Tuesday, July 27, 2010

ahad plak!~

kalo dah sabtu jadi ular sawe......ahad pun kami santai2 jek.....pagi2 pi mamak, bekpes kat sane....mia mija ar nak roti tampal lak.....ikutkan je laaa...selagi napsu mkn budak2 ni tgh naik.....



gi beli groceries bagai kat seri kembangan, pastu balik singgah mydin jap....beli stok kudap2...cam biskut tu sume....



mak bapak yg pasrah melayan kegedikkan anak2 daresnyer.....hihhihi



dlm plastik2 tu sume berisi stok biskut2 mia mija.....tu sume mkn2 ringan / jajan2 dieorg....stok sebulan punyer ar..... biskut oreo, tiger, coklat roll, sumi jelly, mcm2 lagi ar..... budak2 ni bawak bekal biskut gi sekolah ....tapi dasar mak kedekut kan, aku selalu pesan kat sekolah mkn byk2 sikit...tapi mia selalu bising bibik kat sekolah masak tak sedap....ceh!



balik2 umah, konon nak tlg maknye masak....korang tgk...cili aku die nak tibai mkn...ape lagi, sah2 ar kene halau dek omaknye, tak tenang aku nak masak kalo budak2 ni ade kat dapur



last2 tolong papa lap abuk heheeheh



lap jgn tak lap...lap bersih2 tau mija!~




kalo gini laa gayenye...rase cam nak produce girl jek ramai2 hahaahaah




mija yg tekun mengelap...



lunch kami ari ahad tu, simple tapi berjaye membuatku menjadi ular sawe lagi sekali hahahaahaha..... ni sambal belacan mantop...merah jek lebih, pedas sikit2....i ni tak kuat mkn pedas lor heheheheeh



sup ketam + tauhu telor tuk mia mija



sambal goreng jawa yg takde sohoon hahaahah



kembung goreng




ngan siput sedut masak lomak .....ade cite disebalik siput sedot ni....tu sok2 aku buat entry lain yeak.....heheheeheh



mija bace doa.....comel jerk!~




mia yg bace doa sampai jiran2 pun boleh dengar agaknye suare die....dah le eksen tak mo bace doa same2 ngan mija.....




tu jek laa cite ahad kami..... bile dah start puase sok...mmg tersadai jek laa aku kat umah heheheeheh....mak ni lembik youuuuuu.......ngeh ngeh ngeh








28 celoteh sahabat

ko saje je kan lieya..pagi2 tepek n3 makan2 bagai.. heheh.. naib baik la tak meleleh aoir liur tengok semua tu..

July 27, 2010 at 9:06 AM

lieya, mmg untung dpt anak dara yang rajin mcm anak2 ko..
eh, dah ada isi belum???keh keh keh..

July 27, 2010 at 9:08 AM

apa yang penting? .....KERJASAMA...bagus2...mak masak kat dapur...papa ngan anak2 tolong mengemas kat depan....baru ler cepat kerja siap..kalau aku plak kat rumah....aku dok sibuk masak, hemlin ngadap tv...si kecik tu buat serak.....pergh...angin naik sampai ke kepala ko...

wei....siput seduttt...wallah.......nak jugakkkkkkkkk............yg penting...sambal belacan tu beb.....penambah selera...tp aku tak boleh arr makan sambal belacan sekarang...sure naik jerawat penuh satu muka...pastu rasa gatal2....geram jer....

July 27, 2010 at 9:15 AM

aku lom lunch ni..terus buat lagu rock kangkang perut aku tgk lauk pauk ko tu..especially siput sedut!! huwaaaa....

kalau aku pun nak produce anak ramai2 camni...yg skang ni..hadoiii laaaa...tarzan memanjang aku!!

July 27, 2010 at 9:24 AM

ambooi lieya...banyak sungguh lauk pauk kamu...buat kak lynn lapar jer pagi2 nie...

rajin juga anak dara lieya tolong mengemas kan...nak harapkan qistina menolong memang x dpt la lieya...menyepahkan lagi ada la...huhuhu...

July 27, 2010 at 9:58 AM

adoi.. lapar perut den.. den ni dah lamo tak buek n3 makan ni ha.. sibok pulak dah dengan anak kurang sihat.. tapi bab siput sedut tu den kurang sikit.. tapi sambal jawa tu memang peberet den.. mintak sikit boleh dak..

July 27, 2010 at 10:05 AM

kan....untung ada anak dara kan...

July 27, 2010 at 10:12 AM

mmg untung ada anak dara..xsabar bk tggu darissa besar supaya boleh jd asst ibu dia..he he he

sedap2nya lauk lunch tu.dahlah tgh lapar..jeles plak lieya masak2 tu..nk masak jgk..wpun simple tp dah buatkan kita ular sawa tu maknaya sedap n yg penting kenyang...

pndainya anak2 leiya makan ketam yer..Nak suruh danish blaja ngan mia n mija..nnti sy letak danish umah lieya yer..he hehe

July 27, 2010 at 10:19 AM

rajinnya anak-anak akak..sejuk aje perut ibu mengandungkan mereka tu hehehehe...

July 27, 2010 at 10:28 AM

wah wah wahh.. terliur aku tengok resepi masakan nko! harus aku cuba sup kentang ngan tauhu jepun tu.. danish paling sukaa!!!


eceh ecehhh... rajin je anak2 dara mama tolong kemas rumahh... patut la mamanya maska special habis hari nihh he he

July 27, 2010 at 10:44 AM

hu hu leleh air liur.. dahle pose ni... bestnye ade anak dara tlg ye.. anak bujang lieza pun rajin gak nolong.. kita yg tak thn psl menyapu dah rupa nak berperang.. mengelap.. dia sental ade rasa cam nk tertanggal je cat-cat tu.. ganaszzzzzzzzz..........

July 27, 2010 at 10:52 AM

sonok2 anak2 dara dah beso..
leh tlg bt keje umah
anak dara aku sorang kat umah ni bilalah nakbeso2..hehehe

July 27, 2010 at 11:16 AM

banyak nyer lauk kak lieya masak...rajin betul la...kalau atie....lauk berkuah satu...yang goreng2 satu...dah...hehehehe.....oh siput sedut menyedut...lamanyer tak makan.....

nie yang bagus nie kalau ader anak pompuan...bleh tolong kiter mengemas kan...heheheh

July 27, 2010 at 11:16 AM

lembik ke mls??? kui3...tetibe aku nk mkn smbl grng jawa yg de sohoon tu...slrupppp....dapnyer...dh la pose nih...huhuhuuhuhu

July 27, 2010 at 11:17 AM

rajinnya memasakk..fuhh terer ko lieya wat gulai siput sedut tu.. aku haram reti ko.. nk kerat siput tu pon aku x reti ko.. hmm dapnyer masakan ko itu.. mmg ler shah syg giler kt ko nih

July 27, 2010 at 11:31 AM

teliur lak aku tengok siput sedut tu lieya...rajin ko ..lieya ko ajar la akak cam mana nak buat sambal goreng tu aku suka...

July 27, 2010 at 11:37 AM
sue@ummi madihah

tetiba je akak teringin nak makan kotam.....skrg nim t'ingin yg budak2 punya....parah..parah.....akak nyer dapur dh nak 3 bulan x berasap lieya....huhuhuhu.......

July 27, 2010 at 11:40 AM

sonok aku tengok mak apak gi beli barang jajan anak ani (hehehe) untung miya mija. nak nya dah dekat pose ni. kena simpan stok banyak2 (hahahha) per pun kak dod suka tengok cam ni. Rajin tulun menoolong anak asuhan mama tersayang erk

July 27, 2010 at 11:46 AM

siput sedut....sedap tu...byk tul lauk ko msk lieya... hehehe rajin owh..nak bjiran ngan ko lah kalau camni...hahaha

July 27, 2010 at 11:55 AM

sup ketam nak jugak.dah lama tak masak siput sedut.nak masak , tapi malas nak potong muncung dia.boleh.comelnya tengok anak dara sepasang ko ni.bila nak dapat boy pulak.mia ngan mija jadik kakak pulak.

July 27, 2010 at 12:03 PM

sambal kau dik..mmg merah mnyala..

July 27, 2010 at 12:05 PM

bagus anak2 u rajin menolong :)
uish terkecur tgk lauk pauk u sis...
siput sedutttttt...nak!!!!
sambal belacan tu....nak!!!!
yummy!!!!

July 27, 2010 at 12:45 PM

wah..rajin anak2 ko ye..untunglah..kalo mimi pemalas..suma benda nk mama dia buatkan..fifi je leh harap..hihihi..

wei..ko potong siput tu sendiri ke..kalo aku sumpah geli..biasa laki aku ar buat..hihihi..

July 27, 2010 at 2:50 PM

Memang untung ramai anak dara...kalu rajin lagu ni leh buat menantu hehe

sedapnyer lauk pauk yg terhidang nak2 sup ketam dgn tahu tu...paling tak tahan sambal belacan hehe

July 27, 2010 at 4:07 PM

lauk2 yg lieya masak tu semua bikin peyut kty lapo je ..

July 27, 2010 at 4:09 PM

banyaknyer ko masak lieya.. dah la tu sedap2 belaka.. penuh satu meja..

akak kalau masak ketam selalu masak lemak cili api jer.. tak penah lak makan sup ketam .. heheh tp sup ketam bagus untuk ubati demam denggi tau..

alahai anak2 dara cik puan lieya ni. dah boleh di harap.. anak dara akak nan sorang kat rumah tu, tak leh harap lagi, asyik melengkor jer depan tb

July 27, 2010 at 5:01 PM

mak aii..rajin nyer omak nyer masak..tapi kalau aku ader bebudak nk nolong ni,keje sejam leh jadi 5 jam..alahai..poning eden...

July 27, 2010 at 11:52 PM

sedapnya smbal goreng jawa tu..

utg kan anak dara ramai, dh besar lak tu.. sha pon kena train anak daraku 2 org tu.. heheheh..

July 29, 2010 at 8:27 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy