Thursday, July 4, 2013

thursday ~ random photos


assalamualaikum...


salam kamis salam random photos dari lieyalatif hehehe....in sha Allah kamis ni adalah kamis terakhir kite di bulan syaaban....yehuwwww!! tak sabar nak puase nieh....yg tak bestnye semua dah pakat tukar wp1 masuk keje 7.30pg .... kompom2 jadi macam tahun2 sudah, waktu balik sure jem jalan kat parcel E nih sbb semua pakat balik awal...seb baik en laki cuti sems 3 bulan skrang so takde laa rush aku nak pi amik anak waktu petang...tgu jalan reda baru lik keje laa nampaknyer, menu buka kalo sempat in sha Allah masak kalo tak beli jek, sahur wajib masak sbb mia mija puase kan so kene mkn nasi....hokey2, jom layan pic random photos yg ado tuk kali nieh...


*
*
*
*
*
*
V


  • menu sarapan tipikal org malaysia...tak roti canai, nasi lemak lawan dgn teh tarik...tapi aku dah lame tak amik  heavy breakfast gini.....kalo en laki order ni aku cuit2 laa jamah....lg pun aku bukan penggemar nasi lemak, aku lagi rela crush diet aku dgn roti canai....i peminat roti canai banjir you!!



  • tiap2 bulan lepas gaji masuk aku akan menderma kat bil2....tu tak termasuk bil unifi tuh...bil letrik aku mmg tgi sbb kiteorg tiap malam on ekon kalo tak putera lilin aku tak mo tdo.... dayyan le putera lilin aku tuh heheheeheh.. tu pasal kalo balik kampung masing2 menggelupur mcm cacing kepanasan wakakaakaak..bil astro plak kiteorg amik pakej basic jek...bil air biase2 jek laa...

  •  mase org dok pakat2 kecoh up gambar kat fb ngan blog pasal abg burn burger bakar ni, i pun tergoda nak cube...tapi sori to say, aku kureng sikit kot...patty die keras n kering....sedap lagi burger bakar lava grill kat serdang nun ngan rawang burger bakar tuh....



  • ni plak meatball abg burn....kering laaa pada aku....rase lada hitam yg byk....tp ade kawan2 yg penah rase kate sedap, yelaa tekak n citarasa masing2kan...maybe aku kene pi branch lain kot ...abg burn area food court sg ramal tu maybe kureng sikit kot....


  • tuan raja yg dok menyusu sambil di layan dayang2 heheeheheh...kemain mcm bos besar!..kiteorg kalo outing sebelum masuk kete aku akan tanye dayyan die nak dok depan ke belakang....kalo mood die nak dok belakang, legaaa aku tak yah pangku die hahaahaha....tapi akak2 die laa bising sbb dayyan amik space luas wakaakakakakak....



  • ops!! 18sx punye aksi....wajib tiap ari aku mintak kiss...
mama : dayyan meh sini jap...
dayyan : ape aaaaaa...(penat aku ajar suh jawab 'saye' bile org panggil)
mama : nak kiss sikit...
dayyan : nah ...(sambil bagi pipi)
mama : tak mo! nak mouth adik....
 **kecap kecup aku gomol....oowhhh cyg dayyan!!









dah tu ajek....jom sambung wat keje....jgn malas2 babab kang!




** tahniah utk en hubby sebab berjaya cemerlang mcm sems lepas....semua A tuuu....tahniah! tahniah! nanti belanje kiteorg makan yeak...eh? hahahahaha.....semoga papa dpt abiskan master dgn rekod semua subjek dpt A okey...kami anak2 doakan tuk papa....




31 celoteh sahabat

1st sekali tahniah jgk utk husband akak...
Smoga sentiasa murah rezeki..

byk tol jumlah bil letrik tu...huhuuuuuu
xpe demi putera lilin, mama miamijadayyan sanggup berhabis duit tuk tu semua..heheheee

July 4, 2013 at 9:07 AM

moment yang kissing tu sgt sweet okeh hehe
congrats to ur husband Lieya ;)

July 4, 2013 at 9:18 AM

tahniah utk asben!

amboi telur mata ko..mabeles..aku pulak penggemar nasik lemak..ko tak tau tetiap hari aku boleh mentekedarah nasik..patut la gemok kan hhheeeee

amboi bukan main dayyan diva diapit dayang2 ye hhhhheeee..sonoklah dia..

umah aku pun bil elektrik mencanak2 naiknya..ate ekon sesaja hhhuuuuu

burger bakar tu mmg org duk ckp je kan..aku tak merasa lagi..ntah kena ke tidak dgn selera aku ni ha..

bonding time dgn dayyan is the best pic ever :')

July 4, 2013 at 9:30 AM

tahniah utk husband lia..yang kelakar dayyan ni...

July 4, 2013 at 9:31 AM

mcm tu la time dpt gaji jer beres bil2 dulu...hehe...bayar online je kan...senang...

bestkan dapt kissssss anak2 ni...hehe...muahhhh:)

July 4, 2013 at 9:32 AM

tahniah tuk hubby lieya yer..so pas ni dah boleh berjimba sakan la kannn..hehe

zee pon suka benar nak gomol budak kecik..mmg kiss mulut punya,dah besar takde la dapat camtu dah..dorang dah malu..

lama dah rasa nak try meatball abg burn,lia ckp gitu trus xjadik..mmg ade nampak kering skit pon..

July 4, 2013 at 9:35 AM

Tahniah utk papa miamijadayyan!
Jadi sumber inspirasi pd anak anak

Nasi lemak menggoda!
Kt mamak terowong ke tu?

Dayyan mmg adik kesayangan la
Kakak2 rajin layan :)

July 4, 2013 at 9:44 AM

Tahniah untuk papa miamijadayyan!!!
Moga anak² juga mengikut jejak langkah papa nya..ameen..

mmg sonok kiss dak tecik nih..hehehe..ahwaz pon selalu kna cm dayyan..geramm!!!

July 4, 2013 at 9:52 AM

Ja pun rs beger abg burn biasa2 ajer.. hee tekak masing2kan

July 4, 2013 at 10:01 AM

telo mata kat nasi lemak tuh betul2 menggoda.. dh lah hari nih pose.. nages tgk.. huwaa...

olololo sweet je aksi 18sx tuh.. beshkan gomol cium2 anak nak2 time tgh bangun tido.. dgn bau busyuk mashamnya.. ekekeke..

lastly.. tahniah utk en hubby lieya.. semoga terus berjaya.. amin.. :)

July 4, 2013 at 10:07 AM

tak pernah try burger abg burn...tapi sangat tergoda tengok meatball tu...yummy!
dah nak dekat puasa kan...tak sabar too :)

July 4, 2013 at 10:15 AM

pergghhh..bil letrik tinggi betul tu. ye la, kalau pakai aircond mmg tinggi la. kitorg pakai cooler je, tp malam2 sejuk aircond semulajadi, maklumlah dok uma kampung. hehehe. bil letrik tiap2 bulan x pernah lbh dari rm35, bil air rm2-3 je. jimat sungguh!

tahniah buat husb lieya di atas pencapaian yg cemerlang :)

July 4, 2013 at 10:20 AM

tkpnh try lg sebarang brand burger dibakar ni..hiks sian kan.. ntah bila nk pegi ni..skrg berlagak tk terliur sok ramadhan ha meleleh tgk gmbr..haha

July 4, 2013 at 10:36 AM

huhu~ramadhan kembali lagi...
selamat berpuasa yea...
bil semestinyer..perkara pertama yg dilakukan biler gaji masuuukkk...nak wat mcner....redha je la yea kak...hihi~

July 4, 2013 at 11:18 AM

Kakak geram dgn Dayyan aje. Untung dia bising-bising kakak pun rela meriba kepala dan kaki memang big boslah dia hihi...

Budak perempuan macam mana pun Lieya sayang adik dia..

July 4, 2013 at 11:38 AM

Lizz dedua minat nasik lemak & roti canai...acaner...kalo ader dedi tu boleh jer ngap sampai abis..tambah budak 2 tu selalu x hbs mknkan maknyer yang mkn segala hehe..maner berat tak mencanak...suka betul nengik dayyan kiss mamanyer tu anjer2 gitu....

July 4, 2013 at 11:48 AM

gmbr last tu buat akak tersentuh hati lieya...
sebiji macam aeish...suka gomol dia

tahniah buat hubby lieya...

July 4, 2013 at 11:54 AM

wooo nasik lemak telo goyang !!!

July 4, 2013 at 11:56 AM

makanan semua menggoda. mungkin kreativiti gambar di ambil kot. sangatlah menggoda. heehhehhehehe

July 4, 2013 at 12:12 PM
Anonymous

uitt!!tora dtg lg....lama kak ton x singgah sini,mood malas nak berblog...masuk blog org pun dah jarang

bab cium mulut tu kak ton pun selalu buat dekat ank2 burung n bapak burung....ehh!!!haha

July 4, 2013 at 2:02 PM

len kali aku nak suh dayyan bagi air liur extra kat ko hahahahahhahahahhaa
tahniah utk en suami, score A semua tu, bagus2...dia score, dia kena blanje ko ye wakkakakakakakakkakaa
selamat berpuasa beb!

July 4, 2013 at 2:07 PM

a'a ina pun masuk wp1.. tp bln lepas baru duk ptrjy ni masuk wp2.. skrg masuk balik wp1.. ye lah.. kang ada yg buka dalam kete je kang.. huhuhu.. ni pun kdg sampai lewat jugakkk.. hrmmm..

Tahniah buat en. suami lieya ekk.. cemerlang tu..

July 4, 2013 at 2:07 PM

bulan posa ni ..sekitar 4.30 mmg jem lah jalan.
lagi area umah mak kty kat bangi tu..tmpt pasar ramadhan.

tahniah buat papa miamijadayyan..semoga terus success

July 4, 2013 at 2:44 PM
Anonymous

so sweet hehehe... tahniah utk en hubby juga ye. sebalik kejayaan seorang suami pasti ada sang isteri khen...

July 4, 2013 at 3:25 PM

gud lux terus utk suami kamoo cik lieya latiff..
ai dah gradddd dulu ;p
hehe..

July 4, 2013 at 5:50 PM

tgk pic ni lapar ada, geram ada n mcm2 ada...bil letrik kt rumah akak bln ni melambung rm480.....huwaaaaaaa......kesian cik abe.

TAHNIAH utk suami lieya...cayiok!!!!

July 4, 2013 at 9:36 PM

Che wa adik aku ada buka kedai burger bakar kat kualer. Kat chandhan putrri kst jili cafe.

July 5, 2013 at 1:48 AM

aku komen nota kaki dulu.
congrats shahhhh... aku tau sure dia buleh tu.

btw... memang kerign sgtlah meatball abg burn ko tu.
based on my experience dh mkn meatball abg burn kat 2 branchs. satu kat sec 23. satu kat sec 7. memang diff ko. yg sec 23 tu aku rs biasa2. tapi yg sec 7 tu sgt2 sedap. gravy dia pun berlambak. rs mcm separuh meatball tu tenggelam dlm gravy. 2x kami pi repeat mkn sana.

so nanti ko pilah try kat sec 7 tu pulak.
alo2.. cutenya dayyan kiss mama....
hazry now dia yg saja nk kiss mulut. coz ayaq liuq dia menjejes2. pastu suka bila kita dok "yewwww.. air lioooooo". kikiki

July 5, 2013 at 8:00 AM

ha.. yang akak kata tak leh nak komentu pakai akaknyer komputer di opis.. ni lari sat kat komputer budak sebelahni.. baru senang hati..
niler entri menarik penuh gambar sekeluarga... akak tak nah lagi ke kedai abang burntu.. tapi terbaca2 gak kat blog kawan2...

July 5, 2013 at 5:19 PM

aku mkn meatball abg burn kat kota dmnsara punya... for me sedaps.. kena ngan tekak aku.. rasanya dh 5x mengulang dah. nnti nk try yg kat sek. 7 tu plk

congrats to shah... hebat ok... all subjects score A tu... bravo!!!

July 7, 2013 at 4:58 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy