Monday, October 10, 2011

kerepek tempe...kerap..kerup...kerap!~

 saperrr penah makan kepek nie...sile angkat tangan!! haaaaaaaaaaa....yg selalu gi bandung ke indon ke mesti penah punyer.....peberet aku ni....kerepek tempe indon.....kite kat sini pun ade gak...tapi versi indon punye ni lain....rempah die tu mmg umphhhh!!....pas mkn sekali....mesti non stop dah pastu....ops!! tapi  pada yg suke tempe laa....yg tak suke tempe tu tak minat kot kerepek ni....he he he





ni label kat pelastik kerepek tempe tuh....aku kalo dengar ade org nak gi bandung ke, lajuu jek laa nak kirim he he he


sepeket besar ni kalo duit kite dlm rm7 ler.....kerepeknye besar2, aku kan jakun lagi nak jimat (walaupun yg mkn kat umah cume aku sorang) aku pecah2kan....bagi nampak lagi byk hahaahahaha


stok yg ade tinggal sikit dah.....so kepada pegawai kesayangan saye yg bernama PUAN IZAH yg akan ke bandung tak lama lagi, saya nak kirim 2 peket yeak hahahaahahaahah
(saye tau puan bace blog sayer hahahahaaah PANG!!)




haaa sebab utama aku suke kerepek ni, sebab die leh jadi milk booster...mencurah2 susu lepas mkn kerepek ni...ye laa tempe kan..tinggi kandungan protienyer....

ermmm...bile dpt gi bandung balik nie...tingat kenangan2 mase kat saner....huhuhu






**amecam....ade hepi ngan bajet 2012.....aku ?...boleh laaa....rase malas ar nak lik kampung mengundi ...ha ha ha








27 celoteh sahabat

saya...saya...saya!!!! angkat tangan tinggi2 ni...siap naik atas bangku sbb nak bagi lagi tinggi...wakakakakkk...poyo!!

huuu....dah namanya org jawa nipu la klu x suka tempe...suka yg t'amat2 sgt!! tp kan..x penah lagi merasa makan kepek tempe dr bandung ni...klu ada yg kat sini kdg2 jumpa yg x umphhh lansung...lemau jerk!!

lia selalu grg tempe ni utk minum ptg...letak tepung+ketumbar+jintan n serbuk kunyit sikit pastu grg garing2 n cicah sambal kicap pedas berapi...wallahhhh!!! ngences da nih....haihhhh...kene pi cari tempe la sat lagi.....huuuu

October 10, 2011 at 9:14 AM

mmg kesukaan la dgn kerepek tempe...tp mmg tak sama yang bandung dgn sini punya...bajet mmm no komen

October 10, 2011 at 9:30 AM

aku suka tempe, tp yg kerepek tempe bandung tu mak x brapa suka. tp cooi suka sesangat. hahaha.

October 10, 2011 at 9:55 AM

lieya tak baik tau dah dapat bonu sngan naik gaji, tak undi. keh keh keh.akak report ngan abang najib.

akak suka tempe, kalau lieya perasan akak selalu tepek resepi tempe goreng cili ngan ikan bilis. sedap.nyum nyum

October 10, 2011 at 10:06 AM

akak x pernah tgk lg kepek ni... ooo from bandung rupanya... hehe.. nmpk menarik jer... akak ni antu kepek gak ni... mcm nak kena gi cari la... tp jauh nun dibandung sana... waduhhh...

October 10, 2011 at 10:08 AM

Hmm..tak penah makan plak.. tempe goreng dari Indon niee.. dan tak reti nak komen rasanyaa.. :)

Tgk cam sedap jerk.. :))

October 10, 2011 at 10:11 AM

sedap2..... kalu lg nipis lg sedap, kengkadang kalu blik kg suruh jerk mak goreng sendiri nipis2, kalu mkn dah x toleh kiri kanan dah..... haha

October 10, 2011 at 10:11 AM

hermm memang best2 .. akak kalau ada pensyarah2 yg nak balik sana .. x lepaskan peluang kirim ngan mereka .. nak2 kalau yg ada pisang sira cheese tu dikk sedap gak

tempe nie org johor je minat niee .. sedappp leka makan x sedar hampir habis kan :)

October 10, 2011 at 10:14 AM

ni yang aku beli ke? aku pun tak tau rasa dia mcm mana.. sbb aku tak beli pung hikhik.. sedap ke wei?? puan izahhh tolong beli jugakk.. haha

October 10, 2011 at 10:17 AM

eh aku pnh rs beb...dl kt opis lme rmai pak2 indon...klu derang blk sne msti derang blikn buah tngn tempe grng nih...rangup krup2 aku mkn...tp opis br ni rmai omputih la...x dapek la aku nk merase kepek tempe indon ni lg...hukhuk...buat sndri jela bile blk kg nnti...hikhik..

October 10, 2011 at 10:34 AM

ooo tempe leh jd milk booster yer..baru tau ni..info bagus..

October 10, 2011 at 10:51 AM
Anonymous

saya bleh belikan... sape lagi nak kirim... RM 15 hinggit satu.. hahahah


Pn. Izah aka (orang takde blog)

October 10, 2011 at 10:53 AM

wakakaakak...siot puan izah!! die up sekali gande harga...siap ade riba singgit lak tu ahahahaahha.....

October 10, 2011 at 11:13 AM

btul la tu salah satu penyumbang utama kuantiti susu hehehe...tp akk tak leh mkn tempe ni...tak suke ekekekeke....bajet???ok la...(^__^)

October 10, 2011 at 11:32 AM

ala aku tak makan tempe ..so aku tak terliur kerepek tempe ko...
aku geram lah ngan budget tu..ciput je utk kte...aku pun malas nak balik mengundi..kalu mengundi pun buat undi rosak..ok tak?hahaha

October 10, 2011 at 11:39 AM

kaK, maSA g bandUng aRI tu waN beli buKan meN laGIk..yang maKan dia soRAng sbb sHa tak sKe maKan tempE hehehehe...

baJEt??hurM no cOmmeNt la kak huhuhu

October 10, 2011 at 12:04 PM

nak gak sepeket....sedap banget...amik ko terus ckp slang sana hehehehehe...

October 10, 2011 at 12:34 PM

aku gelak ok..org2 gomen yg aku kenal..yg dpt imbuhan dr kerajaan rupanya ramai yg tak mengundi ye..aku yg rajin mengundi ni habuk pun tarak..hahaha..

apapun..aku suka kepek tempe tu..nti leh ar kirim org2 yg nak gi bandung tu belikan..hehehe..

October 10, 2011 at 1:04 PM

perhg...
feveret aku gark nie ko...
since balik dari bandung awal tahun lepas...sampai laaa nie rasa cam terasa2 kat tekak kesedapan kerepek tempe bandung...huwaaaa...ko, kalau kirim ngan pegawai ko tu..kirim lelebih sikit....boleh pos kat aku...
rasa dia manis2 sikit kan...sedappnyaaaaaa

October 10, 2011 at 1:16 PM

kak wa lau blk kg g pasar sure jumpa kepek ni..almaklumlah..keturunan jowo mmg rameeee jual kepek ni

October 10, 2011 at 1:45 PM

wahh.. mesti sedap kan.. akak tak pernah rasa lagi.. tp akak rasa mesti akak suka gak.. hehe.. sbb kalau tempe goreng cicah sambal kicap tu mmg suka..

October 10, 2011 at 2:31 PM

kt tmpat akak mmg byklah kerepek ni lieya...hi.hi.hi....sedapkan n bagus juga utk anak2 cz sumber proteinnya baik utk otak n minda....

October 10, 2011 at 3:23 PM

looks tempting tp i x makan tempe..dania mkn la..dia suka tempe yg goreng garing2..yg keropok x pernak cuba lagi..

October 10, 2011 at 3:45 PM

tak pernah makan pun lieya kerepek ni..lagi pun nieda mmg x makan tempe..huhu

October 10, 2011 at 4:52 PM

ngencesss aku 'dengar' bunyi nko berderup2 makan tempe tu wehhh!!!

kat bandung ada ekk.? tahun depan pergi kena carik nih huhuhuhu

October 10, 2011 at 5:45 PM

sy suka makan tempe tp xpernah rasa kepek ni....nnti sesap p bandung sy kirim

October 10, 2011 at 9:35 PM

kt malaysia pun ada... nak order bole order dengan saya.. saya pemborong kerepek (pisang salai keju/kacang bandung.. kerepek2 tradisional sume ada) sila la tandang ke kedai kami di saujana sg buloh atau d alor setar berjhadapan hospital besar.. contact 0135015990

February 12, 2012 at 9:33 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy