Wednesday, August 4, 2010

petik rambutan!~

adoiyai...melayot2 tgk rambutan mase balik melaka minggu lepas....lepas jek sarapan...terus kerah hubby pi petik.....tapi yg tinggal hok dok tinggi...tepakse laa pakai tangga hah......kebanyakan rambutan gading (rambutan kuning) yg mak mertua lieya tanam......byk tuh...ade la dlm 16btg pokok gitu.........tgk tu, ade model tak mandi gentel bantal busuk hahahaah



si mija kemain santai dok situ, org dari atas dok campak rambutan...tak memasal kene halo dek aku heheeheheheh



mija yg riuh rendah.....



nie laa umah mertua lieya.....dasat kaler umah org melaka ni...sepanjang tahun dok tukar cat kalo nak raye....kalerful kooooooo heheheheh ni tak nampak sangat kaler nye.....




cepat ar papa!!! (kuang ajo tak, bini die kat bawah dok ngap...ngap...ngap heheehh)




mia kat depan umah moyangnye...sibuk tunjuk sayur bendi....



mia & mija pi jengah ape la moyang tgh buat tuh...




oh...moyang tgh siang serai...ade org nak dtg beli .....ni la moyang mia mija...bukan moyang direct ...moyang jauh gitu....ntah le aku nak explain pun tak tau heheeheheh



testing laa konon....


aksi 18sx laa plak kat tengah2 kampung....urm bagus ar tu...due2 tak gosok gigi lagi...amik bau masing-masing hahaahahah




posing miang lagi dari budak tak mandi heheheeh




auwwwww si mia nieh



rambutan gading a.k.a rambutan kuning....



packing mempacking nak bawak balik...jgn memain siap cuci lagi tau rambutan nie heheheh



tu le kisah kami dok petik rambutan......nak balik putrajaya, penuh bonet ngan cempedaknye, pisang setandan ngan rambutan......disebabkan dah tau ade sesi mengangkut2 ni awal2 kami balik melaka naik persona huhuhuhuhu!!~~



**lieya cuti ari ngan esok...jemaat baru masuk....nanti lieya jalan2 umah korang yeak...pi melaka, adik lieya (makteh) konvo kat MITC.....lg pun mia & mija bising nak dok hotel....hah jom ar....










38 celoteh sahabat

bnyk tu buah mutan lieya.. putrajaya x jauh gan tmn puncak jalil.. hihihi

August 4, 2010 at 9:30 AM

ko pun lieya nk komen rmh mak mertua jgn ler terbuka sgt.. hehehe
biasalah tuh kalu blk kg msm buah2 nih.. mmg penuh bonet kete bwk blk..
eh.. mpv mana ader bonet.. pekung hbs ler sekete tuh dgn mcm2 bau...

August 4, 2010 at 9:35 AM

pndainya mia n mija posing..

kuningnya rambutan...sedap tu..lekang2..
org kata nk ilangkan bau2an buah tu esp durian n cempedak letak roti dlm kete..Esknya dah xbau sgt..kdg2 terus ilang bau tu..

cuti yer?bestlah mia mija duk otel..xsabar nk tau next update pasal konvo tu..:)

August 4, 2010 at 9:37 AM

wah wah lieya!!! mula2 nak puji, LAWA gambo rambutan sebijik yg ko snap tu.. penangan DSLR baru ni...hikhik...

lieya, kat umah MIl akak pun tgh musim... tpai yg tak laratnya, penuh dgn semut hitam tu...geram betul akak....w/pun byk semut, still ambik gak..cuma bila masa nak kupas tu, kenala ketuk2 dulu rambutan tu nak bg semut2 tu gugur...

August 4, 2010 at 9:41 AM

adoi, terliur aku tgk buah rambutan tu lieya..setapnya...
wah p dok otel ye..suka la mia&mija

August 4, 2010 at 9:44 AM

huhuhu..sejak diet nie..durian n rambutan btul2 pantang..kecurnya tgk rambutan gading nie....

August 4, 2010 at 9:45 AM

huwaaa aku suka giler rembuatn kunin nie.. sedapnyerrr... hishh bestnyerrr tepi umah jer ha petik rambutan.. aku tak merasalah buah fresh camni... mak aku duk perumahan..mak laki aku pun duk perumahan... huhhuuh

vavavavava... bagus dah tembakan tu.. cayalah..eh bunga apa yerk yg bulat tu.. tu bunga daun semalu yerk....kecik2 dulu jer aku selalu nampak

August 4, 2010 at 9:55 AM

beshnyer rambutan gading...lekang tk isinya?...skang ni mmg musim buah, tu pasal jugak ramai yg tk sihat skang ni

August 4, 2010 at 10:05 AM

dorang kata rambutan yang kuning ni manis dan lekang.amboi kemain lagi bebudak ni, bagi pos ciuman.best ye orang ada kampung.

August 4, 2010 at 10:10 AM

bestnyerrrrr lieya..
lieya.. ena dulu kecik2 selalu gak manjat pkok moktan bila time musim tu.. hahahha.. jenuh kena jerit ngan mak.. TURUNNNNNNNNNNN!! hahaha.. pernah juga jatuh pokok moktan tu.. hhuhu

Syoknye cuti.. bila la turn ena pulak nie..

August 4, 2010 at 10:10 AM

bessnyer ur kampung ada mutan...i muta merah tak suker paling suker mutan gading kaler kuning tu sebab masam2 sikit hehe

cium molot budak dua org tu yer hehe

August 4, 2010 at 10:14 AM

mia mija ni cam kembo la...beza sthn ke diaorg nih??? huuuu nk rambutan sikettttttttt

August 4, 2010 at 10:39 AM

tomeinyer 2 beradik nie

geram tgk rambutan2 ituew

August 4, 2010 at 10:52 AM

ooooo soka i moktan tu...
jgn lupa bagi kat i seplastik tau!
nak gak :D

August 4, 2010 at 11:05 AM

kak yatie : lieya rase ayat lieya pasal rumah mertua tu bukan mengutuk...mmg rumah org melaka kalerful....org melaka tau laa kot .....so harap maklum yeak.....

August 4, 2010 at 11:08 AM

rambutan gading nie memang arr best...tp kalau makan beria sangat memang leh mengundang penyakit batuk...huhuhu...

August 4, 2010 at 11:17 AM

hari tu aku g bahau pun...melompat2 aku dlm kete tgk buah rambutan tepi2 jalan..mak oii..aku pk naper lah diorang tak kait..aku yg dok kl ni..nak beli rambutan pun susah..
ho ho ho ..
sonok kan ada kebun..bapa aku yer kebun aku tak bt lawatan lagi ni..hehehe..dah nak posa dah..
amboi mia mija..happy betul balik kg yek..
mia mija cumbu2 tak mandi..
pak ngan mak nyer dah mandi ke??

August 4, 2010 at 11:24 AM

Wah bestnya ada pokok rambutan.. he..he..he.. salam kenal

August 4, 2010 at 11:33 AM

aKak beSh kan SuasaNa kamPong cenGGitu.. kaT umah mak sHa pokok kaT tePi jer.. raSa nK mKn petik... frEsh jew...

bagus akak nIh siap basuh lagik.. klo tk t ada seMut banyk ooo...

August 4, 2010 at 12:11 PM

mil kty pun org melakau..
along cakap .org melakau .sokmo tiap raya kaler umah .wakakkaka..

August 4, 2010 at 12:37 PM

selamat bercuti...bestnya cuti..kalau nida sambung terus hari jumaat..heheh...
lieya,bestnya rambutan..kalau umah kita dekat nak lama aku minta sikit..aku ni hantu rambutan

August 4, 2010 at 12:44 PM

bestnya moktan..nak2 yg dpn rumah..tp dee xleh mkn byk..somput..eh..cantik gambar..dslrlah katakan..hehehe..

August 4, 2010 at 1:35 PM

salam lieya...
nak puji nih (tarek nafas dulu) hehehhe
lawo gambor yang lieya shoot ni. dah nampak DOF (yang blur2 kat tepi tu then ada angle yang menarek. Lieya dah pandai main angle & objek. dah lulus untuk teruskan usaha lagi. menarek....penuh ngan penceritaan. (kim salam kat mak teh erk)

August 4, 2010 at 1:50 PM

wei byk nya pokok rambutan umah MIL ko.. muak la ko mkn rambutan yer.. tp untung kan ada pokok buah2an kt kg.. puas ler mkn buah free.. kalo kt kl ni kenmain mahal dorang jual nak2 lg buah manggis. kt umah MIL ko xde manggis ke? kalo ada bwk ler blk bg kt mak ni ha..(hahaha dasar muka x malu...)

August 4, 2010 at 3:05 PM

aiyookk...makcik...
byknyer pokok rambutan rumah mil ko....rumah mak aku dulu ada sebatang....nak pasang astro punya pasal....mak aku gi tebang..la nie, gigit jari ler nengok pokok rambutan orang lebat berbuah....nasib ler jiran2 baik hati ngulur barang seplastik dua kan...

feveret aku rambutan gading nie wei...tp kalau rambutan merah tu..aku suka jenis rambutan gula batu....aduh......syok nyer makan rambutan..

amboi anak dara dua orang tu....posing and posing and posing..
wei...cun dah gambar......chayok ler...lepas nie kalau jumpa...ko shoot aku, aku shoot ko plak yerk....

August 4, 2010 at 4:28 PM

banyaknya kooo.. sampai 16 pokok.
memang x habis mkn ni.

a ah aku pun mcm sham...
ada manggis x cik lieyaaaa? heheehhe

August 4, 2010 at 6:50 PM

waa musim skrg kannn .. banyak tuuu rambutannyer dikkk .. heheh

kg akak punn tgh musim skrg nieh .. x termakan .. bukan main sukr layie budak2 tuhhh

August 4, 2010 at 11:02 PM

fren

aku kecik2 dulu, suka kopek kulit rambutan ni banyak2, taruk isi dia dalam esbok la 20,30 bijik..

kasi sejuk, dah tu besok lusa start makan..

thrill ko

August 5, 2010 at 7:20 AM

k.wa pun lau musim buah wajib haku hangkut segala bagai blk s.alam..hehehehe

August 5, 2010 at 10:44 AM

meriahnyerr balik kampung uoolsss.. ahaha

August 5, 2010 at 2:40 PM

uishhh best nye makan rambutan..ni nk tunggu raye baru leh dapat petik kat pokok punyer..tp kalau makn byk nanti cepat dapat batuk..

August 5, 2010 at 4:34 PM

sha suka rmbutan kuning.. sedapnyaaaaaaaaaaaa.... durian x bwk balik ke lieya? heheheh.. kang fenin bau sebiji keta.. ekkeke...

August 5, 2010 at 5:19 PM

salam singgah sambil komen2...(mahal ni)
hmmm suke tgk pic yang cik puan tangkap dan adobe..nice....btw i think we have same hobby
kem salam kat anak2...
cube try test hantar mereka ker mana2 majalah..mana tahu dpt jadi model untuk majalah bdk2...
dpt sideincome!!!hahah

August 5, 2010 at 8:10 PM

wehhh..

jgn buat aku jiwa kacau lagik arrr!!
dusun ayah akak ada 20 batang pokok rambutan ni...

sini mahal! sekilo dekat $20!!!

August 6, 2010 at 10:44 AM

btw...saya sudah menglink blog kamu pada blog saya...harap dpt saling sharing

August 6, 2010 at 12:28 PM

wah bestnya byk rambutan...sedap..akak x bole makan byk nnt asthma...

August 8, 2010 at 8:15 PM

amboi2... gambar makin mantops kwn aku nih... heheheh

rambutan gading tuh... kt kg pun banyak gk arwah atuk aku tnm dulu... tp dh tak blik kg jwbnyer dpt simpan niat jelah

heheh mcm2 aksi budak tak mandi tu ek ehheeh

August 9, 2010 at 9:03 AM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy