Friday, June 8, 2012

dayyan & tangga





~Alkisah disuatu petang...dayyan dan tangganya~


*
*
*
*
*
*
*
*
V


"ohooo....line clear jom kite exercise panjat tangga......iyah...iyah"
sambil bukak langkah nak panjat tangga....





"halamak kantoi plak...abis tak pasal2 aku kene tarbiyah ngan mama, papa, kak mia & kak mija......buat2 muke comel tak bersalah laaa....mintak2 hati dieorg cair"
(mase ni sume dok pakat tenung dayyan konon2 gertak n marah sebab die sebok  noo nak panjat tangga)




"hadoiiii!! dah pasang pagar plak hah....merempan lee aku tak dpt exercise panjat tangga huhuhu"






"iyaaahh...iyaaaaahhh....fuh mmg betul2 ketat ni...takleh bukak langsung hah, saje laa mak pak aku suke noo nak menguburkan minat dan hobi aku suke panjat tangga nieh"





"takpe laaaaa......hade aku kesah??!!"






"sofa kan ade....panjat sofa pun best jugak wakakakaakakak"



mama, papa, kak miamija tepuk dahi!!





** pelik dgn peel sesetengah org yg jenis 'kedekut ilmu' & pentingkan diri sendiri.....pada aku bende baik apela salahnye di share ngan org lain....katenye pun sharing is caring kan....(hadoi, tak yah laa nak propa buat cerita pasal tailor tu dah tak amik baju org lain sebab aku kenal kan ngan kawan2 aku kat tailor tu..setakat 2 org jek pun aku bawak takkan le efek sampai die tolak baju org lain...akal ade kan?....nak propa pun pikir laa dulu.....aku baru anta semalam elok jek die terima LIMA helai kain pasang aku....org lain datang elok jek die terima lagi.....haishhhh...muhasabah laaa diri tu..buangkan titik hitam dlm hati tu......dengki/busuk hati ni tak kemane kawan oiiii.....










31 celoteh sahabat

hahahaha dialog tue sangat lucu oke
mcm tue anak baru dapat kaki ni
panjat merata...

June 8, 2012 at 9:03 AM

hahhaha.. dayyan lagi terer ok!! ko block tangga, byk lagi tempat lain dia buleh panjat. ha ha ha

June 8, 2012 at 9:07 AM

haa tudia dah kena pasang pagar .. ekeke
suke lak tgk muke skima dayyan tuu adehhh ;))

ahahah akk pun tepuk dahi dahh tgk pic lastt dayyan tuu .. dah macam nak sambut dayyan dari belakang ekeke , anak teruna ko sorang nie memang minat memanjat gamooknyee lieya ..
mana tahu dayyan leh panjat everest sok2 kann haaaa ekekek .. doa2 .. ;))

ps : aah org tuu nak propa, punn tgk org lah kan .. lieya nie .. lieyaaaa ;))

June 8, 2012 at 9:27 AM

mak sentap baca nota ko tu dik...
insap...lalala... :p

June 8, 2012 at 9:41 AM

haaaa dah siap pasang pagar x bleh panjat sudah he2 cian dah dayyan tapi lain dia boleh panjat ikikikiki bijak2 dak chumell ni kan....

pasat nota:biarla org tu nak propa abaikan je lah...

June 8, 2012 at 9:51 AM

hoho cian dayyan dah x boleh panjat tangga, seb baik ada sofa leh jugak panjat..... haha comel jerk dayyan

June 8, 2012 at 10:10 AM

alahai sian dayyan dah tak leh panjat tangga dah... meh kita panjat sofa lak..kihkih...:)

June 8, 2012 at 10:16 AM

cayalah dayyan mmg berbakat ni...hihi

June 8, 2012 at 10:17 AM

bdk2 ape tau dia tau syok je panjat2..kita yg berlari nk tangkap dia panjat2 tu debo2nya toksah cte lah kan..

pstt..sentap pasal tailor npk

June 8, 2012 at 10:32 AM

ahak2 suke aku ngn drama kali nih... mmg tak blh tahan tul... tak dpt panjat tangga panjat sofa lak... adush2... dayyan mmg hero tau

June 8, 2012 at 10:53 AM

terbantut projek dayyan..hihi

eii,sapa yg dengki tuh?sekeh je pala dia..meh aku pun nk tempah baju kt tailor ko lieya.bg no tepon plz n tempat kt mana.sbb baju aku xde org nk jahit dah.hahaha

June 8, 2012 at 10:54 AM

Hahahah siannya dayyan yer.. mama dah pasang pagar..alala terkial2 nak cuba buka..:) Pas tu pandai plak buat muka kesian..hehhe :)

June 8, 2012 at 11:35 AM

anak lelaki org kata lasak lain sikit dari gegirl..dayyan nak explore banyak benda tu.hihi..budak bijak ni nak je aunty gomol2

June 8, 2012 at 12:13 PM

Dayyanyg explor tu Yang...biasaler..diaorg on learning process..yg di larang tue yg nk sgt buat kan..neway fr safety, bagus uols letak gate kt tanggga tue..at least dia x dpt panjat smpai atas..:-)

June 8, 2012 at 12:35 PM

heheh.. comei betui dayyan wat muka bila di tenung beramai2 tu.. ekekekek..


ada jugak ekk lieya kes gitu.. haihh

June 8, 2012 at 1:25 PM

kalau dah namanya budak gituler ... hobi dia memanjat.... biarlah asal bahagiakan.. tapi memang kena pantau..

June 8, 2012 at 1:37 PM

rumah my sis pagar ni dipasang kat pintu masuk dapur..sbb anak buah jenis memunggah gaklah..tp kan smpi skrg mimi n fifi suka main kat tangga..kenapa budak2 ni suka benau tangga eh? hahaha...

lieya..dh dpt lum hadiah..dah poslaju tau ari rabu..sorry lambat..

June 8, 2012 at 3:25 PM

suka tgk pics no dua tuh lieya.. comel sgt dayyan wat muka x bersalah tuh.. geramm.. hehe..

June 8, 2012 at 4:01 PM

Dayyan dah dapat kaki, lasak yek. Papa ngan mama kena exercise kejar dayyan

June 8, 2012 at 4:31 PM

I baca pun senyum sorang2 suker tengok dayyan ..shian tak leh anjat yer...comel sungguh!!!

June 8, 2012 at 4:48 PM

haish... dah berani nak naik tangga ye..
amboi....

June 8, 2012 at 5:12 PM

dayyan2...jangan main panjat2 nak...

kita beli baju siap je nanti...

nanti tu membawa maksud tk pergi cari lagi..selamba jek kan...:)

June 8, 2012 at 11:09 PM

lieya...
suke bebeno teman tgk umah lieya ni
askar ramai umah tetap kemas tak bersepah
ke sbb ada 2 pembantu peribadi tu yg setia membantu?
kene amik ilmu ni, hehe

sentap bakpe plak tu..? tailor takmo amik, beli dah siap je la... =p

June 8, 2012 at 11:47 PM

hahaha... dayyan macam azfar la. kalau tak tangga da nak masuk bilik air. kalau tak bagi azfar mengamuk.

June 9, 2012 at 3:46 AM

Hahaha...dayyan dah mula tunjuk taring..

«DLM HIDUP ni ader jer kita jumpa manusia mcm gini, knp da perlu bsikap mcm tu??»

June 9, 2012 at 8:08 PM

tak dapat panjat tangga panjat sofa..hehe..sama dengan je ngan anak saya..tu baru pandai diri..pandai jalan sat lagi...jenuh jadi tarzan maknye..

June 9, 2012 at 11:06 PM

si dayyan ni panjang akal ni..hehehe...setakat halangan pertama ..dayyan tak kisah...biasalah manusia beb...mesti baru tgk citer propaganza ni...

June 10, 2012 at 12:51 AM

hehhe..dayyan kata dlm hati..

"takpe..takpe.. nanti kaki ni dah pnjang..blh la pnjat pagar ni plok"

June 10, 2012 at 5:17 PM

xtvt panjat memanjat tu best la mama........

June 10, 2012 at 6:10 PM

Sebijik pangai anak aku!

June 10, 2012 at 6:25 PM

baru nak tunjuk skill. mama ni potong stim dayyan betul la... hahahahahahahah

June 11, 2012 at 9:45 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy