Monday, July 9, 2012

serius aku pelik!!



serius aku pelik!...


sambil dok kirai2 baju kotor satu-satu n nak campak dlm washing machine...tetibe aku terperasan samting..

monolog aku : eh bile mase pulak aku pakai baju nie??.....eh seluar ni lak bile mase aku pakai??...camne lak baju ngan seluar aku tak pakai ni boleh ade dalam bakul baju kotor nie....feliks! feliks!....
(mulalah mood detektif conan aku menular disegenap jiwa rage aku)
korang nak tau hasil siasatan aku?....hmmmm....tak yah aku soh korang teka lah...konpom korang tau dah sape punye keje....haaa ni namenye kecik2 cili api....keliya wata jgn sangka no boya!


*
*
*
*
*
*
*
*
V


gotcha!!!! 
ni le pesalah yg akan dibicarakan tak lama lagi....patut leee keje mendobi, menyidai ngan melipat kain aku bertambah...rupenye aku dok basuh balik baju2 yg tak pakai lagi....aku ni pun satu bukan nak cek..sume main campak jek dlm washing machine.....hohohohoho





suspek yg didapati bersalah ini telah ditangkap ketika cube menyelongkar lemari baju en papa....pandai tuh! selongkar dlm 2-3 helai baju atau seluar jek.....yang lain2 tak usik.....dpt keluarkan 2-3 helai baju die tutup pintu lemari tanpa meninggalkan kesan2 yg boleh disyaki....tgk tu, muke pun penuh konpiden ketika melakukan kesalahan wakakakaakaka




tekedek2 pi angkut baju2 tu semua....





masukkan dlm bakul baju kotor.....pastu mak ko lak tak cek tak belek, main sauk jek bakul tu bawak turun bawah n campak dlm washing machine......owh! terima kasih bebanyak le dik....mak ko ni mmg suke dik lipat kain byk2  T___T



kes akan dibawa ke mahkamah tinggi untuk dibicarakan secara telus dan sebarang pujukan dengan membuat muka comel kuasa dua tidak akan dilayan!






** weekend yg pack! sabtu ahad outing bawak anak2 jengjalan.....next weekend baru start misi menyettlekan baju raye n kasut raya anak2.....baju kurung n baju melayu raye dah ready....yeay!....preparation raye lebih pada anak2 sebenarnye....mak n bapak xyah over, puase yg penting he he he.....






41 celoteh sahabat

hehehe...bijak betul...

July 9, 2012 at 9:02 AM

hahahhaha lawak tol lah dayyan ni...bikin mama dia conpius....baju dalam lemari leh di kumbahnyer balik

July 9, 2012 at 9:04 AM

bijak...bijak....dayyan sajer jer tue kak nak nambahkan keje umah akak....dia suka tgk mamanya sibuk kot....muahahah

July 9, 2012 at 9:11 AM

tergelak sorg2 ieyda tgk penyiasatan nie...Dayyan mesti tgk gelagat akak lepas pakai buang dlm bakul...dh tu dia pun tiru lah...tapi dia xpakai...dia collect dlm lemari.

Wow baju raya dh settle ye...sama lah kita...tiggl 2mggu lagi nk pose, sblm pose nk setlekan semua berkenaan raya...barulah lega

July 9, 2012 at 9:14 AM

keep up ur good work dayyan, auntie suka! hahahhahahah kasi mama ko exercise lebey sket ye!

July 9, 2012 at 9:15 AM

hahahaha ader kecik mcm ni mmg keja mengemas terpaksa jadik 2 kali ganda....teringat my son kecil2 dulu ngeee

July 9, 2012 at 9:18 AM

Hahaha..kelakau pulak baca..dayyan ni..tp mama ko lbh bijak dari ko..
Wah..dah mcari baju raya..kita belom lg..susah bila tak tinggal bsama ni..huhuhu

July 9, 2012 at 9:34 AM

tangkap tangkap..jgn bg cannn
ko wat cami
tangkap pstu bedung
pastu ko gomol kaw2
smpai nangis kih3 kejam x acikkk

July 9, 2012 at 9:35 AM

dayyan buli mama lipat baju banyak2... hehe... calitt dayyan...kihkih

July 9, 2012 at 9:41 AM

smpai hati ke nk hukum pesalah omel2 ni?? alololo dayyannnnn...rajinnya brkemas yer. kekekeke

wei baju raya dah siap ke? aku ni bru bli 3 helai je baju jalan2 echa. baju kurung echa xde lagi. tu tggu posa nnti la pi cari.

July 9, 2012 at 9:55 AM

hahaha.rajin dayyan memunggah.syabas beta...

July 9, 2012 at 9:56 AM

sonotnya dayyan tolong mama pilih baju nak cuci yerk.. hehe rajin

July 9, 2012 at 10:04 AM

Ekekeke..mmg kelakar..nnt Dayyan buat lg tau! Auntie suppor u! HAHA..kejam tak?P

First pics tue sweet..:-)

July 9, 2012 at 10:06 AM

hahahaha..comel sungguh dayyan! eh samalah ngan dayyan kita jugak. asyik selongkar lemari tu je. geram sungguh! klau x pun, dia akan dok dlm lemari baju tu. hehehehehe

July 9, 2012 at 10:12 AM

oo, kerja dia ek..kekekekeke....germa tui aunty ngan kamu tau..klo jumpa mau kena cubit..ngee

July 9, 2012 at 10:15 AM

olohhh olohh comeynya pesalah tuuu hehe sgtlah kiut dia menambahkan keje mama.

ank akk yg dah besar gabak tu kan lieya ginilah dia buat..kadang jenuh terfikir bilaaaa masa pakai baju nih haihh sabar jelah hehe

July 9, 2012 at 10:18 AM

hahahaa...
well done god job budak kecik!

July 9, 2012 at 10:25 AM

dayyan anda didapati bersalah....
hukumannya digomol dan dicium2 bertalu-talu sehingga puas hati hehehehehehehe...
muka dia cool jer kan sis :D ....

July 9, 2012 at 10:27 AM

haha.. dia nak suruh maknya membakar lemak secara lebih lagi la tu....

July 9, 2012 at 10:34 AM

kui3 adoi saboo jela
klu aku dh betukar rupe jadik singe jadian kot...dh la nk bsh baju tuk wiken skali harung...tetibe ade plak terselit baju bersih dlm baju kotor??? heh mmg bleh bikin skt jiwa...abesla ko dayyan...apela hukuman ko dpt nnti...hikss

July 9, 2012 at 10:35 AM

ada jer keje sikecik tu...pandai tul...dah besar leh tulun mama tu hehe

July 9, 2012 at 10:37 AM

Coolnye dia wat keje tue...
hehehe

July 9, 2012 at 11:09 AM

hehehheeeee...sajer tu dayyan nak bagi senaman otot2 tangan kat mama...bior byk lipat baju..kikikiii.....


alahai citer pasal raya ni kan lia pun kene buat persiapan awal..klu last minit nnti mmg x sempat dah nak b'jalan... utk lia stanby t'shirt dgn kain batik jerk..uhuksss....

July 9, 2012 at 11:12 AM

wah saspek tu muka dia sangat comel....serius wat kejer...mungkin niatnyer baik tu...nak nolong mak nyer ngemas hehe...

July 9, 2012 at 11:20 AM

ni akak menyorok ke masa tangkap gambo si dayan ni???? comey kann....akhirnya dapat siapa punya angkara..lawakk jeee

July 9, 2012 at 11:32 AM

Ahahhahaha dayyan, dayyannn macam2 cerdikkk nyeee lah hai kan, boleh dia fikir tuu nak ltk dlm bakul tu, cerdikk memang cerdik, nie konperm dia tgk ko ubuh dlm bakul patu dia tiru kan, cuma manalah dia nak bezakan kain kotor atau tidak kannn ekekekek

July 9, 2012 at 11:41 AM

heheh..

dayyan.. dayyan.. bagus2.. kasi mama excercise.. lebih sikit yeh.. hihi..


ena pun baju uk pakai di pagi raya dah settle dah.. tinggal baju anak2 utk tukar2 hari2 berikutnya je la..

July 9, 2012 at 12:08 PM

wakakakaka...

Nasib baik misteri sudah terungkai!
Sila kunci pintu almari lepas ni ya..:)

July 9, 2012 at 12:45 PM

keh keh keh
siap ler si pesalah tu
kena dendan kaw kaw punya....
ha ha ha...
dayyann ooo dayyan
comel ler keletah awakk.....

July 9, 2012 at 1:21 PM

hahahah.. memang rasa nak tergelak guling2 tengok keletah bebudak ni kan, rajin pulak baby nih 'mengemas'... sian mak dia...

July 9, 2012 at 1:41 PM

hahah dgn muka yg xbersalah dayyan buat keje2 tu yea...gedek2....;)

July 9, 2012 at 3:10 PM

haih gendut ni..!
kemain lagi ye!
abes la... dah bawak ke mahkamah tinggi nnt
jangan dok buat muke puss in boots plak
hehehhe
takde sape nak tulun dah =p

July 9, 2012 at 3:28 PM

ahak2 gelak besar aku wei... jgn la esok2 si aiyan ngikut cam dayyan....comfirm mama nyer fengsan...
pandai tul dia yek...msti dia perasan ko skit sgt membasuh baju, itu dia tlg tambahkan tu... heheheh

July 9, 2012 at 3:39 PM

hahaha.. pesalah yg sgt comei okeh.. klu auntie jadik hakim sure x jadik nak hukum dayyan tau.. rasa cam nak gomol2 lg adalah.. hehe..

aqeef pun sama lieya.. pantang nampak bakul baju memang habis baju dicampak kat dalam tuh.. hehe..

July 9, 2012 at 3:46 PM

alololo comeyynya muka si pesalah yg tak bersalah tu haha..kecian dek mama ngko kena dera basuh n lipat baju bnyak2..

July 9, 2012 at 4:36 PM

comel. mmg nak kena cubit dayyan ni.

July 9, 2012 at 4:37 PM

haha...mmg terbaek arr dayyan...hihi

mesti dh byk kali dayyan dah buat mamanya dh tertipu...^^

July 9, 2012 at 6:54 PM

masa kecik2 gini la kita buat sepahkan dayyan.....yepiiii

July 9, 2012 at 7:42 PM

penjenayah tu comel sgtlah...tak smpi hati nak jatuhkan hukuman..hahaha..

July 9, 2012 at 10:50 PM

kahkahkah... serius comei.....

diam2 tu. terer2. siap tutup balik pintu lemari yg aku suka tu..

July 10, 2012 at 8:17 AM

jeng jeng jeng.. kan dah kantoi dayyan..

July 11, 2012 at 10:26 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy