Thursday, July 5, 2012

thursday ~ random photos


auwcakkk!!.....(ape cak! cak!tampo kang hahahaha) ...udah le, meh le free2kan diri layan entry merepek meraban random photos di ari kamis nieh.....


*
*
*
*
*
*
*
V


  • bekpes 'petik jari kacang goreng' aku hahaahhaha...kalo dtg mood malas aku (biase laaa mood kibar bendera) nie laaa bekpes sempoi budak2 ni.....daging beger ngan hash brown goreng... pastu aku racik2 kan...creet mayonis ngan sos sikit...siap!!! he he he.....




  • laki sapeee la nieh?...mithali tol dok pilih ayam....bini lak dok snapping2 gambor ekekeekekek...ehh jgn tak tau, kalo gi pasar tak kire laa kat carefour ke atau pasar basah mmg en laki le tukang pilih ayam ikan sbb die terra cari yg segar, semua ikan ayam die kebek2 sebelum beli....kalo aku yg pilih mmg takde kebek2, terus sauk jek....


  • yeay! maxi skirt yg order dari RnRcollection dah sampai....kaler light brown ngan purple gituww!! ishh kene pi cari tops baru ni....ihiks!


  • dah lame gilos cari kaler nie...akhirnye dpt gak grab tudung yg layer brown, pink ngan soft blue....




  • keh keh keh ....ni kawan sekelas mia nie...izati name die tak silap aku....kalo nampak aku tgh tgu mia balik sekolah sure menegur aku "aunty..aunty...tunggu mia yeak" he he he.... ramai lagi kawan2 kelas mia yg pantang nampak aku...laju jek dok panggil "aunty! aunty!" he he he....time ni le aku korek rahsia perangai mia kat kelas camne....laju jek laa budak2 ni mereport hah!



  • kak mia tgh menjerit "mamaa!! tgk dayyan nie!!" ......budak kecik ni mmg tau! pantang tgk kakaks buat homework ..mesti mengaco same.....piat tinge nak dik?....




  • ayam kfc yg baru tuh...dah lame gile dah mkn nie mase baru2 kuar ari tuh....mmg pedas menyengat.....tapi i loikeee juta2 kali!! yg best tu, sebelum gi mkn aku sapu losyen mustajab kaler merah tu kat perut....dah le perut tgh pijo2...pastu mkn lak ayam pedas meletups nie....rase nak kebabom perut aku he he he....





  • kak mija terpatahkan no plat keter mama...ishhh nak kene budak nie....ni gara2 bawak beg sekolah main2 la nie...tali beg tersangkut kat plat keter aku....terus prap! patah due.....grrrrr......aku  amik gambar gini pastu post kat fb, tanye nak denda ape budak sorang ni he he he....ramai suggest denda no ipad selama seminggu.....keh keh keh




  • nampak tak objek yg tengah mkn senyap2 tuh.....mkn bende sedap sure gi nyorok...takut nooo orang paw die punye sikit bahaahahahaahah


  • cam biase laa, tak sah takde pic lauk tapauan aku kan heeheheh....ari tu tapau lauk ayam masak kicap, talapia berlado ngan pecal.....


hokey...tamat sudah ihiks!~









** konpem dato fazley masterchef selebriti yg pertama! tak caya korang tengok le nanti.....berani potong kuku jari le akuu!! ngeh ngeh ngeh~






44 celoteh sahabat

hadoi gambo last bleh ko tepek lauk peberet aku...dh la pose ni oi...menggugat btol la...
si mija tu dh mcm pesalah btol la ek pgang no plate gitu..hiks...klu ank aku kompem dh nanges sbb buat salah...mama nyer plak garang mcm singe...sblm kantoi derang ngaku siap2 ape slh derang...hikss

July 5, 2012 at 9:36 AM

menyelit celah2 moto ngn menan ye dayyan..

sabo kan je lah tgk pic last sbb pose kan arinie..huhu

July 5, 2012 at 9:41 AM

suami mithali! hahah..Sebab saya mmg tak suka nak pilih ikan/ayam kat pasar...tak suka tangan basah..so mmg wife saya yg pilih! ekekeke

July 5, 2012 at 9:42 AM

wah bukan main sopan lagi dak amat pilih ayam..hahaha..lg satu yg paling kelakau punya ar sempoi kawan mia tu duduk..
Dan lagi satu pasal denda tu..ala mama nie sikit hal ar tak payah ar main denda2..releksss...hahahaha

July 5, 2012 at 10:00 AM

pandailah suami lieya pilih ayam... klu akak pun macam lieya jugak... nampak elok je terus amik.. takdernyer nak telek2 lelama ni...

Lieya.. akak pun rasa mesti si Dato Fazley yang menang...

July 5, 2012 at 10:02 AM

ko kalau tepek pic dayyan byk2 pun aku suka nok...sbb dia comel!! aku geram tgk dia kacau kakaks dia tgh buat homework tu...rasa nak cubit2 je pipi dia tu...eiiii...geramnya aku...

nok, mmg Dato' Fazley yg menang masterchef tu nok..kawan aku keje astro yg bagitau...dia bagitau kat aku masa aku up citer kat blog yg aku target selebriti top 5 bakal melangkah ke final...

cayalah DF!!

July 5, 2012 at 10:08 AM

Bekfes mu yang simple itu sangat menyelerrakan (siap double r lg tu)... kids mmg suka bekfes mcm ni...

July 5, 2012 at 10:09 AM

sekali harung citer senang kan, tak payah nak mikir ayat nak citer panjang2...banyak mainan dak tecik tu...terhibur baca entry

July 5, 2012 at 10:17 AM

-rajin ko bt sapan tiap2 pg utk budak2 tu wei...
-laki ko sama cam laki aku, senang nk mintak tlg beli apa2 kt kedai, suh beli brg dpr ke brg apa ke
-lama dh aku tak berskirt ooo...jeles
-cantik gabungan kaler fareeda tuh...
-ohoo pnadai btl ko mengorek rasia ek kt kwn2 mia...
-heheheh... dayyan suke mengaco ek, kang dia kene kaco pdn muke
-tak tertahan la ngn ayam kfc tu, pds gile bg aku
-heheheh dhtu ko dh denda lum si mija tu...
-perkh ensem boy mkn nyorok2 ek... amboi2 kudukut
*aku setuju la rasa cam dato fazley je menangkan... dia yg paling cool n bestlah, skrg nih hrp2 juliza kuar...tak suke ngn sikap dia

July 5, 2012 at 10:36 AM

Coretan terakhir tu menarik perhatian,..betul ke dato fazley juara?i like,tgk dia sgt berkaliber.
Mcm2 ada random photo,.pandai dayyan mkn benda sodap kena nyorok.ikut peel saper lah ni..hik

July 5, 2012 at 10:37 AM

wah dah try yg kfc tue ekkk
nmpk sgt yummy oke
wah shopping sakan ...aku pun dah start summer mmg cari dress la...now prefer pakai kain compare jeans

July 5, 2012 at 10:41 AM

kadang bab pilih lauk segar ni mmg org lelaki terr kan lieya hehe sbb suami akk pun sama ;P
kalau ikut akk pakai hentam je masuk plastik..

comeynya dayyan..lg kacau kakak lagi buat org geram.mata bolat...haihh geramlah..

wahh bestnya kalau dato fazley menang!

July 5, 2012 at 10:41 AM

amboi lawonya maxi skrit dgn tudung baru tu kak...haahah
melawa la mama yea anak2 hahhaa ;)

ayam kfc tu xsempat rase...huhu pedasss memang feveret la kak...heeeeeee

July 5, 2012 at 10:43 AM

i loooveee mustard.. anyway kalau saya makan ayam kfc tu confirm la tak rasa ayam sebab telan air banyak.. kesian betul orang yg tak tahan pedas ni tapi nak jugak makan pedas..

July 5, 2012 at 10:47 AM

firstly..aku sokong jugak dato' fazley menang sbb dia mmg cool!!!

2ndly gambo2 ko mmg tak penah mengecewakn tetiap minggu gitu hhhheee...

eh mata aku terpaku dekat skirt yg baru beli tu..jgn lupa show off tau!aku peminat tegar skirt2 ni :)

budak comel makan nyorok pastu kacau kakak..bagussss dik :)

mija dah kena denda?siannnn dia hhheee

ooooohhh mcm best je ayam KFC tu,lg pedas lg best ni, bior pecah lelemak dlm perut ni ha hhhhaaaa

pandai ek laki ko pilih yg segar bugar..aku laki bini plak asal ado..bole???hhheee

July 5, 2012 at 10:49 AM

menu tapau pun menyelerakan dik
kita nie kerja kann
soo tapau2 nie x sah , kalau tidak mana sempat kan
janji makan dirumah ;)

July 5, 2012 at 10:55 AM

hakhak kelakar lak kwn si mia tu..smpat lagi lieya snap yekk!!
wow!! maxi skirt by RnR collection tu..caya lahhhh..hehe

July 5, 2012 at 11:02 AM

Penuh perasaan hb lieya pilih ayam...
Pastu no keta tue nk p tikam leh? Ekekekeke..:P

July 5, 2012 at 11:03 AM

byk lak rasa nak komen..
tp aku tapis2 je yek..hehehe
aku paling suka gambar laki hang ngan dayyan..
jgn marah..susah wooo..nak tgk jantan beli lauk basah...dayyan lak mmg terbaek bab makan menyorok..kakak suri kalau nak 'berak' mmg suka menyorok..tp kalau makan..dia suka 'menunjuk2'..hehehe...aku tak pernah makan talapia..tp laki aku pernah wat balik satu ikan ni..tp aku tak tau nama apa..mmg makan sedap..rupa sebiji talapia dlm gambar ko tu..hehehe

July 5, 2012 at 11:12 AM

papa dayyan sama ngan papazakwan
tukang pilih2 ayam @ ikan
heheheeh

July 5, 2012 at 11:13 AM

Suke tgk gelagat dayyan tue....
Hari2 tgu entry kak lieya yg tiptop...
sehingga melahirkan rasa nak berblogging akhirnye tercapai jg...
tq kak lieya...

July 5, 2012 at 11:46 AM

sungguh mithali bapa itu..... kalu masz pon main sauk2 jerk ikan ke ayam ke udang ke n yg sewaktu dengannya... tapi kalu hubby, siap dah masuk plastik kuarkan balik coz 'jumpa yang lagi fresh' katanya...

July 5, 2012 at 11:48 AM

nanti kasi pose maxi skirt tu yer.....sekarang trend...mesti santek!!

July 5, 2012 at 12:15 PM

maxi skirt kembang tu yeh? msti gojes nih.

eh aku pon rasa dato fazley yg menang la. yg lain biasa2 je.

July 5, 2012 at 1:43 PM

NASIB BAIK BARU LEPAS LUNCH.. KALO TAK KEBULUR NGOK LAUK PAUK ATEH MEJA..


LIEYA,
ASBEN LIEYA TU LEBIH KURANG NI.. KALO MEMILIH MEMG BELEK BETUL2.. TU YG LAMA TU.. KALO HUBY DIER AMIK JE APA YG ADA DEPAN MATA.. HAHAH

July 5, 2012 at 2:00 PM

yer kooo..
aku pun part pilih ikan, daging udang. shahnun expert.
ikut aku... apa yg ada depan mata aku amik je la. janji ada.

oh gedek2 kecik2 dh terer kedekut ekkk.. heeh cute tersorok sorang2 celah tu.

i lap ayam kfc baru tu gak kooo... sejak dia kelaur dh 4-5x aku pi mkn.

tapi aku tgk FB KFC ramai yg x suka. eh heran aku... for me dh sedap gila dah.

July 5, 2012 at 2:01 PM

byk2 gambo suka tgk gambo dayyan yg nyorok makan tuh.. sgt2 comel.. geram sungguh.. hehe.. :)

July 5, 2012 at 2:17 PM
Anonymous

aduhai lama nye tak pekena ikan talapia berlada tu...huhu....

rindu ngan pakcik cafe e7...kua3

July 5, 2012 at 3:07 PM

sebab mama mia glamer gitu....
kalau dah gitu punya masak okler.. janji bawak bekal...

July 5, 2012 at 3:08 PM

Tak tahan tengok aksi dayyan makan menyorok tu hahaha...

July 5, 2012 at 3:37 PM

dalam malas tu, siap gak bekfes ....
memang ibu mithali lah u nie sis...

hehehehe noti ek dayyan kaco kakak...
tapi tu lah penghibur kannnnnn....

ayam kepci tu, sapphire sgt suka...
pedas2 gitu leh dia makan, terkezut i...

alahai dayyan, sembunyi kat tempat open hahahahaha...memang nak kena gomol ini budak!

July 5, 2012 at 3:42 PM

ku suka pasal ayam kfc tu, mulut ngan perut terbako! Sedap kan ayam tu, dh 2 kali mkn, ingat nk amik gambar, memanjang lupa sbb x sabo nk mkn!A

July 5, 2012 at 4:58 PM

sedap tgk kfc tu ttp blm trgerak hati nk cuba cz kfc kt tmpt akak ni ayamnya xsegar....hu.hu.hu....

July 5, 2012 at 7:16 PM

suka..suka..suka.......

tp tersnyum lya tgk kawan mija tu..comel lak dia duduk gntung g2..hik2..

waa..dayyan mkn ape tu erk?

July 5, 2012 at 8:27 PM

suke gambo yg kakak mia terlopong tu..
hahah, real nyer muka..
psst, kasila link soping online ko tu..
mau cuci mata gak nih!

July 5, 2012 at 10:44 PM

memang hari spontan khamis yang dinanti hik..hik

somi saya pun sama gak beli ayam ikan sumer....dier memang hebat bab memilih ikan ayam ni...

kfc tu nak try gak esok tak sabo tau nak ngap ayam tu...

suker tgk dayyan tu comel..

July 5, 2012 at 11:53 PM

dayyan dah semakin besar mesti banyak akal dia
mama kena siap sedia lepas ni (hahahha)

July 6, 2012 at 9:15 AM

husben kita sama la. bab cari yang segar baik daging ke ikan or even buah mmg terbaik la. hehehe...

July 6, 2012 at 10:33 AM

sama gak ngan husband akak lieya..klu g beli ayam dia yg pilih dan beratur tggu potong ayam... akak x kuasa gak...hehe...

alahai dpt pakai sket baru yer...jeles akak tau... sbb akak dah tak der pinggang yg ramping nak pakai sket...huhu....:)

July 6, 2012 at 10:43 AM

waaa macam2 cerita ni mane satu nak komen.... same la en hubby pilih abarang basah yang ida pula g beli barang kering n cuci mata ha3....KFC tu pedas bangget sis x boleh nak maken pedas walaupun owg melaker....hik2


Dato fazly mesti menang dia pandai masak huahuahua....

July 6, 2012 at 11:30 AM

salam lieya..rindu nya ngan family comel lieya tu..heeeee

sy pun suka kfc baru tu pedas mnyengat..nyum nyum..

peluk cium utk anak2 yer...

July 6, 2012 at 2:09 PM

amboi dayyan..takut orang ngicaklah tu...hehehe..

dee pun suka kfc baru..sedap dan hot2..

July 6, 2012 at 3:35 PM

no plat kete mu tu ong tak kak?hihihi

July 6, 2012 at 9:12 PM
Anonymous

aikk ada lagi ke kfc baru tu??? hengat dah takde, tukar pada yang lama..apa2 pun..dayan mmg terbaikkk lah hehe

July 7, 2012 at 8:41 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy