Thursday, May 31, 2012

thursday ~ random photos


less talk! straight to the point!....jom layan random photos yg terpilih.....


*
*
*
*
*
*
V


  • menu sempoi tuk si gedek2.....
  1. bawang merah    2. aprikot    3. avocado    4. salmon  (yg tiada dlm gambar sup bunjut, butter) ..care2 buat ala2 mcm buat sup tuh.....ooo nasik aku masak asing dlm slow cooker....



  • tadaaaaaaaaaaaaaaa.....siap laaa Nasik Lembik Bersalmon Beravocado Beraprikot.... wakakaka... dasat tak name menu dayyan....ha ha ha..dayyan skrang dah mkn nasi biase tu, tapi aku mcm buntu nak bawak bekal ke taska kalo nasi biase tu...so aku buat jek nasi lembik...kalo kat umah mmg aku bagi jek die mkn nasi biase....




  •  ari tu smart reader mija ade buat teacher's day celebration....kene la bawak kuih sikit...tapi aku kan pemalas....so gi jek beli kek sebijik kui kui kui




  • nampak tak sape mangsa dan sape pemangsa....lagi kakak dok adoi! adoi! lagi laa kuat die tarik....


  • petikan dari mukabuku aku....hihihi.....geram ngan si gedek2 nie...nak mengnenen tu mengnenen jek laaa....ni sempat buat part time....kurek2 idong aku.....mamat ni kan aku penah cite dulu die mmg tertarik dgn bende2 yg berunsur lubang hahaahahahaah




  • kakak mija tgh main cikgu2 ngan dayyan....cikgu hisap botol!! wakakakaakakak




  • kejadian semalam nih.....tiap petang, aku amik dieorg dari taska mesti ajak aku gi kedai.....siap sedia la kene paw...tapi disebabkan ari2 nak kene singgah kedai so aku limitkan satu jajan jek boleh beli.....



  • eh budak kecik ni pun pandai paw jugak...tapi buat masa sekarang die pandai paw air milo jek laaa wakaakakakaakak....



  • skarang aku dah jarang cincang2 buah tuk buat bekal dessert dayyan kat taska....skrang aku buat keje lagi senang....buat stok dadih siap2....cukup2 tuk seminggu okey laaaa.....sehari amik sebekas bawak bekal dayyan....



  • so ini le bekal dayyan hari2.....nasi lembik (ikut mood laa aku nak buat ayam ke ikan ke), dadih sebekas ngan biskut tiger due keping....buat mase skrang ni laa biskut peberet dayyan....biskut2 baby die dulu die dah jelak nak makan.....



  • tak sah tak letak muke tuan tanah dlm entry random photos kan hahaahahaha..... skrang ni suke tgk kaler2 bawal 3 tones....ade laa memborong sikit mase gi jalan tar ari tuh......sebab murah2!!


hokey!! selalu 10 photos kan dlm entry random photos....ari ni ade doblas hahaahahaah...tamak!






**saper kat sini penah beli maxi skirt dgn RNRcollection (search le sendiri kat fb).....sejak terpandang maxi skirt die kat sotkabar terus terjatuh cinta...tapi nak tempah kemain susah wooo...kejap jek dah penoh....legaaa batch kalini aku sempat order, setia menanti depan lappy tgu pukul 12tgh mlm semata2 nak tgu dieorg bukak order....dpt gak tempah..phew!~






34 celoteh sahabat

add saya yer kat fb baru.. makyong dah ada fb baru>>>> Ainul shafiyya.. fb lama dah buat tukun kat laut..

May 31, 2012 at 9:05 AM

kaka isap botoi tue yg x tahan
omg cakeeeeee!!

May 31, 2012 at 9:08 AM

hehehe...cantik kan bawal three tones...

May 31, 2012 at 9:25 AM

cedapnyer bekal dayyan... tambah montel ler dayyan...hehe...
dayyan dah pandai buli kakak yer... tarik rambut...kihkih

May 31, 2012 at 9:35 AM
Anonymous

salam Lieya...tudung bawal 3 tone tgh glomur skrg nie...borong kat jalan tar yek...hehehhe...samalah kita pasal kena paw bila otw nk blk umah..akak pun selalu kena juga dgn Nurin time lps ambik dia kat nursey,...huhuhu

May 31, 2012 at 9:40 AM

seronok layan gambo2..semua bess....tudung 3 tone mmg santeklaaa

May 31, 2012 at 9:42 AM

waa sangat rajin lia masak2 ek...suker la menu nasi dayyan tu sangat berkhasiat...seronok sangat dayyan part time korek bijih eeeeh

May 31, 2012 at 9:48 AM

amboi semua ko campak dlm nasi lembik dayyan tuh.....

May 31, 2012 at 9:49 AM

suke ngn resepi bubur dayyan tu, nnti aku nk try gk lah... aiyan skrg demand takmo bubur nk nestum je..grm aku

-heheheh mia mija mmg skrg kene redha je kalu kene pang ke tarik rambut ke... heheh
-aku nnti kalu aiyan dh bsr ntah camne lah,comfirm kene pau mcm ko gk tiap kali singgah kedai

May 31, 2012 at 10:21 AM

alaa ko bg doploh random photos pong xpe....heee ske tngk...sdap gile bkal dayyan ek...siap ade salmon haa...aku dh la pose...uhuhuhuhu dayyan nk sikittttttt

May 31, 2012 at 10:24 AM

bubur2..hehee...kdg letak gak firas punya bubur buah aprikot tp ntah lerr mak ni rasa cam xsedap terus reject lentak kentang je...huhu mmg giler kentang..!

dayyan..dayyan ada je keje die..korek idung org..hikk

May 31, 2012 at 10:37 AM

bestnya bubur dayyan...hari2 menu sedapp..bertuah dayyan dpt mama yg rajin cam lieya kan..hehe

May 31, 2012 at 11:44 AM

patutlah dayyan sihat dan comel, sedap menunya...

anak-anak ada saja kisah mereka..

May 31, 2012 at 12:06 PM

letak gambar duopuloh pun i loike :D
pandai lak dayyan dok dendiam dgr 'cikgu' mengajar ek sis :D
suka tgk bawal 3 tone gak...
tapi beli utk anak2 dara i jer...

May 31, 2012 at 12:33 PM

Akak pon suka bawal 2 - 3 kaler tu, cantik. Budak dayyan tu memang comeiii laaa.

May 31, 2012 at 12:42 PM

hahahhaa...boleh tiru resepi nasi lembik bersalmon beravocado beraprikot tu utk my son, Zayyan!

May 31, 2012 at 12:43 PM

paling x tahan bab membijih tuu dik
adehhh macam mana leh dayyan ada peel mengkorek bijih ko di ! .. muahahhaah x terfikir akk lah
kena elakkan dikk
kang mana2 gi dia mengorek jugak ekeke ;)

May 31, 2012 at 1:21 PM

oh lagi 2 bulan ..aku pun akan gigih bt bubur ke darin lak...hehhehe...
aku terpegun tgh susunan anak patung barbie tu...
ko tau..suri sume menda dicampaknyer..abis bogel barbie2 kat umah...
aku rasa ada 3 ekor aku beli..harga tu leh tahan..
lagi 5 ekor..si pelakon azhar sulaiman (kwn pokden) bagi ke suri coz anak dara dah membesar so dia bagi lah...5 ekor tu cantik2 n mahal2 sbb beli di overseas...itupun dibogelkan..rasa nak bogelkan suri jer..hahahah

May 31, 2012 at 2:23 PM

rajinnya mama dayyan ni.

May 31, 2012 at 2:52 PM

sedapnye bekalan utk dayyan tu
nk sket! :)

May 31, 2012 at 2:54 PM

variasi sungguh bekal dayyan
puas ler dia...

ooo....ko dpt tempah skirt RNR tu yerkk
mmg susah ko nak tempah..coz' waiting list dia panjang giler

aku dok aim dress dia..cun

May 31, 2012 at 3:31 PM

Rajin buat bekal tuk anak2..
Air tgn mama lebih berkat kan..

May 31, 2012 at 3:39 PM

lieya ni mmg rajinlah buat bubur dayyan... memacam menu.. siap tukar2 lak tu..

May 31, 2012 at 4:15 PM

nasi lembik dayyan tu nampak sedap la.. ni bukan budak je suker, mak budak pun leh tumpang sekakikan.. hiks.. cantik tudung bawal 3 tone tuh..

May 31, 2012 at 4:34 PM

wahh..mmg kagum sungguh dgn mama miamijadayyan ni tau...rajin masak2.. lia kat umah bagi je firas makan sama mcm kakak2 dia makan... :)

lia skrg pun dah demam bawal semula..heheheee... dulu kemain pi 'sedekah' tudung bawal kat org..tp tudung bawal kali ni lia beli yg kosong jer..xder manik2 bagai mcm yg lieya pakai ni ler...

May 31, 2012 at 4:51 PM

Mama Dayyan nie best laa.. Berkhasiat betul makanan utk Dayyan.. akak tengok pun sedap ler plak.. :)

May 31, 2012 at 6:09 PM
Anonymous

sedapnya bekal dayyan...nk rasa..hihi

May 31, 2012 at 6:53 PM

berkhasiat sungguh menu2 si gedek2..maknya rajin sungguh la :)

gambo give and take tu mmg t'baekkkk hhhaaa..

awatif pun peel time menyusu main perut..geli ok!

skang mmg tgh IN tudung bawal dwi tone tu..saya belum ada koleksi lagi, kt sini susah plak nk jumpa kkkee

June 1, 2012 at 10:42 AM

hik..hik..
kantoi si kakak d stu..hisap botol lg yer??

June 1, 2012 at 10:47 AM
Anonymous

x tahan part cikgu mengisap botol tapi muka serious tu..

June 1, 2012 at 12:08 PM

perghh sungguh ayu nko lieyaaaaaaaaaaa!! berseri seri gitewwwwwww

June 1, 2012 at 6:21 PM

Berkhasiat sungguh menu Dayyan....he is what he eats....patutlah debab...geraaaammmm

June 1, 2012 at 11:24 PM

dh pndai mkn nasi..xmemilih plak tu..bagus bagus..

alololo cikgunisap botol tu...dayyan pun mcm nak xnak je kot sbb cikgu isap botol..heheheheh

June 2, 2012 at 12:09 AM

teliur tgk bekal dayyan..anak aku masih x mau kunyah2 ko pemalas tol nama je gg byk tp klu pejal2 dia luih2..gigih jugak memblender lg..huh

June 4, 2012 at 9:54 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy