Friday, July 2, 2010

Bandung day 3

moh kite sambung entry day 3 kami di Bandung.....cepat aku update, cepat abis story pasal bandung nie heeheheheh..... ari ke 3 tak sekencang soping mcm ari ke 2.....sebab kami plan nak gi Spa......bangun cam biase, tetap awal dan mengikut jadual heheeheheh..... bekpes di ari ke 3.....tapi aku tetap aku, amik jek beriya2...last2 tak mkn sgt pun....huhuhu





aku mkn sosej ngan puding roti ni ajek...susu segelas n air oren segelas....




pagi tu ade lak lontong...tapi tak sedap ar lontong indon....kuah die rase sup daging...isi kuah lodeh pun just lobak ngan kcg panjang....




lepas bekpes kami pi Paris Parfum....ni kedai perfume sebenarnye.....ko sebut laaa nak ape, semua ade tau...




tgk kedai cam cikai2 jek kan...tapi mmg berbaloi ko gi sini.... aku amik 2 botol...bau ko sembur sekali jek, mmg tahan sampai ke petang....kirenye not bad laa compare ngan ori punyer...issey miyaki ngan boss enigiser gak aku amik....




mamat kedai tu tgh bancuh mane2 perfume yg kite order....




pastu kami sambung soping kat FO yg ade...tapi ari ahad tu ade ape program ntah so tersadai jap sebab area tu 'free car' so mmg keter takleh masuk....tapi tak lame...lepas pukul 10 dah leh masuk jalan tu...so sebelum tu pekena aiskrim durian lagi




tapi kali ni bubuh coklat lak....kureng sikit...ais krim durian kat Rumah Mode tu jugak yg sedap...




pastu jalan dah dibuka, kami sambung pi soping kat FO2 lain yg ade.....



hirda ngan sham ngidam nak mkn strawberry...kebetulan ade penjaja....beli ar....satu bekas tu 20ribu rupiah tak silapnyer....




tempat mkn ni pun femes gak...




masuk gak FO episode....tgk2 baju kalo2 ade yg bekenan...




pastu soping sikit2, kami lunch kat sini.....




kami rase kuih baru...pempek namenye....haaa jgn salah sebut tau ahaahahahah




rupe mcm pulut panggang...tapi sebenarnye dlm tu tepung.... ala2 mcm otak2 laaa...sedap! cecah ngan kuah kacang.....




cantikkan tempat mkn nie.....damai jek....




menu ari tu air lemonade squash ngan nasi timbel komplit




nasi timbel ni akan datang sekali ngan set sayur asam ni......aku suke, sebab rase die manis2 masam.....



lepas kenyang perut, kami pi Spa...name spa ni Roger's...ni laa yg aku tunggu sangat2...




aku amik pakej tuh.....tambah VVIP room ngan mandi susu......heaven wei!


Align Center
sume ade kat sini...dari hujung rambut sampai hujung kaki laaa...semua rawatan ade kat sini....



nie bilik aku, budak yg kene 'buat' aku tu namenye Ita 23 tahun....kat bilik aku ade toilet sendiri sbb aku amik VVIP room...so takde laa kene keluar2 kalo nak mandi...privacy sikit.....mule2 ko kene bukak semua....just pakai disposable underware jek....pastu ko baring meniarap atas katil tu dan ko hanye ditutupi tuala, bile nak urut die akan selak laaaa.....adoi malu wei.....segan gile aku.....paling tak tahan bile nak urut tang bahagian depan badan...tekonteng2 jek bukit ko depa tgk wakakakaakaka....mak malu!!!!





sepanjang kene urut or scrub bahagian depan mmg aku pejam jek mata kekeekekekekekek...... samelaa time lulur n scrub.....pasrah jek laa ko...tapi dieorg kat sini bagus...kerje sangat ikhlas, tak geli pun nak urut ke scrub ke celah kangkang kite, celah bontot kite, celah ketiak kite....mmg bersungguh2 dieorg buat....dieorg massage pun sedap...aku kan tak suke kene urut, tapi bile budak ita tu buat aku suke laa...tenang je sambil menghirup aromaterapi yg die pasang....



lepas kene massage, lulur n scrub, aku kene sauna lak....tak lame 15 minit jek.....best betul...berpeloh2 dibuatnyer......lepas dah sauna, ni laa mase yg ditungguh....mandi susu!!!!...best woooo......siap si ita tu rajin melayan aku amik2 gambar hahaahahaha.... lawak tul aku! bathup tu mcm jakuzi.....airnye menderu2....sedap badan kene urut ngan air......




gedik kan ....hahaahaha... massage tu dlm sejam....lulus n srub dlm setengah jam, sauna 15 minit then mandi susu ni ikut ko laa nak berape .....jgn sampai taknak balik dah.....so cukup laa dlm 2 jam gitu....




herbal drink plak ade teh halia, ade ape ntah lagi aku lupe, tapi aku amik ice lemon tea...



so nie laa bilnye semua....kami 4 org amik lain2 pakej.....kak mimi tambah creme bath, padicure/manicure, sham ngan hirda tambah cuci rambut n potong rambut....




badan dah segar....kami gi mkn nasi padang kat sini...





lepas 2 ari tak jumpe gulai, ari ke 3 kami mkn nasi ade lauk kuah....merase aku ayam pop yg femes....sedap...sambal ijo yg femes tu pun sedap!



hasil soping hari ke 3....tak sehebat semalam...tapi tetap penuh satu troli......huhuhu...mlm tu kami gigih kemas beg sebab esok dah nak checkout......mlm tu masing2 sibuk anggar berape berat beg sbb takut lebih dari 25kg yg kami dah beli mase tempah tiket.....huhuhu....



**entry hari ke 4 kami sambung soping lepas checkout, aku masih tak sedar2 diri beg dah full giler tapi masih lagi nak soping huhuhu .... then kami ke kedai brownies yg femes kat Bandung.....dan dah tak sabar2 nak balik malaysia tercinta....












19 celoteh sahabat

perkh mmg penuh aktiviti ko...
paling best perfum ngn spa tuh lieya...
tp urut kt sana msti tak cam kt melesia kn...
tingin tul lah.. ni jap2 lg emy msti guling2 suh aku plan btl2 gi bandung hehehe

mmg terliur aku nengok ko sopink wei...
hehhe tp pengalaman spa ko tuh mmg best a... heheheh

July 2, 2010 at 8:50 AM

bestnya pg spa..mesti bdn fresh n bersih jer kan..completelah lieya n kwn2 punya vacation nie..ade soping, mkn best2, pastu ade spa urut2 semua..bestnya..

July 2, 2010 at 9:01 AM

dana..memang dah terguling2 ni..
dah macam kuak kupu2..on lah dana thn dpn..kalu tak meroyan aku..ahaks..
lieya..bestlah spa tu..murah yek.berbaloi2...best betul kalu ada orang nak sental part celah2 tu..hehehe..

July 2, 2010 at 9:04 AM

bestnya g spa..rugilah siapa ke bandung tak g spa..dahlah murah terbaik lak khidmat yang diberikan hehehehe..

July 2, 2010 at 9:11 AM

syoknyerrrr... ena tompang happy la lieya.. cerita2 lieya nie ena anggap ena yg dok kat tempat lieya tu.. ekekekeke.. terasa2 lagi kenyamanan badan pas g spa tu. heheh

maaihhh!! sopng lagikkk!! adeihhhh!! utk ena ada tak? wakakkakaka... apa kes???

July 2, 2010 at 9:44 AM

syoknyerrr...

makan-makan..pastu gi spa plakk...

waaa..camne nak ajak hubby gi bandung nii..dia bukan sukaaa huhuhu!

July 2, 2010 at 10:01 AM

perghhhhh!!nikmat nya aku tgk ko ber SPA...aku x enah wooo...org layan2+urut2 style ala2 VVIPni....bilala nak merasa yea???weekeke...ko mmg x sedor diri + badan kan kalo nak bershopping???so smue brg2 tu ko la yg kena tolak sendrik kan?hahahaha..xpe berbaloi2...

weh nak mintak jasa baik ko dlm seminit dua..plis vote my lil dini yea...vote 07 kat link ni...http://damiaqish.blogspot.com/2010/07/top-8-green-cutest-baby-cute-contest.html

hadiah nya kasik kissss byk2 kat mia & mija heheheheh

July 2, 2010 at 10:12 AM

memang sesuai and gud planning tul...
lepas penat shopping, gi spa plak!
wallawei...baru lah percutian VVIP gitu!
best nyeeeeee...

July 2, 2010 at 10:25 AM

full jadual kak lieya yer...tp part mandi susu tue...memang best la atie tgk....

July 2, 2010 at 11:47 AM

yang best ni dapat berspa.boleh relase tensionkan.ada buat padicure ngan manicure tak?apa motip blurkan gambar.

July 2, 2010 at 11:50 AM

shopping hari ke-3 x sehebat hari ke-2 kannn.. tp tu pon asal masuk je kedai x pernah gagal bawak kuar beg plastik/ paperbag... sakan kooo

g spa tu bes kannn.. igt x pic aku mndi susu tu..huahahaha lawak giler.. kena sensored tu kalo nk publish..hahahaha

July 2, 2010 at 12:10 PM
Anonymous

wah sakan noo lieya.. siap ke spa lagi.. mknan pun heaven2.. sure sakan shopink kan... best bila pegi ngan kengkawan ni...

July 2, 2010 at 1:17 PM

hahaha..aku leh imagine..kalo x biasa ke spa mmg malu..tp aku ni tiap2 bulan pegi..sbb tu aku dh ilang segan..kihkihkih..

best ar tgk ko shopping lieya..mak teringin!! hahaha...

July 2, 2010 at 2:49 PM

manjakan diri kt spa part plg best...

July 2, 2010 at 4:49 PM

fren

kalo ko hantu strawberri lain kali ko gi bandung ko gi Kawah Putih yang atas gunung tu
on the way sampai atas, smua kebun strawberi...best giler , juice la, celop cokelet la, macam2.. style strawberi.

lepas tu ko berenti makan kat sawah2 kat situ... ko suka makan kuah yang ada jagung2 tu kan, ah konpem ada

July 2, 2010 at 6:35 PM

spa dia sgt heaven kan?
kalu kat roger's kat jln dago tu bilik vip dia lagi besar ko. next time kita pi roger's jln dago pulak k?

next time??? hehehe insyaAllahhhh....

July 3, 2010 at 12:28 AM

beb besnyer ber spa...mesti murah gakkan..lagi satu yg perfume tu betul2 bau cam ori ker...ko ni pandai tul buat org teruja...bila nak gi ni hehe

betul cakap ROX...mr y kalu cakap pi bandung mesti tak mo huhu

saper aku nak joint ni huhu

July 5, 2010 at 10:22 AM
kak zue

wah paling syok p SPA eh..murah & berbaloi2...memang sronok sngt la tu....abis dn kena urut....balik x yah hubby urut lg ek...
sopink sakan nmpak...aik mana utk akak nih yg sejengkal jer jarak nih??? hehehehe...

July 10, 2010 at 10:51 AM
Randal

The writer is totally fair, and there is no question.
water parks in NJ | house values | dermal piercings

November 22, 2011 at 8:45 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy