Wednesday, July 24, 2013

wordless wednesday ~ before & after....




  • sotong celup tepung
*before*


*after*




  • bayam goreng + kari kerisik ayam + sotong tepung
*before*



 *after*



  • mee goreng basah + cucur udang rangup + kuah kacang

*before*
 


*after*





**arghh kepale sudah pusing2 mau masak ape lagi niii hohohoho







53 celoteh sahabat

mengancam betul sotong tepung tu..

July 24, 2013 at 9:05 AM

hihihi...dh tak tahu nk story mory yek Lieya..last2 tunjuk aje gambar before dgn after tu...hihihi

July 24, 2013 at 9:07 AM

rjin tul kwn aku nih... eh sutun tu ko goreng tak meletup2 ke lieya? aku paling ngeri nk goreng sutun tuh...

July 24, 2013 at 9:08 AM

sedapnyaa

July 24, 2013 at 9:08 AM

sutun tu memang terbaekk lerrr kann....paling sedap mkn panas2 tu....cucur udang tu pun k.azue suker...nko memang terror masak arr lieya...supermama btol...

July 24, 2013 at 9:11 AM

sedapnya tgk mkanan akak tu semua...ieyda nk wat kari ayam hari nie...leh kongsi kari akak tu ke?hihihii

July 24, 2013 at 9:16 AM

terbaik...terliur tgk sotong celup tepung..feveret aku...hari ni aku nak gantung kuali...lalalalala

July 24, 2013 at 9:17 AM

sotong goreng tepung tu mmg nampak tempting

July 24, 2013 at 9:21 AM

sotong goreng tepung tuh betul2 menawan kalbu.. daku kalau wat sotong goreng tepung sokmo tension.. tepung tuh sure x melekat sgt kat sotong.. salah resepi kot.. huhu..

July 24, 2013 at 9:21 AM

alahai lieya oiiii..

masakan ko tak penah mengecewakan mata aku tau!

segalanya sedap je aku tgk

dah tu semuanya feberet pulak tu hhhuuuuuu..

rajin ko pomp!

July 24, 2013 at 9:25 AM

lieyaaa...sumer pon nampak sedap ni..sotong tepung tu mengancam..zee kalo buat sendiri tak pernah jadik tau..

July 24, 2013 at 9:27 AM

sama la, dok pikir jgk, mlm ni nk msk apa..
asben ckp, tomyam semlm sedap, so panaskan tomyam tue & tarok bahan jer la yg baru.. hehe
so ptg ni relax la ckit nk msk.. ;)
suka tgk rayyan... dia dh 2thn 3bln kan,
mcm baya anak nureen yg no 2 jerr.. tp anak nureen baru sethn 3bln :P

July 24, 2013 at 9:28 AM

geram tgk sotong goring tepung tu..... blh share x pakai tepung ape.. yan kalau buat tepung dia mesti x lekat...

July 24, 2013 at 9:28 AM

nok, ko buat majlis berbuka puasa kat ngumah ko, pastu jemput aku. hehehe

July 24, 2013 at 9:37 AM

Mengancam sungguh mee goreng tu...

July 24, 2013 at 9:40 AM

sedap tu sotong goreng tepung...
tetiba terasa cam nak masak tu...
masak simple2 sedap ooo sis....
mee goreng paberet somi ku...
aritu dah masak...
next week rasanya nak repeat...

betul kan sis...
dah mula lah pening kepala pikir menu apa utk berbuka....

July 24, 2013 at 9:42 AM

hehe terbaeklah susunan menu Lieya.. ;)

July 24, 2013 at 9:46 AM

waaa...telan ailio...nyum2..bestnye menu..leh copy ni..hehehe

July 24, 2013 at 9:47 AM

waa semua sedap2 ni...kemain meghiah menu2nyer tu..cucur udang kuah kacang...sodaptu....

amboi dayyan siap2 ramas2 lagi makannan tu...dah kenyang la tu...

July 24, 2013 at 9:50 AM

Lieya ni rajin dan gigih masak kan..
Itu yg Dayyan kenkonon menggaul macam nak buat resepi baru masa dia makan hahaha... dah tu dia happy lagi - macam mana tak gelihati kakak tengok gelagat Dayyan tu:)

July 24, 2013 at 9:54 AM

wah!klu asben nieyl tgk sotong tuh mesti die soh nieyl wat..huhu~
die tuh hantu sotong...hihi~ klu masak tuh..sotong je abis yang lain x abis...mee basah pun sedap klu basah2 kan... nieyl pun tgh pk2 lagi petang nie nak masak ape....dah tingtong...

July 24, 2013 at 9:54 AM

zura suka mkn sotong celop tepong tp klu buat sendiri hazab gile meletop2....

July 24, 2013 at 9:58 AM

assalam lieya..acik suka sotong celup tepung..tapi selalunya makan dikedai la..acik belum pernah buat sendiri

July 24, 2013 at 10:01 AM

Cucur udang ngan mee goreng basah tuh menikam kalbu laa Lieyaa.. cedapnyaa.. nengok.. :)

July 24, 2013 at 10:19 AM

kak nur pun buntu juga tak tahu nak masak apa lieya...
sotong tu sedaplah lieya...simple saja bahannya
lagi semangat mia/mija nak posa ni...sedap2 menunya

July 24, 2013 at 10:39 AM

Gojess..keja pun still boleh masak mcm2.mengancam sotong goreng tpg tu

*takk perasan pun birth mark dayyan.firaas ni doc x bg buang tanda lahir dia.kena tunggu umur 12 thm mcn tu baru blh decise

July 24, 2013 at 10:47 AM

Mee goreng basah ko tu sis..mencengkam betulll...cucur udang rangup dgn kuah kacang mmg duet yg serasi ni sisssss...sedapppppp.....

July 24, 2013 at 11:11 AM

aku pun kepala dah pening nak masak apa dah...
semlm utk berbuka aku masak kari telur pecah, sambal ketuk, ikan bawal goreng dan bendi tumis kicap..


sekarang aku dah terliur dgn ko punya sotong tepung...boleh la bg aku idea nak masak balik nnt ni...heheh...

July 24, 2013 at 11:12 AM

Kadang2 tengok menu kawan2 terus dapat idea nak masak apa hari ni.

Rajin susun cantik macam tu sebelum masak, akak kalu semua main belasah ja.

July 24, 2013 at 11:15 AM

wow...semua bestttt....harap2 la wawa pun rajin masak macam akak pas kawen nanti huhuhu ^_^

July 24, 2013 at 11:26 AM

memang pening nak memikir menu di bulan puasa

July 24, 2013 at 11:31 AM

nak cucur udang sikit.. hari ni nak berkari jugak..hehe

July 24, 2013 at 11:42 AM

oiiiiiiiiiiii terliurrrrrrrr

July 24, 2013 at 11:47 AM

rajin sungguh ler lieya ni memasak yer !

July 24, 2013 at 12:14 PM

hai supermama... adusss!! kecor tengok menu tu sumer lieya oii.. yum yum.. opsss!!

July 24, 2013 at 12:15 PM

Haisshh bertuah anak2 Lieya..

Udahla maknyer ayu, rajin & pandai masak lagi pulak tu..

Leh jadi idola ni.. :)

July 24, 2013 at 12:32 PM

Salam kak..nak resepi sotong celup tepung versi akak boleh??

July 24, 2013 at 12:35 PM

isk, entry pasal makanan upenyer.....
huwaaaaa!!!
"terseksa perut kita tau" dialog crita upin ipin..

July 24, 2013 at 1:43 PM

Salam #15Ramadhan Lieya, waduhh nampak pon dah sedap apatah lagi rasanye kan kan.. mata tertumpu pada Sotong Goreng Tepung & Mee basah. Mee tu feveret nisah. yang sotong tu pulak, nisha smpi hari ni tak menjadi masak sotong. (tepung selalu tertanggal dr sotong) hehehhe

July 24, 2013 at 2:51 PM

@Nisah Idham done DIGI x3 :)

July 24, 2013 at 2:52 PM

berderet tau.. haritu sebabkan lieya tayang kat facebook kari ikan kerisik akakpun jenuh google resipinyer tau...
redhajerler lieya akak leh komen kat replyni jer... tak leh komen kat tempat komen sebetulnyer...

July 24, 2013 at 2:54 PM

tudiaaaa... beederet2 menu sedap2.. kasi terliur nih~ sotong celop tepung tuh mengamcam betol lah~

July 24, 2013 at 3:13 PM

Nasib baik...
Nasib baik saya tgk entry ni dah pukul 7.10pm...
Kecurrrrrrr tgk sotong celup tepung tu...haha

July 24, 2013 at 7:04 PM

lazattt..
kamoo mmg rajin masak..:)

July 25, 2013 at 7:28 AM

Post sangat kreatif. Aku suka,

July 25, 2013 at 9:12 AM

Sedapnya sotong celup tepung, menu pun meriah :D

July 25, 2013 at 9:58 AM

sedapnya kalau pakai tepung KFC boleh....pening kan nak masak apa dah...

July 25, 2013 at 11:08 AM

sedap..geram..lapor..gulp gulp..hehe…nak jugakkk..:P

July 25, 2013 at 4:53 PM

sedapnyee mee goreng tuuuu.....

July 26, 2013 at 9:29 AM

Sgt tergoda tgk sotong lieya tu....rangup2.....ni la best bln ramadhan ramai yg share gambar mknan...sy suka je tgk...heeee

July 26, 2013 at 4:44 PM

terliur plk nengok sotong tepung tu.. ok leh masuk list

July 26, 2013 at 10:40 PM

makin dah nak habih bulan posa makin pening nk fikir nak masak apa kan lieya...

July 28, 2013 at 11:46 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy