Friday, August 27, 2010

belaan mia & mija!~

asek2 laa cite pasal makan jek semenjak due menjak nie...sampai kawan2 opis aku dok bising terliur bace blog aku.....hahahaahah.....arini aku up citer pasal belaan mia & mija.....pergh...belaan tuuu hahahahaha mcm bela ape jek .....tak le, ni kisah pets budak2 ni laaaaa......mia mija ade mini aquarium...nak kate mini pun tak le mini sebab aquarium ni saiz sederhana tuh...ade laa ikan tiger balt, ikan yg ala2 mcm ikan emas ngan ikan perut buncit....ape ntah namenyer....ade dlm 8-9 ekor sumenye kot....









lagi satu belaan budak2 nie......si upin & ipin......haaa ni mmg baru jek dlm umah nie.....aritu laa lepas mkn sate UK tu, singah jap pet shop kat situ.....kebetulan kat umah ade aquarium kecik tu kosong tak isi ape2, so papa budak2 ni sibuk nak beli kura2.....




asalnye due ekor jek....mia bagi name si upin ngan si ipin.....sekali adik aku tambah lagi sekor esoknye...dah ade 3 ekor laa kure2 nie.......utk entry ni aku tak besarkan gambar2nye melampau2...sebab aku tau, sure ade yg ngeri or takut tgk kure2 ni walaupun comey dimate mia mija hahaahaahaha
(contoh terdekat aku la tu hahaahahah)



 tapi kure2 ni very laa shy2......time takde org kat hall tu, kemain lagi bertenggek atas kayu ni.....mia mija gi tgk jek kat aquarium terus melompat kure2 ni menyorok.....marah betul mia mija heheheehe


 agak2 mia mija berani tak pegang kure2 nie.....hahahaahah, jgn harap!! same cam mak die ni gak laa...tgk dari jauh jek.....hubby lieya keluarkan letak kat lantai, mencicit aku lari dok angkat kaki kat kerusi heheheheehe



 payah tul nak amik gambar depa ni tgh bertenggek atas kayu tuh.....menyorok manjang!~



 masalahnye sekarang, cuti raye ni nak dekat 2 minggu takde kat umah.....camno laaa kure2 ni nak mkn....hahahahahaahah lantak le papa..pikir leee camne nak buat he he he....


** weekend ni balik melaka.....tak amik pun cuti ari senin tu... issh dah terase bahang raye kan....pejam celik pejam celik dah nak abis ramadhan sob sob sob....so far aku dah kantoi due hari puase huhuhuhu.....





  

41 celoteh sahabat

comeila kura kura tu nampak jinak ye...lamanyer hang cuti raya mesti raya sakan ni hehe

August 27, 2010 at 9:13 AM

wah, belaan ek... dh cam belaan apa dh ko nih... hehehe
tp bagus gk mia mija nih bela ikan ke apa... at least dia tuh ada sifat tanggunjwb n prihatin pe...

kura2 tuh alah tingin nyer aku nk membela... tp bab nk bersihkan najis dia tuh... itu yg aku lemah tu... hehehhe

sonok ek nk blik kg... aku nih yg seram hitung hari nk raya

August 27, 2010 at 9:13 AM
Anonymous

comel kure2 tu..tpi mesti mija berani pegangkan....

:lily

August 27, 2010 at 9:17 AM

LILY, mija jek berani...mia penakut.....hampeh dot com jek...oit ckp kat mak aku ngidam kepala ikan mayong masak asam pedas boh kesum byk2.....

August 27, 2010 at 9:29 AM

ha haha...belaan...aku ingat apa ler yg si mia & mija tu bela..rupa2nya fish and kura2 yerk..

seronok bebudak tu ada pets....kadang2 kalau boring..layan ikan pun syok kan lieya..tergedik2 jer dlam aquarium tu..

ha ha ha.....bela tp takut nak pegang..camno tu mia & mija..gamaknyer papa dia ler yg take over sumer tugas2 bela si kura2 tu....

phewwitt....makin cun gambar2 ko...berbaloi gark kan beli canon 550 tu...

August 27, 2010 at 9:32 AM

bestnyer ..ada jugak yang dibela mia mija ni...
suri suka kucing..
tp takdpt nak bela..coz still dok apartment...
sonok tgk anak2 ada minat tersendiri kan...
p/s: syok nyer blk kg..aku tak balik lah posa ni..uhuk2..dah ler raya kg laki aku..uhuk2

August 27, 2010 at 9:37 AM

a'a la lieya.. comey sungguh si upin &ipin tu.. yg lagi sekor tu kasi la nama Apin pulak.. sbb kan nama kucing upin ipin tu Apin.. hehehhe....

geli yeh!.. ena tak tau la lieya geli ker tak.. sbb tak tgk live kan... kalo tgk lam ni tak rasa geli pun.. memg nampak comey jekk.. ;D

August 27, 2010 at 9:39 AM

kura2 tu mmglah comel..tp aku pun takut gak mcm ko..hahaha..

August 27, 2010 at 10:27 AM

kaly sy pun xberani nk pgg kura2 tu wpun dia kecik dr sy..h ehe he

berani yer mija pgg kura2..hebat..

wa..balik melaka..mesti best..nnti uplah citer tu kat cni yer..mesti meriah..siap pesan kat adik suh masak asm pedas..dah start ngidam2 lah ni yer..

August 27, 2010 at 10:40 AM

tgk dlm pics nie mmg chomel kura2 tu...tapi i pun leh geng dgn u, geli :D

August 27, 2010 at 11:21 AM

ikan2 yg along nk bela aritu sume dah mati! mmg aku laki bini pon
x reti nk jaga langsung ikan2 tu..hehe..

August 27, 2010 at 11:26 AM

comell...nanti lama2 ok la tu..jinak nanti..singgah seremban la bagi Lisa jaga...hahahahaha...confirm mati...

August 27, 2010 at 11:37 AM

kak tingat dl lau nak main kura2..nenek selalu tak kasi..dia kata kang kena gigit ngan kura2 tu..kena tggu petir or guruh baru kura2 tu lepaskan..ntah apa logiknya pun xtau...tp kak wa pegang jugak...hahahhahaha

August 27, 2010 at 12:05 PM

salam lieya...
lama akak x msk sini...akak pn sjk bln puasa ni rasa malas je nk online..byk n3 lieya yg akak dh ketinggalan ni...firstly, akak nk ucapkan tahniah sbb bakal nk terima baby baru...semoga selamat hgga melahirkan ye...

akak pn suka tgk kura2 tu...mmg comei tp kalo nk membelanya mgkn la x kot...heheh...

August 27, 2010 at 12:24 PM

comeila kura kura tu...

August 27, 2010 at 1:24 PM

Lieya, cute nyer kura2 tu..knur takut
nak pegang...hmmm nak dier upin & ipin..hihi pandai budak berdua tu namakan kura2 tu lieya.

lieya,lama cuti selama 2 minggu...waduh kira2 cuti berehat la nih...hehe..apa2 pun lieya take care ok!

August 27, 2010 at 1:40 PM

aku pun gelilah lieya..yeak...hik hik..

bila letak kt lantai, mcm berani je mia dgn mija, rupanya penakut mcm mak dia jugak..hehe..bukan takut tapi GELI.

August 27, 2010 at 1:48 PM

comel jek kura2 tu..ok jek pd aku...npe ko tkot??? hekhek....heeeeeeeeeeeeee

August 27, 2010 at 2:32 PM

bawa balik kg la kura2 tu lieya...comfirm nanti jadi perhatian ramai...hehehehehe...

August 27, 2010 at 2:40 PM

tu la pasall.. bila ada pet ni sokmo risau bila nak gi bercuti.. kalau angkut sekali bawak balik kampung pun ok apaa.. he he

baguss laa kecik2 dah pandai bela pett

August 28, 2010 at 6:18 AM

alah2 cumeinya dikkk kura2 tuuu .. heheh budak2 x gerun tgk kecik2 nieh akak tgk lak yg ngeri sbb kecik sgt .. geli sikit heheheh

waaa lama cuti , sama ngan akak dekat 2 minggu jugak hehehhe

August 28, 2010 at 7:14 AM

comel ar kura2 tu..tp aku pun sama cam ko..takuitttt....hahahaa

August 28, 2010 at 7:36 AM

lia dia menyorok dia malu2 lagi tue nak tangkap gambar..hehehe..kiut jer ggeram aku tgk kure2 tue

August 28, 2010 at 7:49 AM

comel2 betul kura2 tu..hijau keindahan..hehe

August 28, 2010 at 1:32 PM

aduyaiii rajin kamu dik melayan anak2... baguis2... anak2 aku sibuk gak nak pets.. tapi omak eh malas...

eh kura2 tu ko bg jer kangkung tahan kot kalu seminggu.. hihihih

ha ni aisy nampak terus nak gak kura2 nie....

August 28, 2010 at 2:08 PM

Hahahahaha....
Ketawa baca yang akak mencicit lari kalau tengok kura-kura ni. Saya kalau ular atau cicak tokek, confirm mencicit lari jugak. Hehehehe....

August 28, 2010 at 6:31 PM
Anonymous

Alala..cutenya kura2 tu..Lieya akak dulu masa baru-baru pindah Melaka ada bela 2 ekor kura2 macam tu la sizenya..tahun lepas kami lepaskan ke tasik sebab size dia dah jadi sangat besar..sebesar pinggan makan hehehe dah ngeri lak nak memegangnya

August 29, 2010 at 4:25 PM

umah mak sha ader sekor, nama isterinya dimas.. sha lupa la pulak.. heheheh.. balqis tlg bg makan sbb mak sedara dia punye.. sha geliiii....

August 29, 2010 at 6:44 PM

lawo ijou dia lieya, macam lumut. berapa bulan usia dia orang ni erk? moga jadi tatapan sayang buat anakanak lieya...

kura2 pun dah duduk PUTRAJAYA
tak yah susah2 dah nak cari tempat tinggal. Vogue ghitew....

August 29, 2010 at 11:44 PM

comel betul kura2 tu ye.. cantik je hijau warna badannya..

cuti raya nanti letak extra sikit makanan kura2 tu.. tapi kang takut kekenyangan pulak..

August 30, 2010 at 8:27 AM

wah mcm2 yg mia&mija bela eh.. aku ni berabad dah nk blikan fish utk echa..tp x gak beli2..heheh

ko tkut ngan kura2 ke? aku takat yg kecik2 ni aku berani je pegang.. suker gak nk bela, tp kena rajin tukar air dia kan.. kalo x berbau

August 30, 2010 at 9:40 AM

sangat comel kura2 itew!! cutenyer!!

August 30, 2010 at 11:02 AM

comel je aku tgk..dlm gambar berani la kata comel.kalau idup2 depan mata jalan atas kaki aku pun terloncat2!

tu la bela belaan ni payah kalau nak berjalan lama...ko hangkut je la sekali semua balik beraya hehehe

August 30, 2010 at 11:09 AM

Kecik -kecik lagi dah pandai sayang haiwan.hijau betul badan kura-kura tu ye.comei cam mia ngan mija gak

August 30, 2010 at 11:31 AM

lieya
geram betul aku tengok anak2 ko nie....chumelnya kura2 tu....

August 30, 2010 at 11:44 AM

kantoi puasa teww hikmah kanns.. ekeke

chantek gambar kura2 dalam perahu..

August 30, 2010 at 1:05 PM

kene bawak balik kampung kak kura2 nie...sesama meraikan hari raya...hehhhehehh

August 30, 2010 at 1:33 PM

ala comelnyer pet mia dan mija.. cute pulak nama si kura2 tu.. upin ipin .. lama2 tu nanti berani la mia dan mija pegang kura2 tu.. heheheh

tp tu la betul cakap lieya, kalau bela pet ni satu jer, cemana nak bagi dia makan kalau kita pergi bercuti. hehehe

September 1, 2010 at 5:31 AM

keh keh keh
aku leh imagine camna korang anak beranak lari mencecet x mo pegang kura2 itu.

aku pun sama wei. mintak mahap le aku nk pegang, kura2 & binatang2 yg seangkatan dgn dia...

ps: wei kura2 mkn apa wei? seius mak bodo gila part ni.

September 1, 2010 at 8:05 AM

berani pegang badan jer. tapi klu tang kepala tu dah mcm ular la plak geli ler..

comei kura2 tu lieya.

September 1, 2010 at 4:11 PM

so cute

September 2, 2010 at 4:15 PM

Post a Comment

jangan malu jangan segan...silalah sila komen...anda akan saya jejaki....

 

Copyright © ~♥~ kembara chynta kami ~♥~. Designed by Whitey Mommy