Friday, May 4, 2012

roti john lieyalatif (versi tak mandi pagi haahahahaah)

hai assalamualaikum...salam jumaat nan indah!!~
arini chef lieyalatif nak share lagi satu resepi sempoi mempoi......ye laaa aku kan kalo share resepi yg senang2 jek, mak tak rajin dik non buat yg susah2 ....sebenarnye kejadian dah belaku lame, tapi biase laa nak publish tu yg lambat sbb tgu mood transfer gambor, edit gambor, karang ayat kat gambor.......so ape laeeiii moh le layan gamborrr heheeheheh


*
*
*
*
*
V


ni citernye sebab roti byk lebih kat umah....laki aku le ni, nak buat beger sendiri kononnye, pastu pi beli roti beger satu bantal...sudahnye byk lebih hah roti beger tu....so dok pikir2 nak buat ape, terus transfom kan roti tu jadi roti john sempoi.....bahan2 daging beger yg dah dihancurkan...2 bijik telor, bawang merah racik2....blackpepper n garam sikit.....eh lupe, sayur kobis ngan lobak yg diracik2....




ni laaa bahannyer....bahan2 pun sempoi sebab stok korek2 dlm esbok ape yg ade huhuhuhu





nape aku panggil roti john versi tak mandi pagi?...sebabnye yg buat mmg sume tak mandi lagi....eh aku dah mandi wooooo!! (sambil buat muke serius) ...yg tak mandi lil helper aku nie heheheeheh.....pagi2 bangun dah cari aku kat dapur, tgk aku keluar bahan2 nak buat bekpes masing2 sibuk nak menempel tolong.....dgn busuk masam takmandi lagi so jadilaa roti john versi tak mandi pagi heheeheheh





pemecah telor profesional aku.....ko hado? ha ha ha





walau pun muke sememeh tak mandi pagi, konfiden level kene tinggi hokey mase nak boh blackpepper, baru org konpiden nak mkn roti john kite bahahaahahahaahah




daging berger yg korang dah smackdown lumat2 tu, korang campurkan ngan telor.....






gaul2 hingga sebati....boh le segale maknike yg ade tadi...sayur ke blackpepper ke......





pastu tepek atas roti......mase ni papa panggil mia so datang laa lagi sorang budak tak mandi pagi nak tolong jugak.....mija mijot! dah tepek bancuhan daging tu atas roti, ko bakar/goreng laa atas fry pan dgn butter sikit.....aku suke garing2...




dah siap...korang meriahkan dgn mayonis dan sos.....nyuummm!!~




erm......khusyuk anak dare makan....mase buat roti john tak mandi pagi, time makan roti john dah mandi....mmg feel die lain tau haahahahha




*terselit lak pic kek besdey dayyan...ramai dok tanye aku tempah kat mane....aku tempah ngan kak anna bake freshly....ni blog die....harge?....harge sgt berbaloi dgn hasil kek.......brape kg sume aku tak amik tau, yg aku tau aku email kat die contoh kek yg aku nak...tau2 siap dah heheeheheh




*si gedek2 khusyuk layan ipad*





** arini murah rezeki ade org belanja nasi lemak....hepi besdey aien!! semoga dimurahkan rezeki dan sukses selalu.....lepas ni belanje akak mkn nasi minyak plak tau....auwwww!!~






26 celoteh sahabat

wahh...sempoi2 pun sangat rajin...akak jugak yang malas...huhuhu...

May 4, 2012 at 9:08 AM
Anonymous

rajin2nya adik akak nie...hehehe:-)

May 4, 2012 at 9:15 AM

SedappppppnyaaAA TOLONG BUAT KAN..hehheeeeee..

Kek tu sedapp sangat.. moisttt sangat... sampai terbayang bayang..

May 4, 2012 at 9:17 AM

buat sendiri lagi berbaloi leh makan bnyk...untungnyer ada anak dara yg rajin....mgm colorful kek bday dayyan.....mesti yummy!!!

May 4, 2012 at 9:18 AM

sempoi pun sedap tuh..aku ni malas..tau nak makan je..sbb tu gemuk..hahaha..

btw..kek tu cantik sgt..

May 4, 2012 at 9:19 AM

owh ni roti john ko ckp hari tu yeak. menyelerakan. tp version aku xdak sayur. hehehe. eh terus tingin ni. pg sok nk wat la..

May 4, 2012 at 9:20 AM

Salam Jumaat Lieya,

wah ada roti John kat sini...perut akak tengah lapar nie....cake dayyan tu cantik aah...very colourful gitu...enjoy you weekend dear!!

May 4, 2012 at 9:23 AM

bab resepi simple2 nie yg aku suka
senang nak buat...ahaks
kalau yg leceh2 nie..mmg takde ler aku nak try
gud idea ler lieya..malas nak masak berat aku buat roti john versi tak mandi pagi ko pun ok...

May 4, 2012 at 9:42 AM

pn tanah ni kalo masak apa pun mmg npk sedap aje :)

anak2 dara pun rajin belaka..untung maknya :)

May 4, 2012 at 9:59 AM

resepi simple2 ni lah yg aku suke, sbb snng nk cube n ingt...kalu yg pyh arini tgk ptg dh lupe heheheh...
skrg nih aku tgh alahan kt telur so tak blh la try roti john versi tak mandi nih,,, hehehe...

May 4, 2012 at 10:03 AM

b/fast yg sihat lagik mengenyangkan... :) anak2 lia suka makan daging burger jer,rotinya x mo.. haishhh..dah jd x sihat.uhukss..

alalalaaa..comelnya tgk dayyan tu,geramnya lah...bila la nak jumpa yer dik...


~hepi weekend utk lieya n family jugak..anak2 sibuk ajak tgk baba dia org buat latihan terjun sabtu/ahad ni tp omaknya macam x mo pi jerk..adehhhh ~

May 4, 2012 at 10:27 AM

hurm, cam best jerk... untung lieya ada assistant yang rajin menolong kat dapur kan... leh masak sesama..

May 4, 2012 at 10:29 AM
Anonymous

msk sempoi2 pun pasti sedap kan...hehe

May 4, 2012 at 10:48 AM

lieya sedapnya roti john tu satu hari tak makan nasi pun tak pe.tak lama lagi ko dah boleh goyang kaki sambil mengarah anak dara ko masak: )lenkali akak nak buat roti john cam ko , selama ni tak teringat plak, apasal akak beli kat pasar malam
: (

May 4, 2012 at 12:13 PM

Aduhai lieya... ko mmg bagi akak laparlah.. mendidih perut dibuatnya.. lagi2 dah time ni... sedap benar nampaknya roti john tak mandi lagi ni.. ni esok kena buat jugak ni.. nasib bahan dah ada kat rumah..

May 4, 2012 at 12:24 PM

Wow terbaek..laa tgk roti john kamu tuh.. nampak byk sedap.. dan resipi pun simple..jerk.. TQ share kat sini.. :)

May 4, 2012 at 2:05 PM

ingatkan roti john tu yg tak mandi. rupa2nya assistant tak mandi. ngeee...

May 4, 2012 at 2:06 PM

mak aihh ekekek
tapi anak2 tuu rajin jugak kan leiya ..
x menahan tgk mija dan mia tuu , punya xcited nak makan , siap bantu mak layie .. baguss betul !
janji dptr makan .. bukan nak cium bau pun ekeke ;))

May 4, 2012 at 6:22 PM

i pun suka gak buat roti john nie sis...
roti gardenia biasa pun jalan gak...
yg i missing....
lil' assistant cam u tu hehehehehehehe....
confirm anak2 dara u dah besar nanti...
rajin ke dapur....
syukrannnnnn...

May 4, 2012 at 9:49 PM

ena gak la kalo masak sorang2 jek ketung ketang kat dapur.. huhu..

ok jugak resepi ni.. nak cuba lah..

Mekasih leiya..

May 5, 2012 at 5:25 PM

sy singgah dan follow..

May 6, 2012 at 10:19 AM

wah..sedapnyer..blh try gak ni

May 7, 2012 at 8:17 AM

sebab x mandi tu yg sedap tuhhh...

aku pun dok busy menggoogle design kek yg comei2 skit. padahai bdaynya nun bulan 8-9 ni.

baikknya gedek2 tgk ipad, diamm je. hazry kenan apa ntah. tgk ipad excited terlebih. menepuk cam nk pecah ipad tu.

May 7, 2012 at 8:35 AM

nk mengaku gak dia tu mandi..wakakakkaka
sempoi2 pn menarik pe x yah bli

May 7, 2012 at 10:59 AM

sedap di makan walaupun namanya roti john lieyalatik versi tak mandi pagi...kuangkuang...:)

May 7, 2012 at 4:36 PM

haaha..thanks yer atas perkongsian resipi ini..boleh kita cuba :)

May 7, 2012 at 9:54 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy