Wednesday, July 28, 2010

geli tapi suke!! (getiks kan?)


haa nie lee entry kesinambungan dari kisah ari ahad tuh..... gi pasar borong kat seri kembangan tu, tgk ade siput sedut...satu beg 1 kg tu rm7....tgk siputnye ya Allah...gemok2 ko....baje ape laa siput ni telan gamaknyer hihihihi....beli ar....tapi mase nak beli tu pikir dah...camne nak siang ni.....huhuhuhu (dee, aku pun geli la wei hahaahah bukan ko jek)



punye laa geli/ngeri nak pegang, gune penyepit tu haaa nak pegang.....terpelanting2 koooo hahahaaha....yg lawaknye siang siput kat dapur 2 org, tapi riuhnye mcm doploh orang...mau tak nye, setiap kali siput ni bergerak n tegolek2 jatuh, aku ngan adik aku terjerit2 hahaahahha



datang si mia lagi laa galak die jerit n takut2 kan kiteorg.....dok acah2 siput tu masuk seluar aku laaaa....masuk baju makteh laaaaa.....tak memasal kami siang siput tu dlm keadaan ketakutan dan kengerian huahahahaahah



lepas dah siap masak...ade laa dlm 10 bijik tak boleh sedut....agaknye aku potong sikit sangat bontot siput ni huhuhu aku jarang masak siput sedut...kalo nak mkn pun aku akan suruh mak aku masak time balik johor.....




geli2 pun akhirnye berjaya jugak kami masak siput nie huahahaahahahaa.....masak lomak cili api nogori sembilan gitu......sodap!!~~



so ni laa lauk2 sampingan.....kami sume mkn siput ni...kecuali mia....die tgk kiteorg menyedut pun dah buat2 muke nak muntah...aku tampa kang! bajet org bandar ar tu....cait!!~





**weekend ni tak yah masak...balik melaka....yahuuuu!~







41 celoteh sahabat

hik3.. cheq pon goli.. nak kn pulak siput tu tegedik2. uhuhu

July 28, 2010 at 9:14 AM

haha..kelakarla lieya..siap anak ko yang kenakan mamanya balik..sabar ajelah..kalau nida mmg tak sanggup nk siang..i geli,,hehe

July 28, 2010 at 9:14 AM

gelak jer aku dgr citer ko nie....
mmg arr memula dulu pun aku ngeri nak siang siput sedut nie..udah ler idup lagi...gerak2 plak tu.....nyilu jer tengok...tp bila dah sekali buat....terus syok plak bila time siang siput sedut nie...he he he he..
lenkali basuh dulu lieya...so, xde ler ngeri sangat tengok rupa bentuk dia tu.....

kemain lagi mia sakat mama & makteh dia....dia lagi berani ko...lenkali suruh dia jer yang siang siput tu...

wallah.....kecur aku pepagi nie tengok lauk korang...nak2 siput sedut masak lemak cili api tu....edisi n9 sure meletup pedasnyer....
kalau tambah batang keladi pun sedap tu........

July 28, 2010 at 9:16 AM

sedapnyer lieya siput sedut tuh... tp akak mmg xprnh msk pun selalu beli ajer..

July 28, 2010 at 9:17 AM

sedapnya siput sedut..yummy2...
tp aku xpenah masak siput sedut..hahaha
mmg gemok2 la siput tu lieya..geram aku tgk.mia leh la geng ngan dina..xmkn siput sedut..sgt bajet org bando le konon..kekeke

July 28, 2010 at 9:25 AM

sy lagilah mmg tak pernh siang n masak siput nie..tak reti mcm mana nk siang..Mak sy pun sama. Tapi kami suka mkn siput sedut nie..

pndai mia kenekan mama n makteh nya..

yg klakanya kalu kene siput yg ssh sedut tu rase mcm nk tercabut je nafas ni..he he he

July 28, 2010 at 9:26 AM

atie pernah tgk mak atie siang ini siput...tapi sebelum siang tue...mak atie gaulkan ngan kelapa...mak atie cakap...nak suh dia muntah.....motip??...nnti atie tanya mak atie yer....hehehehhe....lepas gaul tue baru mak atie siang yang macam akak siang tue.....tapi atie belum pernah lagi siang ini siput....takut....heheheheh

July 28, 2010 at 9:29 AM

bestnyer bila dah jadi masak lomak tuu..

tang nak siang tu aku awal2 cabuutttt!! hahaha

July 28, 2010 at 9:33 AM

ehehhe.. kelakar la lieya..
okey la tu kan.. berjaya jugak..
kalo ena.. mrmm.. tak tau la bila nak berjaya gamaknye... huhu..
nasib baik bukan hantu siput sedut.. kalo tak.. haru gak tu..

July 28, 2010 at 9:53 AM

pandai ye lieya potong montot siput tu..

July 28, 2010 at 10:03 AM

mmg geli ko.. aku kalo nk makan pon harap mak aku masak jer la.. nk siang pon aku x reti ko

July 28, 2010 at 10:16 AM

leh i bayangkan kecoh kat dapur tu...
nie laaa sbbnya kalo nak makan siput sedut...
i beli redi made je...
bawak balik umah ...sruuupppp sedut je :D
nak siang tu yg geli beb geli...

July 28, 2010 at 10:32 AM

adeh..nie yg nak masak siput sedut nie ..

kalau kty..kty basuh dulu .baru potong..

July 28, 2010 at 10:32 AM

hahahahaha..kelakar betul lah sal anak akak tu..wah siap pakai pengepit lagi yer nak potong tu ngeh..ngeh..ngeh..

akak dah basuh ke belum siput tu?? basuh dulu..macam nurul, nurul akan rendam kejap dan keliling baldi letak kapur tak nak bagi dia keluar dari baldi..rendam tu sebab nak suruh keledak-keledaknya keluar hehehe...

July 28, 2010 at 10:37 AM

aku pun geli gak..
better beli je..hahaha
ma aku pun geli..
mmg confirm kitorang beli je..
ahaks..

July 28, 2010 at 10:53 AM

Lieya, ada tak kasi berakkan dia dulu?.nak masak esok, malam ni siput tu kena gaulkan ngan kelapa, supaya dia berak.esoknya baru potong mucung dia.jadi tak delah kalau masak tahi dia keluar.

July 28, 2010 at 11:23 AM

hehehehehe...
apesal la x guna playar?
kan senang sket lieya...
tp kak lynn pun x pernah siang siput sedut nie...
pandai makan jer...
wakakakaka...

July 28, 2010 at 11:27 AM

akak pun takut nak siang siput tu.. dulu pernah buat kat rumah member, sekali dia lupa tutup.. kitaorang borak2 kat depan.. sekali masuk dapur, tengok siput dah merayap2 dah geli betul.

tp siput sedut ni memang sedap betul kan.. ni yang buat teringin nak makan.. tp nak masak malas

July 28, 2010 at 11:56 AM

Lieza penah siang siput sedut ni tpi sebulum siang lieza basuh dulu ngan daun serai nak bgi hilang bau dan selut2 yg ada kat badannya tu...x la rasa geli sgat masa nak siang......

Apa2pun yg penting masak lemak U memang meletup....cadang blik keja nnt nak p cari la siput ni....nyam nyam....

July 28, 2010 at 12:22 PM

hu hu bab siput ni mmg fav le... kat umah mak pun tukang siang mmg lieza... selalu lieza kalau beli je terus singgah kedai kelapa.. lagi elok yg jual santan psl kelapa tu depa kan tak pakai.. so masuk siap2 ampas kelapa tu sekali dlm plastik siput tu... nanti masa siang dah senang psl siput tu dah lemah so dia takdele memanjat sgt.. lg satu dah buh kelapa ni dia senang cuci,,, lumpur tu senang tanggal
apepun tahniah psl ade kesungguhan he he he

July 28, 2010 at 12:25 PM

sedap nyer masak lemak siput sedut tue..fav cik abg

July 28, 2010 at 12:25 PM

sedap nyer masak lemak siput sedut tue..fav cik abg

July 28, 2010 at 12:25 PM

aku dulu x mkn ko (baget budak bandar gak ni, ala2 mia). tapi kawan aku dok paksa try. sekali TERsuka pulak.

shahnun memang x mkn. so bila aku terasa nk mkn, aku pi la kedai yg dh siap buat masak lemak cili padi ni. pastu dok slurp slurp sorang2.
asyik oooo...

July 28, 2010 at 12:56 PM

dulu kecik2 suker.. sekang xper, me pass.. uhuhu

July 28, 2010 at 1:58 PM

kecurnya tgk siput sedut tue..nak kena cari gak nie...

July 28, 2010 at 2:01 PM

rajin u masak siput tu..I biasanya beli kat kedai jer. Geli. :)

July 28, 2010 at 2:03 PM

salam kenal dari akak ..
rasa cam pernah masuk umah lieya nieh .. heheh dah x ingat sbb semua add hilang masa tukar layout .. huhu

siput seduttt huwaaa x makan lah akak .. tgk nak siang dier punn pelik2 .. kalau tgk idup2 tuu geli yaaa amatttt :))

July 28, 2010 at 2:29 PM

tgk cam geli..tp dah masak..nampak sedap je kan lieya...ina salute lah..dlm geli2 lieya tuh..leh gak siang siput tuh..

July 28, 2010 at 4:27 PM

alamek pengajaran ni I pun tak reti nak siang ciput ni tau makan ajer hehe

July 28, 2010 at 4:35 PM

Lieya,akak kalau siput sedut tu akak nak siang guna playar hahaha dasyat akak kan..hihihi

July 28, 2010 at 5:46 PM

fren

kalo nak makan benda ni, aku beli kedai nye je la haha

July 28, 2010 at 5:59 PM

lieya...sebab blog lieya dah ada piccas mata menawan...siler2 masuk contest nie yerkk...
anda telah di tag...

http://azueriena.blogspot.com/2010/07/contest-mata-menawan.html

July 28, 2010 at 11:00 PM

mak aiiii lieya, berani nya ko siang siput sedut..alamak, bler dh masak tu nmpk sdp wei, tp nk bli n siang seniri kompem tk mampu..maklumla izu ni penakut/pgeli..hihi..rasanya ada tk org jual siput ni yg dh siang siap2..keke..tiba2 tingin gak nk mkn siput masak lomak cili api nih..lauk lain pn mgoda jgk tu..slurpp..hehe..

July 28, 2010 at 11:09 PM

ada 1 kes akk dengar kat radio kan dik..dia lupa nak ttup besen pas siang siput tu...time nak msk tgk siput tu abes merayap 1 umah...jenuh la sefamili tangkap siput...hehehehhe
sib baik lieya tak jd kes mcm tu....

July 29, 2010 at 11:47 AM

lieya...lawaknya la awak ni... akak lagi best lieya..mmg tak pernah mkn & tak blh nak mkn siput sedut... kalau kat rumah tu, semua pun gemar mkn... bila diorang teringin, apa lagi, pegi beli kat kedai lerr... takdenya akak nak masak... kejam je bunyinya kan..

July 29, 2010 at 12:00 PM

huhuhu...first time aku tengok org siang siput sedut pakai sepit..nanti kat mane parang..kat mane siput...kat mane penyepit....hehehhe..geli kan bile siput tu menggetikss...

July 29, 2010 at 4:59 PM

sedapnya siput sedut.. yg dh siap potong xde jual ke lieya.. sha slalu bli yg dh siap potong.. mls eh nk motong.. heheheh..

penggeli tp makan gak.. hahaha...

July 29, 2010 at 8:26 PM

Perrghhh!! sentappp aku tengok beb!! Siput sedutt tu..!! Peberett gakkk.. kalau makan mmg tak hingat orang sebelah dahh! ha ha

July 30, 2010 at 2:53 AM

ko leh gak pikir nk pegang ngan penyepit tuh..aku terus surrender..aku hulur kt laki akulah..dia buat suma..smpi cuci bersih bersinar2..syukur..eh..ayam pun aku x reti siang tau..hahaha..

July 30, 2010 at 12:53 PM

eee....bestnye makan tapi masak siput tak pernah lagi ni...boleh bagi resepi

July 30, 2010 at 10:56 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy