Friday, November 30, 2012

lepak2 di sushi zanmai, sunway piramid


assalamualaikum! aucak! dah jemaat dahhhh...yeay!!! suke kalo jumaat kan...esok weekend leh lepak2 ngan family....oh yea, di saat korang bace entry aku ni, aku kat lcct dah pun...get ready tuk fly dan menghabiskan mase bercuti di hk....hope mia mija dayyan enjoy kat disneyland nanti....mmg impian aku nak bawak dieorg jumpe dgn karakter2 disney....mia kecoh nak jumpe cinderela....mija plak nak sgt jumpe mickey mouse...dayyan jek tak tau nak jumpe sape sbb die tak pandai ckp lagi hihihihi....okla, arini jom layan kisah mase kiteorg lunch kat sushi zanmai....sape2 yg kenal aku mesti tau aku ni peminat salmon....aku dah penah rase sushi king, sakae sushi ngan sushi zanmai...so far sushi zanmai laaaa yg berkesan di hati sanubari tekak ku hihihihih


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
V


tgk ar tu kemain lagi jakun dayyan tgk conveyer tu begerak hihihi...walopun gambar laki aku separuh tapi korang nampak tak cahaya keimanan beliau.....ye ar, laki sape laa yg baik ni sanggup teman bini pi makan salmon walopun sebenarnye die dah loya2 bau hanyir dlm ni hahaahahahah






kat sini bukan mcm sushi king ade air flavor mcm2....yg ado green tea sajok...oh i love green tea....






ekceli ni pes time aku dtg sini...sedikit tamak haloba laa tak tau nak pilih mane....semua aku tgk pun tergoda.....





adik diva dlm cubaan nak melibas aku ngan chopstik....imej chopstik terpakse diblurkan utk mengurangkan efek keganasan pada gambar heheheheeh





haaaaa ade cermin besar.....moh snap sebelum food sampai






sotong goreng tepung....rangup mcm kepok dah ...





mia ngan mija aku tak yah ajar dah...die pandai dah amik ape yg die nak kat conveyer bergerak tu....haaa aku suke kat zanmai ni sebab menu die lain sgt.....contoh dlm gambar ni smoke salmon ....sedap giler hokey!!





ni aku tak yah bagi tau laa sape punye...mesti korang taukan....hahahaah
mia siap ckp lagi "ape laa papa nih...pergi mkn sushi ade ke order nasi goreng"






slurpppp....






tokoh bapa mithali tgh suap anak mkn 





setelah penin pale tgk menu2 dlm buku ...ini laa hasil orderan aku....sengkak gak nak abiskan sebab aku dah sebab mkn berpiring2 dari conveyer....





mia mija mmg geng aku suke sushi...dayyan ni aku tgk mcm leh aku jinakkan  heheheeheh tgk tu beriya nak mkn sushi jugak...ade laa dlm due bijik die abiskan....tgk muke laki aku tu...muke risau sebab geng die dah macam2 nak kearah aku hahahaahahah go dayyan go...jom geng mama suke sushi!





sedap gile sushi yg dayyan nak makan nie....ade hirisan avocado atas die...





budak diva tgh layan kedivaan die depan cermin...






mija tgh usya2 sushi ape yg die nak amik.....seb baik pilihan die pinggan yg murah2 jek hahaahahah
nanti mama ajar korang mkn salmon mentah yeak....baru truly japan...eh?! hahahahaha




adik diva tgh mamam nasi goreng sendiri...





harga mengikut kaler piring...






burp alhamdulillah...sengkak perut dibuatnye.....mekasih papa sudi layan tekak kami2 yg sushi lover nieh heheheeeheh





dah jom pi cari dessert plak jom





dessert sempoi ....sedut chatime ajek...dayyan suke biji2 tuh...kemain dok mengunyah....lepas kunyah2 telan, nganga mulut tunjuk kan aku...."bis ma...bis ma"...maksudnye "abis dah mama" hehehehe..comel la dik!



tu le kisah jalan jalan cari makan di sushi zanmai....ade sape2 nak belanje lieyalatif sushi zanmai tak? hahaahahahahaahah (lariii laju2 sambil angkat kain jinjing kasut tinggi)









** oit cik adik cik abg meh polo instagram kite meh : lieyalatif





32 celoteh sahabat

Dayyan ni comel sgt la..bila nak jumpa mama long ni?

November 30, 2012 at 9:11 AM

saya pun peminat setia sushi. sedap gilos!! tapi x pena lg try makan kt sushi king or zanmai ni. selalu beli kt jusco tu je. amik 3-4 jenis. selalu mkn yg california roll. c kakak n bambam pun kemain bedal lg. hehehe

November 30, 2012 at 9:18 AM

sushi zanmai ni mmg sedap. sejak akak rasa sushi zanmai, akak dah jarang ke sushi king.. nanti lieya try softshell crab plak.. sedap giler..

November 30, 2012 at 9:28 AM

owh lieya...kak lynn x pernah cuba pun sushi nie...kalau nak cuba harus ler beli yg kat jusco dulu...takut x termakan jer...huhuhuh...

November 30, 2012 at 9:29 AM

terliur baca entry ni..huhu

November 30, 2012 at 9:32 AM

tgk mmg terliur.. tapi akak pun kurang jugak salmon ni.. hehehe..

November 30, 2012 at 9:35 AM

aduhh sgtlah tergoda!baiklah nexttime nak try zanmai pulaks..salmon smoke paling akk teruja nak try!

happy holiday ya..akk nntkan entry hongkong dr awak tak sabarnyeeeee nak tau citer hongkong :)

November 30, 2012 at 9:37 AM

pwh bestnye... lum pernah lg rasa kt situ.. nak masuk sushi king pun x de geng :(

November 30, 2012 at 9:50 AM

byknya akak mkn...ieyda xleh nak mkn byk mcmni, sebab cpt muak.....

selamat berholiday

November 30, 2012 at 9:52 AM

seb baik la ai bukan penggemar sushi.. klu x harus lunch nih redah sushi gara2 tgk gambo2 sushi kt blog lieya nih.. ekekeke..

selamat bercuti dear.. have a nice holiday.. take care yer.. :)

November 30, 2012 at 10:48 AM

wo ho ho!! berjaya jugak nko menhasut seisi keluarga ke Sushi Zanmai ekk! hihihihi

Ok tu.. semua bersungguh makan.. menu macam2 ikut tekak masing2 kannnn. Salmon tetap yg terBAEK!! slurrrpppp!!!!

November 30, 2012 at 11:18 AM

wow bestnya berholiday kat disneyland. selamat berholiday ok

November 30, 2012 at 11:26 AM

waaa nak ikut...hehe
Snap banyak2 gambarnyer yer...

kemain Diva Dayyan ni tau...

November 30, 2012 at 11:33 AM

seriously aku tak penah makan makanan2 jepun ni ha..

tak tau camna nk gambarkn rasanya hhhhhaaaa..

nak2 laki aku mmg takkkk ler dia hhheeee...

sonok aku tgk korang anak beranak suka mencuba pelbagai makanan kan :)

November 30, 2012 at 11:44 AM

anak2 akak suka makan sushi ni lieya..mmg 1 day nak bawa mrk makan sini...mmg terbaiklah...

senangkan berjalan bila dayyan dah besar...

November 30, 2012 at 11:47 AM

SALAM LIA...WAAA sedapnya shusi nyam2......dak diva mesti hover tapi anti suka tengok blog mama diva sbb best2

November 30, 2012 at 12:02 PM

Nad dan sushi mmg tk serasi bersama huhu!

Hepi holiday!

November 30, 2012 at 12:10 PM

papa leh geng ngan masz lah, x makan sushi... baik pi regai jual cendo ngan rojak lagi sedap dari makan ikan mentah tu... harharhar

November 30, 2012 at 12:59 PM

aku kalau ikut kwn2 makan sushi aku order chicken tempura set tu jelah..green tea tu kalau hot aku masih leh minum..sushi? aku tgk je..x lalu lagi kt tekak ni..hehehe..

November 30, 2012 at 1:00 PM

nampak sedap2 tapi camner nak blajar telah sushi nih akakkakakakakakkaka

November 30, 2012 at 1:06 PM

Tekak akak baru mula rasa rasa nak makan sushi ni...baru cuba dua jenis sushi jer, itu pun yg dibeli kat sogo jer...

Selamat bercuti ke HK lieyalatif sekeluarga, enjoy yourself !

November 30, 2012 at 1:12 PM

sampai la tkleh masuk sushi ni kak weh..belum rasa lg dh boleh rsa penolakan di anak tekak..hahha..

siryes tkleh msuk wlpon ko hiaslah cntik2 sushi tu..ehhe

November 30, 2012 at 3:05 PM

ehm akak suka sushi tapi suami memang idakler.. kalau nak makan disuruhnyer makan ngan geng2 yang makan..
tak penah cuba sushi zanmaini.. dan baru taupun harini.. dah lama tak gi sunway pyramidler katakan..
kalau bawak lieya makan sushini kena bawak duit lebih.. nafsu besar tengok semua yang ada...

November 30, 2012 at 3:15 PM

kak..kalo sayerlah makan salmon mentah tu,..
mesti huby sy bg sijil..hahahaa
oh~~apekah rasernye mentah2 tu kak?hahaha

November 30, 2012 at 4:24 PM

kak selamat bergumbira di hong kong tuuu...bawa citer banyak2 ye..

November 30, 2012 at 6:25 PM

wahhh bestnya acara makan2 brsama fmly...

Selamt bercuti di HK ya dik....seronoknya...

November 30, 2012 at 10:47 PM
Anonymous

X pernah try sushi zanmai ni sebab xde geng kat rumah ni.Cik mia sorang je..yg lain semua tekak melayu huhuhu

December 1, 2012 at 12:00 AM
Anonymous

js pun lamanye tak bersushi...hihi..
hepi holiday lieya & co...

December 1, 2012 at 1:00 PM

adoi..nampak sedap la pulak..
asben ena ada gakngajak nerai.. tp ena ni haaa.. takut benor nal mencubanya.. tp tgk n3 ni.. rasa nak jugak lah mencuba.. tp kena beli dulu kot.. x leh terus ke situ..

hepi olidays lieya & co...

December 1, 2012 at 5:52 PM

dah lama tak datang sini. dah selamat pergi HK pun ye... safe journey.

December 2, 2012 at 7:16 AM

sedapnyer...dh lama x makan sushi..sbb xde geng..fain bkn nyer suke mkn mde2 gini.. huh...
selamat bercti kat HK lieya.. msti tgh happy ni kan,,

December 4, 2012 at 1:26 AM

caya lah dayyan.. kalo dia geng ko minat sushi gak.. tggal la shah keseorangan xde geng. kena la ko bg geng baru kt shah pasni.. keiekeke

December 4, 2012 at 2:06 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy