Wednesday, August 25, 2010

mia mija punye pasal....

nie citer ahad lepas......budak-budak 2 org tu kan mmg lum ditrain puase lagi....so mmg gigih laa kene buatkan makanan dieorg......dogaan betoi kan.....roti goreng tolur ni pun bikin aku terliur .....semerbak jek bau telor, susu n planta.......he he he




mase ni kire brunch laaa sebab dah tghari....malas aku nak masak nasi....buatkan jek roti goreng telor nie.....mmg peberet dieorg pun.....biase cara aku buat camni, potong roti kecik2, pecah telor...pukul ngan susu tepung satu sudu, jgn boh garam sebab planta tu dah masin.....panaskan planta dlm kuali......goreng bawang due hiris, masukkan carrot, pastu masukkan telor.....kacau2......goreng sekejap, pastu masukkan roti tadi......bagi garing2 sikit.....tadaaaaaaaaaa SIAP!!~~



apehal mcm susah ni ko nak mkn mija....terkepak2 hah....



semenjak tgk iklan anak liza hanim dlm iklan horlick tu terus mia n mija nak minum horlick...getiks sungguh! heheheehehehe....


walaupun tak puase, bile time lieya ngan hubby nak buka puase, org yg  paling excited melangok kat meja makan budak 2 org niehlaaaa...sebok ajek....yg lawak tu, bila azan, dieorg yg dgn rakusnye minum air dulu....mengalahkan org puase......heheheeheeh





** catatan preggy : semalamkan aku masak bihun tomyam, baru satu sudu mkn, aku dah lari pi toilet sebab loya....so hubby ajak pi mkn luar, aku tingin nak makan megi goreng mamak yg sememangnye menjadi peberet lieyalatif kan......tapi sayang, baru 2 suap, terus rase loya yg amat sangat & muntah2.....nampaknye yg menjadi peberet dolu2, saye takleh terima....oh...oh...oh...








30 celoteh sahabat

anak2 saya pun suka mkn roti telur ni.. klu buat berebut mkn..

August 25, 2010 at 9:11 AM

ni boleh amik idea lieya buat roti telur mcm nie..danish pun suka jgk mkn roti telur nie..

alahai ciannyer lieya..xpe 1st trimester je mabuk2..nnnti dah masuk 2nd trimester mesti muntah2 ilang..sabar yer..

August 25, 2010 at 9:14 AM

hehe bleh try la resipi ko ni..aku selalu celup telor pastu goreng... nampak menarik je nih..

aduh sian ko lieya... muntah2 tu yg x larat....

August 25, 2010 at 9:17 AM

roti telur mmg sedap sepanjang zaman kan..uih, rasa cam terbau2 je ni..hahaha

ala cian lieya, kalo peknen bab mabuk ni yg mls kan.tetiba i rasa nk peknen gak la..tet!!!

August 25, 2010 at 9:40 AM

sedapnya mia mija makan...tak pose ek...hehehe...

Boleh cuba utk haikal nie roti telur nie...

August 25, 2010 at 9:45 AM

aku kalu malas..
aku pun goreng je roti celup telour ni..
tp aku add gula skit..kasi manis2..
suri kan pok nyer org kelate..
so suka je manis2 lemak gitu..
hehehe

August 25, 2010 at 9:51 AM

nak amik arr resepi kak lieya nie..mcm sedap jer

August 25, 2010 at 9:53 AM

sikecik dua org tu dah mcm kembar :)

mmg tergoda tgk roti tu..

August 25, 2010 at 10:09 AM

alahai...kesiannya ko lieya...buat sementara waktu nie x dapat la nak makan yg favorite semua...

August 25, 2010 at 10:12 AM

budak-budak besar tu cianlah puasa.nanti darjah satu tahulah dia nak puasa lieya.akak tak tahan kalau tengok pengasuh firdaus suruh dia puasa..firdaus kan suka makan, kalau puasa cam lain je sedehlah.roti telur akak suka buat breakfast.

August 25, 2010 at 10:18 AM

eh menarik gak resepi ko nih yer.. leh aku try nnti.. tq yer share senang mak nk tiru..hehehe

alahai siannyer ko lieya x dpt mkn bnda yg mnjadi peberet ko.. cuba cari benda lain plak la.. salu kan peknen ni cam pelik..bnda yg x suka leh jd suka plk

August 25, 2010 at 10:24 AM

tengok roti nie terus tingat zaman dolu2 sis...
dolu2 i masak gini...
nowadays dah malas skit, masak terus je roti telur sekeping2 hahahaha...
a'ah lah sis, si sapphire tu pun gitu...
padahal seblum berbuka dah kasi makan kenyang2...
tapi time azan je terus dia pun menempek sekali berbuka hahahaha

August 25, 2010 at 10:29 AM

wah! sedap ni! kak t nk cubalah lieya!! tq bagi resepi...


gambar makin cantikla dear!! good job!

August 25, 2010 at 10:40 AM

ala...sian ko....gamaknyer kali nie pregnant ko tak leh makan mee kot lieya...pembawakan ler tu..

wei...aku dok usha2 jer mug comel upin ipin si mia & mija tu...tu kalau si batrice nampak tu..harus melalak dia nak jugak...

kalau batrice plak....wajib nasi & telur goreng + kicap...yg tu pun terkulat2 aku nengok dia makan...belum lagi ujian kena suap dia ....

August 25, 2010 at 10:43 AM

samo la ngan ank aku lieya...heeee salu klu wiken aku msk sahur tu lebih sket sbb nk bg mkn ank2 aku tu kan..tp roti grng tolor cam ko buat ni pong nmpk sdap...heee leh try

August 25, 2010 at 10:44 AM

boleh ambik idea lieya masak roti telur..nida pun malas nk masak nasi utk humaira..kih kih kih..

sian ko lieya, dugaan bulan pose..Sabar k..

August 25, 2010 at 10:59 AM

sedap roti bakar tu lieya.. selalu akak buat letak telur je.. tak pernah buat mcm lieya lagi... lepas ni bolehlah cuba cara lieya..

lieya.. teruk jugak ye loya2 tu.. sabar ye..

August 25, 2010 at 11:26 AM

betul tu, kadang2 kaalau terbau jek masakan, terus terliur kan, macam budak kecik jek

wah sdap tu menu budak2 tu.. simple tp yg penting kenyang

sian lieya, mmg gitu ragam orang peknen kan. yang suka jadi tak suka, yang tak suka kadang2 jadi suka plak

August 25, 2010 at 11:28 AM

lieya..aku langsung x masak ko..anak2 aku pun puasa makan..abis2 kalo dorang lapar dorang request maggi..so aku masak maggi jelah..si mimi tu pun gedik minum horlick sejak tgk iklan horlick tu..budak2 mudah terpengaruh iklan kan..

sian kt ko loya2 eh..xpelah..nti dh 4 bulan oklah tu..

August 25, 2010 at 11:44 AM

anak2 ena tak pandai lagi nak makan roti cenggitu lieya.. dorang reti roti telur biasa tu je.. kalo tak pun roti planta bakar lam kuali boh gula sikit.. camtu je.. kalo buat cam lieya tu. dorang kuis je la.. lagi2 ada bawang sayur bagai.. hadoiiiii!! tensi.. Koman betul dorang tu... ekekekeekeke..
seronok tengokanak2 lieya pandai makan.. baru la puas hati masak memasak kan!..

sian ko lieya terpaksa la tempuhi puasa ni dengan sickness preegy tu.. Harap terus bertahan la yeh!

August 25, 2010 at 11:45 AM

kty yg nengok ni pun terliur..huhuhuh..

insyallah masuk 2nd trimester nanti mesti ade selera nak makan

August 25, 2010 at 11:59 AM

wah lieya shuntek gambor, clear milier...
bestnya menu teringin pulak kak dod nak buat nih
easy senang budak2 ni pun macam suka jek...
HOHOHO HORLICK...teringat lak marlia musa dalam iklan horlick erk

August 25, 2010 at 12:12 PM

ye la lieya.. negok roti telur tu pon dh menyelerakan tekak.

seronok jer negok mia ngan mija mkn.. cam kembar jer dorang.

la sian kt lieya.. sume mknn feveret x leh mkn.. dulu cam gitu jugak ker??

August 25, 2010 at 12:12 PM

yerr lorr aku pun terliur gak ni.. bulan posa semua sedapp dik.. nak2 ko pregnant lagilah kan..

alahai kesiannyer kamu sabar...sabar...

August 25, 2010 at 12:43 PM

Ni bukan takat budak yang suker...mak budak pun suker sedap ajer...hehe

cian lieya boleh bayangkan mcm2 nak makan tapi tekak tak buleh terimakan..insyallah tak lama lagi oklaaa tu yer

August 25, 2010 at 12:52 PM

cian kau dik..makan2 je xleh nak masuk yer...

August 25, 2010 at 1:35 PM

sedap roti telur ituew...huhuhuhu perut pun dah bunyi nie..

August 25, 2010 at 1:55 PM

wah... nampak sedap nyer menu roti telur tuh... dia pnya bau tuh... mmg sedap kan...

budak2 biasalah, time buke mmg diaorang yg paling xcited...

sian ko loya2 muntah2 ek...
hrp2 tak lama lg blh mkn lah fveret ko tuh...

August 25, 2010 at 2:54 PM

menarik gak resepi ni.. slalu celup telur gitu jer..

alahai, siannya mu lieya, makin kurus la.. posa leh tak tu? kot2 leh boboy yg ke3 ni.. heheheh..

August 25, 2010 at 3:40 PM

haa..!! tak posaa..!!! tak leh raya la tahun ni kamu berdua mia & mija oii!! tapi takper.. ade geng.. Danish & Dania.. ha ha ha

August 25, 2010 at 9:53 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy