Tuesday, March 22, 2011

di ambang2 due date!!~

nak tgk rupe lieyalatif di ambang2 due date....ni pic latest ni... dah nak cecah usia 36weeks huhuhuhu.......perut dah berjaye kedepan dgn hebatnye.....pusat mmg dah abis terik dah...sampai mia leh kuarkan ayat "pusat mama ni mia tgk dah nak terbukak nie" hahaahahaha....mcm doktor pusat lak kooo kuarkan statement!!.....vontot jgn ckp...mmg dah tahap memetak dan melebor *uhuuuuuuuuuuuu ngeri*......... berat aku so far dah cecah 70kg...ni laa seumur hidup aku pegang berat paling tinggi.....betul org ckp kalo preggy baby boy, berat tu naik mmg mencanak2..kalo girl plak ciput2 jek naik...mase mia mija dulu aku naik purata 13kg jek....yg kali ni 20kg tuh!





jeans masih boleh sauk lagi...tapi cam biase laa tang nak kancing tu pakai belly belt laaa..tak sia2 aku beli belly belt tuh......tdo mlm pun dah tak lena dah....sakit kat area rusuk aku.....perut dah tegang sgt kot.....time nak beralih mengiring dari kiri ke kanan or kanan ke kiri...mmg aku kene sauk perut aku n tolak ngan tangan, baru pusing badan utk alih posisi...huhuhu sadiskan.....jalan?...mmg dah ala2 peguin dah.....ha ha ha...takpe2, aku suke .....sebab sekali sekale kan.....bukan selalu dpt berjalan cam gini....hahaahaah...si kecik dlm perut ni pun dah pandai mengeras2.....kejang perut dibuatnye....kejap2 lonjong ke kanan..kejap2 lonjong ke kiri......kdg2 begetar2 perut dibuatnye...gi keje pun aku selesa pakai seluar jek..senang nak begerak....







sebenarnye ikut due aku 14 april.....tapi ikutkan pengalaman dulu....kuar awal 2 minggu...so aku target 1 april tu aku dah kene langkah berjaga2......bab persiapan beg aku n beg baby mmg dah lame dah siap sedia dlm keter laki aku.....aku pun dah tak sabar nak cuti 3 bulan nie.....






rajin aku dok snap2 pic kat opis kan hahaahaha...mau tak rajin sebab ari2 kene send mms kat mak aku kat kg...report kebesaran perut hahaahahahaha....






tu jek laa cite di ambang due......28hb ni aku checkup ngan dr kham.....nak tgk 'jalan'...harap2 sume okey....nak pesan awal2 ni ngan doktor, kalo aku mcm tak kuat nak teran nak suruh die gune vacuum....risau aku bab teran2 ni sebab mase mia dulu kat private, doktor tolong betul2 sbb aku tak reti teran.....mase mija plak kat spital putrajaya...mmg nurse marah2 suruh ko push sendiri...dah aku tak reti lagi kene pakse....nak dekat 10kali push.....baru keluar, pastu dengan keadaan kelam kabutnye ..ish dah le, tak mo diingat2 balik.... ...tupasal aku serik nak beranak spital gomen......harap2 yg ni okey laa hendaknyer.......dah2...nak pi settled keje ni....belambok okey!!~






**mlm ni papa terima APC kat PICC......tahniah papa!!~

















42 celoteh sahabat

Tomey lah lieya....
Bolh jadi model preggy mom ni...
Wah...sampai 70kg lieya...hebat tu....
Mudah2an anak ketiga lieya akan lahir dgn sihat dan sempurna...amin....

March 22, 2011 at 9:07 AM

oh..sgt comel la kak lieya...tahniah jugak utk papa mia mija eh..

March 22, 2011 at 9:11 AM

Tanteknyer mak yong sorang ni.. Dulu2 org selalu kata, preggie anak lelaki maknyer mesti tak suka bersolek. Tak suka bergaya. Tppp ko lain, makin cantik adalah.. X sabar nak tgk bb..

March 22, 2011 at 9:28 AM

betul kate kak mimi. makin lawo lieya wpun ngandung bbboy.

tak lama dah kan. ngerinye. yg pengalaman dulu2 takyah diingat2 nanti jd lebih ngeri. buat tak tau je nanti. hehehe.

March 22, 2011 at 9:33 AM

hehe..

lieya nampak menawan kan wpun perut membesar.. tp tetap berseri2 gituw.. suka tengok pic bila lieya fokus tang muka.. nampak muka gebunyaaaa.. berseri2 plak tu..

March 22, 2011 at 9:34 AM

hehehe, cun ar makyong sorang ni...perut mu, mak admire...cung ahh...hahaha

March 22, 2011 at 9:37 AM

alalalalaaaa
aku jeles oooo tengok perut kooooooo
takpe lieya....time2 khas istimewa mcm nie jer kg ko bertambah2..selalu tu....nan ado...giterjer lah ko dari dulu kini dan selamanya

bertambah2 berseri ko since dah nak due nie....even baby boy pun....mama dia tetap vogue the vast gitewww....

aku doakan semuanya di permudahkan...moga ko and baby selamat dan sihat hendaknya...
amin

March 22, 2011 at 9:47 AM

suka dgn n3 ni...penuh dgn gambar mama yg kiut miut w'pun dah di ambang due date.....^___^

haih..klu di ingat pengalaman kene paksa 'push' tu mmg menyakitkan kan....lia pun dah awal2 ckp dgn en.suami klu lps ni ada rezeki lagi x mau dah pi gomen w'pun kompom guna GL yg dapat dok kt ward 1st class....bukan nak b'lagak yer...tp aduhhh...malas nak citer lah.....

apa pun lia doakan semoga semuanya selamat....amin.x sabo nak tunggu bby kuar....:D

March 22, 2011 at 9:53 AM

waaahhh... dah leh countdown la ni ye... eeeiii... tak sabar la nak tgk baby dia. nnt amek tak gambar masa baby dah selamat kuar? amek la... mesti best kan

March 22, 2011 at 9:53 AM

berseri2 u sis...tak nampak selebet langsung ketika preggy nie...suka akak tengok...mesti rasa dah tak sabar nak bersalin kan, bila dah hujung2 nie...

March 22, 2011 at 9:55 AM

wehhhh x sangka dah nak meletops dah ko nokkkkkssss!!!eeee aku time2 gini mmg aku dah mula mengambil MC dah hahahahaha...

apa2 hal aku doakan ko selamat la ye...x sabo nak tgk adik mia mija nieh...

March 22, 2011 at 9:57 AM

Salam singgah kat blog ni,
Slmat pragnent, btw nice blog ;)

March 22, 2011 at 10:25 AM

wah2.. posing cun diambang sebelum delivery kan lieya... hrp2 semua nya ok... klu boleh kita tak nak ingat yg dulu2 punya saat delivery.. serik akak tau... tapi bila tgk lieya dh nak delivery ni rasa mcm akak pulak la nak ngandung...hehe..

tahniah buat suami lieya... akak lak tggu APC bulan 4 ni kott..insyaallah.. hehe.. alhamdullillah...

March 22, 2011 at 10:39 AM

lieya, perut dah nampak turun.. tak lama lagi dah tue...

March 22, 2011 at 10:58 AM

preggy mommy yang mentain cun.. x sabar nak tengok baby, musti hemsem..

tahniah wat papa mia mija..

March 22, 2011 at 11:11 AM

takpe..makin besar perut makin comey..

tahniah utk papa mia & mija.

March 22, 2011 at 11:11 AM

baru nampak perut...tak lama lagi tu lieya, tetiba aku plak nervous..masa akak aku bersalin dulu kt spital ipoh (gov) siap request epidural lagi. Boleh plak..

Betul, kalau kewangan ok better pegi private..

March 22, 2011 at 11:21 AM

alololol...comel nyer perut mak yong nie....nmpk mcm tak besar jer....mungkin dalam gambar kot kan....tang jalan mcm peguin tue memang tak blah....sbb teringt atie dulu pun mcm tue lah....hahahha

March 22, 2011 at 12:14 PM

comei nyer lieya..
geram tgk puyut ko tu..
tp ikut firasat aku..
kalu preggy bb boy..due confirm jadi lambat..
kalu preggy gegirl memang due awal 2 minggu..cam aku dulu..hehehe...
apapaun ...selamat beranak lah wei..hehehe

March 22, 2011 at 12:14 PM

makin besar perut tu makin sweet la lieya..moga semuanya selamat....amin.

March 22, 2011 at 12:26 PM

huhuhuhu..dalam mengembang tu...cantik2 baju ko lieya..cute...
semoge di permudahkan kelahiran baby boy tu nanti...amin...

March 22, 2011 at 12:44 PM

huyyoo smpi 20kg ko.. ye la sblm ni pn 50kg je kan... xpe dlm pantang ilang la 20kg tu... berseri2 ko spjg peknen.. suka aku tgk... tetibe rasa nak peknen lak... hahahhahaa...
pe2 pun moga selamat semuanya yer.. kalo aku mgu 37/38 tu settle.. hehe.. dua2 camtu.. ish x sabo tgu si kecit tu kuar..
eh belly belt tu natang pe? beli katne... kot2 la terpeknen kan.. leh ar beli.. hahhahhaaa...

March 22, 2011 at 1:24 PM

COMEL LIEYA..MOGA SELAMAT BERSALIN

March 22, 2011 at 1:28 PM
Anonymous

ermm..tapi kalau pakai vacuum pun tak elok gak..

apa2pun..gud luck lieya..MDT doakan semuanya selamat..

March 22, 2011 at 1:42 PM

xlama jek lagi..bestnya...
mas akau bersalin dina ngan doc kham,pun guna vakum.sbb tali pusat dia terbelit kt leher..lasak sgt agaknya dlm perut..hahaha

apa2 pun semoga selamat sumanya k

March 22, 2011 at 1:47 PM

tu la gunanya teknoligi..leh mms mak kat kg gambo kita kan dik..

March 22, 2011 at 2:16 PM

harap-harap nurul pun akan menjejak langkah akak lepas ni hehehehehe.

March 22, 2011 at 3:01 PM

Lieya perut dah membesar tu. berseri-seri muka.suka nengok orang pregnant, tapi takut melekat plak.nanti dah bersalin jgn lupa update tau.

March 22, 2011 at 3:14 PM

alahai...berseri2nye la lieya nih...

takpe la melebar pun, yg penting lieya nmpk cun sgt..huhuhu

leh geng nih, dilla pun suke makan pizza..tapi kt kluang takde domino la ...teringinnye la..

March 22, 2011 at 3:56 PM

akak tgk lieya akak lak mcm x sabar ,, gitulah gayenye kita bila kandungan dah besar kan .. bukannye mudah .. huuh sakit sana dan sini tapi terbayar bila dpt lihat bb yg sihat kuar .. insyaallah dikk .. akak doakan semua selamat sehingga ke kelahiran ..
wwaaa kena mms setiap hari tuu .. rajin tul mak lieya memerhati dari jauh :)

tahniah buat hubby lieya :))

March 22, 2011 at 4:40 PM

Tu lerr comeyy jerkk time preggy nie kann...tp tu lerr...nak turun punya lah seksa nanti...huhuhu....

lama plak tertinggal rentry lieya niee...apa pun kak azue doakan agar kedua2 ibu n baby selamat dlm proses melahirkan nanti yerkkk

March 22, 2011 at 8:35 PM

lieya..
se'eh*sesak nafas* sy nengok!!
perghhh, 70kg tu.. nnti kena keep slim blk la..
yes, perut pn dh jln kedepan dh.. vontot tu ofcos la, dh dpt byg kalo ai duk tempat yu.. bkn mcm peguin dh, kot mengensot aje.. hehehe, takut ai nk pegnen lg la.. huhuhu..strech mark manyak ke laling?

March 22, 2011 at 10:42 PM

weeee.....comelnya lieya n perut tu...cute sgt...suka tgk..dah nk bersalin dah yer...xsabar nk tgk boboy tu..sy plak masa peknen kan darissa naik smpai 25kg..masa danish 20kg..terbalik plak bila peknen kan gegirl naik byk...xpe lieya mesti leh kurus...sy doakan lieya dipermudahkan bersalin yer..take care...

March 22, 2011 at 11:43 PM

pic pakai baju pink tu x nampak perut besar sgt.
yer ko.. aku paham camna nk pusing time tido tu. siap kena pegang, pusing perut guna tgn kan? huhuhu

ko pun x tau nk push?? heheh aku ingat aku je. bila aku ckp kat kak aku semua mcm "ya rabbiiii..push pun tau???".

March 23, 2011 at 10:40 AM

uittt sempat lagi yer... hehehe.. angah pun tengok lieya pun membesar hendaknya hehhee....apa pun angah doa semuanya selamat...aminnn

March 23, 2011 at 12:00 PM

wah....lagi beberapa minggu jer...semoga selamat la kehendaknya...

sumi pun br 5 bulan..hehehe

Sumijelly.com

March 23, 2011 at 12:33 PM

Pewut ke depan pun masih lagik cun.. tuh..

Tahniah pada hubby lieya dpt APC..

March 23, 2011 at 1:16 PM

amboii.. kat ofis ada cermin besarrr nko!! ni utk bos ke utk Lieya nih..? he he

Semoga semuanya di permudahkan ek Lieyaa.. dah tak lama lagi dahhh.

Izan dah 2 kali bersalin kat Hospital Putrajaya tu.. both Danish & Dania. Alhamdulillah nurse ok ok.. masa Dania tu kul 8:30 pagi.. diaorg pun semua baru start kerja kemain la semangat ala2 pom pom girl suh meneran huhu. so far ok ok je.. anyway Lieya lebih tahu yg terbaik. moga di permudahkan yekk!

p/s: tahniah utk papa baby gakk.. rezeki baby tuh hehe

March 23, 2011 at 2:02 PM

comelnya kak....hehehhe

March 23, 2011 at 3:54 PM

fiwit... comei lah wei, mmg nampak dh ke depan sgt dh wei, cantik je bulat ke depan gitu... hehehehe

best la ofis ko siap ada cermin besar gabak dpn meja, itu kalu tmpt aku jwbnyer pecah cermin tu lah duk aku ngn emy amik gambar je... heheheh

March 23, 2011 at 5:00 PM

wuiii... berseri2 aku tgk mak yoing sorang ni.. dah nak due ke lieya.. take care ye..

March 24, 2011 at 8:14 AM

rajin makyong snap pic kt ofis. xpe la tu sumer kenangan kan. bukan selalu perut tu ada isi org. mmg dah besar perut ko lieya. tp tang jeans pon still leh sarung tu mak jeles ok. owh keciknya kaki ko..

March 29, 2011 at 1:21 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy