Monday, July 26, 2010

sabtu yg ular sawo!~

◕‿◕


sabtu kami minggu ni....rileks sajork.... konon2 nak pi cari kasut raya aku mia mija kat MV ke Sunway Piramid...tapi ntah ar, rase cam malas jekkkk....rase nak melengko jek dpn tv....huhuhuhu...adoiyai....belum puase lagi nie mood dah pemalas huhuhu (ceh, mcm bodak2) so sabtu tu dok umah.....layan mia mija buat homework.......masak2...mkn2....tdo2...sendawa cam ular sawa heheheehehehehe



utk lunch aku masak bihun sup lutut ayam hahahaahah.....punye ar byk lutut ayam hah, adik lieya yg baru abis spm tu, sebelum sambung belaja keje kat ade satu pasar mini kat sini hah, die laa yg bawak balik heheheeheheh...
jgn tertipu dgn kehitaman sup tu, konon nampak cam pedas ar kan....takde pun...sambal kicap tu ala2 manje gitu....hitam jek lebih, pedasnye tidak heheheeheh



budak2 ni due mangkuk bedal....mia ar lawak, saje ar aku letak cakar ayam dlm mangkuk die, terus lari sambil jerit tangan hantu hahahahaahah.... geli noo die ngan cakar ayam tu....eleh!~
ikut aku kot...lutut aku mkn ar, tapi cakar ayam tu cam ngeri je nak makan huhuhuh



dlm kul 5 ptg camtu pi Taman Warisan...dah lame lak tak ke sane...haaa ni le kuarters kerajaan yg i duduk yeak....




ABC wajib order kalo kat sini....



kebetulan ptg tu ade org main dikir barat...sambil minum petang tu, dengar laa dikir barat tuh...walaupun aku sepatah haram tak paham ape yg dieorg nyanyi....



laicikang ngan cendol.....tamak kan?!


op kos laa pekena roti john unan yg famos nie....kalo bulan puase ni, beratur panjang kalo nak beli kat bazar ramadhan persint 2 tuh....



mia pun suke mkn, walaupun ade sos....



kelihatan kepasrahan muke seorg suami tgk bininye nak posing2 hahahaah



mia wif mak teh...




mule2 mia ajak pi swimming, aku mls nak bawak sebab baru baik selsema



sonok tul hidup kalo ade photographer tak bertauliah nie hahahaahah ko ckp jek bile nak snap....jadik ajeeeeee!!! hahahahaah...



pastu pi salak tinggi jap...tgk progress rumah kami.....awal tahun depan kot siap.....



tu je laa sabtu kami.....konon2nye jugak nak gi I-city mlm tuh (geram tgk gambar2 member2 yg dah pegi tu), tapi cam biase laa....mood ular sawe melengko tu masih menebal dlm diri...pekena bihun sup 2 mangkuk....terusss ZZZZzzzzzzzz
ngeh ngeh ngeh


**pehal ntah line tenet kat opis ni, tak lepas nak drop komen kat blog korang...kang dah okey, i dtg melawat yeak.....



25 celoteh sahabat

wallahh..tingin aku bihun sup ko ngan roti john tu..
aku tgk ABC tu tetiba aku ketarr hahaha...
sini sejuk lagi..air masak taruk kat luar sama sejuk ngan air dlm peti ais..

July 26, 2010 at 9:22 AM

Teringin nengok bihin sup tu lieya...lieza ni memang suka sgat ngan bihun sup....resepinya x ada ke?????

July 26, 2010 at 9:35 AM

minta semangkuk bihun sup leh hehehehe...

waduh roti john tu mengancam laa sis huk huk huk...

i tgk ur kids pandai makan kan...
syiok ooo kalo kids gini...

* sis, u ditag utk join contest ya...

July 26, 2010 at 9:50 AM

sedapnya mihun sup tu.Anak2 sukalah mkn mihun sup tu. Pandai mia n mija makan..klaka bila mia kata cakar ayam tu jari hantu..samalah sy xmkn tu..org kata org peknen elok makan kata nanti anak tu rajin cr rezeki..Petua org dulu2lah kata.

ramai yg kata roti john kat situ sedap tp sy belum smpai lagi kat situ..Jauh sgt rasenya putrajaya tu dr umah sy..

July 26, 2010 at 9:55 AM

1st time aku dengar org panggey lutut ayam lieya.selalunya aku panggey kaki ayam jek..betol gak kata ko kan, kaki ayam tang cakar tu, lutut is lutut la kan..hihi
apa2 pun mmg nampak cedap sgt..
psst, aritu aku jlan2 kt sunway piramid ada nampak mcm2 jenis kasut budak.ada gak yang ber heal.nanti dah sampai mood rajin ko, p la ek

July 26, 2010 at 10:11 AM

Bihun sup tu cam ada kaki ayam yang banyak je.tu memang peberet akak kaki ayam tu .meleleh ai liur.dapat taruk kicap cili.sedap,.anak ko suka bihun sup ye.

July 26, 2010 at 10:19 AM

wah Taman warisan lagik. sukanya...mee sup kat situh sedap kan. Ada dikir barat pulak. time kakdod pergi x pernah ada, baru kut lieya.
Photographer profesiaonal nih (hehehe)

July 26, 2010 at 10:35 AM

kalau tahu kau melepak kat taman warisan sabtu lepas, kak lynn singgah sana...kak lynn gie merayap sampai kat alamanda tau hari sabtu tu...hehehehe...duk membeli baju raya qistina...puasa pun belum lagi tapi kak lynn dah sibuk2 beli baju raya...sabar jer la...

July 26, 2010 at 10:41 AM

en apun rasa geli gak nak makan kaki ayam tu.. tapi masa zaman budak2 dulu rasanya pernah juga makan.. hehehe..

dah lama tak makan roti john.. teringin la pulak.. nasib baik taj tertelan air lior dan masih tak tergugat pos..hehhe tapi haru cari walaupun bukan yg sama.. huhu

July 26, 2010 at 10:51 AM

hoiiiiiiiiiii...sup kaki hayam tu! isk kau ni. pandai la kasi aku idea nk masak apa. kalau rajin, blk ni nk beli la kat tesco. lalalalala

July 26, 2010 at 10:54 AM

wah..dlm ular melengkor tu ko kuar gak umah..aku mmg melengkor sungguh2..hahaha..

sedap je tgk cendol ngan lai chee kang tu..aku kena pantang lieya ais2 neh..kalo x asma dtg menyerang..

eh..ko pun dh ada photographer free eh..aku pun..hihihi..

July 26, 2010 at 11:11 AM

Salam..terliur tgok roti john tu ler...lor naper xletak pic umah tu...huhuu...

July 26, 2010 at 11:24 AM

nida pun suka roti john kat situ..sedap..susah nk jumpa roti john yang sedap..

nak bihun sup sikit???hehe..tgk anak2 lieya mkn kemain lagi

July 26, 2010 at 11:40 AM

nak resepi kak...sedap nyer lahai...

July 26, 2010 at 11:48 AM

hahahl lutut ayam ek...kaki2 ayam aku x mkn...klu leher mmg peberet aku...salu org ckp mkn leher kang sanding kpala teleng...skalik btol la...gambo kawin aku sume teleng2...haishyy...heeeeeeee

July 26, 2010 at 11:53 AM

aduiii terliur tul tungk mihun sup tu...mmg my fav nak DIY lagi sodap...suka tngk gambo u 4 org holding hand...lain kali photographer amik dari depan laa hehehe

July 26, 2010 at 12:38 PM

heheheheh mcm ular sawa ek heheheh... aduhai

sedapnyer sup tuh... lutut ayam ek heheh... yg pasti mmg best kalu sup tuh letak sambal kicap, terangkat

bt terliur je abc ngn cendol tuh, laki ko muke pasrah je sbb tgk ko mkn lah hehehe...
time2 pose lah roti john laku gile kn... thun nih tak blh la aku mkn roti john lg... sygnyer

July 26, 2010 at 12:39 PM

mood ular melingkau atas pagau...he he he
sama arr lieya...sabtu tak gerak ke mana pun aku...dah petang sikit baru kuar rumah...tu pun sebab nak beli tiket wayang punya pasal...kalau tak...mmg tak kuar jadi tugu negara dlm rumah....

July 26, 2010 at 1:15 PM

Tuu dier roti john tu dah lama x makan...kat mana ehh sebenarnya tempat nie...selalu menghala ke alamanda jerkk

k.azue x pernah pegi lagi..kat sini..tp roti john tu pernah mkn..beratur kat pasar ramadhan tu...hehehehe

July 26, 2010 at 1:26 PM

hehehhe cute je rupa shah 'pasrah' tu.

aku pun sukaaaa bila kuaq dgn photographer x bertauliah ni. byk le skit muka dlm pic kan?

suka aku pic korang jln berpimpinan tangan <---- wahhh ayattt. ni BM kompem A ni.

wei, jgn le pi i-city weekend wei. semak perut. ramai sgt manusia. ko pi la hari biasa.

July 26, 2010 at 2:05 PM

zaman skarang aku tak pernah order roti john lagi dah kat kedai baik kat Spore atau kat JB/KL

semua kedai pun aku pegi taste, semua pun menghampakan

July 26, 2010 at 6:22 PM

Lieya :
seriusss memang peberet aku gak roti john putrajaya tuhh!! menu wajib order kalo gi taman warisan termasuk la ABC tuh! memang terangkatt bebbb!!!

July 26, 2010 at 11:12 PM

wei pompuan..mak terliur la tgk roti john tu.. sedap sgt ker.. rasa nk seret laki pi taman warisan weken ni je nk pekena roti john tu

July 27, 2010 at 11:37 AM

eh lebih kurang la menu hari sabtu kita haritu.. leiya mee hoon sup.. akak buat soto nasi ...

taman warisan kat area mana ek.. akak tak pernah pi pun

July 27, 2010 at 5:27 PM

lama x mkn bihun sup yg msk sndri.. yg kedai msk slalu la.. best gak ek.. :)

trliur lak tgk ABC m Cendol mu tu.. kena cr sblm stat posa.. yihaaa......

July 29, 2010 at 8:25 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy