Wednesday, October 6, 2010

kejadian ptg semalam ~tyr meletop~

fuh kecot perut aku semalam.....tgh2 drive aku dengar bunyi bende meletops...mmg tak pikir pun tayar sendiri yg meletops, aku ingat keter belakang langgar kon sebab aku tgk kon kat tepi divider tu jatuh......tapi rase laa drive keter jadik lembab n berat gile....nak benti tepi takleh sebab mmg mase tu tgh byk keter ...waktu lik keje katenye kan.......tapi syukur laa mase meletops tu mmg aku tgh drive slow...kalo laju tak tau laa jadi ape........bile sampai sekolah mia mija tu baru aku cek.....tak le jauh pun opis aku ngan sekolah mia mija ni....ade dlm 15 minit gitu......




tgk hah....abis penyet...seb baik tak jahanam sport rim mase aku bawak ngan tayar2 pancit tu huhuhu




apo lagik, cepat2 call hubby soh dtg rescue...minah due org ni soh plak aku snap gambar dieorg bile tgk aku dok snap2 gambar keter......sebok tol....




hubby dtg sure lambat sikit sebab waktu org lik keje kan....so soh mia n mija masuk skolah dulu.....tak le panas bersidai kat luar....




sambil menunggu hubby, aku layan kopok ikan sambil pos status kat fb...thanks laaa yg amik berat komen kat status tu.....cyg u alls lah!~



iklan jap** aku sempat snap pic umah tuk di jual ni...betul2 sebelah taska mia mija Laman Cerdik presint 11...harge mau nak dekat setengah juta nie...ye laa umah kat putrajaya mmg mahal...harga tanah tinggi kan kat sini.....pakkan jek takleh buat government loan due kali, kalo tak, leh soh hubby cube beli yg nie, cube yeak (sebab tau tak mampu)...heheheeh....loan aku tak lepas kot....huhuhu...tapi tak yah laa umah kat salak tinggi yg kami beli tu pun dah cukup2 ikot bajet kami....umah kat salak tinggi tu gune govenrment loan hubby....



tgh aku dok usha2 tgk dalam umah tu dari tingkap, tetibe hubby sampai....fuh lega....terus kami lik umah.....hubby kuar balik pi tukar tayar spare n bawak gi bengkel.......org bengkel tu pun pelik camne tayar baru leh meletops......aku pun tak tau ape laa yg aku langgar.....huhuhu






syukur laa takde ape2 yg terjadi masa tayar meletops.....fobia lak rasenyer!~



**kalo la mampu, rase nak hire driver jek...penat ar asek2 kene drive.....huhuhuhu










38 celoteh sahabat

kalau la mampu kan...amboi..impian ko...menggunung weh...tunggu jadi datin la yer..

October 6, 2010 at 9:07 AM

hehehehe...leh jer hire driver...kuar arr duit sendiri bayar gaji driver setiap bulan...hahahahaha...

p/s : bila nak pindah rumah baru lieya?

October 6, 2010 at 9:10 AM

lieya..
aku gi putrajaya kelmarin..dok kat presint 9..sempat lunch kat foodcourt situ...
teringat gak ke ko kata dok kat presint 9..tapi tatau nak contact camno hehehe..

October 6, 2010 at 9:22 AM

heheh..

itu yg best tu.. kalau la itu.. kalau la ini.. hahahha.. semua main kalau3 je.. ;D

tapi seyes lieya.. ena pun cuak gak baca tajuk n3 tu.. berdebar2 je.. seklai lieya siap leh maka kopok lagi.. wakakakka..

memg cun umah tu.. ena kompem tak mampu tu lieya.. leh telan liorr je la.. huhu

October 6, 2010 at 9:22 AM

nasib baik mak yong takde pape..
tu la kan.. kalo ada driver, kite nak jugak.. penat kan drive.. hehehe..

October 6, 2010 at 9:27 AM

Nasib baik tak jadi pa2 kan.. dah la lieya tgh ngandung..

October 6, 2010 at 9:36 AM

la ye ker...nasib xde apa2 lieya..risaulah..yelah kan lieya tgh peknen...syukur sgt xde bnda yg bahaya berlaku..amboi 2bradik tu smpat posing2 lagi...

October 6, 2010 at 9:53 AM

uish.....suspen jer kan..so far aku tak kena lagi tayar meletup lieya...tp kalau kena tak tahu ler...mau panik aku di buatnyer....

cantik rumah tu....betul tu, rumah area putrajaya sure mahal2 kan...coz' hartanah sana cepat naik....berbaloi gark kalau beli...tu pun kalau mampu ler...

October 6, 2010 at 9:57 AM

cian ko yek..
dlm idup pernah kena sekali..
itu pun aku bantai bawak..
bila rasa stereng berat semacam..
aku berhenti baru lah tgk..pancittttt...

mahal umah tu..
aku pun memang tgh survey2 umah
loan aku ciput je..
loan laki aku lah kot...
eh rumah ko tak siap lagi ke??
tak sabar nak tgk umah baru ko..

kalu aku..aku nk bibik..takmo driver..heheheh..berangan tak sudah kan...

October 6, 2010 at 9:57 AM

Tak de kereta, tak tahu rasanya cam mana.keropok dari trengganu memang sedap .Akak doakan impian lieya tercapai satu hari nanti.

October 6, 2010 at 10:02 AM

samalah kita lieya perkara yang sama jugak terjadi kat akak... tayar baru jugak... dugaan..

October 6, 2010 at 10:20 AM

syukur alhamdulillah takde apa2 serious terjadik kan sis...

hehehehe anak2 u memang best laaa, suka berposing!

kalo i mampu pun nak gak ada driver...bukan takat driver, nak maid, nak chef bagai hahahahaha..syiok tul verangan...

October 6, 2010 at 10:39 AM

sib baek time tayar meletup hubby lieya ade kt area2 situ gak...x de la kelam kabut sangat..tapi kan..bahaye jugak drive mase tayar dh meletup tu...sib baek kt area perumahan jerk..

October 6, 2010 at 11:28 AM

alhamdulillah..mujur ler ko x apa2 kan.. kalo laju bahaya tu wei kalo meletup..ishh nauzubillah.

aku penah kena tyr meletup nih..masa tu drive keta kembara adik aku kt hiway nk pi johor..tiba2 bunyi meletup kuat pas2 keta cam melelong sket.. mujur masa tu aku x laju sgt (yer ker x laju???) sib baik la xde apa2.

mujur ler shah pon keje area putrajaya kan.. senang ler rescue korang

October 6, 2010 at 12:21 PM

nasib baik akak tak pa per....kalau kete tengah laju..pastu tayar meletop...bleh mengundang bahaya tue........hati2 yer...

October 6, 2010 at 12:28 PM

sib baik ada otromen dtg selamatkan yer...hehehehhe

October 6, 2010 at 1:44 PM

Alhamdullillah tak jadi apa2 kat Lieya..Nasib baik hubby sampai ekk..leh tolong tukar kan tayar :)

Amboi dak tecit dua org tuh sempat lagik posing2 ekk.. :)

October 6, 2010 at 1:51 PM

al-hamdulillah kite berdua selamat...moga2 tak berlaku lagi kejadian camni...

aku pun bila jadi hal smlm tetiba rasa kan best klu ada org anta p keja..wakaka atau ada pengangkutan awam... xde la aku drive jauh hari2... penat sggh rasanya

October 6, 2010 at 2:02 PM

sempat lagi si cute dua beradik dlm situasi camtu hehe

lawanya rumah tu...kan bess kalu ada uwang berkoyan2

October 6, 2010 at 2:06 PM

nasib baik tak ada apa-apa..

October 6, 2010 at 2:13 PM

ha'ahh kann seb baik x apa2...kalau laju memang bleh ilang kawalan tu...huhuhu....

October 6, 2010 at 2:24 PM
Anonymous

Alhamdulillah mujur takde apa2 lain kali extra careful dik..lieya,akak pun pantang nampak umah cantik sure berangan2 nak beli lagi..walhal masing2 dah guna gov loan tu..:p berangan je la akak ni

October 6, 2010 at 2:30 PM

ya allah lieya, nasib la takde perkara buruk berlaku. bahaya tayar meletup masa tgh drive..

apa2 pun, alhamdulillah ko selamat.

October 6, 2010 at 2:42 PM

sib baik ko xde apa2 ye lieya..rumah cantik rega pun cantiklah..dee x mampu..huhuhu..

October 6, 2010 at 3:32 PM

nasib takde apa ye lieya..

October 6, 2010 at 3:49 PM

fren syukur takde pe pe.
most important safety of urself, ur pax and other road users la.

lepas tu harap2 kereta tak damage teruk..

ni benda kira hazard of owning a car la kira

October 6, 2010 at 7:04 PM

Nasib baik ada superhero boleh tolong kan? Kalau tak macamana tu nak tukar tayar sorang2. Mintak2 la jangan jadi kat saya kalau dah belajar keta nanti. Hehehehe....

October 6, 2010 at 8:24 PM

lieya, sib baik mu bwk slow jer kan.. syukur xde ape2..

October 6, 2010 at 8:38 PM

nsb takde apa jd kn beb... sian mak yong nih... tp tak tahan nk berposing lg anak dara ko tu... hehhehe

October 6, 2010 at 8:51 PM

Alhamdulillah.. naseb baek x de apa2 yg berlaku pada u dan anak2..

tayar meletup ingat pada adik lelaki t.. dia drive keta nak balik raya tahun 2008.. kat hiway lanchang.. keta total lost.. hancur.. nasib baik dia sikit pun x cedera.. bayangkan sajalah.. aduh!! panjang umur adik t tu.. syukur, Alhamdulillah..

terima kasih doakan kesihatan pak su kak t ye lieya..

lieya pun jaga diri elok2..

October 7, 2010 at 12:08 AM

beli jerr kete baru.. ihiks

October 7, 2010 at 3:56 AM

nasib baik sumer tak der apa2 kan....

October 7, 2010 at 8:31 AM

hai dikkk ...
alhamdulillah x jadi ape2 , kalau akak risau jugak , tuu kalau hb duk dekat dan duk dgn kita .. kalau hubby duk jauh PJJ haaaaaa x ker haru .. ngan anak2 layie .. ish2

haaa sambil2 tuu sempat layie layan tenet nieh , ada kopok layie hehhehe

October 7, 2010 at 8:55 AM

weh ko ni lieya.. bahaya tull laaa... aku kan selalu gak pk kalo aku driving jadik perkara2 camni.. dahler aku driving jauh ooooo sg buloh-cyber... nauzubillah mintak2 dijauhkan yer... mau aku nangis tepi heway kang... hahhahaaa...

October 7, 2010 at 5:19 PM

uiksss..naseb baek takde apa2 lieya.. kalau tayar blakang ok sket, tapi kalau tayar depan lagi teruk.. buleh tergelincir keta..

kalau aku pun, mau meletop jantung..sekeri owhhh..take care babe..tgh bwk perut tuh..

October 7, 2010 at 9:00 PM

adoyaii.. seb baik la nko perasan tayar dah meletop..!! Izan pun pernah face situasi cam ni gakk masa naik waja dulu..!! benti tepi shopping mall panggil security guard mintak tolong tukarkan tayar.. seb baik la ada yg baik ati menolongg.. hu hu. Tu pun ganti tayar kena trim balik sportrim sebab bengkok skett.. hu hu

psttt! lawaaa aaa sport rim nko! I likeeee... he he

October 8, 2010 at 12:04 AM

uihh.. sib baik tak jadi pape kan..

Mimi penah ada experience jugak dgr tayar meletup nie.. mmg terkejut giler lah kan.. kuat sungguh...

October 9, 2010 at 1:28 AM
Anonymous

how are you!This was a really outstanding topic!
I come from itlay, I was luck to approach your website in bing
Also I get a lot in your Topics really thank your very much i will come later

October 14, 2010 at 10:16 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy