, berseri-seri.Pizza ni budak memang suka.Anak semua suka, kalau makan piza 3 slices pun boleh habis.Piza tu akak, belum terai lagi, tengok lieya makan cam sedap je.

March 25, 2011 at 10:49 AM

leleh tengok pizza tu.. udang besar2!

pernah gak dengar pasal akar fatimah tuh. nanti lieya share la yekk... tgh berdebar2 gak nih jeng jeng jenggg

March 25, 2011 at 11:15 AM

uihssss............lamaaaa wei aku tak pergi pizza hut.
nak gark try pizza baru tu...
tengok ler esok lusa nak terjah gark lerrr

aku pernah gark dgr pasal akar siti fatimah tu...tp tak pernah tengok pun wei..ko update cpt2 pasal citer tu lieya...aku nak tengok..he he hee

March 25, 2011 at 11:45 AM

kty lom terai lagi piza baru nie ..

maknanya lieya nak bersalin dah tu ..

March 25, 2011 at 12:21 PM

cedapnyerrrrrr semalam nak gi tapi tak sempat... nak terjah gak malam nieeeeee hehehee...terliurrr tueeeee



eh siti fatimah angah tak pernah dengar 1st time baru tahu...apa pun kongsi2 la...tak paham

March 25, 2011 at 12:56 PM

baru tengok iklan pizza terbaru tu..dah ko pulak bagi aku meleleh ni...macam nak kunyah2 jer kerak die sekarang ni...hehhehehehe...

March 25, 2011 at 1:06 PM

e eh ko leh review mkn pizza plak....br ingt nk mkn....lg la terliur tngk ko nyer post nih...haishhh....eh akar ct fatimah ke kacip fatimah??? konpius ah...huuuuuuuu

March 25, 2011 at 1:59 PM

haa pizza baru ekr nie .. ermm harus akak cube nie :) wwaaa kemain suke layie mia dan mija . sementara mak nak makan apa sahaja nie layan jerlah ye sayang ..

ermm sedapnya dik aiskrim volcano tu .. perghh memang mcm letusan berapi lah :))

March 25, 2011 at 2:17 PM

x sabar tunggu akak bersalin..jgn lupa update lak nanti eh..

March 25, 2011 at 2:24 PM
Anonymous

belum bersalin mkn byk2..nnti dalam pantang takde terliur2..hehe!

March 25, 2011 at 2:53 PM

Aduihaii sedapnyaa..pizza tuh sgt menarik hati..laa..hehe

Budak2 besar mia mija mmg kuat makan..iye nak cepat membesarkan.. :)

March 25, 2011 at 3:47 PM

dilla pun ade akar fatimah tu..mmg da nk dekat2 due kena rendam airnye..bile tgk die makin mengembang bertambah lak seramnye..airnye ari2 dilla minum..tapi kena tapis la, byk abuk..

pizza yg nih dilla da try..mmg best..udangnye fresh..

bebudak mesti suke mushroom soup ni kan..

March 25, 2011 at 4:14 PM

wa...pizza...fav si danish nie...gemuk2 udang dia lieya...hehehehhehaah lieya sgt berseri tau...maintain cntik...

sy xpernah tgk akar siti fatimah tu...dua2 anak sy mmg sy xde pun akar tu n xde pngalaman rendam2 dlm air nk tgk kita nk dkt bersalin ke belum..nnti cerita yer...

March 25, 2011 at 9:00 PM

a'ah lar kak mmg de org cakap camtu pun..akakr siti fatimah tu tp afdal lagikk kalo beli dari mekah..tp dia mmg kembang pun kalo rendam air tp kalo bukaan kembang tu dah habis had maknanya dah xlama dah tu...hehehe

hehe..sempat lagi makan2!! besh2!!

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

March 26, 2011 at 5:04 PM

dominos aku kadang2 makan jugak pasal dorang delivery sampai rumah.. pizza hut tak salah takde dalam kawasan, tu la boring tu..

March 27, 2011 at 10:46 AM

pizza baru ekk..
ai lom pekena lg, tp alya dh mention abah die nk maman..
amacam, ok tak???
ai kureng gemo, sekeping abes r..
tp kalo meatball spagetti, sorang je ai balun sepinggan.. hihihih

March 27, 2011 at 10:27 PM

set baru ke lieya.. ke akak yang mmg tak tau set udang ni (almaklum lama tak singgah pizza hut, asyik2 dominos jerk) hehehe

selera betul mia tu kan. suka tengok.. akak kalau amik pun tak denya set besar.. selalu medium jek, sebab budak2 mmg tak makan..

akak fatimah tu bagus tau untuk orang bersalin.. ada yang kata boleh minum dari sekarang (dah hujung2 nak due), ada yang kata pulak, kena tunggu dah sakit betul (contruction) baru minum.. wallahulam..

March 27, 2011 at 10:38 PM

sedap x ko?
aku lepas mkn ada sekali pizza hut udang tempura last yr rsnya, terus mak cam banned pizza hut udang.
x kena dgn tekak aku.

uihhh cheese powder itu wajib, tabur byk2 dlm sup & atas pizza. kami pun sampai habis sebotol ko.

aku selalu order spaghetti chic carbonara dia ko.

March 29, 2011 at 8:06 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy